Kiitos kolaroijille!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Kovanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 451
Liittynyt: Ti 14.08.2007 21:42
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Kovanen »

2 yleisintä paikkaa missä auto seisoo, kotona autokatos ja työpaikalla työntekijöiden parkkipaikka.

Hyvä puoli näissä kahdessa paikassa on se että molemmissa paikoissa viereiset autot ovat n. 10v uudempi ku oma rönttä :lol:

Tietysti julkisilla paikoilla on muutamia lommoja aikojen saatossa oviin tullut, eniten ihmetyttää terävät montut katossa ja konepellissä :!: :?:
- W211 320CDI -
teem085
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Ti 14.10.2008 18:40
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja teem085 »

Ite kans alkanu ajamaan kahen paikan väliin jos poika on mukana, kun ei tahdo saada laitettua takas istuimeen kun joidenkin on vaan pakko ajaa kylkeen kiinni... Yksin jos oon liikenteessä niin sit sinne kauimmaiseen nurkkaan,jäi kammo kun edelliseen autoon oli hakattu niin syvä jälki kylkeen.
Vielä kantin kohalle niin on siinä saanu ainaki voimaa käyttää...
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Avatar
Taskari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke 07.02.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Taskari »

Su-Ma välisenä aikana oli joku ajanu kylkeen auton ollessa tienvarressa parkissa.
Kuskinpuolen takaovi on sisässä jonkun 15cm, eli eikun uutta ovea tilalle.
Eikä tietenkään mitään yhteystietoja ollut jätetty ja vakuutus ei korvaa mitään. Kylläpä mieltä lämmittää... :evil:
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Nuorena ne hommat jo opitaan, havaitsin kun oli auto Porin tekniikkaopiston parkkipaikalla taannoin ja ovesta löytyi tuoreet kolhujäljet. Tulevat autonasentajat osasivat myös varastaa työkaluja ja jopa haalarit kelpasivat, toivottavasti asenne paranee ennenkuin työura aukenee autoalalla, jossa luottamus sentään on aika tärkeä homma...

Viime kesänä emäntä maalasi mersun oven, ei se onnistunut kovin hyvin, mutta seuraavan kerran kun kävi isäänsä moikkaamassa vanhainkodilla ja paluumatkalla poikkesi paikallisessa Prismassa, oli jo joku siihen oveen kolhaissut, onneksi muovilistassa vain oli pitkät naarmut... Näki vain selvästi kun sen listan oli just edellisenä päivänä asentanut puhtaana paikoilleen.

Sikäli aivan turha murehtia, oon suunnitellut että laittaisi autoihin harjateräksestä jonkinlaiset kylkilistat...sais rauhassa kolhia takaisin, kun kerran maan tapa semmoinen on.
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Reilun vuoden päivät on tässä ollut vanhemman E-Mersun onnellinen omistaja. Ja vuoden aikana on autoa kolhittu (muiden toimesta) käsittämättömän paljon. Ainakin jos vertaa kavereiden autoihin, joiden keulalla ei siis tähti komeile...
Tuttu homma. Aikanaan, kun ensimmäisen mesen ostin, viikon sisällä tuli työpaikan parkkipaikalla kaksi kolhua takaoveen. Nyt on ympäriinsä naarmua ja kolhua.
Huvittavin juttu (tai v*tuttavin) tuli kerran Takkulan ratsastuskeskuksessa. Olin parkkerannut perä edellä hevosaitauksen viereen ja parin tunnin kuluttua oli paksin kannen ja puskurin sauman ympäriltä järsitty pohjamaalit näkyviin. Ja polle tyytyväisenä vieressä kerjäämässä makupalaa. Syy oli tietysti minun, mitäs jättää auton silleen.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Sytky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 24.05.2008 20:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sytky »

no oman w201 paksin kanteen tuli monet naarmut kun vieressä olevien "autojen" omistajat laskivat omat kauppakassit siihen... muutaman kerran pääsin hyppimään tasajalkaa, kun sain kiinni itse teossa. no ei enää ole kukaan laskenut spoilerin päälle. on kai tuo minun auto jonkinlainen magneetti. vaikka viet sinne kauimpaiseen nurkkaan, niin tullessa siellä on aina joku vieressä :evil:
Mielummin työnnän saksalaista kuin ajan japanilaista!
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Nää on parhaita, kun laitetaan auton viereen vaikka olis parkkeerannut kaupan kauimmaiselle parkkipaikalle ja tilaa olis vaikka kaupan oven edessä...
Itekki vedän mahdollisemman kauas, riippuen kuinka ruuhkaisaa. Joskus pari parkkipaikkaakin vien. Ja silti on tullut tässä vuoden sisällä ainakin 3-4 kolhua, juuri semmoisia pieniä, kyljissä ja norm. auton ovien kohdalla.. Kiitos vain.
Onneksi mitään ilkivaltaa ei ole tullut, olisko pienen paikkakunnan syy? Ja toiseksi en ole jättänyt varmaan kuin kerran Turun keskustaan ja sekin oli sunnuntai ilta. Silloinkin hain varmaan 15 min sopivaa paikkaa ja jännäkakit leffaa kattomaan... :D

