CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mitä virkaa on tuolla imusarjassa olevalla läpällä joka sulkee tuon paksunputken aina välillä. Mietin että voiko tuon hirttää tuohon auki asentoon "pysyvästi" vai onko sillä joku OIKEA tarkotus? Toinen kyssäri lähinnä tälle tuikulle että mikä on kohtuu hinta EGR:än poistosta jollaki ohjelmoija gurulla? Kiitos, Auto on siis w210 220cdi-99.
.
On sillä läpällä tarkoituskin.
Sillä rajoitetaan "puhtaan ilman" tuloa määrätyissä tilanteissa, jotta kierrätys toimisi paremmin.
Hukkaporttiahtimissa kun sitä pakopainetta ei oikein voi säädellä, niinkuin vnt-ahtimien kanssa voi pelata, jolloin sitä läppää ei tarvi.
Joissain hiukkasmalleissa se taas sitten "palaa" kuvioihin, kun on pitänyt "vanhemmalla tekniikalla" saada vielä päästöt luokiteltua astetta kovempaan luokkaan.
EGR,n poistosta satanen voisi olla ok.
Ei se työmäärä, mutta lukemisessa ja kirjoittamisessa on kuitenkin omat riskinsä.
On sillä läpällä tarkoituskin.
Sillä rajoitetaan "puhtaan ilman" tuloa määrätyissä tilanteissa, jotta kierrätys toimisi paremmin.
Hukkaporttiahtimissa kun sitä pakopainetta ei oikein voi säädellä, niinkuin vnt-ahtimien kanssa voi pelata, jolloin sitä läppää ei tarvi.
Joissain hiukkasmalleissa se taas sitten "palaa" kuvioihin, kun on pitänyt "vanhemmalla tekniikalla" saada vielä päästöt luokiteltua astetta kovempaan luokkaan.
EGR,n poistosta satanen voisi olla ok.
Ei se työmäärä, mutta lukemisessa ja kirjoittamisessa on kuitenkin omat riskinsä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Elikkä sitä ei mielellään Sieltä noin vain kannattas irrotella? siis tota läppää. Ihmetyttää vain ku pelti auki kaasuttelee ni minusta se läppä liikkuu siinä ihan miten sattuu ei oikein mitään semmosta tiettyä kohtaa missä toimis. Käytin putken irti ja ei ollu etes kovin karstanen. Varsin kyselin hintaa siitä egr:än poistosta ku täällä oulussa päin eräs virittelijä pyysi siitä 250 euroa. Kuullosti noin äkkiä aika hintavalta. Mutta en toki tiedä minkälaisen työn se teettää. Otatteko te "lastuttajat saman hinnan tuosta hommasta jos vaikka haluaisi vakioksi tuon tötterön. Alkanu vain tuntua että vois olla varmatoimisempi tuo vehe ku antas olla ihan vakiona. Mustaaki pukkaa putkesta ihan kohtuudella ja kuulema johtuu tuosta egr:stä. Kiitos
.
Et sinä paikoillaan polkiessa pääse sellaisiin syöttömääriin, että siinä mitään oleellista liikehdintää tapahtuisi.
Hinta on jokaisen oma asia.
Varmaan minullakin olisi siihen erilainen suhtautuminen, mikäli tätä työkseni tekisin ja toimeentulo siitä riippuisi.
Nyt hinnoittelu perustuu vähän sellaiselle harrastamispohjalle.
Napluuta kun kuitenkin pitäisi olla, jotta tietty taito pysyisi yllä ja mahdollisesti jotain kehitystäkin tapahtuisi.
...Olisi sitten helpompi viisastella täälläkin.
Ja mielellään sitä pitäisi näitä välineitäänkin ajan tasalla.
Ja jos sovussa toisten kanssa haluaa olla, niin täytyy vähän heidänkin hintoihinsa peilata.
Vakioksi autoa ei tarvi "muuttaa", riittää vaan kun kirjoittaa sinne sen vakiosoftan takaisin.
