190E project
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
Kahella hallitunkilla paras ottaa takajousi, tai nosturilla ja vaihteistotunkilla. Toisella nostaa kopan ja toisella alavarren sisäpään. Etujousten kanssa ei tohi pelleillä, entisellä työkaverilla meni siinä leikissä joku kylkiluukin poikki ja oli jotain verenpurkautumia suolisto-ontelossa. Kuukaus petissä. Saa kai niillä hengennii lähtemään ku tähtää paremmin.
Puristin kallis, henki ja terveys ilmanen.

takapään jouset oli tosi helpot, nostin vaa auton pukkien päälle, iskarit irti, koiranluut irti tukivarresta ja tukivarsi irti navasta, sitten vaan laskin tunkkia joka oli tukivarren alla. siitä ne jouset lähti melkein itsekseen
etujousia ja iskareita koitin tänään vaihtaa, ei tullut mitään ei lähteny jousi irti ilman oikeanlaisia puristimia, ei mitään toivoa ollut edes
iskareita koitin vaihtaa myös mutta tilaamani TA-Technixin iskarien reiät heittää 3mm eli ei toivoakaan saada paikoilleen ilman reikien kairaamista.
maanantaina soitto completokselle että mitä tehdään saanko bolt-on osat samaan hintaan vai tuleeko ne rahallisesti vastaan kun ei osat sopinut.

etujousia ja iskareita koitin tänään vaihtaa, ei tullut mitään ei lähteny jousi irti ilman oikeanlaisia puristimia, ei mitään toivoa ollut edes

iskareita koitin vaihtaa myös mutta tilaamani TA-Technixin iskarien reiät heittää 3mm eli ei toivoakaan saada paikoilleen ilman reikien kairaamista.

MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Itsellä ollut tapana irroittaa se yksi pultti vain sen ison alatukivarren sisäpäästä, ei tarvitse mitään iskareita sun muita irroitella..Juhiz1 kirjoitti:takapään jouset oli tosi helpot, nostin vaa auton pukkien päälle, iskarit irti, koiranluut irti tukivarresta ja tukivarsi irti navasta, sitten vaan laskin tunkkia joka oli tukivarren alla. siitä ne jouset lähti melkein itsekseen![]()
etujousia ja iskareita koitin tänään vaihtaa, ei tullut mitään ei lähteny jousi irti ilman oikeanlaisia puristimia, ei mitään toivoa ollut edes
iskareita koitin vaihtaa myös mutta tilaamani TA-Technixin iskarien reiät heittää 3mm eli ei toivoakaan saada paikoilleen ilman reikien kairaamista.maanantaina soitto completokselle että mitä tehdään saanko bolt-on osat samaan hintaan vai tuleeko ne rahallisesti vastaan kun ei osat sopinut.
Saksitunkki, saa helposti säädettyä vähän ylös tai alas, hydraulitunkki livahtaa helposti liian alas, helpottaa pultin takasin saantia:

Aika turha tätä enää puida kun takajouset jo vaihdettu

Jeps, tarvit puristimen.Juhiz1 kirjoitti:juu turhaa se on jauhaa niistä takajousistaetujousien kanssa olis hieman kyllä ongelmaa
Lyhennys on helppoa. Auton ollessa pyörillään maassa, kahdella järeellä liinalla jousi kiinni lautaseen, sitten tunkilla auto ylös ja laikalla poikki alapäästä(alapään siis oltava tässä kohtaa irti tukivarresta).
Vaihto ei onnistu kotikonstein turvallisesti ilman kunnon puristinta.
juu ei siitä vaihdosta tullut mitään ilman puristinta
en kyllä edes ymmärrä miten joku on saanut ne etujouset pois ilman puristinta kotikonsteilla, mulla kun ei ollut edes hilkulla et olis tullut pois
tarttee jostain metsästää lainaksi sellanen puristin.


