W140 400se käyntiongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

W140 400se käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja emppu »

Omituinen vika tullu ässään. Lähtee kylmänä käyntiin hyvin ja käy nätisti kun kone lämpiää normaaliin käyntilämpötilaan alkaa röpötys,ampuu putkessa ja pyttyjä putoo pelistä. Eikä lähde tämän jälkeen käyntiin olleenkaan ennen kun on taas jäähtyny. Mistähän alkas tutkimaan vai suoraan korjaamolle testeriin?
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5730
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

olisko puolassa taikka johoissa vikkaa, saattaa olla kyllä jakajan kansissakin vikaa :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
rokka65
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 04.02.2010 19:21

Viesti Kirjoittaja rokka65 »

Mulla oli samantyyppistä vikaa viis-satasessa. Kävin Mersu-korjaamolla testerissä, ei elektroonista vikaa. Korjaamon neuvo oli, että vaihda suuttimet. Suutin 400 € kpl. x 8, ei perk......
Kulutus oli aika reipasta, jopa 20 litraa satasella. Kylmänä lähti erinomaisesti, lämpimänä vain kaasu pohjassa, toisinaan ei ollenkaan ennen kuin oli jäähtynyt. Ei vastannut kaasuun, pyöri raskaasti ja savutti jos sai ylipäänsä lämpimänä käyntiin. Kuvaileppa tarkemmin vikaa, saatan tietää missä vika.
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

Kaikki sytytysjohdot vaihdettu, ei auttanut. Seuraavaksi puolat?
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Avatar
piippu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 08.12.2004 00:59
Paikkakunta: Härmä/Forssa

Viesti Kirjoittaja piippu »

Kannattaa kyllä ihan ensimmäisenä kurkata miltä virranjakajan kansien alla näyttää :idea:
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Sanoisin kans että virranjakajat ja pyörijät. Ainakin alkuunsa kannattaa tarkista.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Sanoisin kans että virranjakajat ja pyörijät. Ainakin alkuunsa kannattaa tarkista.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

Vika löytyi. Lampda-anturi. Taas kehrää niinkuin kasin kuuluu.
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Avatar
JussiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ti 08.04.2003 14:32
Paikkakunta: Uusikaupunki ja Nli

Viesti Kirjoittaja JussiS »

Mistäs hommit lambdan ja mitä kustansi?
Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon

EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

Paikallisesta varaosaliikkeestä. Boschin yleismalli nelijohtonen, 100eur. Biltemas näyttää olevan kans 49,90 mut todennäkösesti toimii viikon. =)
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
JanneVillePetteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48

Viesti Kirjoittaja JanneVillePetteri »

Iltaa! On muuten noi virtavehkeet jänniä! Itsekin ihan "muuten vaan" vaihdoin jakajan kopan ja pyörijän uuteen tällä viikolla,ei mitkään huonot olleet,mutta pyöriä olikin siitä siirtoalueelta poikki..Rupesi kone käymään entistä tasaisemmin 8) Tässä olen punninnut käynnin epätasaisuutta jo tovin,vaihtanut/huoltanut osia,seoksetkin oli pielessä..Kiitos Napan opastuksen.
Moottori ottaa herkemmin kierroksia ja jopa kulkee mukavammin..Vaikkei kallis osa ollut toi pyöriä niin tottahan se vaikuttaa moottorin toimintaan..Siis vaan tarkoitin sanoa,että kun punnitsette moottorin epäkäyntejä,niin katsokaa tarkasti ne virtavehkeet! Joskus tarvitsee jopa apusilmiä.(suurennuslasia tai kakkuloita)
Vastaa Viestiin