Mittailitko muuten imulämpöjä paljon oli vakio coolerilla? Yksi mersu koneinen jeep tapaus oli kesämmällä ja imulämmöt karkaili tosi ylös. Parhaimmillaan olivat lähemmäksi 80astetta ja kyllä, tehot oli aika hukassa.tuikku kirjoitti:.
Päivä on cooleria ährätty Paawon keulille.
Kyllä se sinne kuitenkin menee.
Pikkuisen on väkisin synnyttämisen makua.
Yhden syylärin jo särjin ja konepellin sain niin lukkoon, ettei hantaakista aukea.
AkiP kyllä neuvoi, miten pitäisi pälkähästä päästä, mutten osannut ja en halunnut enää enempää särkeä...
Piti pyytää apuvoimia paikalle, jospa huomenna aukeaa.
Järki ei nyt juokse yhtään...
Kaikki flektit on nyt pois.
Pitää kesäksi miettiä jotain.
Ahdasta on.
Putket kyllä hyvin näyttää mahtuvan, kaikki muu sitten hiertääkin.
tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Joo, on mittailtu, tai testerillä katsottu.
Helposti menee yli 80,nen, yli 90,nenkin.
Nyt on sitten sellainen, sisärivoitettu ja riittävän iso.
Sellaisella pääseekin tilanteeseen, jossa ilman lämmöt ei montaa astetta yli ulkoilman lämpöjen nousekkaan.
Ja se on tavoitteenakin.
Tässä on vähän paineitakin, kun pitäisi oikeastaan huomenissa saada ajokuntoon.
Kiire ei oikein sovi näihin juttuihin.
Pumppu ja sammutusventtiili on ihan dieselistä märkänä, nekin olisi pitänyt korjata tähän samaan juttuun, kun on koko keula auki.
Muttei nyt ole mahdollisuutta.
Joo, on mittailtu, tai testerillä katsottu.
Helposti menee yli 80,nen, yli 90,nenkin.
Nyt on sitten sellainen, sisärivoitettu ja riittävän iso.
Sellaisella pääseekin tilanteeseen, jossa ilman lämmöt ei montaa astetta yli ulkoilman lämpöjen nousekkaan.
Ja se on tavoitteenakin.
Tässä on vähän paineitakin, kun pitäisi oikeastaan huomenissa saada ajokuntoon.
Kiire ei oikein sovi näihin juttuihin.
Pumppu ja sammutusventtiili on ihan dieselistä märkänä, nekin olisi pitänyt korjata tähän samaan juttuun, kun on koko keula auki.
Muttei nyt ole mahdollisuutta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
No joo, cooleri on nyt asennettu ja tuntuis vörkkivän.
Syötöt käy vähiin.
98milliä on nyt max syöttömäärä, muttei oikein saa enää savua tulemaan.
Ahtoja max 1,7bar.
Paikaltaan kun äkkiä painaa kaasun pohjaan, saa sellaisen sekunnin pöllähdyksen aikaan, jonka juuri ja juuri peilistä erottaa, kierrosten noustessa ei erotu mittään.
Asennukset on sen verran jätetty "puolitiehen", ettei sisälokkareita ole laitettu haitolle, kun vähän vielä epäilyttää, jotta jostain pullahtaa.
On helpompi korjata.
Kaikki flektit on otettu poikkeen, sillälailla mahtuu.
Autolla on ilmeisesti ajettu penkalle joskus, kun se syyläripaketin "hylly" oli ihan rullalla, joutuu varmaan tuohonkin palaamaan vielä.
Tässä on nyt kovasti koirakiireitä pari viikkoa, mutta sen jälkeen pitää vielä ohjelmaa naplata ja rullilla käväistä.
Kyllä nämä väykyt on erikoisia autoja.
Mulla on ohjaustehostimen metalliputki ruostunut puhki - siinä on kuitenkin öljyä sisällä....
Tuli vielä boonuksena sellainenkin remontti.
No joo, cooleri on nyt asennettu ja tuntuis vörkkivän.
Syötöt käy vähiin.
98milliä on nyt max syöttömäärä, muttei oikein saa enää savua tulemaan.
Ahtoja max 1,7bar.
Paikaltaan kun äkkiä painaa kaasun pohjaan, saa sellaisen sekunnin pöllähdyksen aikaan, jonka juuri ja juuri peilistä erottaa, kierrosten noustessa ei erotu mittään.
Asennukset on sen verran jätetty "puolitiehen", ettei sisälokkareita ole laitettu haitolle, kun vähän vielä epäilyttää, jotta jostain pullahtaa.
On helpompi korjata.
Kaikki flektit on otettu poikkeen, sillälailla mahtuu.
Autolla on ilmeisesti ajettu penkalle joskus, kun se syyläripaketin "hylly" oli ihan rullalla, joutuu varmaan tuohonkin palaamaan vielä.
Tässä on nyt kovasti koirakiireitä pari viikkoa, mutta sen jälkeen pitää vielä ohjelmaa naplata ja rullilla käväistä.
Kyllä nämä väykyt on erikoisia autoja.
Mulla on ohjaustehostimen metalliputki ruostunut puhki - siinä on kuitenkin öljyä sisällä....
Tuli vielä boonuksena sellainenkin remontti.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Mites tuo kattien poisto käytännössä tapahtuu?
Teitkö kokonaan uuden putken tilalle,vai sisuskalut pois.
Teitkö kokonaan uuden putken tilalle,vai sisuskalut pois.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Aika usein se menee(pikasen mallista riipuen) niin että rälläkällä
2pöntö auki ylä puolelta töhnä ulos,
reikä hitsillä kiinni, 1pönttö tullee rassattu yleensä reijästä
sopivalla raudalla tyhjäksi(jos pareman haluaa niin molemat räläkällä auki ja putki sisään, mutta siinä ei juuri eroa tule edes äänin)
on noita myös tehty vaihdetavilla putkilla mutta siinä on oma vaivansa
katsastukse aikaan...
2pöntö auki ylä puolelta töhnä ulos,
reikä hitsillä kiinni, 1pönttö tullee rassattu yleensä reijästä
sopivalla raudalla tyhjäksi(jos pareman haluaa niin molemat räläkällä auki ja putki sisään, mutta siinä ei juuri eroa tule edes äänin)
on noita myös tehty vaihdetavilla putkilla mutta siinä on oma vaivansa
katsastukse aikaan...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Ensimmäisestä katista, joka on heti ahtimen jälkeen voi irroituksen jälkeen vaikka rautakangella kopistella sisukset poikeen.kilander kirjoitti:Mites tuo kattien poisto käytännössä tapahtuu?
Teitkö kokonaan uuden putken tilalle,vai sisuskalut pois.
Kuskin penkin alla on yksi, tai kaksi pientä kattia, joista saa sisukset poikkeen vaan irroittamalla ensin putki autosta, leikkaamalla yläpuolelle luukku ja kopistelemalla sitä kautta sisukset pois.
Itse vaan tyhjentelin putken.
Tuolla ja yhdellä ahtimella mennään talveen.
Tässä pikapuoliin olisi tarkoitus käydä rullilla.
Näkis mitä vakiotekniikalla ja isolla coolerilla lähtee.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
No joo
Oli Iisalmessa käyntiä, niin samalla kävin ponnistamassa Ohenmäellä.

Tekniikkahan on siis vielä melko vakio.
Ainoat muutokset on ohjelma, isompi cooleri ja kolmen baarin mappi.
No, selvisi, että laatikko luistaa jo aikas paljon....
Pitämään se näyttäisi alkavan vasta ihan neljän tonnin korvilla.
Siitä huolimatta yli 260hv, mitä pidän ihan ok tuloksena.
Yli 250 välillä 3750-4400rpm.
Yli kolmenkymmenen prosentin lisäys vakioon, käytännössä vakio-osilla on jo varmaan aika lähellä relistista maksimia kohtisavuilla.
