Satalankut

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Satalankut

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

200D ja 230E kokeiltu ja laitettu kiertoon :lol: Mitähän sitä seuraavaksi kokeilisi? 8)
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Satalankut

Viesti Kirjoittaja tempera »

Makke.M kirjoitti:200D ja 230E kokeiltu ja laitettu kiertoon :lol: Mitähän sitä seuraavaksi kokeilisi? 8)
Vaikka Ladaa
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Siirry vanhempaan ----> w123
S202 220 CDI Äsprit
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

E500
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

E500 heti seuraavista tökäreistä :lol:
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

E500 on "vag", eli ei tueta... kuka sitä nyt volsulla...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: Satalankut

Viesti Kirjoittaja Saul »

Makke.M kirjoitti:200D ja 230E kokeiltu ja laitettu kiertoon :lol: Mitähän sitä seuraavaksi kokeilisi? 8)
Vaikka muuten kierrätystä kannatankin, niin miksi hyvää Mersua kierrättämään - muuten kuin maapallon ympäri? Pidät vain ja ajat. :) 250 D on oiva ja soiva peli. ;)
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Satalankut

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

[quote="Saul"][quote="Makke.M"]200D ja 230E kokeiltu ja laitettu kiertoon :lol: Mitähän sitä seuraavaksi kokeilisi? 8)[/quote]
Vaikka muuten kierrätystä kannatankin, niin miksi hyvää Mersua kierrättämään - muuten kuin maapallon ympäri? Pidät vain ja ajat. :) 250 D on oiva ja soiva peli. ;)[/quote]


nuo oli kaikkee muuta kuin hyviä :lol: siksi ne kiertoon laitettiinkin :roll:
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Osta ens kerralla HYVÄ lankku, tai vaikka tenava :roll:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Ei köyhällä oo varaa ostaa muuta ku halpoja paskoja :D :D :D
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Köyhällä just ei oo varaa ostaa halpaa :roll:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

napa kirjoitti:E500 on "vag", eli ei tueta... kuka sitä nyt volsulla...
:? :roll: :roll: :shock: :?:
:arrow:
:idea: Tietty! :lol:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

RH kirjoitti:
napa kirjoitti:E500 on "vag", eli ei tueta... kuka sitä nyt volsulla...
:? :roll: :roll: :shock: :?:
:arrow:
:idea: Tietty! :lol:
no ei kai sitä nyt suoraan kehtaa sanoa, että ne on liian kalliita :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Makke.M kirjoitti:Ei köyhällä oo varaa ostaa muuta ku halpoja paskoja :D :D :D
osta halpa, mutta hyvä, äläkä niitä ylihinnoiteltuja paskoja...

se 200E joka viimeksi ilmaantui pajalle on esim. teknisesti aivan kymppi :shock: vaikka ulkoisesti siinä onkin vähän sanomista... viimeiset 10 vuotta se onkin tainnut olla ladossa, joka sitten näkyy ulkonäössä (maalipinta ei ole enää aivan "uutta vastaava" :D)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Hulluhan se ei oo joka pyytää vaan se joka maksaa :wink: Ei voi 500-1000 rihneellä saada 3000 :roll:
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Taidan siirtyä Ladaan kun ei tunnu löytyvän muita kuin noita Apteekinhintaisia ylihinnoteltuja paskoja :twisted:
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

osta 126
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Makke.M kirjoitti:Taidan siirtyä Ladaan kun ei tunnu löytyvän muita kuin noita Apteekinhintaisia ylihinnoteltuja paskoja :twisted:
ei siitä ole kuin vajaa kuukausi, kun pajalle ostettiin 500 €:lla ihan pätevän oloinen w124 200E manuaali...

mkä muuten niistä sun w124 niin huonoja teki/hajos, että ne piti laittaa kiertoon :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

200D oli niin läpimätä ja rupinen kun auto voi olla. Helmoissa oli variksen mentäviä reikiä ja pohjastakin meni lapikas lävitte. Takapäähän ois tarttenu kaikki puslat vaihtaa ja etupäähänkin kaikki nivelet ja puslat. Viimenen niitti oli kun etutukivarsi ruostu rungosta irti. Sen elämä päätty siihen ja se lähti maata kiertävälle radalle!!! Tuo 230E oli sit viimesen päälle bensarosvo ja muutenkaan tykänny koko rihneestä. Ei oikein osunu tän ukon lapaseen ees väkisinkään.Sit tartti myrkyttää potilas seuraavalle onnekkaalle :oops:
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No osta joku ruosteeton 2000 luvun vaihtotähti, niin ei tartte arpoa ruostevaurioiden tai kulutuksen kanssa :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Ja saa sähkövaivat tilalle :roll:
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No sitten sulle sopiva kulkupeli on polkupyörä mallia SA-INT :roll:

Kuuleppas kun elämä on täynnä kompromissejä. Kun sitoutuu vastakkaiseen sukupuoleen niin menettää sen poikamiesaikakauden täydellisen vapauden, tämä noin esimerkkinä. Kun hankkii 20-30 vuotta vanhan auton _halvalla_ saa riesakseen kulutuksen, jatkuvan osien uusimistarpeen sekä korin hisaushommat. jne. Toisille tuo "riesa" on päin vastoin suunnaton nautinto ja vastapaino ansiotyölle, kun saa omin käsin korjata ja uudistaa vanhaa.

