w124 300dt vm.93
w124 300dt vm.93
tommonen olis halvalla saatavissa. kannattaako hankkia? toihan on jo vähän päästöinen, eli ei voi niin vain vaihtaa turboa ja laittaa cuuleria. elikkäs, jos tommosen hankkii, niin voiko virittää?
lähinnä ahdistaa se, että koppa ja koko auto on äärimmöäisen siistja hyvällä koneellai. nahka tuolit, vakionopeuden säätimet jne, mutta auto on vähäpäästöinen. saako tosta kohtuu käyttistä?
lähinnä ahdistaa se, että koppa ja koko auto on äärimmöäisen siistja hyvällä koneellai. nahka tuolit, vakionopeuden säätimet jne, mutta auto on vähäpäästöinen. saako tosta kohtuu käyttistä?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Mese
ei näy mitään kuvaa! Itse omistan e300 24-v vapari mersun, ja pumpun oon säädättänyt, ihan hyvin kulkee, mutta nytten on alkanu tekee mieli laittaa turbo mersu. Että jos se on hyvässä kunnossa nii kannattaa laittaa, mutta jos nyt jo tekee mieli alkaa virittää nii ei kannata ostaa, tietty oon kuullu että vähäpäästöisenki mersun vois turbottaa, mutta pitäs vissii jossai vtt:llä mittauttaa päästöt. Jos oon väärässä korjatkaa!
W124 300d-24v
- Kuningassorvari
- Vakiokalustoa
Tuosta tulee riittävän virkeä, kun säätää syötöt +20%.
Käyttöautossa riittää hyvin se vääntö ja 170-180 hv, joka tuosta lähtee.
Katsastukseen ei tarvitse tehdä mitään ja moottori kestää.
Jos vaihtaa pumpun, jossa on ulkoinen syötön säätö, niin voi tarvittaessa
ottaa lisääkin tehoa, mutta se voi käydä moottorin kunnon päälle.
Käyttöautossa riittää hyvin se vääntö ja 170-180 hv, joka tuosta lähtee.
Katsastukseen ei tarvitse tehdä mitään ja moottori kestää.
Jos vaihtaa pumpun, jossa on ulkoinen syötön säätö, niin voi tarvittaessa
ottaa lisääkin tehoa, mutta se voi käydä moottorin kunnon päälle.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
-
- Sisäänajossa
300 turbon tomaatti kestää kyllä kaiken sen, mitä vaikoi pumpusta lähtee säätämällä. ja kestää varmaan senkin, mitä isotappisestä pumpusta lähtee säätämällä, jos vakioturbolla.Almandienrot kirjoitti:Mulla vastaava ja olen miettinyt pumpun säätöä. Onko kokemusta, miten automaatti kestää noissa tuota 20% lisäystä?
sitten, kun laitetaan isompaa turboa ja pumppua, niin kestää senkin, muuta ei välttämättä kovin kauaa. siihen auttaa lootan vahvistus. toi loota vakiokuntoisena kestää n. 400 nm vääntöä, mikä on tommosessa koneessa n. 250 pollea. eli tehdas on suunnitellut ton lootan 400nm vääntömomentille.
huoletta saat säädättää pumpun. muista myös säätää lootasta lisää paineita, ettei luista.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Kyllä se vaparikin varmaan virkistyy, mutta ainakin omassaAlmandienrot kirjoitti:Mulla vastaava ja olen miettinyt pumpun säätöä. Onko kokemusta, miten automaatti kestää noissa tuota 20% lisäystä?
turbossa säädön vaikutus on niin selvä, ettei kannata miettiä.
Laahava kulku muuttuu kevyeksi ja ohituksiin tulee lisää puhtia.
Automaattiin ei tarvinnut koskea vielä +20%:n lisäyksellä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006