Pitävällä laatikolla luulisin, ettei ainakaan huonone.
Cooleri siis selvästi ahdistaa tuossa paketissa.
Suurempi mappi antaa savutuspäivitys mahdollisuutta suurimmalle vääntöalueelle, vaikkei sitä nyt tässä voitu todentaakkaan.
Laatikolle täytyisi nyt varmaan seuraavaksi tehdä jotain.
Nyt saa neuvoa.
Pitääkö tuo vaan vaihtaa, vai vieläkö esim AkiP,n luokse kannattaisi öljynvaihtoon ja valohoitoon mennä.
No joo
Oli Iisalmessa käyntiä, niin samalla kävin ponnistamassa Ohenmäellä.

Tekniikkahan on siis vielä melko vakio.
Ainoat muutokset on ohjelma, isompi cooleri ja kolmen baarin mappi.
No, selvisi, että laatikko luistaa jo aikas paljon....
Pitämään se näyttäisi alkavan vasta ihan neljän tonnin korvilla.
Siitä huolimatta yli 260hv, mitä pidän ihan ok tuloksena.
Yli 250 välillä 3750-4400rpm.
Yli kolmenkymmenen prosentin lisäys vakioon, käytännössä vakio-osilla on jo varmaan aika lähellä relistista maksimia kohtisavuilla.
Pitävällä laatikolla luulisin, ettei ainakaan huonone.
Cooleri siis selvästi ahdistaa tuossa paketissa.
Suurempi mappi antaa savutuspäivitys mahdollisuutta suurimmalle vääntöalueelle, vaikkei sitä nyt tässä voitu todentaakkaan.
Laatikolle täytyisi nyt varmaan seuraavaksi tehdä jotain.
Nyt saa neuvoa.
Pitääkö tuo vaan vaihtaa, vai vieläkö esim AkiP,n luokse kannattaisi öljynvaihtoon ja valohoitoon mennä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Paljos sulla oli ohjelmassa syöttöjä max väännön ja huipputehon kohdilla, luulis tuolla kokoonpanolla tulevan ~ 10% enemmän.
Yhdessä penkityksessä kun laatikko luisti niin jäätin huipputehoista n.30hp, turbiini ei kai jostain syystä lukittunut ollenkaan ja kierrokset jäi vaan 3600rpm, lämmintä oli yli 32+.
Pitäs oma polkasta rullilla kanssa kun saatiin ikävä savutus kuntoon, huoltamalla vaihteeksi yksi suutin..
Yhdessä penkityksessä kun laatikko luisti niin jäätin huipputehoista n.30hp, turbiini ei kai jostain syystä lukittunut ollenkaan ja kierrokset jäi vaan 3600rpm, lämmintä oli yli 32+.
Pitäs oma polkasta rullilla kanssa kun saatiin ikävä savutus kuntoon, huoltamalla vaihteeksi yksi suutin..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Itse olen myös miettinyt tuota laatikon luistoa. Ja tuntuu ,että kylmänä ( n.60astetta) vetäisi paremmin 2000-3000kierroksen kohdilla. Varsinainen veto alkaa juurikin vasta hieman jälkeen 3500 kierroksen, kun lukko kytkeytyy. Luistonesto tuubista kun kyselin, niin sanoivat ettei kannata laittaa vielä kun ongelmia ei ole esiintynyt...
Kuinka paljon laatikon pitää luistaa, että menee vikatilaan...?
muuten hienostihan auto toimii noilla syötöillä/ahdoilla.
Aika vähäsiksi noi väännöt jäi, pitää nyt itsekkin käydä kokeilemassa mitä hieman kevyemmällä setupilla ja melkein tuplasti enemmän ajetulla tulee...


Kuinka paljon laatikon pitää luistaa, että menee vikatilaan...?
muuten hienostihan auto toimii noilla syötöillä/ahdoilla.
Aika vähäsiksi noi väännöt jäi, pitää nyt itsekkin käydä kokeilemassa mitä hieman kevyemmällä setupilla ja melkein tuplasti enemmän ajetulla tulee...

