Rengaspaineet
Rengaspaineet
Millaisia rengaspaineita voi pitää kun rengastuksena on seuraavanlainen:
edessä 245/35 19
takana 275/35 19
Kyseessä E320CDI -04.
edessä 245/35 19
takana 275/35 19
Kyseessä E320CDI -04.
Volkswagen Passat 2.0 tdi Variant Highline -07
EX: MB E320T CDIA Avantgarde 2004
EX: MB E320T CDIA Avantgarde 2004
minä olen pitänyt w124 kopassa edessä 3 bar. (235/40 18") ja takana 3.2 bar. (265/35 18")
ei nuo matalaprofiiliset oikein alle 3 bar. "toimi"...
ei nuo matalaprofiiliset oikein alle 3 bar. "toimi"...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Sanoisin, että kokeile erilaisia paineita suunnilleen väliltä 2.5 - noin 3.
Jos ohjekirjasta löytyy suunnilleen tuolle rengaskoolle suosituspaineet, niin siitä on hyvä lähteä haarukoimaan oikeita paineita.
Mersuissa mulla homma on toiminut yleensä niin, että korkeammat paineet ovat toimineet minun makuuni selvästi parhaiten..yleensä siis noin 3bar. Porscheissa taas tuntuisi toimivan selvästi parhaiten ohjekirjan mukaiset paineet, jolloin siis mennään selvästi alle 3bar:n paineissa.
Kannattaa kokeilla erilaisia paineita, koska erot voivat olla suuriakin ja se mikä yhdelle on "hyvä" voi toisen makuun olla "täysin surkea". Kokeilemalla siis löytyy se mikä on paras omiin mieltymyksiin.
Jos ohjekirjasta löytyy suunnilleen tuolle rengaskoolle suosituspaineet, niin siitä on hyvä lähteä haarukoimaan oikeita paineita.
Mersuissa mulla homma on toiminut yleensä niin, että korkeammat paineet ovat toimineet minun makuuni selvästi parhaiten..yleensä siis noin 3bar. Porscheissa taas tuntuisi toimivan selvästi parhaiten ohjekirjan mukaiset paineet, jolloin siis mennään selvästi alle 3bar:n paineissa.
Kannattaa kokeilla erilaisia paineita, koska erot voivat olla suuriakin ja se mikä yhdelle on "hyvä" voi toisen makuun olla "täysin surkea". Kokeilemalla siis löytyy se mikä on paras omiin mieltymyksiin.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Kyllä näinkin, mutta tuskin tuota vaaraa esim 2.5bar:lla vielä tulee?!kari v kirjoitti:Sen verran vielä, että ei välttämättä ole kysymys makuasiasta, vaan siittä,
että kumit paukkuu kun ajat esim. katukiveykseen liian lujaa jos paineet 2 - 2,5... eli kyllä 3 baarii on turvallinen määrä.
Omassa autossa on 235/40/18 edessä ja 265/40/18" takana ja suosituspaineet taisivat olla niinkin alhaiset kuin 2.3bar eteen ja taakse.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
2.8 bar tulee vastaavissa 35 profiilisissa pidettyä ja niilläkin paineilla joutuu vielä ajamaan tosi hiljaa matalankin kanttikiven yli, ettei lyö vanteeseen. Aiempi omistaja oli pitänyt 2,3 bar ja sen ansiosta renkaat kuluneet keskeltä, eli liian pienet paineet.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Kiitokset kommenteista. Kuinka paljon teillä leveät renkaat ovat nostaneet kulutus normaalissa ajossa? E320CDIA näyttää kuluttavan tasaisessa maantieajossa noin 8 litraa ja taajama-ajossa noin 10 litra.
Kyseessä tuontiauto jossa kyseinen rengastus. Suhteellisen komealta näyttää mutta olen pohtinut renkaiden vaihtoa kapeampaan. Ajelen aika usein sorateillä sekä uraisilla maanteillä.
Kyseessä tuontiauto jossa kyseinen rengastus. Suhteellisen komealta näyttää mutta olen pohtinut renkaiden vaihtoa kapeampaan. Ajelen aika usein sorateillä sekä uraisilla maanteillä.
Volkswagen Passat 2.0 tdi Variant Highline -07
EX: MB E320T CDIA Avantgarde 2004
EX: MB E320T CDIA Avantgarde 2004