En oikein tiedä olisko ollut tekniikkaa, projektia vai oldtimeria tämä topic, mutta kun Saul jo aloitti tämän pellinvääntelykeskustelun, niin menköön tänne.
Kysyn kokemuksia kynnyskotelon vaihdosta. Jos poistan kuskinpuolen kynnyskotelon ulkopuolen, siis siitä yläsaumasta ulospäin, niin pitäiskö tuo kori tukea ja miten? Vähän hirvittää ottaa se pois, kun on kantava rakenne. Vaikka vasemmassa etunurkassa ei tosin ole rengasta, joten ei siinä ole painoakaan.
Korihan on siis C114 jossa ei ole b-pilaria ollenkaan ja korikin on aika mätä. Onneksi on ehjempikin kori, muuten kiskoisin jo itseäni henkseleihin.
-Daaz
Kynnyskotelon vaihto - notkahtaako kori?
Kynnyskotelon vaihto - notkahtaako kori?
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 651
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Mellilä
Jos vaihdat pelkän pintapellin helmasta niin riittää kun auto on kaikki neljäpyörää tasaisella alustalla ja auto on suorassa.
Yleensä vain joutuu hitsailemaan paljon muutakin kun vain pintapellit esim. runkopalkit, tunkin vahvistukset, lattiaa, jne, jne,
Olen joskus tehnyt putkesta oviaukkoihin ja auton sisälle X-kirjaimen malliset tuet.
Kannattaa tehdä tuet varsinkin kun on kyse avo tai ht autosta. W114C:n kori on aika vetelä vaikka on ruosteetonkin.
Yleensä vain joutuu hitsailemaan paljon muutakin kun vain pintapellit esim. runkopalkit, tunkin vahvistukset, lattiaa, jne, jne,
Olen joskus tehnyt putkesta oviaukkoihin ja auton sisälle X-kirjaimen malliset tuet.
Kannattaa tehdä tuet varsinkin kun on kyse avo tai ht autosta. W114C:n kori on aika vetelä vaikka on ruosteetonkin.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Reikää
No juu, onhan sitä reikää vaikka missä. Aloitan runkoaisasta, sitten kotelon tukiosat, sitten vasta kotelo pois. Ja onhan sitä reikää koko auto ihan täynnä, mutta ajattelinkin tehdä vain sellaisen HV-tyyppisen kesäksi leimalle -korjauksen.
X-palkkeja en hinkuaisi tekemään, kun sitten menee maalit karmeista ja pitäisi purkaa autoa melkoisesti, mikä ei ole tarkoitus yllä esitetystä syystä.
Kyllähän se kori vähän letku on. Projektikoriin olen miettinyt ensinnäkin pistehitsien muuttamista kokosaumoiksi ja lisäksi jotain lisäjäykistepalkkeja. Mutta kyllähän auton pitää hard top olla.
-Daaz
X-palkkeja en hinkuaisi tekemään, kun sitten menee maalit karmeista ja pitäisi purkaa autoa melkoisesti, mikä ei ole tarkoitus yllä esitetystä syystä.
Kyllähän se kori vähän letku on. Projektikoriin olen miettinyt ensinnäkin pistehitsien muuttamista kokosaumoiksi ja lisäksi jotain lisäjäykistepalkkeja. Mutta kyllähän auton pitää hard top olla.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Auto vaaterissa
No tällä hetkellä se on takarenkailla ja etupäästä pukeilla niin, että kaksi pukkia on alirungon etupalkissa siellä alakolmiotukivarsien kiinnityskohdan lähellä. Nokka on siis vähän ilmassa. Nythän se paino on mielestäni riittävän tasaisesti, vai?Ville Komulainen kirjoitti:Jos vaihdat pelkän pintapellin helmasta niin riittää kun auto on kaikki neljäpyörää tasaisella alustalla ja auto on suorassa.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 651
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Mellilä
Tuohän on vähän huono verrata, kun ovet eivät ole täysin kohdillaan. Ne on säädetty alunperinkin huonosti, mutta ovat meneet lisää säädöstä joko liikkumalla tai sitten sen kieron korin takia.Ville Komulainen kirjoitti:Koita miten ovet toimii, eli ne ei saa pantata yhtään ja kylkilistan pokkauksista näkee myös onko kori suorassa eli oven pokkaus on kohdakkain kyljen pokkauksen kanssa (olisko voinut tuotakaan vaikeammin selittää )
-Daaz
Edit: Lopultakin on ihan sama, vaikka menisi laskoksille koko auto, jos vaan menisi leimalta läpi. Olen melko kyllästynyt koko prkl:n happamaan koriin, toinen tulee työn alle heti kun tuo saadaan tuosta tallista pihalle.
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)