Mitäköhän eroa mahtaa olla mustalla täpällä merkatussa modulaattorissa punaiseen verrattuna?
Kummassakin autossa kirjan mukaan on nelipykäläinen 722.3 tomaattiaski. Musta kuuluu W124 300DT:hen ja toinen käsittääkseni ässään.
Syöttöpumpun kyljessä olevan modulaattorin värikoodit
Re: Syöttöpumpun kyljessä olevan modulaattorin värikoodit
Kyllä näitä modulaattoreita vaihdettu on mutta eikö kukaan oo näihin värimerkintöihin törmänny? Olisin tilannu mutta kun ei oo näitä mustalla täpällä merkattuja saatavilla jotka kirjanmukaan tuohon olisi sopiva. Punaisella olisi. Toiminta varmaankin on hiukan erilainen mutta mikä mahtaa se ero olla? Ymmärsin että mekaanisesti kumpikin sopii tuohon.
Niitä on ilmeisesti kahta eri mallia korvaamassa vanhoja. A140 300 11 33 sopii vanhempiin (vaihteistoon numero 728331 asti) ja A140 300 08 33 sitä uudempiin. Myös sen mötikän joka vääntelee modulaattoria saattaa joutua vaihtamaan kun päivittää uudempaan, osanumero A116 276 09 29.
Tämä oli pikainen EPC tutkimus. Tarkemmilla malliselvityksillä saattaa löytyä enemmänkin tietoa
Edittiä: Nuo tiedot olikin 722.4 laatikolle. Mutta EPC:n mukaan S:n dieselmalleihin ja 300Turboon menisi tuo A140 300 08 33 korvaamaan vanhoja 123 alkuisia modulaattoreita.
Tämä oli pikainen EPC tutkimus. Tarkemmilla malliselvityksillä saattaa löytyä enemmänkin tietoa
Edittiä: Nuo tiedot olikin 722.4 laatikolle. Mutta EPC:n mukaan S:n dieselmalleihin ja 300Turboon menisi tuo A140 300 08 33 korvaamaan vanhoja 123 alkuisia modulaattoreita.
MB W201 2.5 TURBO
Kiitos tiedosta. Mittailin tuon modulaattorin toimintaa ajossa. laitoin mittarin laatikolle menevän letkun ja modulaattorin väliin. Mittarina vanha VDO:n ahtomittari. Ei siis mikään tarkkuuspeli mutta suuntia antaa kyllä.
Heti kun auto käynnistyy mittari menee miinuksille noin 0.55 kieppeille. Ajossa viisari heiluu 0:n ja -0.55 välillä riippuen siitä kuinka paljon kiihdyttää tai moottorijarruttaa. Tasaisella 80km/h vauhdilla mittari pysyy noin -0.3 paikkeilla. Kun auton sammuttaa jää viisari miinuksille sinne 0.55. Siis ei ainakaan pahoja vuotoja. Toki pikkuhiljaa alipaine katoaa linjasta mutta siihen menee useita minuutteja
Kun lähtee liikkeelle reippaasti niin mittarihan menee lähelle 0:aa ja kun pedaalilla käsketty nopeus alkaa olla saavutettu neula lähtee menemään miinuksille. Isompi vaihde vaihtuu noin -0.25 kohdilla.
Siis ilmeisesti tuo vanhakin modulaattori toimii kokolailla oikein.
Heti kun auto käynnistyy mittari menee miinuksille noin 0.55 kieppeille. Ajossa viisari heiluu 0:n ja -0.55 välillä riippuen siitä kuinka paljon kiihdyttää tai moottorijarruttaa. Tasaisella 80km/h vauhdilla mittari pysyy noin -0.3 paikkeilla. Kun auton sammuttaa jää viisari miinuksille sinne 0.55. Siis ei ainakaan pahoja vuotoja. Toki pikkuhiljaa alipaine katoaa linjasta mutta siihen menee useita minuutteja
Kun lähtee liikkeelle reippaasti niin mittarihan menee lähelle 0:aa ja kun pedaalilla käsketty nopeus alkaa olla saavutettu neula lähtee menemään miinuksille. Isompi vaihde vaihtuu noin -0.25 kohdilla.
Siis ilmeisesti tuo vanhakin modulaattori toimii kokolailla oikein.