kaikille se ajaminen ei ole se "juttu", nuoremmille ehkäSultzi kirjoitti:Eiks se olis kiva joskus vähän ajellakin?
W124 300 Turbodiesel - The end!
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Toi on varmasti totta, kun tulee yhtä vanhaks kuin sinä niin sitten tehdään 10kpl M103 turboo @3bar hallin nurkkaan, vaikka ei ajaminen kiinnostakkaan. Muutenkin, mitä niitä valmiiks tehdä? Laittaa vaan reilusti tonneja kiinni ja jättää seisoon, vähän ku laittais rahaa pankkiin?napa kirjoitti:kaikille se ajaminen ei ole se "juttu", nuoremmille ehkäSultzi kirjoitti:Eiks se olis kiva joskus vähän ajellakin?
se on kato myös vähän niin, että kun ajaa työkseen, niin ei tuo autolla "ajaminen" enää tuo mitään erikoisia kiksejä
moottorien testaaminen ja niiden kehittäminen (myös se niiden "räjäyttäminen") taas tuo sentään mullekin vielä jotain mielihyvää...
tonnillahan tekee jo monta moottoria, kun ne tekee itse ja käyttää edes vähän järkeä, eikä osta valmiina, kuten jotku "rakentajat"... M103 maksaa n. 50 € ja siihen kun vähän soveltaa muista osia, niin saa sellaisen koneen tehtyä, jollaisia jotku luupäät ei saa tehtyä edes sillä tonnilla tai kahdellakaan...
moottorien testaaminen ja niiden kehittäminen (myös se niiden "räjäyttäminen") taas tuo sentään mullekin vielä jotain mielihyvää...
tonnillahan tekee jo monta moottoria, kun ne tekee itse ja käyttää edes vähän järkeä, eikä osta valmiina, kuten jotku "rakentajat"... M103 maksaa n. 50 € ja siihen kun vähän soveltaa muista osia, niin saa sellaisen koneen tehtyä, jollaisia jotku luupäät ei saa tehtyä edes sillä tonnilla tai kahdellakaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
ei nyt sentään... olin vain saanut ajamisesta "tarpeekseni" jo tuossa n. 15 vuotiaana eli ei paljoa kiinnostanut mitkään pillurallit ja muut asiattomat ajot enää siinä vaiheessa, kun kortin sain sitten 18 vuotiaana...Juhanit kirjoitti:Joko sulle pukkaa keski-iän kriisiä päälle?napa kirjoitti: nuoremmille ehkä
olen siis viettänyt enemmän tai vähemmän aikani ratin takana oikeastaan n. 5 vuotiaasta lähtien... maalla se kun on ihan normaalia, että se ajaa, josta ei niihin muihin/raskaampiin töihin ole... ja vaikea mua olis kyllä ollut pitää poiskaan sieltä traktorin kopista
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: W124 300 Turbodiesel - Moottorin rakentelua....
Vuodet vierii vauhdikkaasti, kun on hauskaa. Tilanne näyttää tämän projektin suhteen huonolta, kun valmista ei näytä tulevan vaikka 5 vuotta rakentelua on jo takana. Uudet visiot alkaa olemaan sen verran kovat, että taas menee kaikki uusiksi. Tämän projektin tekniikka siirtynee oman käyttö farmarin pellin alle. Myyntiin tulee ainakin sisusta kokonaisuudessaan ilman soittimia. Alustan osat ja mahdollisesti myös koko kori on nyt myynnissä. Kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä puhelimitse 044-3474732 -Petri-
Re: W124 300 Turbodiesel - Myydään osina
Sisusta ja paljon muuta on myyty. Tästä hyvä kori rullaavana edullisesti:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/4188160" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/4188160" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W124 300 Turbodiesel - Myydään osina
menit sitten pilkkoon sen ..kelePetehri kirjoitti:Sisusta ja paljon muuta on myyty. Tästä hyvä kori rullaavana edullisesti:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/4188160" onclick="window.open(this.href);return false;
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: W124 300 Turbodiesel - Myydään osina
Mikä on tuon vanteen malli/numero? Kaikenlainen tieto kelpaa.
Re: W124 300 Turbodiesel - Myydään osina
Eikös nuo oo amg style 4? Joskus suunnitelin käyttikseen ja näköjää jäi suunniteluksi
Re: W124 300 Turbodiesel - Myydään osina
itse olen pitänyt noita AMG 2 nimisinä ihan siistit ja oli omallakin harkintalistalla aikoinaan ja miksei vieläkin...
http://www.rs-import.com/alloy-wheels-m ... p-684.html
style 4 taitaa olla virallinen nimi, mutta jotku tarvikevanteet on tosiaan amg 2 nimellä...
http://www.rs-import.com/alloy-wheels-m ... p-684.html
style 4 taitaa olla virallinen nimi, mutta jotku tarvikevanteet on tosiaan amg 2 nimellä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: W124 300 Turbodiesel - The end!
Koppa myyty. Tämä tarina päättyi tähän.