Väyrynen kiikarissa, ehkä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
AOKki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Väyrynen kiikarissa, ehkä

Viesti Kirjoittaja AOKki »

Morjensta kaikille!

On alkanu mielessä kummittelemaan josko vaihtais omalla mittapuulla tuoreempaan Mercedekseen. Päällimmäisenä kiinnostaisi E-sarjan w210.

Tietysti mielenkiintoisin olisi 4.3 litran touring ym. vastaavat. Mutta minkälaiset käyttö-, ja korjauskustannukset tuommoisissa on. Vai kannattaako paremminkin harkita 200-230E:tä, käyttöautosta kun on kysymys.

Bensakoneineella auton tulisi kuitenkin olla. Ja miten varusteet, niiden toimivuus ja yleensä ko-mallin luotettavuus. Tiedän etteivät väyryset tapaa olla ruosteettomia. Jos koittais hyvän yksilön löytää.. :roll:

Väyrysen omistajat ja muut kenellä kokemusta tästä mallista: kommenttia kehiin 8)
Ja tänään rakennamme radion..
c126 380 SEC -83
w124 250D -86
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

E420 W210 -96....
takana aika tarkkaan vuosi ja 65tkm.
kulutus 10,5-13,5 riippuen ajotavasta.

huollot veholla on kalliita mutta itse pystyy tekemään lähes kaiken....voisko sanoa että kaiken jos panostaa vähän ja hommaa esim.carsoftan ohjelmiston jolla voi itse tarkistaa vikakoodit jne. (n.200€) joten kuittaa itsensä yhdessä vikakoodiluennassa.

esim. juuri viime viikonloppuna tein "ison" huollon eli vaihdoin öljyt koneeseen suodattimineen,ilmansuodatin, jäähdytysnesteet, tulpat ja jarrupalat kaikkiin kulmiin....osat 160€ motonetistä ja töitä 4-5 tuntia tallissa...en noita niin tarkkaan laske kun on harrastuksesta kyse.

pikkuvikoja on ollut, sisätilan lämpötunnistin, katalysaatorit,kuskin turvavyö,muutama polttimo,lampunpesimien moottori,takajousituksen hydrauliputki,pari puolaa (turhia), ilmastoinnin lauhdutin ja alipaineletkuja....kaikki osat noin 1500€...ei paljon jos miettii tarkkaan. tosin veholla varmaan 6-10000€?

joten en voi suositella ko. mallia jos et osaa tai pysty itse tekemään pieniä remontteja....niitä tulee ja se kannattaa ottaa huomioon.

ruostetta on apparin puoleisen takalokasuojan alareunassa ja takaontin lukon ympärillä....kannattaa ostovaiheessa tarkistaa ovien tiivitteiden alta ettei ole ruostetta siellä. koneen käynti ja vaihteiden vaihto.

ja mitä tulee hintoihin, en maksaisi esim. 96-00 mallisesta paljon enempää kuin 6000-8000€ maksimissaan....itse maksoin ihan varmaa ylihintaa vuosi sitten (10t€) ja siitä on hinnat tulleet aika kivasti alaspäin.
virheetöntä yksilöä tuskin löytyy mutta hyvän voi löytää jos vähän katselee. vuotuinen ajoneuvovero tulee olemaan kait jonkin 300€ luokkaa....

opastusta annetaan jos kiinnostaa, ettei tarttis jokaisen oppirahoja maksella....itsellä on parit satkut mennyt alussa....

ehdottomasti jos olet ostamassa ja löytyy joku kenellä (*:i tai carsofta) luettaa vikakoodit niin se kannattaa tehdä....myyjän sanaan ei kannata luottaa yhtään....valitan, piilevistä vioista kuten ilmastointi ei voi olla varma oikeastaan kuin testerin päässä käyttämällä, sama pätee noissa kyllä moneen muuhunkin vikaan....myyjä sanoo että käy epätasaseen kun on seissyt pitkään, joo käy mutta vika onkin sitten puolissa jne...heti meni toimintatonni.
ja vaikka panostaisi veholla luettamiseen (120-140€) tulee tuo summa takaisin heti jos jokin pienikin vika löytyy....esim. piilevä joka ilmoittelee silloin tällöin olemassa olostaan jää vikamuistiin...ellei sitten myyjällä ole nollauslaitetta.