Ei siitä varmaan kukaan muutamaa kymppiä enempää ota.
Kunhan sulla vaan on se vakiosofta.
Olipa sitten uudempi, tai vanhempi Vito.
Niin, jos auto on kunnossa, ei varmasti tarvi juuri savutella.
Siitä huolimatta saa ne tehot, mitkä sieltä suosiolla lähtee.
Et sinä paikoillaan polkiessa pääse sellaisiin syöttömääriin, että siinä mitään oleellista liikehdintää tapahtuisi.
Hinta on jokaisen oma asia.
Varmaan minullakin olisi siihen erilainen suhtautuminen, mikäli tätä työkseni tekisin ja toimeentulo siitä riippuisi.
Nyt hinnoittelu perustuu vähän sellaiselle harrastamispohjalle.
Napluuta kun kuitenkin pitäisi olla, jotta tietty taito pysyisi yllä ja mahdollisesti jotain kehitystäkin tapahtuisi.
...Olisi sitten helpompi viisastella täälläkin.

Ja mielellään sitä pitäisi näitä välineitäänkin ajan tasalla.
Ja jos sovussa toisten kanssa haluaa olla, niin täytyy vähän heidänkin hintoihinsa peilata.
Vakioksi autoa ei tarvi "muuttaa", riittää vaan kun kirjoittaa sinne sen vakiosoftan takaisin.
Ei siitä varmaan kukaan muutamaa kymppiä enempää ota.
Kunhan sulla vaan on se vakiosofta.
Olipa sitten uudempi, tai vanhempi Vito.
Niin, jos auto on kunnossa, ei varmasti tarvi juuri savutella.
Siitä huolimatta saa ne tehot, mitkä sieltä suosiolla lähtee.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Siis, vielä vähän jos jatketaan tätä vatvomista(alkaa jo olla cocnakkiaki veressä jo kivasti:) Jos ymmärsin tuosta sinun kirjotuksesta että imusarjaan tulevassa putkessa olevassa läpässä ei pitäisi olla minkäänlaista liikehdintää paikallaan polkiessa ni minun täytyy olla erimieltä(siis jos puhutaan nyt samasta paikasta). Kun kaasuttelen autoa paikallaan pelti auki, niin läppiä liikuttava akseli humpailee miten sattuu, kun painan laitan kaasua enemmän ni akseli vetää läppiä kiinni ja kun palautan kaasun ni läpät aukeaa, mutta ei tee sitä läheskään joka kerta. No auto pelaa kuitenkin ihan suht normaalisti mitä nyt kiihdyttäessä nykäisee ihmeellisesti 2500rpm kohdalla? Johtuu ilmeisesti tuosta lastuttamisesta(toivottavasti), ni menköön tuolla tavalla nyt siihen asti että tekee temput sitten kunnolla. Missä mulla pitäs olla se vakio softa? Entinen omistaja lastuttanu liikkeessä.
Kysynpä nyt tässä kun täällä näitä cdi spesialisteja on..
Pitäisi suuttimia vaihtaa w202 220cdihin niin sopivatko amg suuttimet suoraan noitten vanhojen tilalle? Ja onko noita amg suuttimia erilaisia vai vaan yhdellä osanumerolla?
Niin ja toimivatko suuttimet vakioturbon kanssa kun vasta ensi kevään aikana olisi tarkoitus jotain isompaa turboa laittaa?
Pitäisi suuttimia vaihtaa w202 220cdihin niin sopivatko amg suuttimet suoraan noitten vanhojen tilalle? Ja onko noita amg suuttimia erilaisia vai vaan yhdellä osanumerolla?
Niin ja toimivatko suuttimet vakioturbon kanssa kun vasta ensi kevään aikana olisi tarkoitus jotain isompaa turboa laittaa?
W204 350CDI -11
Ex. W203 320CDI -06
Ex. W202 220cdi -98
Ex. W203 320CDI -06
Ex. W202 220cdi -98
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Sopii paikallenmarqus kirjoitti:Kysynpä nyt tässä kun täällä näitä cdi spesialisteja on..
Pitäisi suuttimia vaihtaa w202 220cdihin niin sopivatko amg suuttimet suoraan noitten vanhojen tilalle? Ja onko noita amg suuttimia erilaisia vai vaan yhdellä osanumerolla?
Niin ja toimivatko suuttimet vakioturbon kanssa kun vasta ensi kevään aikana olisi tarkoitus jotain isompaa turboa laittaa?
riippuu mitä toimisella tarkoitetetaan(kyllä se nillä käy ja liikkuu)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Eli siis toimii yhtä hyvin kuin vakiosuuttimillakinCDI203 kirjoitti:Sopii paikallenmarqus kirjoitti:Kysynpä nyt tässä kun täällä näitä cdi spesialisteja on..
Pitäisi suuttimia vaihtaa w202 220cdihin niin sopivatko amg suuttimet suoraan noitten vanhojen tilalle? Ja onko noita amg suuttimia erilaisia vai vaan yhdellä osanumerolla?
Niin ja toimivatko suuttimet vakioturbon kanssa kun vasta ensi kevään aikana olisi tarkoitus jotain isompaa turboa laittaa?
riippuu mitä toimisella tarkoitetetaan(kyllä se nillä käy ja liikkuu)

W204 350CDI -11
Ex. W203 320CDI -06
Ex. W202 220cdi -98
Ex. W203 320CDI -06
Ex. W202 220cdi -98
.
Joo
barton ja kumppanit tarkoittaa varmaankin, että kyllä niillä suuremmilla suuttimilla pystyy ajamaan, muttei sillä ole hyvän toiminnan kanssa mitään tekemistä varsinaisesti.
Ja niin se onkin.
Muutenkin, en ensimmäiseksi oikein suosittelisi suuttimien vaihtoa tuohon autoon.
Paaaljon halvemmalla ja paremman tuloksen ja toimivuuden saa aivan pikkuisen suuremmalla ja nykyaikaisemmalla ahtimella ja kolmen baarin mapilla, sekä ohjelman muokkauksella.
Joo
barton ja kumppanit tarkoittaa varmaankin, että kyllä niillä suuremmilla suuttimilla pystyy ajamaan, muttei sillä ole hyvän toiminnan kanssa mitään tekemistä varsinaisesti.
Ja niin se onkin.
Muutenkin, en ensimmäiseksi oikein suosittelisi suuttimien vaihtoa tuohon autoon.
Paaaljon halvemmalla ja paremman tuloksen ja toimivuuden saa aivan pikkuisen suuremmalla ja nykyaikaisemmalla ahtimella ja kolmen baarin mapilla, sekä ohjelman muokkauksella.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Eli eikö isomman turbon kanssakaan kannata vaihtaa noita amg suuttimia? nyt vaan olis voinu samantien ostaa amg suuttimet kun suuttimia joutuu vaihtamaan, mutta jos niiden kanssa on jotain ongelmia niin pysytään sitten vaan vakioissatuikku kirjoitti:.
Joo
barton ja kumppanit tarkoittaa varmaankin, että kyllä niillä suuremmilla suuttimilla pystyy ajamaan, muttei sillä ole hyvän toiminnan kanssa mitään tekemistä varsinaisesti.
Ja niin se onkin.
Muutenkin, en ensimmäiseksi oikein suosittelisi suuttimien vaihtoa tuohon autoon.
Paaaljon halvemmalla ja paremman tuloksen ja toimivuuden saa aivan pikkuisen suuremmalla ja nykyaikaisemmalla ahtimella ja kolmen baarin mapilla, sekä ohjelman muokkauksella.
W204 350CDI -11
Ex. W203 320CDI -06
Ex. W202 220cdi -98
Ex. W203 320CDI -06
Ex. W202 220cdi -98
.