Tänään mulla tuli justiinsa 100 000 km täyteen yhteistä taivalta vuosimallin 97 autolla, jota ei ole tarvinnut hitsata, eikä siinä kyllä ole ollut yhtään "oikeata" sähkövikaakaan. Oikeastaan sama juttu vaimon 97:ssa vaikka se nyt on ajanut sillä vasta 50 000 km vuoden aikana tuon hankkimisen jälkeen.

Mitä olen tuossa päivittäin ajellut tuota vajaa 100km työmatkaa niin yhtään sähkövikaista autoa tai sellaisen omistajaa ei ole tarvinnut auttaa jatkamaan matkaa. Ei kai ne nyt sitten ihan paskoja ole ne autotkaan.

En sitten oikein tiedä mikä tämän sun topiikin tarkoitus lopulta on, marista tyhjistä kun muuta tekemistä ei ole ? Tässä ajassa olisi jo yhden w124:n hitsannut loistavaan kuntoon ja käyttänyt leimallakin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jooo ei sitä autoilla voi ilman huoltoa ajella kovinkaan montaa vuotta. 60 tonnia tolla coupel ehtiny ajeleen mitä ny kulutusosien vaihtoa... eikä sitäkään kovinkaan usein.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Kyllä on SA-INT mallin fillarillakin tullut kokeiltua. Aion siltikin tyytyä edelleen tuohon perintönä tulleeseen Nopsaan 8) tiedän ainakin mitä oon saanut .
Kaikilla ei ole sitä "omaa" tallia tai muuta paikkaa missä näitä rihneitä laittaa.
Tosin musta on hullua hakata 500 romuun tonni tolkulla euroja että saisi kelvollisen kulkineen. Jokainenhan taplaa tyylillään ei siinä mitään.
Tosin tästä aiheesta on turha jatkaa ettei mene kenelläkään "hernettä" tahi "rehumaata" nenuun.
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Hommaa coupe. Kiva peli! jos viel uuempaa ni ei oo ku kaapelit, sytkä ja kannentiiviste riesana :!: mut jos ottaa sen tehottoman version, eli M111 koneella niin se olis varmasti lähes idioottivarma laitos.

ite kyl en noi isoo koriin noin pientä mottia laittas. SIks ehotan seuraavaksi C220 ko. 150hv motilla. On hyvä!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12789
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

hyvä topikki mutta mitäs sulla o rahaa laittaa :D
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Sergey kirjoitti: SIks ehotan seuraavaksi C220 ko. 150hv motilla. On hyvä!
Joo. Meillä tommonen nykyään yli rippikouluikänen on ollut kohta viis vuotta ja kahdeksankyttuhatta km, eikä sille ole oikeestaan tarvinnu tehdä juur mittää. Ajaa vaa. Mittarissa on jo reilut kaks ja puoli sataa tuhatta. Kyl toi tietty jo vähän happaneeki, mut kaukana se vielä on hitsipillin tarpeesta. Bensaaki menee nykyisin noilla energy savereilla käytännössä alle kahdeksan. Kulkeeki silti ihan riittävästi. Saksan läpi posotellessa vuonna -05 sai mittariin kelattua kakskymppiä yli tasalukeman. Vaati kyllä hiljasta suoraa baanatietä pitkälti. Suomen vuosina ei sitten ole tarvinnu koskaan hätyytellä suorituskyvyn takarajoja. Hiljanen ja mukavakin edelleen. Kyllä mersu näin ollen on hyvä auto.
Ja en ole myymässä tätä. :wink:
Kettunen111
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51

Viesti Kirjoittaja Kettunen111 »

.
Viimeksi muokannut Kettunen111, Pe 04.11.2011 22:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

RH kirjoitti:
Sergey kirjoitti: SIks ehotan seuraavaksi C220 ko. 150hv motilla. On hyvä!
Joo. Meillä tommonen nykyään yli rippikouluikänen on ollut kohta viis vuotta ja kahdeksankyttuhatta km, eikä sille ole oikeestaan tarvinnu tehdä juur mittää. Ajaa vaa. Mittarissa on jo reilut kaks ja puoli sataa tuhatta. Kyl toi tietty jo vähän happaneeki, mut kaukana se vielä on hitsipillin tarpeesta. Bensaaki menee nykyisin noilla energy savereilla käytännössä alle kahdeksan. Kulkeeki silti ihan riittävästi. Saksan läpi posotellessa vuonna -05 sai mittariin kelattua kakskymppiä yli tasalukeman. Vaati kyllä hiljasta suoraa baanatietä pitkälti. Suomen vuosina ei sitten ole tarvinnu koskaan hätyytellä suorituskyvyn takarajoja. Hiljanen ja mukavakin edelleen. Kyllä mersu näin ollen on hyvä auto.
Ja en ole myymässä tätä. :wink:
Itsellä oli C220 1994 uudesta aina 178 tkm saakka. Mukava käyttöauto,
vaikkakin aika tylsä ilman lisävarusteita. Ilmastointi ja automaatti saisi
olla. Raidetangon päät ja etujarrupalat vaihdettiin, muuten ei tehty mitään.
Jyrkässä alamäessä sain mittarin melkein pohjaan eli 238 km/t.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

osta seuraavaks joku jälkiahdettu ST mese. siinä sitä vasta roplaamista riittää. taikka vastapainona sitten se perusvarma 200d hyväss kopassa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin