Kokemuksia uudesta C-mersusta?
Kokemuksia uudesta C-mersusta?
Morjens,
Vaimo haluaisi laittaa itselleen uuden C-mersun farkkuna. Millainen peli on kyseessä ja millaisia tyyppivikoja niistä löyty?
Auto olisi ilmeisemmin 220 cdi ja tilastojen mukaan pitäisi mennä 8,1 sec automaatilla, mutta mitenkäs ohituskihtyvyys? Onko millaisia kokemuksia suorituskyvystä?
Entäs onko se mielestänne äänekäs?
Varustepuoli, mikä on must juttu?
Vaimo haluaisi laittaa itselleen uuden C-mersun farkkuna. Millainen peli on kyseessä ja millaisia tyyppivikoja niistä löyty?
Auto olisi ilmeisemmin 220 cdi ja tilastojen mukaan pitäisi mennä 8,1 sec automaatilla, mutta mitenkäs ohituskihtyvyys? Onko millaisia kokemuksia suorituskyvystä?
Entäs onko se mielestänne äänekäs?
Varustepuoli, mikä on must juttu?
BMW-kuski on aina oikeassa
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: La 19.06.2010 15:38
- Paikkakunta: Järvenpää
Nyt on 8000 km ajettu 180 kompressorilla. Voimaa on vähemmän kuin dieselissä, mutta ohi kerkiää ihan hyvin. Ei ole ollut mitään valitettavaa autossa itsessään, eikä ainakaan sedan ole mitenkään äänekäs. Jossain taidettiin valittaa kovaäänisyydestä, mutta en ole tällaista huomannut (renkaina 17").
Varusteista ottaisin ainakin intelligent light systemin tai ainakin xenon-valot, automaattivaihteet ja automaatti-ilmastoinnin. Myös pienellä navilla on pärjännyt hyvin, jos ei halua commandiin sijoittaa.
Varusteista ottaisin ainakin intelligent light systemin tai ainakin xenon-valot, automaattivaihteet ja automaatti-ilmastoinnin. Myös pienellä navilla on pärjännyt hyvin, jos ei halua commandiin sijoittaa.
Auto tulee business packilla ja en nyt muista oliko siinä vakiona automaatti-ilmastointi (luulisi nyt tuon hintaisessa autossa olevan...)bobbyewing kirjoitti:Nyt on 8000 km ajettu 180 kompressorilla. Voimaa on vähemmän kuin dieselissä, mutta ohi kerkiää ihan hyvin. Ei ole ollut mitään valitettavaa autossa itsessään, eikä ainakaan sedan ole mitenkään äänekäs. Jossain taidettiin valittaa kovaäänisyydestä, mutta en ole tällaista huomannut (renkaina 17").
Varusteista ottaisin ainakin intelligent light systemin tai ainakin xenon-valot, automaattivaihteet ja automaatti-ilmastoinnin. Myös pienellä navilla on pärjännyt hyvin, jos ei halua commandiin sijoittaa.
Miten olet pärjännyt sillä nuoli-navigoinnilla? Onko siinä ääniohjaus samassa?
BMW-kuski on aina oikeassa
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: La 19.06.2010 15:38
- Paikkakunta: Järvenpää
Nuolinavi on pelannut erittäin hyvin. Ruudussa tie on kuvattu yläviistöstä ja tien päällä nuoli opastaa mihin käännytään. Ruudussa on myös palkki, mikä näyttää etäisyyden risteykseen ja omat kohdat saapumisajalle ja kokonaismatkalle. Navin saa myös näkymään nopeusmittarissa olevaan näyttöön.
Ainoa miinus on vain cd/dvd paikka. Eli jos haluat kuunnella cd:tä, ei navi ole käytössä. Navissa on kuitenkin jonkinlainen reittimuisti. Eli kun osoite on syötetty ja opastus käynnissä, voi dvd:n ottaa pois ja laittaa cd:n soimaan. Navi opastaa tästä huolimatta perille. Navi osaa myös laskea uuden reitin jos ajaa risteyksen ohitse.
Ainoa miinus on vain cd/dvd paikka. Eli jos haluat kuunnella cd:tä, ei navi ole käytössä. Navissa on kuitenkin jonkinlainen reittimuisti. Eli kun osoite on syötetty ja opastus käynnissä, voi dvd:n ottaa pois ja laittaa cd:n soimaan. Navi opastaa tästä huolimatta perille. Navi osaa myös laskea uuden reitin jos ajaa risteyksen ohitse.
Ok. Mites tuo ilmastointi. Onko perusilmastointi niin tyhmä, että se ei osaa säätää automaattisesti esim. tuuletuksen voimakkuutta?bobbyewing kirjoitti:Nuolinavi on pelannut erittäin hyvin. Ruudussa tie on kuvattu yläviistöstä ja tien päällä nuoli opastaa mihin käännytään. Ruudussa on myös palkki, mikä näyttää etäisyyden risteykseen ja omat kohdat saapumisajalle ja kokonaismatkalle. Navin saa myös näkymään nopeusmittarissa olevaan näyttöön.
Ainoa miinus on vain cd/dvd paikka. Eli jos haluat kuunnella cd:tä, ei navi ole käytössä. Navissa on kuitenkin jonkinlainen reittimuisti. Eli kun osoite on syötetty ja opastus käynnissä, voi dvd:n ottaa pois ja laittaa cd:n soimaan. Navi opastaa tästä huolimatta perille. Navi osaa myös laskea uuden reitin jos ajaa risteyksen ohitse.
Tuleeko muuta mieleen, mitä kannattaa huomioida? Mitenkäs kännykkä ja bluetooth?
Mitenkäs muuten c-sarjalla pärjää talvella. Omassa käytössä on BMW:n 5-satanen ja talvelle ei ole mitään ongelmaa oli kinos mikä tahansa.
BMW-kuski on aina oikeassa
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: La 19.06.2010 15:38
- Paikkakunta: Järvenpää
Ei ole kokemusta Mersun manuaali-ilmastoinnista, mutta automaatti toimii ainakin moitteetta. Ainakin jos vertaa esim Volvon automaatti-ilmastointiin.
Bluetooth käyttää puhelimen antennia ja puhelimen soittoääniä. Auton puhelinmuistioon voi tallentaa numeroita, jolloin näyttää soittajan nimen. Ratin napista pystyy vastaamaan ja katkaisemaan puhelun.
Talvikokemusta ei kyseisestä autosta minulla ole.
Pikkunavissa on myös puheohjaus (englanninkielinen).
En tiedä mihin varusteisiin kuuluu 3,5 mm pistoke hanskalokerossa, mihin voi kytkeä mp3-soittimen. Kappaleet täytyy vaihtaa soittimesta, äänenvoimakkuutta voi säätää ratin napeista.
Bluetooth käyttää puhelimen antennia ja puhelimen soittoääniä. Auton puhelinmuistioon voi tallentaa numeroita, jolloin näyttää soittajan nimen. Ratin napista pystyy vastaamaan ja katkaisemaan puhelun.
Talvikokemusta ei kyseisestä autosta minulla ole.
Pikkunavissa on myös puheohjaus (englanninkielinen).
En tiedä mihin varusteisiin kuuluu 3,5 mm pistoke hanskalokerossa, mihin voi kytkeä mp3-soittimen. Kappaleet täytyy vaihtaa soittimesta, äänenvoimakkuutta voi säätää ratin napeista.
Porukoilla tommonen w204 farkku juurikin tuolla 220CDI, mitä ite ajanut niin ihan jees peli.
Ihan kohtuu pirteä.
Ainoat asiat itseäni välillä häiritsee, laatikon pitkä vaihto välillä jos tarvii antaa enemmän kenkää, esim kiihdytyskaistalla kun lapun lattiaan laittaa.
Ja muovisuus sisustassa ei oikeen nappaa. Muuten ihan kiva, tossa on perus musta kangas sisusta.
Kohtalaisen hiljainen, tosin meillä on jotkut halppis renkaatkin alla että senkin puolesta tulee rengasmelua. Ainakin uuden karhea w211 oli parin promillen humalassa hiljaisempi kun tossa lauantai aamusta kotiin meni. Taksil siis
Bluetooth handsfree on tosi näppärä, helppokäyttöinen ja jos pidät koko ajan puhelimessa bluetoothia päällä, niin puhelin kysyy aina lupaa että saako yhdistää autoon.
Myös auton oma "osoitekirja/puhelinluettelo" on kätevä etenkin jos tykkää puhua autolla ajaessa.
Vakionopeudensäädin on todella hyvä ja helppo käyttää. Siinä on kätevä "muisti" ja ei tarvii pitää viikseä koko ajan pystyssä jos haluaa nostaa nopeutta. Kerran töksäytät porrastuksen yli niin muistaakseni heittää 10km/h lisää.
Automaattinen ilmastointi on myös hyvä, itse käytän aina sitä, äiti jostain syystä ottaa sen automaatin pois ja säätää ite kaikki. Paljon helpompi kun vaan tarvii vain pyörittää sopiva lämpötila itelle.
Ei oo ainakaan tähän mennessä tullut mitään isoa tai vakavaa vikaa, autolla ajettu olisko 50-60 tuhatta.
Ihan kohtuu pirteä.
Ainoat asiat itseäni välillä häiritsee, laatikon pitkä vaihto välillä jos tarvii antaa enemmän kenkää, esim kiihdytyskaistalla kun lapun lattiaan laittaa.
Ja muovisuus sisustassa ei oikeen nappaa. Muuten ihan kiva, tossa on perus musta kangas sisusta.
Kohtalaisen hiljainen, tosin meillä on jotkut halppis renkaatkin alla että senkin puolesta tulee rengasmelua. Ainakin uuden karhea w211 oli parin promillen humalassa hiljaisempi kun tossa lauantai aamusta kotiin meni. Taksil siis

Bluetooth handsfree on tosi näppärä, helppokäyttöinen ja jos pidät koko ajan puhelimessa bluetoothia päällä, niin puhelin kysyy aina lupaa että saako yhdistää autoon.
Myös auton oma "osoitekirja/puhelinluettelo" on kätevä etenkin jos tykkää puhua autolla ajaessa.
Vakionopeudensäädin on todella hyvä ja helppo käyttää. Siinä on kätevä "muisti" ja ei tarvii pitää viikseä koko ajan pystyssä jos haluaa nostaa nopeutta. Kerran töksäytät porrastuksen yli niin muistaakseni heittää 10km/h lisää.
Automaattinen ilmastointi on myös hyvä, itse käytän aina sitä, äiti jostain syystä ottaa sen automaatin pois ja säätää ite kaikki. Paljon helpompi kun vaan tarvii vain pyörittää sopiva lämpötila itelle.
Ei oo ainakaan tähän mennessä tullut mitään isoa tai vakavaa vikaa, autolla ajettu olisko 50-60 tuhatta.