Sinä kääntelet ja vääntelet minun ja omia kirjoituksiasi, miten sattuu.
Minä kirjoitn, ettei ensimmäiseksi kannata niitä suuttimia vaihtaa.
Tuossa moottorissa pääsee jo vakiosuuttimilla ja mapilla helposti siihen, mitä vakio ahdin pystyy antamaan, isommista suuttimista ei ole mitään hyötyä.
Sijoitat vähintään tonnin rahaa suuttimiin .... ja olet edelleen aloituspisteessä.
Järkevämpää olisi parantaa ensin hengitystä ja alentaa ahtoilman lämpöjä.
Kyllä ne amg,t toimii heti.
Mutta ne savuttaa, jos ei ohjelmaan kosketa.
Sinä kääntelet ja vääntelet minun ja omia kirjoituksiasi, miten sattuu.
Minä kirjoitn, ettei ensimmäiseksi kannata niitä suuttimia vaihtaa.
Tuossa moottorissa pääsee jo vakiosuuttimilla ja mapilla helposti siihen, mitä vakio ahdin pystyy antamaan, isommista suuttimista ei ole mitään hyötyä.
Sijoitat vähintään tonnin rahaa suuttimiin .... ja olet edelleen aloituspisteessä.
Järkevämpää olisi parantaa ensin hengitystä ja alentaa ahtoilman lämpöjä.
Kyllä ne amg,t toimii heti.
Mutta ne savuttaa, jos ei ohjelmaan kosketa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
No joo tuli vähän väänneltyä ja käänneltyätuikku kirjoitti:.
Sinä kääntelet ja vääntelet minun ja omia kirjoituksiasi, miten sattuu.
Minä kirjoitn, ettei ensimmäiseksi kannata niitä suuttimia vaihtaa.
Tuossa moottorissa pääsee jo vakiosuuttimilla ja mapilla helposti siihen, mitä vakio ahdin pystyy antamaan, isommista suuttimista ei ole mitään hyötyä.
Sijoitat vähintään tonnin rahaa suuttimiin .... ja olet edelleen aloituspisteessä.
Järkevämpää olisi parantaa ensin hengitystä ja alentaa ahtoilman lämpöjä.
Kyllä ne amg,t toimii heti.
Mutta ne savuttaa, jos ei ohjelmaan kosketa.

Välijäähyn aion vaihtaa heti kun iskällä talli valmistuu ja pääsee sisälle tekemään sen ja ahdinta täytyy joskus keväällä päivittää uuteen vähän isompaan. Ohjelmaakin pitää tietty muokkaa mutta silloin siis suuttimistakin on jo jotain hyötyä?
W204 350CDI -11
Ex. W203 320CDI -06
Ex. W202 220cdi -98
Ex. W203 320CDI -06
Ex. W202 220cdi -98
.
Kyllä, silloin suuttimista voi sen hyödyn ottaa ulos.
Myös mappianturin vaihto -> 3bar vaatii sopeuttamista ohjelmaan, muuten on koko ajan vikatilassa.
- Eikä siitä ohjelmanmuokkauksesta ole haittaa sille uudelle ahtimellekkaan, päinvastoin.
Pikku napluulla pääsee sitten vakiosuuttimillakin sinne ~sadan millin syöttötasoille, jolloin puhutaan reilusti yli neljänsadan nm riittävistä ruiskutusmääristä.
Suunnilleen, tai oikeastaan melko tarkkaan mersujen ohjelmissa 92milliä todellista syöttöä vastaa 100nm/syl vääntöä.
Kyllä, silloin suuttimista voi sen hyödyn ottaa ulos.
Myös mappianturin vaihto -> 3bar vaatii sopeuttamista ohjelmaan, muuten on koko ajan vikatilassa.
- Eikä siitä ohjelmanmuokkauksesta ole haittaa sille uudelle ahtimellekkaan, päinvastoin.