Oisin saattanut vetäistä käyrät myös vakiosoftalla niin näkisi oikeasti eron vakioon.
Näinköhän tuo loota pelkällä silittelyllä tulee isot suuttimet kestämään kun nyt jo noin luistaa?
Ahdintakaan tuskin kannattaa vaihtaa ennenkuin loota kunnossa ja pystyy isommat suuttimet vaihtamaan.
Mihin asti meinaat että vakio rail-pumppu riittää?
Näinköhän tuo loota pelkällä silittelyllä tulee isot suuttimet kestämään kun nyt jo noin luistaa?
Ahdintakaan tuskin kannattaa vaihtaa ennenkuin loota kunnossa ja pystyy isommat suuttimet vaihtamaan.
Mihin asti meinaat että vakio rail-pumppu riittää?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Kovin paljoa(oikeeta luistoa) ei pyörintä nopeus eroa(tarrka lukemakakin oli jossain) laatikon nopeus anturien vällile sallita ennen vikatilaawallu82 kirjoitti:Itse olen myös miettinyt tuota laatikon luistoa. Ja tuntuu ,että kylmänä ( n.60astetta) vetäisi paremmin 2000-3000kierroksen kohdilla. Varsinainen veto alkaa juurikin vasta hieman jälkeen 3500 kierroksen, kun lukko kytkeytyy. Luistonesto tuubista kun kyselin, niin sanoivat ettei kannata laittaa vielä kun ongelmia ei ole esiintynyt...![]()
Kuinka paljon laatikon pitää luistaa, että menee vikatilaan...?
muuten hienostihan auto toimii noilla syötöillä/ahdoilla.
Aika vähäsiksi noi väännöt jäi, pitää nyt itsekkin käydä kokeilemassa mitä hieman kevyemmällä setupilla ja melkein tuplasti enemmän ajetulla tulee...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Mikäs nyt tuota vääntöä rajoittaa,vai onko lapussa painovirhe?
Teho ok,mutta eikös vääntöä pitäisi noilla säädöillä löytyä 550-565 nm.?
Teho ok,mutta eikös vääntöä pitäisi noilla säädöillä löytyä 550-565 nm.?
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Onkos siinä öljyjä vaihdeltu sinä aikana mitä on ollut?tuikku kirjoitti:.
Laatikolle täytyisi nyt varmaan seuraavaksi tehdä jotain.
Nyt saa neuvoa.
Pitääkö tuo vaan vaihtaa, vai vieläkö esim AkiP,n luokse kannattaisi öljynvaihtoon ja valohoitoon mennä.
jos(ja ei vielä potki vappale/vikatilaan) ei niin kannatta ainkin koittaa, kunnon huuhtelu vaihto ja samalla pistää uusi turbinlukon solenoidi(samala kurkistaa sen ventiili ja jousi siitä ventiili lohkosta) anturijohdinlevy, tepselin läpivienti
ei ole vielä öljyineen, tiivisteineen, suodatimineen hirmun kallista(toki työn osuus on jotain noiten pääle) sen voi kyllä hyvin tehdä itse kun jonkunlainne suoja vaan on ja aikaa muutama tuniti,
jos auta ja ei vielä hirmusti luista niin ton huollon jälkeen toiminee vielä jossain vakio
vekotimessa ilman onkelmia(sillä tavalla ei menisi hukkan koittaminen)
ne kitka levyt mitkä siellä yleensä luistaa on luokaa ~300€ sarja kaikki taisi olla ~800€ lisäksi tiiviste, öljy, (ja työkulut)
toista laatikoa jos hommaa niin saksasa näytää olevan täysin takku kunostettuja
24kk 100tkm ~1600€ 5v
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Vähän Friikin kanssa samaa mieltä: eiköhän tulevien suunnitelmien vuoksi patenttiratkaisut kannata unohtaa. Ei sillä öölinvaihdolla kuitenkaan kuuhun mennä...
Sähköohjattuna tuntuis kiristettykkin loota toimivan vallan mainiosti nilkan asennon mukaan.
