Löytyi sattumien kautta tälläinen talviauto, oon jo monta vuotta haaveillut 124 farkusta !
Tärkeimmät varusteet o automaatti ja lukkoperä...nyt täytyy vaan päättää pidänkö auton vuosiksi vai ajanko vain tän talven, koska ilmastointia autosta ei löydy (eipä tosin merkitystä talviautossa mutta kyllähän tällä kesälläkin satunnaisesti tullaan ajelee jos pidetään ). Sormet syyhyäis aivan saatanasti vetää perussetit tälle, eli kaikki alustasta uusiksi ja vehjes timantti kuntoon jne.
Mutta katsoo nyt kunhan saada talviajeltua miten käy
Mulla on ainakin noi eibachin -35 vieterit joka nurkassa ja takana vielä orkkis tasonsäätö, toimii hyvin. On vielä joustoa riittävästi. Mutta eihän se tietysti mikään matala ole, mutta riittää mulle
ja selvis sit miksi 260tkm ajetussa autossa on aivan ketun räjähtänyt nahkaratti, joku homo nussinut tuon optio ratin 281, onkos jollain kuvaa millainen ollut ko. ratti ?
Eikös 371 ole sisustuksen koodi? Noissa luetteloissa ja itse asiassa EPC:nkin luettelossa joskus heittää sen tuolle SA-puolelle.
Ja epk, ei se talvikäyttö ole syy jättää ilmastointia pois... se on mukava kun keskisuuttimistakin saa lämmintä ilmaa käsille. Ja se huurteenpoisto... farkussa on paljon lasipinta-alaa. No kuitenkin, ihan sisitinnäköinen peli, almandinrot on kohtuuharvinainen väri 3. sarjassa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Sergey kirjoitti:Joka kuuluu amg styling packageen käsitääkseni... toi ylläoleva kuva on E36AMG:stä jossa koodi on 722 jonka mukana 289 on standardina?
cuuno kirjoitti: ...sergey ...se myyjä muistaakseni oikaisi että tuo ratti on joku tarvike
voeha se ollakki mut näyttää iha samalta ku toi "aito" amg millanen oli esim. mun isän uutena 1995 ostetussa 300D:ssä vitsit sen runkonumeronku sais ni tietäs miten ratti o merkattu ku siin oli tuo amg styylinki sekä tommone ratti uuesta sti.
joo ei tarvii timo muistutella ac:n hyödyistä, kyllä sitä tarvii läpi vuoden niinkuin perustelitkin
nyt o nesteitä vaihdeiltu , kaukosäätöinen keskuslukitus hommattu. Lisää nesteiden vaihtoa loppuviikolla ja olispa yhet madallusjousetkin tiedossa mahdollisesti...
mielenkiintoista.. siinä ratin keskiosan takapuolella luki kuitenkin et MOMO.
eetuR:lle se meni.
Sergey kirjoitti:
cuuno kirjoitti: ...sergey ...se myyjä muistaakseni oikaisi että tuo ratti on joku tarvike
voeha se ollakki mut näyttää iha samalta ku toi "aito" amg millanen oli esim. mun isän uutena 1995 ostetussa 300D:ssä vitsit sen runkonumeronku sais ni tietäs miten ratti o merkattu ku siin oli tuo amg styylinki sekä tommone ratti uuesta sti.
Gunther, kyl se oli iha aito AMG.
Harrastus ei ole harrastus, jos ei siihen kaikki rahat mene!
jottai vannetta vähä ja pientä madallusta. Vituiksha se meni , tarvii joko keulaa nostaa taikka taakse hommata sportlinen iskarit. Todennäköisesti kuitenkin nyt alkuun nostan keulasta niin pitäis tulla hyvä.
tasonsäätö on nyt niin alhaalla kuin saa, elikkä tarttis ne sportlinen iskarit taakse, tai voi olla että jos ottais jousista lisää pois niin sais viel alemmas ?
miten yleensäkkään voi todeta noiden tasonsäätöiskaraidan liikevarat ? nätisti lipuu tuollakin korkeudella, eli eivät varmastikaan ole pohjassa.
nyt mennään kuitenkin tällä setupilla, eli nostin edestä -> hyvä tuli :
Jousista uskallat ottaa kiekan takaa pois, sillä laskee ehkä noin 20mm? Jos etes sitäkään? Tämmönen muistikuva mulla on. Nykysessä on eibachin sarja -30mm ja perse on hieman liian matala. Kestäis 10mm nostaa tuolla tason säädöllä.
Jos vedät tasonsäädön tangolla ns niin matalaksi kuin menee, niin saattaa olla pelkkien jousien varassa --> tulee huono ajaa.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
GUNTHER kirjoitti:mielenkiintoista.. siinä ratin keskiosan takapuolella luki kuitenkin et MOMO.
eetuR:lle se meni.
Sergey kirjoitti:
cuuno kirjoitti: ...sergey ...se myyjä muistaakseni oikaisi että tuo ratti on joku tarvike
voeha se ollakki mut näyttää iha samalta ku toi "aito" amg millanen oli esim. mun isän uutena 1995 ostetussa 300D:ssä vitsit sen runkonumeronku sais ni tietäs miten ratti o merkattu ku siin oli tuo amg styylinki sekä tommone ratti uuesta sti.
Gunther, kyl se oli iha aito AMG.
Joo MOMO Corse tarvikeruori, tiijä sitte miten uutena nuita on laiteltu. Itellä samanlainen, mutta upotin keskelle orkkisratin tähtilätkän siten että leikkasin nahkaan kolikon kokosen reiän ja taustan kumiosaan merkin kokosen ja venytin nahan niin että merkki pysyy siinä siltään. Torvikin toimii. Nyt on monikin kahtonu että mistä mallista tuo on, sen verran orkkishenkinen tuli ja käteen käy hyvin. Ratista ei löytyny mistään mitään Mersuun viittaavaa numeroa ja kiinnitys kuudella kuusiokoloruuvilla irtokeskiöön, eli käypi mihin vaan. Kaverilta sen sain eikä oo Mersusta ottanu.
talvirenkat laitoin tuossa joku viikko alle, 205-55-16 nastarenkaat 8x16 kasireikäsillä.
Keulan korkeutta piti vähän hieno säätää, noit alkuperäiset jouset oli liian löysät , raapis vähän liikaa talvirenkailla. Joten lääkkeeksi vaihdoin 6 mukisen sportline jouset josta piti vielä kierros tempaista että ei "keuli" ! . Lisäksi tehtaankin suosittelema "amg wheel" modin tein , eli 10mm korotuspala lokasuojan ekan pultin alle (sivuvilkun alle) + kevyt mankelointi kaaren pokkaukselle massauksen kera, eiköhän noilla tokene
en nyt tehtaan pdffää löytänyt mutta tuolla esim. jotain juttua aiheesta. Mulle tosin riitti yks per puoli noita koroke paloja. Jos paljon tarvii tilaa niin sitten 3kpl per puoli laittaa, 2 sivuvilkun alle ja yksi etuvilkun alla/puskurin takana olevan pultin alle.