Hårdin 230CE, Kuviakuvia

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Hårdin 230CE, Kuviakuvia

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

No niin..

Nyt olis pikkuhiljaa tilattu tarpeeks iso läjä sekalaista uutta osaa että voi melkein jo käyttisprojektiksi kutsua..

Tarkoitushan olisi siis "vähän" nuorentaa autoa ulkoisesti ja sisäisesti.
Värin pitäisi näillä näkymin pysyä samana..

Eli mitä on jo tehty:
AMG monoblockit asennettu (ja myyty ;) )
Avantgarde-maski asennettu
Projektori lyhdyt asennettu
Kristalli takavalot asennettu
takapaneeli tilattu
Sisustan kromit ostettu
Hiilikuitulevyä sisustaan ostettu
Hiilikuidut asennettu ja hyvältä näyttää
2,5" putkisto
uusittu alustaan kaikki kumit ja nivelet
weichers vakaaja edessä

Tulossa:
ALEMMAS!!
Nahkasisusta / eteen puolikupit, taakse keinonahka istuinsuojat

+luultavasti muutakin

Autoa rakennetaan aina kun töiltä ehtii ja rahatilanne antaa myöten. Minkäänlaista ammattitaitoa tähän hommaan ei löydy ja varaa teettää ei ole, eli hauskaa tulee jos ei valmista.

Ja autohan on ympärivuotinen 190tkm ajettu käyttis

Katsotaan mitä tulee ja tänne kirjottelen lisää aina kun tapahtuu. Talvella yritän tampereen läheltä vuokrata hallipaikan ettei tarvitse konetta ulkona vaihtaa.

Kuvia:

Kuva

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QBBRK4TMJJw[/youtube]

Edit: otsikko vähän fiksummaks muutettu

Hårdi
Viimeksi muokannut Hårdi, To 05.06.2014 15:15. Yhteensä muokattu 10 kertaa.
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kuinka tyhmä pitää olla että ei saa edes kuvia väkymään.. Joku moteraattori tjms vois muokata tähän ne näkyyn tai joku viksumpi ku mie vois opastaa minua.. :oops:
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

**ttu mä oon sekasin...
felmit
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja felmit »

esim :arrow: Kuva
eli http://i780.photobucket.com/albums/yy90 ... C10255.jpg teksti Img tagien sisään
autodidakti
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

No siinähän ne.. Kiitti :oops:
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

**ttu mä oon sekasin...
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

photobucketissa kuvan vieressä on valikko josta klikkaamalla kopioituu automaattisesti kuvakoodi, ts vasemmassa laidassa on "IMG code" jota klikkaamalla ja tänne liittämällä saa kuvan aikaseksi. toisaalta nuo sun linkitkin toimisi jos .jpg olisi viimeinen merkintä rimpsussa... eli ottaisit pois tuon "?t=1284068300" osan lopusta.

Mikä tekniikka siellä nyt on? niin eikö olisi kiva harkita esim M111 kompressor tekniikkaa kun siihen olet kuitenkin lähdössä? ts. samantien kunnollinen ku kerra alottaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

No siellä keulalla notkuu M102 230 ja kompura kutkuttais aivan jumalattomasti MUTTA, siinähän menee tehot melkein 200hp (197?) eli 300e etujarrut ja vakaaja ei enää riittäis muutokseen. Ja mitä oon kattellu niin siihen 24 tappisen tehoihin saa laittaa inasen enemmän tavaraa vaihtoon, eikä ole halpaa.

Vaihtoehtona oon myös miettinyt tän vanhan tekniikan turbotusta.. Siis ihan matalilla paineilla tietty :oops: Alle 0,5bariahan pitäis kestää ilman ihmeitä? Ja tehot tuskin kasvaa yli 188hp:n mikä tais se raja olla.

Korjatkaa viksummat..
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

**ttu mä oon sekasin...
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

raja on tosiaan se. Mutta ei noi 24v jarrut ja etuvakaaja ny NIIN kalliit ole?
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

jaa nekö riittää? Eikä muka 230 ja 300-24v ole muita eroja kun jarrut ja vakaaja? Jos se näin on nii ei se sitten paha ole..
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

**ttu mä oon sekasin...
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Tuli tilattua kaukolla toimiva keskuslukitus.. Saas nähdä kuinka pojan käy kun alkaa asennus (kunhan se vehje ensin saapuu).. Sain tänään myös purettua koko keskikonsolin ja muut "jalopuut", (jotain hemmetin vaneria näytti olevan :evil: ) ja illalla hiilikuitua puiden päälle. Huomenna voisi jopa kuvan näpätä.. 1-2 päivää luvattiin kaukon toimitukseen eli ei tässä tekeminen lopu..
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