Sähköohjattuna tuntuis kiristettykkin loota toimivan vallan mainiosti nilkan asennon mukaan.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Keroisitko, mikä.xr kirjoitti:kun kaikki on aina samaa mieltä niin jonkun täytyy olla erimieltäkin
tuossa vääntö käyrässä on jotain mikä ei saaa miinua uskomaan laatikon luistoon
Tulisi mulle nimittäin paljon halvemmaksikin, jos vikaa on vaan softassa.
Sinun on tosin mahdoton tietää sitä, kun en tuossa ylempänä kertonut, että aluksi, kylmillä öljyillä, laatikko piti, tai yritti pitää, huomattavastikkin paremmin.
Mutta vääntökäyrästä tuli niin karmeaa aaltoa, ettei sitä ilennyt nettiin laittaa.
Sitä mukaa, kun autoa poljetettiin ja öljyt lämpesi, niin vääntökäyrä kyllä tasoittui, mutta tosiaankin tuohon "ala-asentoon".
Se minuakin ihmetyttää, ettei laatikko mene vikatilaan.
Tulkitsisin sen niin, että luistoa on kuitenkin sallittu määrä ja se osa, mikä ei nyt oikein toimi, on se venttiili, joka lukitsee turbiinin kiinteäksi.
No, laatikkoprobleema ratkaistaan jotenkin, kestävällä tavalla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
vaikeahan se on täältä puskasta mitään arvailla mutta voihan sitä aina huudella
jotenkin tuntuu jotta ensimmäinen notkahdus on jo 2000rpm/300nm kohdalla vakionahan vääntö on 470nm 1800-2600rpm notkahtaa vielä tuolla maksimi tehon jälkeenkin
joissakin dyno ohjelmissa saa käyriä venytettyä sivusuunnassa pitemmäksi sittenn niitä on helponpi tarkastella
ennen laatikko remontia selvittäisin lustaako laatikko vai ei
palauttaisin normaali mapin ja sen käyrät sitten tekisin mahottoman vääntö ohjelman ja samaan penkkiin katsomaan miltä näyttää
ei mikään mahottoman kallis kokeilu olisi eikä työläs softan vääntäjälle
jotenkin tuntuu jotta ensimmäinen notkahdus on jo 2000rpm/300nm kohdalla vakionahan vääntö on 470nm 1800-2600rpm notkahtaa vielä tuolla maksimi tehon jälkeenkin
joissakin dyno ohjelmissa saa käyriä venytettyä sivusuunnassa pitemmäksi sittenn niitä on helponpi tarkastella
ennen laatikko remontia selvittäisin lustaako laatikko vai ei
palauttaisin normaali mapin ja sen käyrät sitten tekisin mahottoman vääntö ohjelman ja samaan penkkiin katsomaan miltä näyttää
ei mikään mahottoman kallis kokeilu olisi eikä työläs softan vääntäjälle
Ei mun mielestä missään tomaatissa turbiini lukkiudu kiinteäksi silloin kun kaasu on pohjassa. Kaikissa automaateissa on luistoa johtuen turbiinista.tuikku kirjoitti:Keroisitko, mikä.xr kirjoitti:kun kaikki on aina samaa mieltä niin jonkun täytyy olla erimieltäkin
tuossa vääntö käyrässä on jotain mikä ei saaa miinua uskomaan laatikon luistoon
Tulisi mulle nimittäin paljon halvemmaksikin, jos vikaa on vaan softassa.
Sinun on tosin mahdoton tietää sitä, kun en tuossa ylempänä kertonut, että aluksi, kylmillä öljyillä, laatikko piti, tai yritti pitää, huomattavastikkin paremmin.
Mutta vääntökäyrästä tuli niin karmeaa aaltoa, ettei sitä ilennyt nettiin laittaa.
Sitä mukaa, kun autoa poljetettiin ja öljyt lämpesi, niin vääntökäyrä kyllä tasoittui, mutta tosiaankin tuohon "ala-asentoon".