Pikku napluulla pääsee sitten vakiosuuttimillakin sinne ~sadan millin syöttötasoille, jolloin puhutaan reilusti yli neljänsadan nm riittävistä ruiskutusmääristä.
Suunnilleen, tai oikeastaan melko tarkkaan mersujen ohjelmissa 92milliä todellista syöttöä vastaa 100nm/syl vääntöä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Onko kellään kokemuksia Rica nimisistä tuotteista?
http://www.rica.nl/viewcar.aspx?vehicle=1381
Näyttäis löytyvän edustus Kokkolasta ja Eurajoelta.
http://www.rica.nl/viewcar.aspx?vehicle=1381
Näyttäis löytyvän edustus Kokkolasta ja Eurajoelta.
Näillä näkymin case closed, eli syyllinen tehohäviöön lienee ollut haljenneet pakosarjat, eli molemmat, vasen ja oikea.Division kirjoitti:Tänään tuli uusi softa autoon, mutta yksi asia jäi hieman ihmetyttämään.
Auto dynotettiin ensin vakiosoftalla ja tehot näyttivät 208hv/525nm vaikka vakiona pitäisi olla 224hv/540nm? Lisäksi normaalilla kartastojen muokkauksilla, joilla yleensä irtoaa 260hv/620nm, irtosi minun autostani vain 245hv/610nm.
Mikähän mahtaa tehdä autosta alitehoisen? Mitään vikakoodeja ei löytynyt ja ilmamassa, vastapaineet, tuloilma, syöttömäärät sekä hiukkaspöntön tuhkakertymä, yms. olivat erittäin ok tasoilla, niiltä osin mitä nyt Boschin testeri näyttää.
Pitäisiköhän vikaa lähteä etsimään polttonestesuodattimesta tai ilmamassamittarista, ne nyt tulisivat ensimmäisenä mieleen?
Sinänsä loppu oli onnellinen ja kaikki hyvin, koska ohjelmaa muokattiin vielä lisää ja lopputulos oli riittävät 260hv/630nm, mutta siltikin noista hevosvoimista jäi 10-20 kaakkia uupumaan.
Sinänsä meitä ihmetytti eniten se, että koneesta tuntui puuttuvan pääosin hevosvoimia, mutta ei juurikaan vääntöä?
Katsotaan, mitä näyttää, kun ne on korjattu.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Nöyp! Ei myöskään näkynyt mitään vikakoodeja missään vaiheessa, edes silloin kun savu peitti auton keulan. Huoltokin totesi, että mersulla on näköjään "sokea kohta" tässä välissä. V6 hönki kuitenkin vielä vähintäänkin riittävästi normaaliin ajoon, eikä paineetkaan muuttuneet riittävästi vikakoodeihin.tuikku kirjoitti:.
Ohhohh
Eikö kuulunut käyntiäänessä mitenkään ?
Ei kuulunut pikkuhalkeamilla mitään, eikä loppurepeämiselläkään vaikka 2 päätä oli konepellin alla kuuntelemassa. koneen käyntiääni peitti kaikki äänet, kun repeämät olivat moottoritilan seinämää ja äänieristeitä kohti. Mitään ei myöskään näkynyt, ennen kuin pakosarjojen tarkalla tarkastelulla ja irroittamisella.
Tuli mieleen, että tämä vika saattaa olla piilevänä useammassakin mersussa ja antaa selityksen sille lievälle pakokaasun hajulle matkustamossa, josta jotkut ovat täällä kirjoittaneet. Siis sille hajulle jonka huomaa, kun menee esim aamulla autoon, kun se on seissyt yön yli.
Pari kuukautta olen ollut kuulevinani sellaista hyvin-hyvin heikkoa ylimääräistä pohinaa, kun oikein kengittää ja radio ollut kiinni. Ikkuna auki ajaessa se ei kuulunut tuulenhuminan läpi, mutta ikkunat kiinni ajaessa kuului joskus. Ääni oli niin heikko, että päätin jättää tarkemman vian etsimisen ja odotella, että se ilmoittaa itsestään, kun kasvaa tarpeeksi isoksi. Näin kävikin ja nyt vain auto takaisin kuntoon.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Hei mersuforum monen vuoden tauon jälkeen.
