C-mallin mersun tuonti Saksasta ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Kooman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ti 10.08.2010 20:55
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Kooman »

Eli olenko ymmärtänyt oikein. Ensin katsotaan Mahti-järjestelmästä auton verotusarvo, eli siis yleinen pyyntihinta vai? Eli syötetään kaikki tarvittavat tiedot autosta (vuosimalli, kilometrit, vaihteisto,mallin tarkennin). Ja tästä hinnasta mitä mahti-järjestelmä ilmoittaa, maksetaan autolle verot tuotaessa Suomeen. Tässä tapauksessa mb c270 diesel automaatti, veroprosentti 29 (ainakin co-päästöjen mukaan). Oonko nyt ymmärtänyt oikein, vai menikö ihan väärin. Eli mahti-järjestelmän hinnasta voi suoraan laskea kuinka paljon verot on Suomeen?
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Kooman kirjoitti:Eli olenko ymmärtänyt oikein. Ensin katsotaan Mahti-järjestelmästä auton verotusarvo, eli siis yleinen pyyntihinta vai? Eli syötetään kaikki tarvittavat tiedot autosta (vuosimalli, kilometrit, vaihteisto,mallin tarkennin). Ja tästä hinnasta mitä mahti-järjestelmä ilmoittaa, maksetaan autolle verot tuotaessa Suomeen. Tässä tapauksessa mb c270 diesel automaatti, veroprosentti 29 (ainakin co-päästöjen mukaan). Oonko nyt ymmärtänyt oikein, vai menikö ihan väärin. Eli mahti-järjestelmän hinnasta voi suoraan laskea kuinka paljon verot on Suomeen?
Mahti ei käsittääkseni sido tullia, vaan jokainen verotuspäätös on omansa. Laajempaa kokemusta ei ole, mutta minun kohdallani eri oli huikeat 13 senttiä.

Autoverolomakkeessa kysellään paljon laajemmin tietoja, kuin mitä mahtiin voi syöttää. Niiden käytännön vaikutusta en osaa sanoa.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Kooman. Olet ymmärtänyt ihan oikein. Vero lasketaan siitä myyntihinnsta ei siis ylemmästä pyyntihinnasta.
Varusteilla ei ole mitään vaikutusta. Huomio kuitenkin että mahtihintajärjestelmä päivitettään n 2 viikon välein .
Veroprosentin saat selville kun tiedät co 2 päästöt (-2001 kokonaispainon)
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jep vaikka se onkin vain suuntaa-antava niin arvio on lähes euron tarkkuudella monesti toteutunut. Se on tarkka järjestelmä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Kooman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ti 10.08.2010 20:55
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Kooman »

sportsman kirjoitti:Kooman. Olet ymmärtänyt ihan oikein. Vero lasketaan siitä myyntihinnsta ei siis ylemmästä pyyntihinnasta.
Varusteilla ei ole mitään vaikutusta. Huomio kuitenkin että mahtihintajärjestelmä päivitettään n 2 viikon välein .
Veroprosentin saat selville kun tiedät co 2 päästöt (-2001 kokonaispainon)

Siis mahti-järjestelmä ilmoittaa yleisen pyyntihinnan sekä yleisen myyntihinnan. Ja vero maksetaan juuri tästä MYYNTIhinnasta? Siis siitä mikä on alhaisempi vai? :D jumankauta, jos näin on niin otan sitten ton paremman jossa pienemmät kilometrit.. ens viikolla pitäis mersu hakea saksan poijilta pois. Siksi tässä laskeskelen paljon tullit maksaa. Ja eikös näissä tuontimersuissa yleensä ole puutosta lohkolämmittimen osalta? Hintaa sille ei ole vielä kyselty mutta pitää Suomen talvessa joku lämmitin olla...
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja mol »

Kooman kirjoitti:Ja eikös näissä tuontimersuissa yleensä ole puutosta lohkolämmittimen osalta? Hintaa sille ei ole vielä kyselty mutta pitää Suomen talvessa joku lämmitin olla...
Ainakin viime talvena tossa kaverit kehuivat että hienosti lähtee pihalta käyntiin ja tarkenee vaikkei mitään lämmittimiä olekaan (C200CDI-05 ja E320CDI-07). Pakkasia kuitenkin oli jonkin verran... No, saas nähdä miten meikäläisen käy tänä talvena, toisaalta en näe mitään syytä epäillä heidän puheitaan.
C220d T 4-Matic
WilMic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 07.02.2010 13:05
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja WilMic »

Aika hyvin tuo Mahti systeemi pitää paikkansa. Olen kulunena vuotena tuonut 2 kpl C farkkua ja verot poikkesivat +/- 20 euroa siitä. Jos joku harvinaisempi vempele, niin tietysti ylilyöntejä tapahtuu - mutta vakio autojen kanssa näyttäisi olevan suht transparenttia.