Se on kyllä jännä, pari tuttua pitää mua mulkkuna kun ajan mersulla. Noh, oma vika olla sika, mitäs ajaa Opeleilla. Varmaan sen takia nakertaakin. :lol:

E:
nyffikaakoo kirjoitti:Sikäli aivan turha murehtia, oon suunnitellut että laittaisi autoihin harjateräksestä jonkinlaiset kylkilistat...sais rauhassa kolhia takaisin, kun kerran maan tapa semmoinen on.
Loistavaa, vieläkun keksis jonkinlaisen hemmetin vahvan liiman, jolloin ovi nappais kiinni autoon. Sitten kun tulet jostain siihe takasin, on siinä sitten selitettävää. "vähä ehkä lähel kävi?"
Avatar
Jonski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 198
Liittynyt: La 03.05.2008 22:32
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jonski »

Jos on vielä auto vieressä niin polvella vaan pientä pusua kolhijan autoon :lol:
Avatar
jpp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: La 13.01.2007 15:39
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja jpp »

mersu vaan on aina mersu.aina siitä ihmisten täytyy muistuttaa.voisivat joskus vaan antaa periksi haluilleen ja käydä kokeilemassa itsekin niin tietäisivät miltä siellä mersun ratin takana tuntuu. :D
w123 -83 käyttö/tuleva harrastepeli
w210 -95 ruosteinen projekti
w124 -95 200da
w123ce -81 uusin tulokas,kesäauto
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

No yksi 700 -05 bemu ja toinen -07 tojo kolhi omaa autoon ja ei vissiin tunnu missään (niitten kohdalla).

Jatkovat matkaa saatanan!
Pitäiskö olla kyydissä ketun äkänen akka, tosi känninen (agressiivinen) kaveri vai rottweileri?

Tai sit itsemurhapommittaja mikä hyppää sen tyypin kyytiin! :P
Mut mikä huvittavin seikka :!: Vaikka on itellä 20 vuotta vanha mersu :!: :!: Niin silti herättää kateutta :!:

Miten on mahdollista :?: :?:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Jo jokin aika sitten mietin semmoista kameraa joka nappais jokasuuntaan kuvan sekunnin välein.... Tarvettakin jo ois ollut.

Näin halvan digikuvauksen aikana vois ottaa vaikka 30 kuvaa sekunnissa. 8GB ja saa 640x480 kuvaa tunnin. Useita tai pyörivä kamera. Kumma kun noita ei kukaan valmista.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kohta on merkittävä oma auto jollain Mafia merkeillä niin osaavat pysyä poissa :!: :lol:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
viheik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: Su 20.08.2006 22:05
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja viheik »

On se jotenkin käsittämätöntä tämä suomalainen autokulttuuri.
Oma auto 3 vuotta vanha eikä siinä ajassa ole saksassa tullut ainuttakaan jälkeä mutta kun auto tuli suomeen niin viikossa oli joku tintannut ovella minun auton oveen.

Onneksi sen sai kiilloittamalla pois.
Ja vaikka sen auton jättääkin sinne kauimmaiseen nurkkaan niin esim huollossa käydessä se on siinä ahtaimmassa välissä.
E220cdi -16 AMG Sedan 2020 ->
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Ihme toimintaa siellä, ei mulla ainakaan koskaan ole mitään jäänyt kylkiin tai muuallekkaan kaupassa käydessä. Täällä tosin on vähän vähemmän asukkaita ja kuitenkin varsinkin nuorten keskuudessa tiedetään kuka minkäkin esim mersun omistaa. On ollut bmw ja mb kumpiaki pari kappaletta, toinen mb oli varmaan niin ruma että kaikki aukas oven tosi varovasti ettei vaan rumuus tarttunut :D Isännän bmw (330i) tosin on ottanut hittiä, vedetty avaimella kuskin ikkunan alapuolelle kivat naarmut.

Eipä kait muuta :oops:
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Itse olen tottunut siihen, että aina kun ostaa itselleen virheettömän auton niin vuoden kuluttua se näyttää melkein pusikkoon ajetulta, kun siihen on hakattu kymmeniä pikkulommoja ja naarmuja parkkiksilla. Kyllähän se aina sylettää, mutta sen kanssa on vaan ainakin täällä pk-seudulla elettävä.