Se minuakin ihmetyttää, ettei laatikko mene vikatilaan.
Tulkitsisin sen niin, että luistoa on kuitenkin sallittu määrä ja se osa, mikä ei nyt oikein toimi, on se venttiili, joka lukitsee turbiinin kiinteäksi.
No, laatikkoprobleema ratkaistaan jotenkin, kestävällä tavalla.
...ja mun mielestä juurikin kun on kaasupohjassa niin turbiinin lukko on yhtä puuta ja mitään luistoa ei voi tapahtua turbiinissa, kitkapakoissa kyllä senkin edestä. (sähkölaatikossa)
Pistäkääpäs joku polttimo ilmaisemaan sitä turbiininlukkosignaalia.
Oliko muuten kickdown nappula irti johdostaan kun lämä meni lattiaan ?
Pistäkääpäs joku polttimo ilmaisemaan sitä turbiininlukkosignaalia.
Oliko muuten kickdown nappula irti johdostaan kun lämä meni lattiaan ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Lukko on turbiinissa yleensä sen takia, että sillä saadaan kulutusta pienemmäksi. Yleensä se kytkeytyy pintakaasulla ajettaessa, kun kaasua painetaan lisää tai jarrua painetaan niin se kytkeytyy pois päältä. Onko muka mersun laatikossa vaan kaasupohjassa päällä? En kyllä jaksa uskoa, ei se ainakaan, mun väyrysessä mene lukkoon. Kun tyhjäkäynniltä polkaisee kaasunpohjaan niin kierrokset nousee reippaasti, turbiinin tartuntanoputeen asti, ei siis lukitu.veskola kirjoitti:...ja mun mielestä juurikin kun on kaasupohjassa niin turbiinin lukko on yhtä puuta ja mitään luistoa ei voi tapahtua turbiinissa, kitkapakoissa kyllä senkin edestä. (sähkölaatikossa)
Pistäkääpäs joku polttimo ilmaisemaan sitä turbiininlukkosignaalia.
Oliko muuten kickdown nappula irti johdostaan kun lämä meni lattiaan ?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Sen lukitumiseen vaikutta kokonais"kuormitus" tilanne(mikä sattuu olemaan sitä ohjaavan boxsi mielestä paras sen hetkinen ratkaisu)
ajon aikan sen lukitus muuttuu oikeestaan koko ajan(tominan käpyröistä kuvia oli...)
ajon aikan sen lukitus muuttuu oikeestaan koko ajan(tominan käpyröistä kuvia oli...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Mä mietin ihan samaa, mutta mihin sitten pitäisi laittaa se veden jäähdytyskenno? Se voi olla kyllä paljon ohuempi, mutta tilaa sekin tarvitsee.JarkkoN kirjoitti:Tuossa voisi vesivälijäähdytys olla hyvä. Menisi pieneen tilaan ja
jäähdyttäisi kunnolla eikä hukkaisi paineita. Mahtuisi ilmastointikin
mukaan ja kunnon puhaltimet.
Löyty netistä tommoinen:
http://i209.photobucket.com/albums/bb19 ... nction.jpg
Sen mukaan turbiini ei lukitu kiinteäksi mikäli kaasupoljin on yli puolenvälin.
True-Coolin kunnollinen kenno on vain 40 mm paksu ja ainakin 124:ssa
se mahtuu ilmastoinnin kennon eteen ja siihen saa pari Spalin 52 mm
puhallintakin niin, ettei tarvitse siirtää kuin äänimerkkiä.
Kuvat ja hinnat:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 4&start=30
True-Cool LPD4590 jäähdyttää 28,000 GVW, vertaa muihin:
# LPD4590 Truck & heavy duty to 28,000 GVW
Low pressure drop cooler 12 x 11 x 1 1/2 thick
http://www.transmissioncoolers.us/Merch ... coolers-hd
se mahtuu ilmastoinnin kennon eteen ja siihen saa pari Spalin 52 mm
puhallintakin niin, ettei tarvitse siirtää kuin äänimerkkiä.