mutta ei pelotella liikaa, autohan on hyvä ja mainio ajella....jos on alkuperäiset rengastukset....
RH
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja RH »

E430T ja takana reilun kahden vuoden aikana vasta noin 25tkm. Bensapumppu kaputt ja älytön avainkoodaussoppa, joka oli kylläkin huollon möhlintää. Ilmastoinnin korjautus maksoi ihan oikeaa rahaa. Muutoin vaan ajetaan ja nautiskellaan. Varsin veikeä vempain varsinkin näin kun kilometrit vuositasolla pysyy kohtuullisina ja nekin ajetaan pääosin maantiellä. Kulutus pyörinyt jossain 8,5 -12 -välissä. Normaalisti tankillisella ajaa sen nafti 700km, eli pikkusen kympin yli menee, mutta järkevämpi rengaskoko kuin omani pudottaisi tuosta varmasti litran verran. ( Menee nimittäin talvella nastarenkainkin pienemmällä kuin kesällä).

Voin suositella. Ei ole tullut vielä autokuumetta. Ihan pienellä välirahalla kun ei saa sen kummempaa tunnelmaa, tilaa, mukavuutta, hiljaisuutta ja sen kummallisempaa kulkuakaan. Eikä kovin paljon parempia varusteitakaan. Omassani esim. on kaikki kahdeksan bägiä, joten pidän sitä iästään huolimattakin vielä jopa ihan turvallisena tuolla tien päällä, semminkin kun omamassaa on melkein pari tonnia.
Wille-
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja Wille- »

Itse olen katellut 300 diissel väyrystä.

Linkki kertokoon enemmän.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3329614

Mitä tuosta nyt kannattaa tarkastaa jos tässä menen lähiaikoina koeajamaan?
JeremyH
Mersumies
Mersumies

Re: Väyrynen kiikarissa, ehkä

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

AOKki kirjoitti:Tietysti mielenkiintoisin olisi 4.3 litran touring ym. vastaavat. Mutta minkälaiset käyttö-, ja korjauskustannukset tuommoisissa on. Vai kannattaako paremminkin harkita 200-230E:tä, käyttöautosta kun on kysymys.

Bensakoneineella auton tulisi kuitenkin olla. Ja miten varusteet, niiden toimivuus ja yleensä ko-mallin luotettavuus. Tiedän etteivät väyryset tapaa olla ruosteettomia. Jos koittais hyvän yksilön löytää.. :roll:

Väyrysen omistajat ja muut kenellä kokemusta tästä mallista: kommenttia kehiin 8)
Mihinkäs se 320 unohtui?
Oma valintani osui aikoinaan 320:iin 430:n osien hintojen ja 200/230 tehon takia.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
masaf1
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Wille- kirjoitti:Itse olen katellut 300 diissel väyrystä.

Hienolta näyttää kuvissa, mutta kannattaa tietysti tarkastaa ihan kaikki mahdollinen. Kuka nyt ei ostettavasta autosta tarkastaisi kaikkea mahdollista, mitä vaan osaa? Ja jos ei osaa niin voihan joku asiantuntija auttaa. Mahdollinen ruostehan se noissa kalliiksi ja vittumaiseksi tulee, muuten nyt ihan mukava ylläpitää. Älä anna tunteille valtaa ton ikäsen Väykyn suhteen, vaan syynää ihan helvetin tarkasti ja aja pitkään, vaikka useempi tunti.

Sen verran täytyy paljastaa, että Väyrysten hankinnan jälkeen ei oo ollut autokuumetta oikeestaan mihinkään muuhun merkkiin ku tietty sitten uudempaan Mersuun ja sen pitääkin sitten olla jo 6-7 vuotta uudempi, että olis edes hieman parempi. Kyllä Väykky on aika perkeleen hyvä ajaa just noilla 300TD ja 320cdi koneilla (joten miksei olis isommalla bensakoneellakin). Ensin maksettiin oppirahat 220DSL:n kanssa (eihän siinä mitään vikaa ollu, mutta pois se piti vaihtaa kun oli niin laiska kulkemaan).