Huomattava helpotus oli kyllä muuttaa Helsingin keskustasta lähemmäs maaseutua. Keskustassa auto tuhottiin yleensä pari kertaa vuodessa niin pahasti, että piti pajalla käyttää. Meni peilejä ja tuulilaseja sekä peltejä. Varsinkin, jos oli illalla pessyt auton niin melkein tiesi, että aamulla siitä löytyi ilkivallan merkkejä. Puskureista ja rekisterikilpien kolhuista ei kannattanut välittää mitään, koska joka viikko joku peruutti, parkkeeratessaan autoa päin. Se on keskustan ahtaudessa ihan normaalia ja melkein jopa hyväksyttävää.

Kateudesta on turha edes puhua, kun ajaa uuden mallista mustaa mersua, koska on huomattu, että on takuu varma juttu, että 90% ihmisistä haluaa nähdä, kuka autoa ajaa. Toyota ja Nissan miehet kyräilee aina liikennevaloissa. Siitäkään ei ole jaksanut aikoihin välittää, koska niin se tulee jatkumaan maailman sivun.
Huvittava tilanne oli myös poliisin kanssa, kun pysäyttivät keskustassa huvikseen. Ensimmäinen kysymys oli, että "onko sinun auto?" Kun vastasin kyllä niin seuraava kysymys oli, että "onko tuontiauto?" Kun selvisi, että suomiauto niin tarkistivat rekisteritietokannasta tiedot ja riemastuivat, kun tiedoista löytyi vain "Santander" ja hihkuivat yhteen ääneen, että "ai jaa tää on firman nimissä, mikä firma tää on, onko sun firma?". Ilmoitin, että kyseinen yritys on kylläkin rahoitusyhtiö ja iskin rekisteriotteen käteen, kun olin sen noutanut kansiosta peräkontista ja sanoin, että tästä nyt varmaan selviää kaikki mitä teidän tarvitsee tietää. Kysyin myös, että oliko heillä jotain oikeaa asiaakin niin vastaukseksi sain, että ihan vaan rutiinitarkastus.
Ilmeisesti halusivat vaan nähdä kuka autoa ajaa. Olen kuullut muiltakin, jotka ajavat varsinkin mustaa saksalaista autoa, että niitä pysäytellään ilman syytä. Yleisesti syyksi epäillään sitä, että kylän sheriffi haluaa nähdä onko kaupungissa joku uusi huumekuningas, kun niillä on kuulema tapana ajella aina mustalla "ökyautolla" heti kun rahavarannot antavat siihen mahdollisuuden.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Ite ajan 40 vuotta vanhalla pystärillä, ja ai helvetti sitä kateuden määrää mitä se herättää töissä kun siellä suurimmalla osalla on tojota tai nissan :lol: Auto on kuitenkin vaan muutaman tonnin peli ja muilla tietenkin uuet autot käytössä :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2852
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Sama juttu. Ajelen 37 vee pystärillä ja 16 vee W124s-farkulla ja kohtuu-usein saa kuulla mersuaiheisia kuittailuja. Varmaan normaalimpaa olisi kuljeskella akkojen vermeet päällä, miehen siis..

Helmet kaulaan vaan!
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
aaltojarvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Pe 04.01.2008 16:38
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Se on mukavaa kun jäädään oikeen odottamaan sinne parkkisen peränurkkaan että saadaan sättiä: mulla kun on toi korkee 312 sprintteri se keskimittanen, ni olen ottanu tavaksi jättää vähän kauemmas ovesta kun tarvii pari peräkkäistä paikkaa ettei tuki käytävää. Tässä taannoin vaan kuuntelin että "eikös linja-autoille ole pysäkit tuolla tien varressa". Tilaa oli kyllä ympärillä noin kahdelle sadalle autolle...

Toinen hyvä on kun käydään perheen kanssa marketissa mun autolla ja törkkään siihen perhepaikalle (sprintteri on 2+4). On ollut parikin sananvaihtoa aiheesta tyyliin "hei tää on lapsiperheille". Vittumaisia katseita tulee kun vedän sivuovesta pojat kenturalle ja kysyn että olenko pakuineni vähemmän perhe kuin sinä avensiksellasi? Välillä on oikeen odotettu ja sitte lähdetty kiukkusesti kun sillä mulkulla olikin lapsia mukana. Tai tultu suu valmiiksi auki mutisemaan, ja sitte se sama mulkku mersukuski pistääkin kakarat vöihin mersupakun takapenkille.


Parasta kuitenkin on, että entisessä elämässä ajoin pitkällä korkealla LT volkilla eikä kukaan nassuttanut pysäköinnistä... Muutenkin olen huomannut työmaan parkkisella puhjenneen paketti(mersu)autoallergian heti kun hommasin sprintterin, vanha 207 tai LT ei sitä tehnyt.