Talouteen ilmestyi allekirjoituksen mukainen laite. Entinen omistaja sanoi että entinen omista on ehkä jonkun lastun laittanu. Miten saisin helpoiten selville onko ohjelma asianmukainen (jos on ees) vai onko joku halppis versio mikä voi johtaa kohtalokkaisiin toimenpiteihin..
Talouteen ilmestyi allekirjoituksen mukainen laite. Entinen omistaja sanoi että entinen omista on ehkä jonkun lastun laittanu. Miten saisin helpoiten selville onko ohjelma asianmukainen (jos on ees) vai onko joku halppis versio mikä voi johtaa kohtalokkaisiin toimenpiteihin..

www.kuningas.pic.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Pyöräytä pihassa 

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
YV laiteltu, tietosuunastakuningas kirjoitti:missä päin? 044-2652822
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Tuolla aikasemmin oli laitettu että turbolle tuleva ilma oli +35astetta, mutta paljonko oli imulämmöt coolerin jälkeen? Painin itse saman asian kanssa ja vaikutti sille että suurin syy tehon puuttumiseen oli korkeat ahtolämmöt. Lähtöteho oli myös matalampi mitä tehdaslupaa.Division kirjoitti:Näillä näkymin case closed, eli syyllinen tehohäviöön lienee ollut haljenneet pakosarjat, eli molemmat, vasen ja oikea.Division kirjoitti:Tänään tuli uusi softa autoon, mutta yksi asia jäi hieman ihmetyttämään.
Auto dynotettiin ensin vakiosoftalla ja tehot näyttivät 208hv/525nm vaikka vakiona pitäisi olla 224hv/540nm? Lisäksi normaalilla kartastojen muokkauksilla, joilla yleensä irtoaa 260hv/620nm, irtosi minun autostani vain 245hv/610nm.
Mikähän mahtaa tehdä autosta alitehoisen? Mitään vikakoodeja ei löytynyt ja ilmamassa, vastapaineet, tuloilma, syöttömäärät sekä hiukkaspöntön tuhkakertymä, yms. olivat erittäin ok tasoilla, niiltä osin mitä nyt Boschin testeri näyttää.
Pitäisiköhän vikaa lähteä etsimään polttonestesuodattimesta tai ilmamassamittarista, ne nyt tulisivat ensimmäisenä mieleen?
Sinänsä loppu oli onnellinen ja kaikki hyvin, koska ohjelmaa muokattiin vielä lisää ja lopputulos oli riittävät 260hv/630nm, mutta siltikin noista hevosvoimista jäi 10-20 kaakkia uupumaan.
Sinänsä meitä ihmetytti eniten se, että koneesta tuntui puuttuvan pääosin hevosvoimia, mutta ei juurikaan vääntöä?
Katsotaan, mitä näyttää, kun ne on korjattu.
moottori on JEEP kopassa ja moottorihan on matalampitehoinen kun w211:ssä. Puskuri peittää 70% koko coolerista ja näin ollen heikentää sen jäähdytystehoa, joka muutenkin on äärirajoilla.
Itse kävin aika mielenkiintoisen keskustelun Finbenz / Debilin kanssa espoossa mersun perushuolloista ja ehkä uudesta softasta. aikas mielenkiintoisia lukemia saisi aikaan pienellä tehonlisäyksellä. sinäänsä kiinostaisi tehonlisäys ihan polttoaineen kulutuksenkin kannalta, keskikulutus näytää tällä hetkellä 7,9 L sataselle tietokoneen mukaan. Minkälaista softaa suosittelette ?msandell kirjoitti:Terve !
Kukahan näitä ohjelmia tekisi ja asentaisi pääkaupunkiseudulla (+100km) ?
Hankittuun käyttöautoon (e220 / 03) olisi mukava saada hieman lisää puhtia.
Kahlailin ketjua läpi, mutta ei kyllä osunut vielä silmiin.
Etukäteen kiittäen, Mika
Muuten mersu kulkee nytkin volvoon verrattuna (entinen V70 tdi) huomattavasti paremmin...
E 320 cdi -01
Sprinter 308 2,2 cdi -04
Sprinter 308 2,2 cdi -04
Ota yhteyttä CDI203 käyttäjään ni luulis onnistuvan. siellä suunnalla..msandell kirjoitti:Terve !
Kukahan näitä ohjelmia tekisi ja asentaisi pääkaupunkiseudulla (+100km) ?
Etukäteen kiittäen, Mika
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
sulla on sellainen ecu (temic) jota ei niin vaan ohjelmoida kokeiltu on ohjeetkin oli puuttitilaan kyllä meni mutta data ei tullut ulos helppohan sitä ohjelmaa on muuttaa mutta kun ei ole muutettavaa ohjelmaaTomp kirjoitti:Nyt kanssa ohjelmointi kiinnostaisi. Tätä topiccia aina välillä vilkuillut. Tuikku hommat ilmeisesti osaa, tais olla aika kaukana Porista. Eikä nyt muista mikä olisi hyvä paikka Satakunnan seudulla. Mikä tai kuka olisi Satakunnassa hyvä paikka ohjelmointiin? Auto siis -03 400CDI
kolvi on tietysti yksi vaihtoehto mutta onko alkuperäinen piiri irroituksen jälkeen enää luettavissa onkin taas toinen juttu
piirihän on simppeli 29f400
Joo ei välttämättä helppo juttu, mutta nähnyt tapuksia joissa ohjelmointi on tehty (nettiautossa myynnissä olevissa autoissa)xr kirjoitti:sulla on sellainen ecu (temic) jota ei niin vaan ohjelmoida kokeiltu on ohjeetkin oli puuttitilaan kyllä meni mutta data ei tullut ulos helppohan sitä ohjelmaa on muuttaa mutta kun ei ole muutettavaa ohjelmaaTomp kirjoitti:Nyt kanssa ohjelmointi kiinnostaisi. Tätä topiccia aina välillä vilkuillut. Tuikku hommat ilmeisesti osaa, tais olla aika kaukana Porista. Eikä nyt muista mikä olisi hyvä paikka Satakunnan seudulla. Mikä tai kuka olisi Satakunnassa hyvä paikka ohjelmointiin? Auto siis -03 400CDI
kolvi on tietysti yksi vaihtoehto mutta onko alkuperäinen piiri irroituksen jälkeen enää luettavissa onkin taas toinen juttu
piirihän on simppeli 29f400
.
En ole tuollaista autoa milloinkaan tehnyt.
Että helppoudesta, tai vaikeudesta on vaikea sanoa mitään...mielelläni yrittäisin.
Moottorissahan pitäisi olla kamalasti potentiaalia, joku kolmesataa tuosta tuntuu aika vähältä.
Voimansiirtohan on sama, kun 3,0AMG,ssä.
On niissä muitakin samoja osia...
Että pitäisi kestää ja renkaan valittaa.....
Prommerilla kait se pitäisi ensin lukea.
Liekkö tuossa K-linjaa yhdistetty ollenkaan.
En ole tuollaista autoa milloinkaan tehnyt.
Että helppoudesta, tai vaikeudesta on vaikea sanoa mitään...mielelläni yrittäisin.
Moottorissahan pitäisi olla kamalasti potentiaalia, joku kolmesataa tuosta tuntuu aika vähältä.
Voimansiirtohan on sama, kun 3,0AMG,ssä.
On niissä muitakin samoja osia...
Että pitäisi kestää ja renkaan valittaa.....
Prommerilla kait se pitäisi ensin lukea.
Liekkö tuossa K-linjaa yhdistetty ollenkaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5