Vaikea on samalla hintaa saada enempi autoa jostain muusta mallista tai merkistä, käykää vaikka vertaamassa mitä vastaavalla rahalla saa. Itse kyllä panostaisin ruosteettomuuteen ja hakisin ulkomailta. Eiköhän moni suomiauto ole jo aika mätä, kun ei niitä vissiin jakseta pestäkään. Itse hain -00 320cdi:n 2,5 vuotta sitten Saksasta, eikä vaivaa ruosteet mitenkään (kop kop, nyt kun kehuu niin voihan se olla että ens talven aikana lahoaa täysin). Minä muuten olin ko. autolla koeajoreissulla Hampurissa useempia tunteja, ja sen lisäksi syynäsin kaikki mahdolliset ruostepaikat erittäin tarkkaan alta, päältä, sisältä, että semmonen 6 tuntia siinä meni että saatiin paperit aikaiseksi lopulta ja myyjä oli ihan kärsivällinen (ihme kyllä, halusi itsekin esitellä autoajelun merkeissä kaupunkia jne). No tästä huolimatta autoon vaihdettiin kyllä samana vuonna alusta yms. palikkaa Suomessa pieni kottikärryllinen, jotta sai loistopelin.
aadolf
Mersumies
Mersumies

Re: Väyrynen kiikarissa, ehkä

Viesti Kirjoittaja aadolf »

AOKki kirjoitti:Morjensta kaikille!

On alkanu mielessä kummittelemaan josko vaihtais omalla mittapuulla tuoreempaan Mercedekseen. Päällimmäisenä kiinnostaisi E-sarjan w210.

Tietysti mielenkiintoisin olisi 4.3 litran touring ym. vastaavat. Mutta minkälaiset käyttö-, ja korjauskustannukset tuommoisissa on. Vai kannattaako paremminkin harkita 200-230E:tä, käyttöautosta kun on kysymys.

moro, vieläkö olet väyrystä vailla :?:

mulla se olis E430TA 4-Matic -00 ota yhteyttä vaikka yv jos kiinnostuit :wink:
masaf1
Mersumies
Mersumies

Ainoa asia, mikä itseäni on Väykyssä joskus harmittanut, on nelivedon puute. Väykyn painojakauma on hyvinkin etupainoinen isolla koneella. Takavedolla ei välttämättä pääse peruuttaen liikkeelle sateen kastelemalta nurmikolta jos on keula vähän alamäkeen päin. Eikä ole talvella mikään hyvä kahlaamaan lumessa :D

Joten täytyy itsekin todeta, että kyllä E430 4-Maticilla olsi todella poikaa... :wink:
RH
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja RH »

masaf1 kirjoitti: Joten täytyy itsekin todeta, että kyllä E430 4-Maticilla olsi todella poikaa... :wink:
Määkin silloin joskus tollasta haaveilin, mutta sitten osu toi 2-matic ostettavaksi, ja ainakin se vissiin sitte menee hiukka pienemmällä bensamäärällä, jos sillä nyt oikeasti meikäläisen ajomäärällä edes ilman pääomakuluja laskien kokonaiskuvuosikulut kilometrihinnaksi muuttaen on mitään merkitystä muutoin kuin ilmanlaadulle.
Ainakin talviliukkailla ESP on tosi äkäinen tarttumaan puikkoihin. Toisaalta turvaksihan tuo vaan on ja ehkä sitä ajotyyliä olisi syytä tarkistaa.

EDIT:
Ja yleensä ohjeeksi: kannattaa panostaa siihen ihan kunnolla varusteltuun yksilöön. Kyllästyy hitaammin ja oikeasti tunnelmassa on eroa. Nämä on siis "sisustusjuttuja" nämäkin...
masaf1
Mersumies
Mersumies

Kyllä! Classic, Elegance ja Avantgarde on tunnelmiltaan kaikki ihan eri. Muistat nyt ainaki xenonit, kattoluukun, comandin, ortopedit, muistipenkit yms. pitää vaatimuslistalla. Ortopedisäätöjä on tosi mukava räplätä jos ajaa pitkää matkaa. Ku muutaman sadan kilsan jälkeen alkaa väsyttää niin antaa mukavaa piristettä räplätä vähän eri kohtaan ilmapattia perseen tai selän alle tai muuttaa penkin kuppimaisuutta enempi kupiksi tai levyksi... Tosin oon minä ihan classic 220DSL:lläkin peruspenkillä ajanut yhtä soittoa ilman pysähdystä Suomussalmelta Lohjalle, että kyllähän sillä pystyy jos vaan viittii... Vaan on se mukava muuttaa sähköisesti pikkusen penkin asentoa tai korkeutta tms. kesken ajon.
Wille-
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja Wille- »

masaf1 kirjoitti:
Wille- kirjoitti:Itse olen katellut 300 diissel väyrystä.