PS. Usein kun on lyhyt asia kauppaan, ajan suoraan ovelle, vilkku päälle, auto tyhjäkäynnille, takaovi mennessä raolleen ja kauppaan. Ei kukaan valita. Pakuilun etuja, eikä sitä tartte kenenkään tietää että mä olen kunnosapitoasentaja metallitehtaassa enkä suinkaan mikään jakopyssy.
-98 312D Sprinter
(EX) -87 2.0 Bensiini tenavatähti
(EX) -84 207D
(EX) -80 123 200D
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Uusi auto ja uudet kokemukset saatu taas tämän saralta.

Perjantaina lähdin töistä ennen klo 16 ruuhkaa ja ajattelin käydä kaupassa kotimatkalla.
Ajelin kaikessa rauhassa, nopeusrajoitin päällä paikallista isoa väylää. Ajoin nopeinta kaistaa, kun hitaampi kaista mateli hieman alle rajoituksen. Tullessani kauppakeskukselle vievän rampin kohdalle, laitoin vilkun päälle, kun minun piti päästä sen hitaamman kaistan läpi. Tie oli tässä kohtaa muuttunut 2 kaistaisesta 3 kaistaiseksi. Kohdallani oli ihan hyvin tilaa (n. 15m), kunnes eräs älykkö päätti ajaa sen kaasu pohjassa (oikeasti kaasu pohjassa) umpeen. Väli kuitenkin hänen edessään kasvoi, kun hänen edestä lähti pari autoa pois, sinne samalle rampille johon olin itse pyrkimässä. Vittuunnuin käytöksestä ja kaasu pohjaan itselläkin, jolloin yllättäen pääsin hänen edelleen ja siitä haluamalleni kolmannelle kaistalle, joka vei sinne rampille. Myös tämä kiihdytellyt autoilija tuli perässäni sinne.

Parkkihalliin päästyämme hän oli huomaamattani pysäköinyt autonsa minun viereeni. Huomasin hänet, kun oli tunne, että joku tuijottaa.
Nöösipojalla olisi ilmeisesti ollut jonkinlaisia patioita tarjota ilmaista liikennevalistusta, mutta käänsi päänsä pois, kun mulkaisin häntä auton sisältä. Ko. koijari nousi punaisesta 90-luvun alun autostaan ja lähti rivakasti kohti kauppaa. Tiemme erosivat tässä.

Tein ostokseni ja palasin autolle, puhuen samalla kännykkään ja enempiä miettimättä. Viereinen autokin oli jo häipynyt paikalta.

Seuraavana aamuna huomasin, että kuskin puolen takarengas oli tyhjä ja kuskin ovessa 10 cm oveniskemä, jossa pohjamaalin seasta paistaa punaista maalia.
Kyseinen älykkö on joutunut erikseen tulla avaamaan pelkääjänpuolen ovensa ammolleen, että on saanut kolhittua autoani. Automme olivat aika ison etäisyyden päässä toisistaan, koska takaosassa väliimme mahtui betonipylväskin.

Siitä ei ole tietoa, että missä välissä rengas on tyhjätty (yöllä?), koska sellaisella ei olisi voinut ajaa, eli parkkihallissa ei ole tyhjätty.
Mersussa on onneksi tupakansytyttimestä virtansa saava kompura, joten sillä sai renkaan kyllä taas paineistettua. Mistään ei kuulostanut vuotaneen, eli venttiilistä tyhjätty.

Tämän asian lupaan katsoa loppuun asti, jos joskus vielä tiet kohtaavat.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Nojaa, voisin esittää vähän eriävän mielipiteen tähän. Että ei ne orkkiskuntoset w124,w210 jne jne kyllä todellakaan normaali ihmisessä mitään ökyauton tunteita tuo :D Luuletteko vähän liikaa nyt autoistanne? Se mersun tähti nyt vaan on aika mukava jonkun pikkunaskalin repästä irti kun siitä saa niin hyvän otteen.. tuskin takana on mitään kateellisia ajatuksia kyseistä autoa kohden.

Joku todella priima kuntonen ässä saattaa ehkä tuoda sen "ökyauto" -fiiliksen ilmoille tai vastaavat "harvinaisemmat" mersut esim CL:ät tms mutta esim oikeasti näyttävän näköiset w124:t on harvassa, suurin osa on niitä kunnon pommeja millä vaan ajetaan ja ei esim pestä juuri "kerran kuukaudessa" useammin, tai sitten niissä on se "miljoona ajettu" -keulimisefekti :roll:
W210 E320cdi
Kettunen111
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51

Viesti Kirjoittaja Kettunen111 »

.
Viimeksi muokannut Kettunen111, Pe 04.11.2011 22:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

simoks kirjoitti:Nojaa, voisin esittää vähän eriävän mielipiteen tähän. Että ei ne orkkiskuntoset w124,w210 jne jne kyllä todellakaan normaali ihmisessä mitään ökyauton tunteita tuo :D Luuletteko vähän liikaa nyt autoistanne? Se mersun tähti nyt vaan on aika mukava jonkun pikkunaskalin repästä irti kun siitä saa niin hyvän otteen.. tuskin takana on mitään kateellisia ajatuksia kyseistä autoa kohden.

