C-mersu (201,202,203,204) ja ruostuminen
C-mersu (201,202,203,204) ja ruostuminen
Onko tietoa onko tähän C-malliin paranneltu ruostumisongelmaa. Itselläni ollut 2001 ja 2002 ja molemmt ruostuivat. E-211 etupää, konepelti ja lokasuojat alumiinia - oisko tätä käytetty myös C -mersuissa vai onko näm uudistukset sitten jätetty tähän uusimpaan C:heen, joka taisi tula markkinoille 2007. Mersua tekisi taas mieli, mutta ei noita ruostuvia malleja, Kiitos jo etukäteen arvovaltaisia jäseniä !
Olin samaa mieltä joskus. Mutta ei se aina käyttäjästä ole kiinni.Whaeva kirjoitti:Pelti on peltiä. Se ruostuu, vaikka kuin olis mersun tekemää.
Oma mielipide on se, että se mätäneminen on käyttäjän huolimattomuutta.
Tiedän tapauksen jossa oli juuri w203 vm-2001. Autolla oli keskimäärin ajettu n. 10-15tkm/v. Ja siinä taloudessa kyllä autot pestään ja vahataan ihan säännöllisesti.
Ei näköjöön riittänyt. Oli kyllä mersu niin umpiruosteessa kaarista ja ovista että oikein piti silmiä hierasta kun näin auton. Kaikki ruoste oli ihan näkyvällä paikalla eli ei paljon massat ja muut tökötit olisi auttanut asiaa.
Nyt siellä taloudessa on samaa korimallia mutta vm-2007. Kolmen vuoden päästä näkee onko samassa mallissa kuin vanha.
Niin ja molemmat ihan uutena ostettu.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Kiitos - tätä hainkin, että onko matkan varrella tapahtunut parannuksia, jotka vähentävät ruostumista. Ehkä facelift 2004 => on tehty parannuksia. Minun 10/2001 oli vaihdettu takaluukku tehtaan puolesta ja 04/2002 rupesi vain takaluukku ja oven alaosat ruostumaan. Maalihan on osa tehtaan ruosteeestoa ja moni näyttää olevan sitä mieltä, että siirryttyä ns. vesiväreihin heikensi ruosteenestoa radikaallisesti. Joltain olen 210 (myös ollut) kohdalta kuullut että 2000-luvun alun mallien pellit oli kuin "tulessa" - eli käytetty huonolaatuista peltiä. Näitä virheitään MB on nyt yrittänyt sitten pikkuhiljaan korjaillut. Tosin olen ymmärtänyt, että niin ruostuu volvot, bemarit ja auditkin tänä päivänä. Uusi C on varmaan jo asiallinen tässä suhteessa, mutta sen verran harvinainen että hinta vielä korkea. 211 mietin - olen ymmärtänyt että tässä mallissa 2004 on tuonut mukananna jonkun parannetun maalipinnan (nanomaali tms) sekä että mallin facelift (06/2006) olisi erittäin paljon paranneltu. Tämän faceliftin kanssa hinta edelleen korkea. Joku suositteli ottamaan enemmän ajetun (>200.000 km) ajetun faceliftin mieluummin kuin vähän ajetun vm 2003-04. Onko 211 versus 211 faceliftistä parempaa tietoa ?
Kyllä, jos alkaa ruostumaan sieltä kaarenpokkauksesta mikä on herkkä myös kiveniskuille.markoala kirjoitti:Mielestäni pyöränkaarien ruostumista estää ajoissa tehty suojaus. Oven alareunat on hankalampi kohde.
Se vaan kun alkoi ruostumaan tuo w203 ihan suoranaisesti siitä kaaren näkyvästä osasta. Ja ruostui kyllä melkein sitä tahtia kuin hiekkapuhallettu rauta. Normaalisti kun ruostekukkanen jossai niin ei se kyllä ole noin vauhdilla edennyt.
Siis vika on siinä maalin ja pellin välissä noissa ollut. Olisko vähän pohjamaalissa säästelty tai pellin puhdistamisessa..

MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)

Siinä menossa väyrysen ruoste korjausta. On muute hepposta maalia muutenkin. Esim. pyöräkotelossa maali lähti kuin hilse kun vähän näytti hiekkapuhallus laitetta. Ei pinnassakaan maali tiukassa ollut.
Kyllä aika säästöliekillä tehtaalla maalailtu noita mersuja tuossa 2000-luvun vähän molemmin puolin. Ehkä sieltäkin on sattunut tulemaan hyviä yksilöitä maalin suhteen..
Onneksi silti maalia ja peltiä saa aina lisää

MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Mitä tätä mersujen ruostumisasiaa seuraillu useamman vuoden niin täytyy todeta että mersuthan on aina ruostunu. MUTTA ongelmat alkoi mielestäni w202 korisen mersun kohdalla kun facelift, ja sama juttu kävi w210 korimallin kohdalla.
W202 korisen mersun saa pysymään vielä suht nätisti jonkinlaisessa kuosissa mutta väyrysen kohdalla vaatii työtä (lue kunnon maalaus ja pohjatyöt että saa pysymään edes hetken)
W203 korinen mersu on edeltäjäänsä verrattuna samanlainen. Ovien alaraunat on todella herkät ruostumaan (kumilistojen syytä aika pitkälti) ja kaaret edestä, ja takaluukku on niitä herkkiä paikkoja. Etupalkkiongelmia ei tässä korissa enää ole koska on alumiinia.
w204 korisen mersun ruostumisesta ei ole paljoa kokemusta johtuen siitä että sen yhden jonka olen päässyt purkamaan oli niin uusi ettei nähnyt mitään muuta kun että pohjamuovitus on täysin susi (monta kiloa hiekkaa pari tuhakka km ajetussa autossa)
W211 tuntuisi olevan aika hyvä ruosteenkestoltaan.
W202 korisen mersun saa pysymään vielä suht nätisti jonkinlaisessa kuosissa mutta väyrysen kohdalla vaatii työtä (lue kunnon maalaus ja pohjatyöt että saa pysymään edes hetken)
W203 korinen mersu on edeltäjäänsä verrattuna samanlainen. Ovien alaraunat on todella herkät ruostumaan (kumilistojen syytä aika pitkälti) ja kaaret edestä, ja takaluukku on niitä herkkiä paikkoja. Etupalkkiongelmia ei tässä korissa enää ole koska on alumiinia.
w204 korisen mersun ruostumisesta ei ole paljoa kokemusta johtuen siitä että sen yhden jonka olen päässyt purkamaan oli niin uusi ettei nähnyt mitään muuta kun että pohjamuovitus on täysin susi (monta kiloa hiekkaa pari tuhakka km ajetussa autossa)
W211 tuntuisi olevan aika hyvä ruosteenkestoltaan.