tarttee jostain metsästää lainaksi sellanen puristin.
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Itse kun olen niin köyhä/tee se itse mies niin tälläisellä reseptillä tullut eteen jousia vaihdettua: Tunkki tukivarren alle- jousi liinalla yläkuppiin kiinni-etuvakaaja ja alapallonivel irti- sit ei muuta kun laskee alaspäin varovasti jos ei lähde jo itsestään niin sit vähän kangella avittaa... Tai jos haluaa enempi tilaa touhuta niin ottaa iskarin alapäästä-jarrusatulan-raidetangonpään irti nii sillon ei tarvii alapallosta välttämättä irrottaa.. Kasatessakin kannattaa jousi laittaa yläpäästä kiinni niin ei hypi silmille kun rupee tunkkailemaan ylös päin.
tarttee noita teeseitse reseptejä koittaa kun completokselta tulee uudet etuiskarit sopimattomien TA-Technixien tilalle. uusiksi iskareiksi eteen tulee bilstein std malliset. onko noista iskareista jotain kokemuksia?
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
et voi linkittää tuollaises muodossa olevaa kuvan osoitetta, se ei ohjaa suoraan kuvaan.
win käyttäjät klikkaa kuvaa oikealla napilla ja "kopioi kuvan osoite" jonka jälkeen sen voi laittaa [img] tagien väliin = http://i9.aijaa.com/b/00335/6782863.jpg
tuo suora alin url ei toimi ainakaa mersufoorumilla koska siel o noita kysymysmerkkejä yms.
tos kuvan alla on noi "BBcode" kohdat. kopioi haluttu toimintateksti, esim. "BBCODE 4 (Iso kuva)" ja lyöt ton koodin tähä topikkiin. Malliteksti alla, että näkyy, kuha vaihat vaan noi sulkeet () näiksi kanttisulkeiksi []:
(URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=6782863.jpg)(IMG)http://i9.aijaa.com/b/00335/6782863.jpg(/IMG)(/URL)
ja nyt ku sen osaat, niin samantien olis hyvä jos pienennät kuvien kokoa, tollasena jättimäisenä se o vähä ikävä katella
ja sitä varten onki toi thumbnaili mitä napa laittoi, hyvä jos tarvitsee suurta kuvaa.
win käyttäjät klikkaa kuvaa oikealla napilla ja "kopioi kuvan osoite" jonka jälkeen sen voi laittaa [img] tagien väliin = http://i9.aijaa.com/b/00335/6782863.jpg
tuo suora alin url ei toimi ainakaa mersufoorumilla koska siel o noita kysymysmerkkejä yms.
tos kuvan alla on noi "BBcode" kohdat. kopioi haluttu toimintateksti, esim. "BBCODE 4 (Iso kuva)" ja lyöt ton koodin tähä topikkiin. Malliteksti alla, että näkyy, kuha vaihat vaan noi sulkeet () näiksi kanttisulkeiksi []:
(URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=6782863.jpg)(IMG)http://i9.aijaa.com/b/00335/6782863.jpg(/IMG)(/URL)
ja nyt ku sen osaat, niin samantien olis hyvä jos pienennät kuvien kokoa, tollasena jättimäisenä se o vähä ikävä katella

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
oukei, josko nyt osais lisäillä kuvia
nyt on mersun molemmat takakaaret vaihdettu uusiin, kittailua vailla vielä.
perjantaina tarttisi hakea bilsteinit completokselta ja koittaa vaihtaa iskarit ja jouset viikonloppuna paremmalla menestyksellä kun viime kerralla

nyt on mersun molemmat takakaaret vaihdettu uusiin, kittailua vailla vielä.
perjantaina tarttisi hakea bilsteinit completokselta ja koittaa vaihtaa iskarit ja jouset viikonloppuna paremmalla menestyksellä kun viime kerralla

MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
nyt olis bilsteinit alla! sopivuus täydellinen verrattuna TA-Tachnix iskareihin. jouset tarttis vielä saada vaihdettua. tietääkö joku porin seudulta jotain edullista pajaa jossa sais etujouset vaihdatettua? alkaa olee pikkuhiljaa jo kiire kun tarttis käydä leimalla parin viikon sisällä.
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
noniin nyt on edessäkin uudet jouset! vuokrasin porin motormaerketista puristimen 24€
puristimen kanssa homma kesti ehkä 30min. ainoa miinus jousissa on että jäi keula turhan korkeeksi. olisko kellään myynnissä -60mm jousia eteen saa noi mun -40mm vaihdossa?

MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87