Joku todella priima kuntonen ässä saattaa ehkä tuoda sen "ökyauto" -fiiliksen ilmoille tai vastaavat "harvinaisemmat" mersut esim CL:ät tms mutta esim oikeasti näyttävän näköiset w124:t on harvassa, suurin osa on niitä kunnon pommeja millä vaan ajetaan ja ei esim pestä juuri "kerran kuukaudessa" useammin, tai sitten niissä on se "miljoona ajettu" -keulimisefekti :roll:

aivan oikein.!
itse tunnun saavan säälikatseita ja sääliä muutenkin ajellessani vanhalla mannelavetilla.
kenen voisi käydä kateeksi vanhaa (-96) mersua joka on tuolloin maksanut 650.000mk....? kenen?....

itseasiassa, työkavereiden kylläkin!...ajelevat uusilla octa-vioilla, kinderjeepeillään (crv) ja velkavolvoilla joiden kyyti on puolet vanhan taksin kyydin tunteesta.
moni työkaveri on kyydissä istuttuaan todennut "miksihänä minulla on uusi auto?, kun vanha mersu on hiljaisempi,tehokkaampi,hienompi jne"ja maksaa vain 5000€....
niin´in, miksi....siksi että se vaan on trendi nykyisin ja kilpavarustelu naapurin kanssa on tärkeää.

henk.koht tykkään kun vanha w210 ei näytä miltään mutta sisältä ja pellin alta löytyy sitä jotain....eikös naisetkin aina sano että "sisäinen kauneus on tärkeintä"? :D

ps.ihmetystä herättävät monesti esim. mersun ajovalot....alkuperäiset xenonit....näissä uusissa autoissa kun on vielä ekr. valaistus eli kynttilät konepellillä....5t€:n mersussa on sentään kunnon valotkin....saati puheeksi tulevat takapenkin lämmittimet ja webastot jne.

kyllä se voi joissakin kateutta herättääkin....tosin en usko.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17302
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tähti ärsyttää, se että se on mersu . Ei tarvita kateutta.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti:Tähti ärsyttää, se että se on mersu . Ei tarvita kateutta.
Niinpä. Oma hopeanuoli sai kokea luultavasti tähden irroitusyrityksen pari vuotta sitten ja kun se perhanan tähti oli nivelöity, niin siitä oli tullu vissiin itkuraivari tai kaverit nauranu että etkö saa irti ja oli kävelty koko pelin yli. Vakuutus korvasi muistaakseni 6500e korjauksesta ja tekijää ei kiinostanut POLIISIN etsiä. PANKIN kamerakin oli siinä seinässä kohdalla... Mutta ryöstä pankista 6500e niin jo kiinnostaa. Vaikkei ne sais kiinni siitäkään tekijää :D

Auto oli juuri pesty!

Ärsyttääkö puhdas auto?

Olen odottanut ruostuviin kuskin puolen oviin lommoja ja parkkeerannut sen puolen aina lähemmäs vierus parkkeeraajaa kuin vielä pahemmilta ruosteilta säästyneen vänkärin puolen.

Tulos, vänkärin puolelle painaumia ja naarmuja. Kuskinpuolelle ei mitään.... Ahtaus ei siis aiheuta jälkiä, paitsi MIELEN ahtaus.

Siinä saa ihmetellä etteikö kuitenkin 15v vanha amg mersu aiheuta jonkinalisia tunteita. Ja se tunne on vain yksi tunne KATEUS.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

AK47 kirjoitti:
dealer kirjoitti:Tähti ärsyttää, se että se on mersu . Ei tarvita kateutta.
Niinpä. Oma hopeanuoli sai kokea luultavasti tähden irroitusyrityksen pari vuotta sitten ja kun se perhanan tähti oli nivelöity, niin siitä oli tullu vissiin itkuraivari tai kaverit nauranu että etkö saa irti ja oli kävelty koko pelin yli. Vakuutus korvasi muistaakseni 6500e korjauksesta ja tekijää ei kiinostanut POLIISIN etsiä. PANKIN kamerakin oli siinä seinässä kohdalla... Mutta ryöstä pankista 6500e niin jo kiinnostaa. Vaikkei ne sais kiinni siitäkään tekijää :D

Auto oli juuri pesty!

Ärsyttääkö puhdas auto?

Olen odottanut ruostuviin kuskin puolen oviin lommoja ja parkkeerannut sen puolen aina lähemmäs vierus parkkeeraajaa kuin vielä pahemmilta ruosteilta säästyneen vänkärin puolen.

