C36 Amg rajoittaa kierroksia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Hosari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 28.08.2010 00:31
Paikkakunta: Ranua

C36 Amg rajoittaa kierroksia

Viesti Kirjoittaja Hosari »

Terve kaikille,olen uusi kasvo täällä.
Elikkä siirryin onnellisten mersu omistajien kerhoon, eli hankin C36 AMG:n vm-96.
Auto on kyllä muuten mahtava peli mutta siihen ilmaantui ärsyttävä vika.
Elikkä kun kaasun survoo pohjaan että "kickdownilla" hakee pienempää vaihdetta, niin ei ota kierroksia kuin n.5500rpm eli hakkaa rajoitinta vasten eikä vaihda isompaa jossei nosta kaasua. Laatikolle ei ole tehty mitään,aluksi toimi hyvin että veti melkein 7000rpm asti ja pykälti isompaa,vika tuli kyllä ihan yht`äkkiä.Mistäs voisi vikaa alkaa etsimään? Kiitoksia jo nyt kaikille auttajille.
Työ haittaa harrastusta.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: C36 Amg rajoittaa kierroksia

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Hosari kirjoitti:Terve kaikille,olen uusi kasvo täällä.
Elikkä siirryin onnellisten mersu omistajien kerhoon, eli hankin C36 AMG:n vm-96.
Auto on kyllä muuten mahtava peli mutta siihen ilmaantui ärsyttävä vika.
Elikkä kun kaasun survoo pohjaan että "kickdownilla" hakee pienempää vaihdetta, niin ei ota kierroksia kuin n.5500rpm eli hakkaa rajoitinta vasten eikä vaihda isompaa jossei nosta kaasua. Laatikolle ei ole tehty mitään,aluksi toimi hyvin että veti melkein 7000rpm asti ja pykälti isompaa,vika tuli kyllä ihan yht`äkkiä.Mistäs voisi vikaa alkaa etsimään? Kiitoksia jo nyt kaikille auttajille.
Tervetuloa forumille!

Taitaa olla -96 jo viispykäläisellä sähkölaatikolla?

Kuulostaisi ihan sutimisen estolta, mutta tuskin nyt näillä keleillä jatkuvasti sutii. Paitsi jos on kosteat tiet... Ei kuitenkaan vilkuta punaista kolmiota mittaristossa?Löytyykö asr vai esp ja onko poiskytkentänappulaa? Vaikuttaako nappula?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Hosari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 28.08.2010 00:31
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Hosari »

Tämähän on vielä 4vaihteinen automaatti.
Ja sinänsä jännä yksilö että on nahkasisustaa,autom.ilmastointia,sähkökääntyviä peilejä ja kaikkea perseestä perämoottoriin muttei sutimisen estoa.Se keltainen kolmio syttyy vain kun vääntää virrat päälle ja kun vääntää käyntiin se sammuu...ja lyö kyllä tyhjää,ei kakistele ollenkaan,silloinkaan kolmio ei itsestään ilmoittele,eikä ole mitään luistoneston nappejakaan. Ei se vika tuohon liity..Jostain täältä luin että auto saattaa luulla että on laatikosta p-asento päällä ettei anna sen takia kiertää? Jos on näin,niin mikä anturi tai vastaava tämän voi aiheuttaa.
Työ haittaa harrastusta.
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: C36 Amg rajoittaa kierroksia

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

Hosari kirjoitti:Terve kaikille,olen uusi kasvo täällä.
Elikkä siirryin onnellisten mersu omistajien kerhoon, eli hankin C36 AMG:n vm-96.
Auto on kyllä muuten mahtava peli mutta siihen ilmaantui ärsyttävä vika.
Elikkä kun kaasun survoo pohjaan että "kickdownilla" hakee pienempää vaihdetta, niin ei ota kierroksia kuin n.5500rpm eli hakkaa rajoitinta vasten eikä vaihda isompaa jossei nosta kaasua. Laatikolle ei ole tehty mitään,aluksi toimi hyvin että veti melkein 7000rpm asti ja pykälti isompaa,vika tuli kyllä ihan yht`äkkiä.Mistäs voisi vikaa alkaa etsimään? Kiitoksia jo nyt kaikille auttajille.
Vie jonnekkin korjaamolle jossa on vika testeri siitä pääsee alkuun, niin ei tarvitse arpoa vikaa.
Meseillään
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Hei!