Kuvat ja hinnat:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 4&start=30
True-Cool LPD4590 jäähdyttää 28,000 GVW, vertaa muihin:
# LPD4590 Truck & heavy duty to 28,000 GVW
Low pressure drop cooler 12 x 11 x 1 1/2 thick
http://www.transmissioncoolers.us/Merch ... coolers-hd
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
.
Vesijäähdytys olisi varmaan hieno juttu, mutta jotenkin tavan cooleri tuntui helpommalta vaihtoehdolta.
Täällä vaan taitaa olla kuitenkin yllättävän paljon tietoa jo sähkölaatikoistakin.
Itse ainakin kuvittelen sen toimivan näissä "tavan" malleissa juurikin niin, että kevyellä kaasulla turbiini lukittuu hetikohta.
Sitten kovemmalla kaasulla se päästää irti, mutta tarttuu taas viimeistään ~3000rpm kohdalla.
Yli 80,n vauhdissa sen pitäisi olla käytännössä koko ajan lukossa.
Veskun kommentti oli erityisen hyvä.
Staarilla voi tarkistaa, pyytääkö ohjelma ja meneekö (kyp) venttiili kiinni, hyvä !
Jokatapauksessa Akin pajalle mennään öljyn, venttiilin, tiivisteitten, ym ym vaihtoon, kunhan vaan aikataulut saadaan passaamaan.
Jos ei sen jälkeen pelitä, niin pitää miettiä muita vaihtoehtoja.
Tehon/väännönkestoahan tuossa tekniikassa pitäisi olla riittävästi.
Toiminnassa ei nytkään huomaa mitään "kummallista", tosin jos ei sitä lasketa, ettei suttaa kovin herkästi, mutta luulin että se on ominaisuus, eikä vaiva, kun aika monessa lastuttamassanikin käyttäytyy samoin.
Kun taas noissa vastaavalla voimansiirrolla varustetuissa 270,ssä näyttäisi pyörittävän iloisesti.
...Voisi ollakkin tutkimisen paikkaa...
Vesijäähdytys olisi varmaan hieno juttu, mutta jotenkin tavan cooleri tuntui helpommalta vaihtoehdolta.
Täällä vaan taitaa olla kuitenkin yllättävän paljon tietoa jo sähkölaatikoistakin.
Itse ainakin kuvittelen sen toimivan näissä "tavan" malleissa juurikin niin, että kevyellä kaasulla turbiini lukittuu hetikohta.
Sitten kovemmalla kaasulla se päästää irti, mutta tarttuu taas viimeistään ~3000rpm kohdalla.
Yli 80,n vauhdissa sen pitäisi olla käytännössä koko ajan lukossa.
Veskun kommentti oli erityisen hyvä.
Staarilla voi tarkistaa, pyytääkö ohjelma ja meneekö (kyp) venttiili kiinni, hyvä !
Jokatapauksessa Akin pajalle mennään öljyn, venttiilin, tiivisteitten, ym ym vaihtoon, kunhan vaan aikataulut saadaan passaamaan.
Jos ei sen jälkeen pelitä, niin pitää miettiä muita vaihtoehtoja.
Tehon/väännönkestoahan tuossa tekniikassa pitäisi olla riittävästi.
Toiminnassa ei nytkään huomaa mitään "kummallista", tosin jos ei sitä lasketa, ettei suttaa kovin herkästi, mutta luulin että se on ominaisuus, eikä vaiva, kun aika monessa lastuttamassanikin käyttäytyy samoin.
Kun taas noissa vastaavalla voimansiirrolla varustetuissa 270,ssä näyttäisi pyörittävän iloisesti.
...Voisi ollakkin tutkimisen paikkaa...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
...jaa että senkinkö näkee ihan staarista tuosta vain, mä en nyt ala ollenkaan, pitäsköhän heittää ZF:n loota suosiolla romukoppaan.
(Siitä kun ei saa edes vikakoodia ulos muutoin kuin savumerkkeinä
)


Lisää tietoa: www.skg.fi