Tulos, vänkärin puolelle painaumia ja naarmuja. Kuskinpuolelle ei mitään.... Ahtaus ei siis aiheuta jälkiä, paitsi MIELEN ahtaus.

Siinä saa ihmetellä etteikö kuitenkin 15v vanha amg mersu aiheuta jonkinalisia tunteita. Ja se tunne on vain yksi tunne KATEUS.

selitäpä tämä sitten

olin aikanaan vanhan espoon maxin pihassa venttaamassa uudessa volvo240 farkussa perhettäni ostoksilta....viereen ajoi uusi mersu (en muista oliko e,c tai mikälie) ja sieltä sitten kakarat pamautti takaoven volvon kylkeen ja isäntä omansa....

vituttiko ruotsalainen auto?


:wink:

ps.nousin autosta ja kysyin jo poispäin matkaavalta mersukuskilta "mitä tehdään noille klommoille mun volvossa"....herra vastasi "autohan se vaan on" ja jatkoi matkaansa....no mulla sattui silloin nuorena olemaan buutsit jalassa ja otin sitten vähän vauhdin tynkää ja skodasin kantapäällä mersusta ovet ruttuun ja huusin isännälle joka mulkoili silmät jalkapallon kokoisena tapahtunutta "autohan se vaan on" ja painelin omaan autoon, ei muuten koskaan isäntä tullut kyselemään asiasta....

:shock:
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3114
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

Viime kesänä kävin vasta-avatulla Huittisten ABC:llä; ensin tankkasin automaatilla ja sitten pysäköin pääoven eteen käydäkseni marketin puolella ostoksilla.

Jollette ole käyneet ko. paikassa niin kerrottakoon että etupiha on kooltaan vajaat parisataa metriä kanttiinsa joten siihen mahtuu puolet Huittisten autokannasta ja omiin ruutuihinsa vielä puoli tusinaa rekkaa ja bussia päälle. Tällä kertaa paikalla oli autoja korkeintaan kymmenen eli pihan kapasiteetistä oli prosentti tai kaksi käytetty.

Menin kauppaan ja vaimo jäi takapenkille tummennettujen lasien taakse odottelemaan. Hetikohta kun olin mennyt sisään, viereiseen ruutuun ajoi rouva + 3 lasta jotka sitten mojautti ovella kylkeen niin että auto heilahti. Palattuani kuulin tarinan ja kehoituksen käydä katsomassa mitä on tapahtunut - viereisessä ruudussa oli auto pysäköitynä alle 30 cm päähän niin että siinä välissä ei mahtunut liikkumaan kun pienillä sivuttaisaskelilla. Tilannettä ja syntynyttä lommoa hämmästellessäni saapuivat myös nämä uudet lähinaapurit paikalle. Meriselityksen ensimmäinen vastaus oli "eikä ole kyllä lyöty siihen ovella" mutta vaimo kurkisti ulos liukuovesta ja sanoi ollensa paikalla koko ajan. Seuraava seiltys olikin sitten jo "se oli vahinko".

Niinpä, mutta jos tuolla asfalttisaharassa joutuu pysäköimään noin lähelle naapuriautoa niin kyllä tapaukselle minä ainakin keksin muun nimitvksen kun vahinko.
Avatar
Juha91
Mersumies
Mersumies
Viestit: 509
Liittynyt: To 21.01.2010 11:46

Viesti Kirjoittaja Juha91 »

W210E kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
dealer kirjoitti:Tähti ärsyttää, se että se on mersu . Ei tarvita kateutta.
Niinpä. Oma hopeanuoli sai kokea luultavasti tähden irroitusyrityksen pari vuotta sitten ja kun se perhanan tähti oli nivelöity, niin siitä oli tullu vissiin itkuraivari tai kaverit nauranu että etkö saa irti ja oli kävelty koko pelin yli. Vakuutus korvasi muistaakseni 6500e korjauksesta ja tekijää ei kiinostanut POLIISIN etsiä. PANKIN kamerakin oli siinä seinässä kohdalla... Mutta ryöstä pankista 6500e niin jo kiinnostaa. Vaikkei ne sais kiinni siitäkään tekijää :D

Auto oli juuri pesty!

Ärsyttääkö puhdas auto?

Olen odottanut ruostuviin kuskin puolen oviin lommoja ja parkkeerannut sen puolen aina lähemmäs vierus parkkeeraajaa kuin vielä pahemmilta ruosteilta säästyneen vänkärin puolen.

Tulos, vänkärin puolelle painaumia ja naarmuja. Kuskinpuolelle ei mitään.... Ahtaus ei siis aiheuta jälkiä, paitsi MIELEN ahtaus.

Siinä saa ihmetellä etteikö kuitenkin 15v vanha amg mersu aiheuta jonkinalisia tunteita. Ja se tunne on vain yksi tunne KATEUS.

selitäpä tämä sitten

olin aikanaan vanhan espoon maxin pihassa venttaamassa uudessa volvo240 farkussa perhettäni ostoksilta....viereen ajoi uusi mersu (en muista oliko e,c tai mikälie) ja sieltä sitten kakarat pamautti takaoven volvon kylkeen ja isäntä omansa....

vituttiko ruotsalainen auto?


:wink:

ps.nousin autosta ja kysyin jo poispäin matkaavalta mersukuskilta "mitä tehdään noille klommoille mun volvossa"....herra vastasi "autohan se vaan on" ja jatkoi matkaansa....no mulla sattui silloin nuorena olemaan buutsit jalassa ja otin sitten vähän vauhdin tynkää ja skodasin kantapäällä mersusta ovet ruttuun ja huusin isännälle joka mulkoili silmät jalkapallon kokoisena tapahtunutta "autohan se vaan on" ja painelin omaan autoon, ei muuten koskaan isäntä tullut kyselemään asiasta....

:shock:
Jeesus että repesin :lol: :P
Diiiiiiiissseli
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

jysi kirjoitti:Viime kesänä kävin vasta-avatulla Huittisten ABC:llä; ensin tankkasin automaatilla ja sitten pysäköin pääoven eteen käydäkseni marketin puolella ostoksilla.

Jollette ole käyneet ko. paikassa niin kerrottakoon että etupiha on kooltaan vajaat parisataa metriä kanttiinsa joten siihen mahtuu puolet Huittisten autokannasta ja omiin ruutuihinsa vielä puoli tusinaa rekkaa ja bussia päälle. Tällä kertaa paikalla oli autoja korkeintaan kymmenen eli pihan kapasiteetistä oli prosentti tai kaksi käytetty.

Menin kauppaan ja vaimo jäi takapenkille tummennettujen lasien taakse odottelemaan. Hetikohta kun olin mennyt sisään, viereiseen ruutuun ajoi rouva + 3 lasta jotka sitten mojautti ovella kylkeen niin että auto heilahti. Palattuani kuulin tarinan ja kehoituksen käydä katsomassa mitä on tapahtunut - viereisessä ruudussa oli auto pysäköitynä alle 30 cm päähän niin että siinä välissä ei mahtunut liikkumaan kun pienillä sivuttaisaskelilla. Tilannettä ja syntynyttä lommoa hämmästellessäni saapuivat myös nämä uudet lähinaapurit paikalle. Meriselityksen ensimmäinen vastaus oli "eikä ole kyllä lyöty siihen ovella" mutta vaimo kurkisti ulos liukuovesta ja sanoi ollensa paikalla koko ajan. Seuraava seiltys olikin sitten jo "se oli vahinko".

Niinpä, mutta jos tuolla asfalttisaharassa joutuu pysäköimään noin lähelle naapuriautoa niin kyllä tapaukselle minä ainakin keksin muun nimitvksen kun vahinko.
tärkeä pointti joka kaikkien pitää huomata "rouva +3...."
itse olen ollut aina lapsille "ankara" ja tehnyt isän auktoriteetillä selväksi että toisen omaisuus on toise omaisuutta ja siihen ei tule jälkiä ovia avatessa...ja kun pieniin väleihin on parkattu niin olen aina itse (vaimo toisella puolella) ollut ovea "vastaanottamassa" kun toukat on autosta ryömineet ulos....meillä ei ovia ole koskaan HEITETTY auki.
vaikka olenkin vajakki niin kuinka olen viiden kerbiilin kanssa onnistunut elämään vahingoittamatta koskaan toisten autoja?
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Juha91 kirjoitti:
W210E kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
dealer kirjoitti:Tähti ärsyttää, se että se on mersu . Ei tarvita kateutta.
Niinpä. Oma hopeanuoli sai kokea luultavasti tähden irroitusyrityksen pari vuotta sitten ja kun se perhanan tähti oli nivelöity, niin siitä oli tullu vissiin itkuraivari tai kaverit nauranu että etkö saa irti ja oli kävelty koko pelin yli. Vakuutus korvasi muistaakseni 6500e korjauksesta ja tekijää ei kiinostanut POLIISIN etsiä. PANKIN kamerakin oli siinä seinässä kohdalla... Mutta ryöstä pankista 6500e niin jo kiinnostaa. Vaikkei ne sais kiinni siitäkään tekijää :D

Auto oli juuri pesty!

Ärsyttääkö puhdas auto?

Olen odottanut ruostuviin kuskin puolen oviin lommoja ja parkkeerannut sen puolen aina lähemmäs vierus parkkeeraajaa kuin vielä pahemmilta ruosteilta säästyneen vänkärin puolen.