Tota kaverilla oli vähän saman tapanen ongelma sen c36:ssa (-97), ei aina ottanu kierroksia kun just joku 5500. sammuuko normaalisti ABS-valo ja mikäs se toinen siinä vieressä oli ?

Kaverilla saattoi yhtäkkiä syttyä ABS ja se viereinen valo, jolloin se ei ottanu kierroksia loppuun asti. Syynä oli loppupeleissä abs-anturi joka niitä sytytteli. Anturin vaihdon jälkeen se pelitti normaalisti 8)
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Hosari kirjoitti:Tämähän on vielä 4vaihteinen automaatti.
Ja sinänsä jännä yksilö että on nahkasisustaa,autom.ilmastointia,sähkökääntyviä peilejä ja kaikkea perseestä perämoottoriin muttei sutimisen estoa.Se keltainen kolmio syttyy vain kun vääntää virrat päälle ja kun vääntää käyntiin se sammuu...ja lyö kyllä tyhjää,ei kakistele ollenkaan,silloinkaan kolmio ei itsestään ilmoittele,eikä ole mitään luistoneston nappejakaan. Ei se vika tuohon liity..Jostain täältä luin että auto saattaa luulla että on laatikosta p-asento päällä ettei anna sen takia kiertää? Jos on näin,niin mikä anturi tai vastaava tämän voi aiheuttaa.
Se rajoitin, että tyhjänä ei anna kierrättää pitäisi olla ennemminkin 4500rpm kohdalla. Tai ainakin tuossa omassa on alempana kuin sulla.

Tyhjää lyödessä pitää kolmion vilautella olemassaolostaan. Oli asr nappia tai ei.

ASR:n toiminta helppo testata näin lumettomana aikana soratien pätkällä. Jos sutii kunnolla (jarrua vasten ettei lipsahda metsään :D ) niin ASR ei ole toiminnassa. Jos teho laskee ja kierrokset rajottuu niin ASR pelaa/on olemassa. Koska näin ei näytä toimivan, vikaa oltava jossain.

Ymmärtääkseni näitä ei ole ilman ASR tai ESP ominaisuutta tehty yhtään kappaletta.

Kun virrat laittaa päälle niin kaiketi tuo ASR näkyy siellä eikä ESP.

Toimiiko vakionopeudensäädin? Se vaikeni itsellä kun ASR:ssä pulmia.

Itse katselisin seuraavat anturit: ABS jarrujen anturit, jarruvalokytkin, laatikosta se P-asennon tunnistin.

Onko mennyt ikinä vikatilaan jossa kaasupoljin menee varsin jäykäksi (ja asr lamppu syttyy)?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: C36 Amg rajoittaa kierroksia

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mese 320 TE kirjoitti: Vie jonnekkin korjaamolle jossa on vika testeri siitä pääsee alkuun, niin ei tarvitse arpoa vikaa.
Vie korjaamolle, eipä kenellekkään tule semmoinen mieleen! Forumilla on myös sellainen tarkoitus että täällä voi kysyä toisilta missä mahtaisi tällä kertaa olla vika....

Ootko kokeillu viedä "jonnekkin" korjaamolle mahdollisesti sähkövikaista AMG:tä ? Yleensä eivät oikein innostu asiasta, bosch valtuutetut ohjaa myös muualle ja veholla perinteinen tuo tänne tutkitaan koko päivä mikä sulake on palanut.... Tosin tällä ja kilpailevalla nyt toistaiseksi kesälomakuukauttaan viettävällä foorumilla on vinkkejä korjaamoista joissa homma onnistuisikin. Vikatesteri ei auta mitään jos sillä ei päästä lukemaan jonkun boxin koodeja. Ja jos tulee joku normaalivikaa kummempi koodi niin ilman wissiä ei "jonnekkin korjaamon" äijät sano muuta kuin ei me tälle mitään tehdä vie, veholle...

Yllättäen tältä ja toiseltakin forumilta löytyy hyviä ohjeita.

Mitä korjaamoa tarkalleen suosittelet? ;)
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Hosari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 28.08.2010 00:31
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Hosari »

Ei pala mikään vikavalo,ja ei ole ikinä menny mitenkään "vikatilaan". Pikku kierroksilla vetää ihan kivasti mutta se tosiaan rajoittaa nuin eikä pykällä jossei kaasua löysää. Äsken kokeilin niin D-päällä ei lähde käyntiin,eli eikö se anturi ole silloin ehyt? Voisiko tuo E-S katkaisija jotenkin hapettunu ettei mene siihen s-asentoon?
Työ haittaa harrastusta.
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: C36 Amg rajoittaa kierroksia

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

AK47 kirjoitti:
Mese 320 TE kirjoitti: Vie jonnekkin korjaamolle jossa on vika testeri siitä pääsee alkuun, niin ei tarvitse arpoa vikaa.
Vie korjaamolle, eipä kenellekkään tule semmoinen mieleen! Forumilla on myös sellainen tarkoitus että täällä voi kysyä toisilta missä mahtaisi tällä kertaa olla vika....

Ootko kokeillu viedä "jonnekkin" korjaamolle mahdollisesti sähkövikaista AMG:tä ? Yleensä eivät oikein innostu asiasta, bosch valtuutetut ohjaa myös muualle ja veholla perinteinen tuo tänne tutkitaan koko päivä mikä sulake on palanut.... Tosin tällä ja kilpailevalla nyt toistaiseksi kesälomakuukauttaan viettävällä foorumilla on vinkkejä korjaamoista joissa homma onnistuisikin. Vikatesteri ei auta mitään jos sillä ei päästä lukemaan jonkun boxin koodeja. Ja jos tulee joku normaalivikaa kummempi koodi niin ilman wissiä ei "jonnekkin korjaamon" äijät sano muuta kuin ei me tälle mitään tehdä vie, veholle...

Yllättäen tältä ja toiseltakin forumilta löytyy hyviä ohjeita.

Mitä korjaamoa tarkalleen suosittelet? ;)
Sitä tarkoitin, että saisi testerillä edes jotain suunttaa mistä voisi lähteä vikaa etsimään. No tietysti on ensin syytä käydä johtosarjat läpi liitoksineen. Sen jälkeen eri anturit lämpö anturit ( 3 - 4 kpl) , asennon tunnistimet nokka-akseli ja kampiakseli, ilmamäärämittari, YJ -rele, Poltainepumpun rele ja tietysti puolat (Lämmityskoe) tulpan hattut= ( 2 k Ohm) vastus.
Meseillään
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: C36 Amg rajoittaa kierroksia

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

Mese 320 TE kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
Mese 320 TE kirjoitti: Vie jonnekkin korjaamolle jossa on vika testeri siitä pääsee alkuun, niin ei tarvitse arpoa vikaa.
Vie korjaamolle, eipä kenellekkään tule semmoinen mieleen! Forumilla on myös sellainen tarkoitus että täällä voi kysyä toisilta missä mahtaisi tällä kertaa olla vika....

Ootko kokeillu viedä "jonnekkin" korjaamolle mahdollisesti sähkövikaista AMG:tä ? Yleensä eivät oikein innostu asiasta, bosch valtuutetut ohjaa myös muualle ja veholla perinteinen tuo tänne tutkitaan koko päivä mikä sulake on palanut.... Tosin tällä ja kilpailevalla nyt toistaiseksi kesälomakuukauttaan viettävällä foorumilla on vinkkejä korjaamoista joissa homma onnistuisikin. Vikatesteri ei auta mitään jos sillä ei päästä lukemaan jonkun boxin koodeja. Ja jos tulee joku normaalivikaa kummempi koodi niin ilman wissiä ei "jonnekkin korjaamon" äijät sano muuta kuin ei me tälle mitään tehdä vie, veholle...

Yllättäen tältä ja toiseltakin forumilta löytyy hyviä ohjeita.

Mitä korjaamoa tarkalleen suosittelet? ;)
Sitä tarkoitin, että saisi testerillä edes jotain suunttaa mistä voisi lähteä vikaa etsimään. No tietysti on ensin syytä käydä johtosarjat läpi liitoksineen. Sen jälkeen eri anturit lämpö anturit ( 3 - 4 kpl) , asennon tunnistimet nokka-akseli ja kampiakseli, ilmamäärämittari, YJ -rele, Poltainepumpun rele ja tietysti puolat (Lämmityskoe) tulpan hattut= ( 2 k Ohm) vastus.
Tuli vielä mieleen onko autossa "Kickdown" rele sekin voi temputella?
Meseillään
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Onkohan autossa virisofta sisällä vai miten se 7000 rpm punaviiva olsi muuten mahdollista ? Kiemumittarissa punaviiva on näköjään 6500 rpm kohdalla.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Noname kirjoitti:Onkohan autossa virisofta sisällä vai miten se 7000 rpm punaviiva olsi muuten mahdollista ? Kiemumittarissa punaviiva on näköjään 6500 rpm kohdalla.
Kyllä se sinne 7tonniin vetää ihan vakionakin, kun vain S on vaihteistosta valittuna, että näin.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Pansu kirjoitti:
Noname kirjoitti:Onkohan autossa virisofta sisällä vai miten se 7000 rpm punaviiva olsi muuten mahdollista ? Kiemumittarissa punaviiva on näköjään 6500 rpm kohdalla.
Kyllä se sinne 7tonniin vetää ihan vakionakin, kun vain S on vaihteistosta valittuna, että näin.
Vakiona kiertää sinne 6500-6700 mikäli mittari on paikkansapitävä.

Voisi olla että jotain on ECU:lle tehty kun kiertää ja sutii vaan.

Toki ECU:n puukottelut näissä harvinaisempia. Nopeudenrajoittajia on sanottu muutamista poistetun, muttei muita virityksiä ole edes kuullut.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: C36 Amg rajoittaa kierroksia

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mese 320 TE kirjoitti:
Mese 320 TE kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
Mese 320 TE kirjoitti: Vie jonnekkin korjaamolle jossa on vika testeri siitä pääsee alkuun, niin ei tarvitse arpoa vikaa.
Vie korjaamolle, eipä kenellekkään tule semmoinen mieleen! Forumilla on myös sellainen tarkoitus että täällä voi kysyä toisilta missä mahtaisi tällä kertaa olla vika....

Ootko kokeillu viedä "jonnekkin" korjaamolle mahdollisesti sähkövikaista AMG:tä ? Yleensä eivät oikein innostu asiasta, bosch valtuutetut ohjaa myös muualle ja veholla perinteinen tuo tänne tutkitaan koko päivä mikä sulake on palanut.... Tosin tällä ja kilpailevalla nyt toistaiseksi kesälomakuukauttaan viettävällä foorumilla on vinkkejä korjaamoista joissa homma onnistuisikin. Vikatesteri ei auta mitään jos sillä ei päästä lukemaan jonkun boxin koodeja. Ja jos tulee joku normaalivikaa kummempi koodi niin ilman wissiä ei "jonnekkin korjaamon" äijät sano muuta kuin ei me tälle mitään tehdä vie, veholle...

Yllättäen tältä ja toiseltakin forumilta löytyy hyviä ohjeita.

Mitä korjaamoa tarkalleen suosittelet? ;)
Sitä tarkoitin, että saisi testerillä edes jotain suunttaa mistä voisi lähteä vikaa etsimään. No tietysti on ensin syytä käydä johtosarjat läpi liitoksineen. Sen jälkeen eri anturit lämpö anturit ( 3 - 4 kpl) , asennon tunnistimet nokka-akseli ja kampiakseli, ilmamäärämittari, YJ -rele, Poltainepumpun rele ja tietysti puolat (Lämmityskoe) tulpan hattut= ( 2 k Ohm) vastus.
Tuli vielä mieleen onko autossa "Kickdown" rele sekin voi temputella?
On siinä, kun kaikki c36:t on automaatilla. Ja siinäkin tosiaan voi olla syy ettei anna kiertää kun ei ole "pyydetty"....
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Hosari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 28.08.2010 00:31
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Hosari »

Homma bueno. Tänään käyttelin konehuoneesta niita alipaine systeemien sähköliittimiä irti,hiomapaperia ja contact cleaneria. Akunkenkä oli irti jonku puoli tuntia. Akunkenkä takaisin kiinni,auto käyntiin,kiltisti lämmittelyä kunnes lämmöt 80astetta,kenkä konehuoneeseen asti ja voila! Auto pelaa taas niinkuin ennenkin ja kulkee kuin pitääkin. Totta siellä oli jotain huonoa kontaktia. Huh Huh, ensimmäinen vika joka tulee näinkin halvaksi. Kiitoksia kaikille.
Työ haittaa harrastusta.
Hosari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 28.08.2010 00:31
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Hosari »

Ja mitä sitä paskaa.Vika tuli takas,pelas vissii 5 tuntia. Mikään vikavalo ei pala,ei röpeltänyt eikä mitään,kun taas kokeilin nii yhtäkkiä taas rajoitin hakkaa siinä 5500rpm paikkeilla ja laatikko ei vaihda isompaa josssei löysää kaasua. Sinne asti vetää tosiaan kunnolla mutta mikä aiheuttaa sen että rajoitin tippuu alemmas? Henkimaailman hommia :D
Työ haittaa harrastusta.
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Yksi syy lisää

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

Hosari kirjoitti:Ja mitä sitä paskaa.Vika tuli takas,pelas vissii 5 tuntia. Mikään vikavalo ei pala,ei röpeltänyt eikä mitään,kun taas kokeilin nii yhtäkkiä taas rajoitin hakkaa siinä 5500rpm paikkeilla ja laatikko ei vaihda isompaa josssei löysää kaasua. Sinne asti vetää tosiaan kunnolla mutta mikä aiheuttaa sen että rajoitin tippuu alemmas? Henkimaailman hommia :D
Voi olla jossain anturi johtimessa säikeitä poikki. Silloin johtimen johtavuus muuttuu ja Älyboxi saa väärää tietoa antureilta. Monet anturit ovat moottorin, ilman, tai vedenlämpötilan mukaan vastusarvoaan (Ohmia) muuttavia. Esim moottorin lämpöanturi kylmänä 20 Celsiusta arvo noin 2500- 2600 Ohmia kuuma kone 90 astetta 240 - 260 Ohmia.
Yksi viallinen johto Lamda-anturi liitoksessa (etupenkin edessä) jossa oli vain kaksi säiettä ehjänä singnaali johtimessa teki temppuja. Seokset sekosivat laihasta - rikkaaseen. Yksi vika oli myös "kylmätinaus" liittimen tapissa. Ovat vain pirullisia ja aikaa vieviä etsiä.
Meseillään
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Hosari kirjoitti:Ja mitä sitä paskaa.Vika tuli takas,pelas vissii 5 tuntia. Mikään vikavalo ei pala,ei röpeltänyt eikä mitään,kun taas kokeilin nii yhtäkkiä taas rajoitin hakkaa siinä 5500rpm paikkeilla ja laatikko ei vaihda isompaa josssei löysää kaasua. Sinne asti vetää tosiaan kunnolla mutta mikä aiheuttaa sen että rajoitin tippuu alemmas? Henkimaailman hommia :D
Märkä tie, tai vesilätäkköjä matkalla?
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Se vesi joo yksi harmi

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

Pansu kirjoitti:
Hosari kirjoitti:Ja mitä sitä paskaa.Vika tuli takas,pelas vissii 5 tuntia. Mikään vikavalo ei pala,ei röpeltänyt eikä mitään,kun taas kokeilin nii yhtäkkiä taas rajoitin hakkaa siinä 5500rpm paikkeilla ja laatikko ei vaihda isompaa josssei löysää kaasua. Sinne asti vetää tosiaan kunnolla mutta mikä aiheuttaa sen että rajoitin tippuu alemmas? Henkimaailman hommia :D
Märkä tie, tai vesilätäkköjä matkalla?
Onkos tulppien hatut/ "kuopat" / puolat kuivat ja ehjät eristeet.
Koneen pesussa kannattaa olla varovainen ja kuivata paikat paineilmalla.
Meseillään
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Hosari kirjoitti:Ja mitä sitä paskaa.Vika tuli takas,pelas vissii 5 tuntia. Mikään vikavalo ei pala,ei röpeltänyt eikä mitään,kun taas kokeilin nii yhtäkkiä taas rajoitin hakkaa siinä 5500rpm paikkeilla ja laatikko ei vaihda isompaa josssei löysää kaasua. Sinne asti vetää tosiaan kunnolla mutta mikä aiheuttaa sen että rajoitin tippuu alemmas? Henkimaailman hommia :D
Ajattelin jo että olipa helppo korjaus.....

Jos kolmio näkyvissä on kun virrat kääntää päälle ja sutiessa se kolmio ei vilku, niin vikaahan jossain on oltava.

Kokeilin omalla kiihdyttää niin että en antanut kickdownin mennä pohjaan ja odottelin mitä 5500rpm kohdalla tapahtuisi... Ei mitään, kiihdytti yli kuuteen tonniin asti. Kickdown nappula siis ei ehkä ole välttämättä syypää asiaan.

Koska se kolmio ei vilku kun sutii, niin asr/abs siellä jotain kummittelee, sen pitää syttyä kun lyö tyhjää. Ehkäpä jarruvalokytkin jälleen kerran aiheuttaa erikoista häiriötä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
7u0mas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 30.08.2010 17:33

Viesti Kirjoittaja 7u0mas »

Onko näihin C36:siin saanut edes esp:tä? Muistelisin että ETS ja ASR ovat ainoat.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

7u0mas kirjoitti:Onko näihin C36:siin saanut edes esp:tä? Muistelisin että ETS ja ASR ovat ainoat.
No, ASR ja EXX sitten. Samapa tuo varmaan kysyjälle ja minullekkin se tarkka lyhenne, sutimisen esto ja jonkin asteen ajonvakautus kuitenkin kyseessä ja mahdollisena osallisena ettei kierrä tappiin asti.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
7u0mas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 30.08.2010 17:33

Viesti Kirjoittaja 7u0mas »

No juu. Ajoin vain takaa että ETS ja ESP ovat täysin eri asia.
Hosari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 28.08.2010 00:31
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Hosari »

Vähän päivitystä. Purin tuosta mittariston ja kiva oli huomata että eihän siellä mitkään abs:än tai ets:än valot pala kun ei ollut hehkut paikallaan.kettu.
Laitoin hehkut ni johan alkoi valot paistamaan. Elikkäs onko tuosta mahdollisesti jokin abs anturi rikki ja vaikuttaa samalla tuohon kiertämis ongelmaan?
Työ haittaa harrastusta.
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Nyt kun sulla on vikavalot toiminnassa, niin tee sama liitinten putsaus operaatio kun teit aiemmin, niin näet sammuuko valot. Jos ei sammunut niin katso että ylijännite releen sulake on ehjä ja koita suihkia sinne releen sisään sitä kontakti kleeneriä.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Hosari kirjoitti:Vähän päivitystä. Purin tuosta mittariston ja kiva oli huomata että eihän siellä mitkään abs:än tai ets:än valot pala kun ei ollut hehkut paikallaan.kettu.
Laitoin hehkut ni johan alkoi valot paistamaan. Elikkäs onko tuosta mahdollisesti jokin abs anturi rikki ja vaikuttaa samalla tuohon kiertämis ongelmaan?
Elikkä kolmio alkaa palaa kun se 5500 on lasissa ja rupeaa rajoittamaan?

ABS anturia ja sitä hammastusta kannattaa kurkata. Voi sinne kivikin eksyä väliin ja kopsauttaa anturiin. Liittimet kannattaa putsailla ja katsoa että kaikki anturit samalla välyksellä hammastukseen kummallakin puolella.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Hosari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 28.08.2010 00:31
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Hosari »

Jo helpotti. Käytin auton keskiviikkona testerissä ja herjasi jarruvalo katkaisijaa.
Tänään vaihdoin sen nii loppui vikavalojen palaminen ja vakionopeuden säädinkin heräsi henkiin.Ja vetää niin kuin pitääkin. Jännä että kun niinkin pieni osa särkyy ja samalla auto halvaantuu puoliksi :D Kiitoksia kaikille mielenkiinosta
Työ haittaa harrastusta.
Vastaa Viestiin