**ttu mä oon sekasin...
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Hårdi kirjoitti:Tuli tilattua kaukolla toimiva keskuslukitus.. Saas nähdä kuinka pojan käy kun alkaa asennus (kunhan se vehje ensin saapuu).. Sain tänään myös purettua koko keskikonsolin ja muut "jalopuut", (jotain hemmetin vaneria näytti olevan :evil: ) ja illalla hiilikuitua puiden päälle. Huomenna voisi jopa kuvan näpätä.. 1-2 päivää luvattiin kaukon toimitukseen eli ei tässä tekeminen lopu..
laittele infoa sitten paremmin siitä kaukosta, kun pitäis itsekkin mokoma laite asentaa :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

No tänne laittelen.. Oli kyl halpa kun 42€ postikuluineen.. Sis. kaikki hilut ja 2kpl kakeja.. Eli jos toimii niin hyvä, jos ei niin empähän omaisuutta menettäny.. 8)
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

**ttu mä oon sekasin...
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

mulla lakkas toimimasta keskuslukitus kuskin ovesta ja tuo olis sellainen halpa ja jopa hieman varustetasoa lisäävä korjaus :D voihan siellä olla joku ihan pikku vikakin tällä hetkellä, mutta ainakaan päivän tutkimisella en vielä saanut eloa keskuslukitukseen :? apukuskin ovesta kyllä pelaa, kuten pitääkin...

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Itellä tuli tää mieleen kun alko kuskin lukkopesä pikkusen jo haraan vastaan ja 21v on aika hyvä ikä näille.. Vähän pidentää lukkojen ikää tämä kaukosäädin.

Plus onhan se tosiaan siistiä kun yli kakskymppisessä autossa on kaukolukitus.. :D
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

**ttu mä oon sekasin...
Timo N
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Timo N »

napa kirjoitti:mulla lakkas toimimasta keskuslukitus kuskin ovesta ja tuo olis sellainen halpa ja jopa hieman varustetasoa lisäävä korjaus :D voihan siellä olla joku ihan pikku vikakin tällä hetkellä, mutta ainakaan päivän tutkimisella en vielä saanut eloa keskuslukitukseen :? apukuskin ovesta kyllä pelaa, kuten pitääkin...
vaihda perkyyttäs se lukkopatruuna sieltä hantin puolelta kuskin puolelle
kuiteskin käytät sitä puolelta useeeeemmin, eikös niissä oo joku mikrokytkin ja se on vissiin paskana sieltä kuskin puolelta
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Nyt on keskikonsoli sen näköinen kun pitääkin.. Eli asensin ratin, hiilikuitupäällysteen sekä kromit lämmönsäätimiin ja vaihdekaavion ympärille..

ENNEN:

Kuva

JÄLKEEN:

Kuva

JA TOTTAKAI KAIKKIIN PUUOSIIN

Kuva

TAITTUI KAIKKIIN MUTKIIN TODELLA HYVIN:

Kuva

Ja levyähän löytyy AD-varaosista (tai sieltä itse haen kun saan muutamia rosentteja hinnasta pois) :D

Omaa silmää miellyttää ja veikkaan että kaikki oldschoolorggisonparaspapat haukkuu pystyyn, eli laittakaa kommentteja tuloksesta :twisted:

Hårdi
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

**ttu mä oon sekasin...
sonikki
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Hyvältähän tuo muuten näyttää mut ton ratin vois palauttaa sinne bilteman hyllyy :D
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Eipä noita ihan biltemasta saa.. :D Ja jumalattoman hyvä ajaa kun on vähä paksumpi ja hyvin muotoiltu NAHKAratti.. Luisin nimellä se postissa tuli 8)
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

**ttu mä oon sekasin...
Pakardinen
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

En minäkään tuosta ruorista pidä... Joku tuoreemman lankun vakioratti olis ollu poikaa, tuo on vähän liian tuning tällaiseen autoon. Mutta sehän seon pääasia, että ite tykkäät :idea:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

Timo N kirjoitti:
kuiteskin käytät sitä puolelta useeeeemmin, eikös niissä oo joku mikrokytkin ja se on vissiin paskana sieltä kuskin puolelta
vaihdoin jo viime syksynä 200D:stä lukkopesän kuskin oveen, kun se oli sarjoitettu ruuvimeiselille :D tuo apukuskin alkuperäinen lukkopesä taas tuntuu olevan sarjoitettu sille 200D:n avaimelle (ja toyotan avaimelle ja muutama muukin siinä toimii...), eli yksi avain riittää edelleen...

pitäis jaksaa avata koko ovi ja turkia tarkemmin, mutta sen ehtii sitten tehdä tässä talven aikana, eikä tuolla mitään kiirettä ole, kun en ole oppinut vieläkään pitämään auton ovia lukossa :? eihän sinne kukaan saa mitään tuotua, jos ne on lukossa ja jos joku haluaa tutkia mitä autossa on, niin sitten se rikkoo jotain...

napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

ihan hienot paneelithan noista tuli, itse vain vierastan tuota hiilaria, kun se on niin yleistä nykyään...

ja rattihan on hyvä, jos se tuntuu käteen hyvältä :roll: vaikka onhan se vähän "ufon" näköinen :D

edit: tarkemmin katseltuna ei ollenkaan pöllömmän näköinen ratti... varmasti on satoja vielä enemmän "tuningin" näköisiä myynnissä...

nj^
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Ratista kun vetäis harmaat hiilarilla niin paranisi sekin :wink:
W211

Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

nj^ kirjoitti:Ratista kun vetäis harmaat hiilarilla niin paranisi sekin :wink:
itse katsoin, että tuo ratin harmaa sopii suhteellisen hyvin tuon koelaudan ja sisustan muuhun harmauteen :roll: mulla on muuten omassa autossa juuri vastaava sisusta, eli musta/harmaa "nahka"

pitäis kans jaksaa suorittaa loppuun se keskikonsolin verhoilu, mutta kun on muka aina tullut jotain muuta :? (ihan laiskuuttani olen antanut sen olla...)

epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

onhan ne hyvät, varsinkin noilla sisustan väreillä !

ja penkinpäälliset heität roviolle :twisted:
Timo N
Mersumies
Mersumies

napa kirjoitti:
Timo N kirjoitti:
vaihdoin jo viime syksynä
nythän mä puhuin ihan paskaa, se mikrokytkin tais vaikuttaa tohon ajonestojärjestelmään ja hälyttimiin, kun toi vaimon auto tuli saksasta niin kuskin oven aukasusta ei hälytin menny pois päältä vaan rupes summeri huutaan kun aukas oven, sit kun aukas lukon repsikan ovesta niin hällärit menikin pois päältä
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Timo N
Mersumies
Mersumies

konsolithan on ihan napakat, ite halusin niistä mattamustat mut kun toi maalaus on niin p-osastoo, pienikin naarmu tai halkeema niin johan loistaa, oiskos noita kalvoja muun värisiä kuin tota hiilaria?
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kyllähän tota kalvoa on vaikka mitä.. Kaikki harjatusta teräksestä kromiin ja jalopuuhun :D oli sieltä tilattavissa..

Ja muuten sisusta sopii omasta mielestä kun mustaa harmaata ja vähän kromia, mutta penkit vaihdan joko musta/harmaa nahkaisiin puolikuppeihin TAI originaali mustiin nahkoihin.. Ja jos etupenkit on mukavat sporttipenkit hyvällä sivutuella yms yms. niin taakse luultavasti teetän keinonahasta samanväriset "suojat".. Ne näyttää samalta mutta on halvemmat ja itse ei siellä tule istuttua :D

Onko muuten mitään kokemusta näistä sporttipenkeistä mitä on myynnissä? Esim saakohan mistään semmosia missä olis persiin lämmittimet valmiina?
Ja taittuvalla selkänojalla tietty. Meinasin napata sitten vanhoista jakkaroista kiskot ja kehikot sun muut hilppeet ja laittaa kuppeihin kiinni niin olis ns.bolt on, ja menis turvavyötkin samoihin paikkoihin..

Tuli muuten samalla vaihdettua pioneerin mankka.. Soi inasen paremmin kun vanha JVC

P.S : Rattia en valinnut ulkonäön vaan käytettävyyden mukaan..
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

**ttu mä oon sekasin...
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

kuinkas hurjaa ajoa ajelet ku tommonen ruori tuli valituksi? sentää lunki cruisailupeli...
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

No Ahveniston radalla tulee käytyä aina kun on ratapäiviä.. Ajaminen on kivaa ja radalla ajaminen on mahtavaa.. Sielä toi on ollu ihan hyvä valinta (on tullu kokeiltua normi ruoria, puista ja tätä. Tähän päädyin)

Katselin muuten taas 190e cossun konehuone kuvia ja joku siinä koneessa saa sykkimään. Tehoa olis riittävästi ja neloskone on mun juttu 8) Plussana tietysti asennuksen helppous (vrt. M111 ja sähköhilppeet+johtosarjaongelmat) Ja konehuone näyttää huomattavasti paremmalta..

Vertaa:

Kuva

VAI

Kuva

ei ihan vakio kunnossa mutta tarpeeks lähellä

Nyt vaan rahaa keräämään ja mottia metsästämään
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

**ttu mä oon sekasin...
sonikki
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ei oo ainakaa silikoonia säästelty ku on napattu kuva tosta cossun koneesta jos ei sit oo just pesty :D

Kyllähän tuo cossun kone on painon puolesta suorastaan luxus ajella radalla verrattuna R6:een :)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Vastaa Viestiin