Itse etsiskelen W211, mutta ei tahdo löytyä sopivaa. Saksassa myyty huonosti uudia autoja ja mahdollisesti tämä vaikuttaa käytettyjen tarjontaan ja hintatasoon.
W212 E 220 T BlueTec aut. Avant 2015 (facelift)
W205 C220 T BlueTec d aut. Avant 2016
W205 C200 T BlueTEC d aut. Business 2015
W205 C250 T BlueTEC d aut. Avant 2015
S204 C 200 CDI aut. Avant AMG Styling 2008
W204 C200 T CDI aut. Avant 2014
W204 C220 T CDI aut. Avant 2012 AMG Styling Panorama
W204 C220 T CDI aut Avant 2012 AMG Styling
W204 C220 T CDI aut Avant 2012
W204 C220 T CDI aut Avant 2011 Panorama
S211 E280 S CDI aut Avant 2008 (Facelift)
S211 E280 S CDI aut Avant 2006 (Facelift)
W203 C270 T CDI aut Avant 2002
W203 C270 T CDI aut Avant 2001
W210 E270 T CDI aut Avant 2000
W210 E290 T TD aut Avant1996
V70 Volvo 2.0 aut 2000
W124 E250 D 1990
CLk silber
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 16.08.2009 13:06

Viesti Kirjoittaja CLk silber »

Kyllä siitä MAHDISTA aika tarkkaan saa laskettua juu,mutta ei valtiota/tullia sitova :D yllätys!!!
C 240 T -02
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5522
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kooman kirjoitti:Kokeillaan kepillä jäätä jos sattuis oikeat ihmiset lukemaan.. Olis tuollainen mb w203 270cdi vm 2001 kiikarissa. Ajettu 240tkm. Verotuspäätöksiä katsellut ja hajonta tuntuu olevan aika iso, 2500-4000€. Jos joku on moisen tuonut, vaikka nuoremmankin olisin kiinostunut kuulemaan mitä isopaha verottaja moisesta halusi...
Ite sain 2845€ lapun perjantaina. Auto juurikin tuollainen
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kooman kirjoitti:Ja eikös näissä tuontimersuissa yleensä ole puutosta lohkolämmittimen osalta? Hintaa sille ei ole vielä kyselty mutta pitää Suomen talvessa joku lämmitin olla...
Tuo ei voi olla peruste hakematta jättämiselle? Itseäni harmittaa lähinnä penkinlämmittimien puute, lohkari o helppo ja halpa asennuttaa jälkikäteen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
haju
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 24.11.2003 17:57
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

Katselin tässä Audin A3 1.8t quattron vm. 1998-2000 veropäätöksiä ja vertailin sitten laskelmia Mahti-järjestelmän mukaan. Tehtyjen veropäätösten ja Mahti-järjestelmän antamat verotusarvot ovat aika tavalla erillään?

Esim. 29.3.1999 käyttöön otettu A3 3d 1.8t Q ajettu 201 tuhatta. Päätöksessä oleva verotusarvo 5457 ja verot 1598. Jos samoilla spekseillä katsoo Mahtia, niin verotusarvoksi tulee 4673. Kumpaa tässä sitten uskoisi jos varusteet tai kunto eivät vaikuta veron määrään?

Ja jos ennen 2001 käyttöönotettu, niin prosenttihan määräytyy painon mukaan ja näin ollen 27% pitäisi olla oikea luku. (mikäli löytämäni lukema ko. autolle 1675 kg pitää paikkaansa) Päätöksissä prosentti vaihtelee 27 ja 29 välillä.
C 200 cdi sport -00
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Mahtijärjestelmä kertoo sinulle verotusarvon. Nuo toteutuneet verospäätökset ovat vanhoja. Jopa tullissa audinkin arvo laskee.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Kooman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ti 10.08.2010 20:55
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Kooman »

Sergey kirjoitti:
Kooman kirjoitti:Ja eikös näissä tuontimersuissa yleensä ole puutosta lohkolämmittimen osalta? Hintaa sille ei ole vielä kyselty mutta pitää Suomen talvessa joku lämmitin olla...
Tuo ei voi olla peruste hakematta jättämiselle? Itseäni harmittaa lähinnä penkinlämmittimien puute, lohkari o helppo ja halpa asennuttaa jälkikäteen.
No eihän se mikään peruste ollutkaan, enemmänkin kysymys/mietintä ääneen ajattelu.. mutta auto tuli- ilman lohkolämmitintä. Sellainen asennettiin kyllä heti kun auto rantautui Suomeen. Ja ne penkinlämmittimetkin löyty :D
Vastaa Viestiin