Hienolta näyttää kuvissa, mutta kannattaa tietysti tarkastaa ihan kaikki mahdollinen. Kuka nyt ei ostettavasta autosta tarkastaisi kaikkea mahdollista, mitä vaan osaa? Ja jos ei osaa niin voihan joku asiantuntija auttaa. Mahdollinen ruostehan se noissa kalliiksi ja vittumaiseksi tulee, muuten nyt ihan mukava ylläpitää. Älä anna tunteille valtaa ton ikäsen Väykyn suhteen, vaan syynää ihan helvetin tarkasti ja aja pitkään, vaikka useempi tunti.

Sen verran täytyy paljastaa, että Väyrysten hankinnan jälkeen ei oo ollut autokuumetta oikeestaan mihinkään muuhun merkkiin ku tietty sitten uudempaan Mersuun ja sen pitääkin sitten olla jo 6-7 vuotta uudempi, että olis edes hieman parempi. Kyllä Väykky on aika perkeleen hyvä ajaa just noilla 300TD ja 320cdi koneilla (joten miksei olis isommalla bensakoneellakin). Ensin maksettiin oppirahat 220DSL:n kanssa (eihän siinä mitään vikaa ollu, mutta pois se piti vaihtaa kun oli niin laiska kulkemaan).

Vaikea on samalla hintaa saada enempi autoa jostain muusta mallista tai merkistä, käykää vaikka vertaamassa mitä vastaavalla rahalla saa. Itse kyllä panostaisin ruosteettomuuteen ja hakisin ulkomailta. Eiköhän moni suomiauto ole jo aika mätä, kun ei niitä vissiin jakseta pestäkään. Itse hain -00 320cdi:n 2,5 vuotta sitten Saksasta, eikä vaivaa ruosteet mitenkään (kop kop, nyt kun kehuu niin voihan se olla että ens talven aikana lahoaa täysin). Minä muuten olin ko. autolla koeajoreissulla Hampurissa useempia tunteja, ja sen lisäksi syynäsin kaikki mahdolliset ruostepaikat erittäin tarkkaan alta, päältä, sisältä, että semmonen 6 tuntia siinä meni että saatiin paperit aikaiseksi lopulta ja myyjä oli ihan kärsivällinen (ihme kyllä, halusi itsekin esitellä autoajelun merkeissä kaupunkia jne). No tästä huolimatta autoon vaihdettiin kyllä samana vuonna alusta yms. palikkaa Suomessa pieni kottikärryllinen, jotta sai loistopelin.
Kiitoksia tästä.

Sukulainen on kaiketi lähdössä hakemaan Saksasta autoa itelleen. Ehkäpä myös minä mistä sitä tietää...
RH
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja RH »

masaf1 kirjoitti:Kyllä! Classic, Elegance ja Avantgarde on tunnelmiltaan kaikki ihan eri. Muistat nyt ainaki xenonit, kattoluukun, comandin, ortopedit, muistipenkit yms. pitää vaatimuslistalla. Ortopedisäätöjä on tosi mukava räplätä jos ajaa pitkää matkaa. Ku muutaman sadan kilsan jälkeen alkaa väsyttää niin antaa mukavaa piristettä räplätä vähän eri kohtaan ilmapattia perseen tai selän alle tai muuttaa penkin kuppimaisuutta enempi kupiksi tai levyksi...
Totta juu. Meikän autossakin on melko pitkä luettelo numeroita kantakortissa, mutta ihmetellyt, miksi autossa on vain osasähkösäädöllä toimivat parempaa nahkalaatua edustavat ortopedijakkarat. Yx tuttu sen sitten oivalsi: auton on varmaankin alun perin ostanut lopultakin perinuuka ihminen, jolle muistilla toivivat säädöt on olleet yhdentekeviä, koska kukaan muu ei hähen autollaan sitten varmaan ole ajanut. Eikä haittaa minuakaan, sillä tuolla ajan vain minä itse ja vaimo hyvin satunnaisesti. Ortopedisäädöt on tosiaan asiaa, jos pidempään autossa yhtäjaksoisesti istuu.
Vastaa Viestiin