Tulos, vänkärin puolelle painaumia ja naarmuja. Kuskinpuolelle ei mitään.... Ahtaus ei siis aiheuta jälkiä, paitsi MIELEN ahtaus.

Siinä saa ihmetellä etteikö kuitenkin 15v vanha amg mersu aiheuta jonkinalisia tunteita. Ja se tunne on vain yksi tunne KATEUS.

selitäpä tämä sitten

olin aikanaan vanhan espoon maxin pihassa venttaamassa uudessa volvo240 farkussa perhettäni ostoksilta....viereen ajoi uusi mersu (en muista oliko e,c tai mikälie) ja sieltä sitten kakarat pamautti takaoven volvon kylkeen ja isäntä omansa....

vituttiko ruotsalainen auto?


:wink:

ps.nousin autosta ja kysyin jo poispäin matkaavalta mersukuskilta "mitä tehdään noille klommoille mun volvossa"....herra vastasi "autohan se vaan on" ja jatkoi matkaansa....no mulla sattui silloin nuorena olemaan buutsit jalassa ja otin sitten vähän vauhdin tynkää ja skodasin kantapäällä mersusta ovet ruttuun ja huusin isännälle joka mulkoili silmät jalkapallon kokoisena tapahtunutta "autohan se vaan on" ja painelin omaan autoon, ei muuten koskaan isäntä tullut kyselemään asiasta....

:shock:
Jeesus että repesin :lol: :P
noo maailma muuttuu ja ihminen siinä mukana, nuoruuden tulisieluisuuden ohi mentyä on rauhallinen pappavaihde jo päällä....tuossa pari kk sitten työpaikalla palkanlaskennan mamma peruutti uuden cc paskatin mun mannelavetin takapuskuriin ja soitti ollen todella pahoillaan ja lähes itkua väänsi....kävin katsomassa (kaksi päivää myöhemmin kun muistin) ja totesin tuon mutaman sentin naarmun olevan komistus väyrysen hanurissa...ilmoitin emaililla neitoihmiselle että unohtaa koko jutun...vastasi että isäntänsä on haukkunut hänet maan rakoon tyhmyydestään...ja ajotaidoistaan....

ps. kuinka joku muuten onnistuu ajamaan toisen baxiin autolla jossa on paruutustutkat jotka ääntelee? :wink:
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

W210E kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
dealer kirjoitti:Tähti ärsyttää, se että se on mersu . Ei tarvita kateutta.
Niinpä. Oma hopeanuoli sai kokea luultavasti tähden irroitusyrityksen pari vuotta sitten ja kun se perhanan tähti oli nivelöity, niin siitä oli tullu vissiin itkuraivari tai kaverit nauranu että etkö saa irti ja oli kävelty koko pelin yli. Vakuutus korvasi muistaakseni 6500e korjauksesta ja tekijää ei kiinostanut POLIISIN etsiä. PANKIN kamerakin oli siinä seinässä kohdalla... Mutta ryöstä pankista 6500e niin jo kiinnostaa. Vaikkei ne sais kiinni siitäkään tekijää :D

Auto oli juuri pesty!

Ärsyttääkö puhdas auto?

Olen odottanut ruostuviin kuskin puolen oviin lommoja ja parkkeerannut sen puolen aina lähemmäs vierus parkkeeraajaa kuin vielä pahemmilta ruosteilta säästyneen vänkärin puolen.

Tulos, vänkärin puolelle painaumia ja naarmuja. Kuskinpuolelle ei mitään.... Ahtaus ei siis aiheuta jälkiä, paitsi MIELEN ahtaus.

Siinä saa ihmetellä etteikö kuitenkin 15v vanha amg mersu aiheuta jonkinalisia tunteita. Ja se tunne on vain yksi tunne KATEUS.

selitäpä tämä sitten

olin aikanaan vanhan espoon maxin pihassa venttaamassa uudessa volvo240 farkussa perhettäni ostoksilta....viereen ajoi uusi mersu (en muista oliko e,c tai mikälie) ja sieltä sitten kakarat pamautti takaoven volvon kylkeen ja isäntä omansa....

vituttiko ruotsalainen auto?


:wink:

ps.nousin autosta ja kysyin jo poispäin matkaavalta mersukuskilta "mitä tehdään noille klommoille mun volvossa"....herra vastasi "autohan se vaan on" ja jatkoi matkaansa....no mulla sattui silloin nuorena olemaan buutsit jalassa ja otin sitten vähän vauhdin tynkää ja skodasin kantapäällä mersusta ovet ruttuun ja huusin isännälle joka mulkoili silmät jalkapallon kokoisena tapahtunutta "autohan se vaan on" ja painelin omaan autoon, ei muuten koskaan isäntä tullut kyselemään asiasta....

:shock:
Olet ymmärtänyt väärin, volvo ei vituttanut. Se oli vain ylimielisyyttä 8)
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Vastaa Viestiin