W124 vaihdelaatikko 4v -> 5v
W124 vaihdelaatikko 4v -> 5v
Elikkä autona ois w124 200d 4-vaihteisella laatikolla josta räjähti laatikko. Oisin vähän tietoo vailla että mitä pitäis tehä että sais 4 vaihteisen askin tilalle 5vaihteisen laatikon? Joutuuko kardaanin vaitaan kokonaan tai tekeen muutos töitä kardaaniin? Sopisko jonkun muun mersun kardaanin etuosa suoraan ettei tarvis lyhentään aikaan alkuperästä kardaania? Entäs vaihdevivusto, onko eroja? Oisko muuta mitä pitäis vaihtaa?
Luulisi jos pituus eroa on kardaanin etupätkässä niin ei tartte leikellä vaan löytyy sopivaa pituutta olevaa kardaania koska laatikoita on monia malleja myös automaateilla ja kuin moottoreilla joten etäisyys vaihtuu niin tulipellin kuin laatikon takapään mukaan.
jos joissakin malleissa on jo 5-lovinen niin eikun vaan mutta kulutusta et kyllä saa tippumaan yhtään koska vaikka se diiseli onkin niin vääntö alue pitäisi kuitenkin olla optimaallinen maantie nopeuksilla ja kulutuksesta vielä että autosi kyllä vie jo niin vähän ja moottorin huutaminen ei ehkä käy koviin kovasti ja tehtyyn työhön nähden olisiko järkeä kun 5-askit ovat muutenkin kalleempia kuin neloset joita löytyy paljon käytettynä.
Joudut muuten vaihtamaan kepin ja mekanismin kokonaan vivustoineen viitos mallista.Katselepa ja vertaa 4-ja 5-vaihteistojen hintoja.
Mutta valinta on sinun jokatapauksessa mitä teet.
jos joissakin malleissa on jo 5-lovinen niin eikun vaan mutta kulutusta et kyllä saa tippumaan yhtään koska vaikka se diiseli onkin niin vääntö alue pitäisi kuitenkin olla optimaallinen maantie nopeuksilla ja kulutuksesta vielä että autosi kyllä vie jo niin vähän ja moottorin huutaminen ei ehkä käy koviin kovasti ja tehtyyn työhön nähden olisiko järkeä kun 5-askit ovat muutenkin kalleempia kuin neloset joita löytyy paljon käytettynä.
Joudut muuten vaihtamaan kepin ja mekanismin kokonaan vivustoineen viitos mallista.Katselepa ja vertaa 4-ja 5-vaihteistojen hintoja.
Mutta valinta on sinun jokatapauksessa mitä teet.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
Meinaatteko ettei kannata? Ois tuossa tievossa vaan yks vitosloota kohtuuhintaan ja mahollisesti vivustoineen 250d:stä..
Mahtaneeko passata neloslootan tilalle vitosloota kun:
Auto josta loota on tulossa on w124 250D -88 5-v
ja johon loota on menossa on w124 200D -87 4-v?
Tulevaisuudessa siintää mahdollinen piristys (soppeli Garretti löytyisi hyllystä), joten aivan senkin takia viisvaihteinen kiinnostaisi? Muuttuneeko välityssuhteet miten kun n. 120km/h vauhdissa tuntuu että 4-v lootalla kierrokset on yllättävänkin kovat?
Mahtaneeko passata neloslootan tilalle vitosloota kun:
Auto josta loota on tulossa on w124 250D -88 5-v
ja johon loota on menossa on w124 200D -87 4-v?
Tulevaisuudessa siintää mahdollinen piristys (soppeli Garretti löytyisi hyllystä), joten aivan senkin takia viisvaihteinen kiinnostaisi? Muuttuneeko välityssuhteet miten kun n. 120km/h vauhdissa tuntuu että 4-v lootalla kierrokset on yllättävänkin kovat?
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
Ei uskos että kannattaa, mutta kannattaa kuitenkin. Sano isäntä ku siemenohrat joi. Eiku joo, laskeehan se ylivaihde mukavasti matkakierroksia ja jopa kulutusta jos ei tarte polokia peltiin asti, eli jos konetta on vähän ruudistettu. Pykälää tiuhammalla peräruuvilla vois olla paras lopputulema. Vakkari kakssataanaks ei ehkä jaksa vakkariperällään mennä vitosella. Kokemusta ei tosin aiheesta ole tieselien kyseessä ollen. Aina reuhannu vaan kipinäpelien kanssa.
Kannattaa vaan kahtoa että se kytkinakseli passaa, kaksmassarattaalla on lyhempi akseli.
Kannattaa vaan kahtoa että se kytkinakseli passaa, kaksmassarattaalla on lyhempi akseli.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
Löytyy vitostenkin perästä kaksoismassavauhtipyörää, oliskohan vaihtunu samaan aikaan ku tuli muovikyljet eli -89 loppuvuosi.
Ex-lankussa -89 250td tuollanen lyhytakselinen loota oli.
Ex-lankussa -89 250td tuollanen lyhytakselinen loota oli.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Halvempaa voisi olla etsiä harvempi pikkuperä jostain ja laittaa se paikalleen? Lopputulos olisi suurimmalla vaihteella sama.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
mää ymmärsin, että kytkimen poorit olis noissa kaikissa sama, vaikka akseleita on pitkää ja lyhyttä.juhaoh kirjoitti:Vaihtaa joko kytkinakseli tai se kaksoismassapyörä, ja asetelma ja levy samasta vauhtipyörästä.
jos sinne nyt laittaa kovaan vauhtipyörään lyhyt akselisen lootan, niin käykö siinä niin, että lootan akseli ei ole riittävän pitkä, eikä mene kytkimen poorille asti, taikka ei ainakaan riittävän syvälle?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
tuskin näissä nyt sentään sitä viimeistä kampuran tasapainoitus limppua on vauhtipyörään laitettu, kuten joissakin jenkki V8 koneissa...sompio kirjoitti:Jos 250:sen vauhtipyörä pultataan 200:seen niin tuskimpa on kone enää tasapainossa. Toinen vvisipyttyinen ja toinen nelikko. Yleensä kampiakseli ja vauhtipyörä tasapainotetaan yhdessä.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå