Raevahingot

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1502
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

Raevahingot

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Eipä aihe tälle palstalle oikein kuulu,mutta laitetaan silti.

Pari viikkoa sitten tuli meiän kotopuolessa hyvällisiä rakeita.Parhaimmat 8cm suuruisia.Asiaa tais olla iltalehdessäkin.

Sitten sattui olemaan tuo w124 farkku väärään aikaan väärässä paikassa. :evil:
Sateen jäljiltä pelti oli märkää ja vahinkojen laajuus ei vielä näkynyt.
Seuraavana päivänä sitten kuivana tuhot näkyivät.
Hyvin on ,kuin pajavasara heilunut takaluukusta konepeltiin asti.Muutama osuma kylkiin ja tuulilasikin .askana.Lasi nyt on murheista pienin.

Mutta asiaan:Saako pellejä vedettyä jollakin imukuppisydeemeillä?
Ei ihan viitsisi vielä autoa paaliinkaan laittaa...

Ihan mihinkään katonvaihtopuuhaan en mielellään lähtisi.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
rokka65
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 04.02.2010 19:21

Viesti Kirjoittaja rokka65 »

Eipä niillä imukuppi systeemeillä oikein saa kuin lieviä painaumia oiotuksi.
Kattoverhous irti ja sieltä oikomaan erilaisilla työkaluilla. Maalaamaan joutuu melko varmasti.
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1534
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Timo N »

tosi paska homma jos kelpo kärry ja tulee perunasäkiks, l-sivu hämeenkyröstä just kehu että tarkasti 140 autoo ton kuuron jäljiltä, meinas et tuli vähän duunii ens vuodelle, ja pitkälle
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Justiin yksi tyyppi kertoi autostaan josta meni kattopelti vaihtoon, konepelti ja takaluukku uusiksi, uusi tuulilasi ja sivuilta vain pari kymmentä pienempää lommoa oikaistaviksi. Oliskohan ollut samalla suunnalla, tuulilasit oli kuulemma kaikista lähistön autoista rikki. Tuo kyllä puhui vaivaisista tennispallon kokoisista rakeista suurimmillaan. Olivat kunnon jäätä eikä mitään lumipalloja. Tuo korjattiin vakuutusyhtiön piikkiin, toivottavasti meselle löytyy joku kohtuullinen ratkaisu.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

joskus kehittelin sellaista voimakkaaseen alipaineeseen ja "kovaan" ja tasaiseen imukuppiin (tasainen siksi, ettei klommo hyppää sitten "yli" ja muutu patiksi...) perustuvaa klommon oikaisijaa, mutta se jäi tekemättä, kun en sille mitään tarvetta nähnyt... pikkulommothan vain pienentää ilmanvastusta :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Macex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Pe 24.10.2008 05:09

Viesti Kirjoittaja Macex »

Itellekkin tuli konepeltiin jotain 4 klommoa, itteä eivät haittaa, mutta onhan se esteettisesti ruma :evil: Olis kait saanut vakuutusyhtiön piikkiin tehtyä jotain, mutta omavastuu osuus on 200€ ja noi olis varmaan menneet omasta pussista.
C230K - 215HV - 345Nm
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Macex kirjoitti:esteettisesti ruma :evil:
väyrysen keula on tuollainen "esteettisesti ruma", pienet klaapit taas ovat lievä kosmeettinen haitta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Macex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Pe 24.10.2008 05:09

Viesti Kirjoittaja Macex »

napa kirjoitti:
Macex kirjoitti:esteettisesti ruma :evil:
väyrysen keula on tuollainen "esteettisesti ruma", pienet klaapit taas ovat lievä kosmeettinen haitta...
No niinhän se menikin, hyvä että korjasit. Vai pitäiskö mun lähteä mittaileen että paljonko toi klommonen pelti parantaa aerodynamiikkaa :lol:
C230K - 215HV - 345Nm
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Macex kirjoitti:
napa kirjoitti:
Macex kirjoitti:esteettisesti ruma :evil:
väyrysen keula on tuollainen "esteettisesti ruma", pienet klaapit taas ovat lievä kosmeettinen haitta...
No niinhän se menikin, hyvä että korjasit. Vai pitäiskö mun lähteä mittaileen että paljonko toi klommonen pelti parantaa aerodynamiikkaa :lol:
nehän tais testata joskus myytinmurtajissa sitä golf pallo efektiä, mutta tekivät sen virheen, että muuttivat kolot mittakaavassa auton pintaan :? eli ensin vuorasivat auton 10 cm paksulla savella ja koversivat siihen sitten n. 10 cm halkaisijaltaan olevia koloja... ei se niin tietenkään toimi, vaan niiden kolojen olis pitänyt pysyä samankokoisina, kuin golf pallossakin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

napa kirjoitti:
Macex kirjoitti:
napa kirjoitti:
Macex kirjoitti:esteettisesti ruma :evil:
väyrysen keula on tuollainen "esteettisesti ruma", pienet klaapit taas ovat lievä kosmeettinen haitta...
No niinhän se menikin, hyvä että korjasit. Vai pitäiskö mun lähteä mittaileen että paljonko toi klommonen pelti parantaa aerodynamiikkaa :lol:
nehän tais testata joskus myytinmurtajissa sitä golf pallo efektiä, mutta tekivät sen virheen, että muuttivat kolot mittakaavassa auton pintaan :? eli ensin vuorasivat auton 10 cm paksulla savella ja koversivat siihen sitten n. 10 cm halkaisijaltaan olevia koloja... ei se niin tietenkään toimi, vaan niiden kolojen olis pitänyt pysyä samankokoisina, kuin golf pallossakin...
Saihan ne kuitenkin melkein kymmenen prosentin bensan säästön sillä. :D
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Harri126 kirjoitti: Saihan ne kuitenkin melkein kymmenen prosentin bensan säästön sillä. :D
ja vitut saanu, se suomennettiin aivan väärin... kulutus kasvoi, mutta kun suomentaja ei tajunnut, että jos mailia/gallonalla luku pienenee, se tarkoittaa kulutuksen lisääntymistä, ei pienentymistä... ja mitähän se 300-400 kilon savi siinä auton massan lisääntymisessä mahtaa tehdä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

napa kirjoitti:
Harri126 kirjoitti: Saihan ne kuitenkin melkein kymmenen prosentin bensan säästön sillä. :D
ja vitut saanu, se suomennettiin aivan väärin... kulutus kasvoi, mutta kun suomentaja ei tajunnut, että jos mailia/gallonalla luku pienenee, se tarkoittaa kulutuksen lisääntymistä, ei pienentymistä... ja mitähän se 300-400 kilon savi siinä auton massan lisääntymisessä mahtaa tehdä...
http://www.youtube.com/watch?v=nufXpDBELdQ
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Kettunen111
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51

Viesti Kirjoittaja Kettunen111 »

.
Viimeksi muokannut Kettunen111, Pe 04.11.2011 22:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Harri126 kirjoitti:
napa kirjoitti:
Harri126 kirjoitti: Saihan ne kuitenkin melkein kymmenen prosentin bensan säästön sillä. :D
ja vitut saanu, se suomennettiin aivan väärin... kulutus kasvoi, mutta kun suomentaja ei tajunnut, että jos mailia/gallonalla luku pienenee, se tarkoittaa kulutuksen lisääntymistä, ei pienentymistä... ja mitähän se 300-400 kilon savi siinä auton massan lisääntymisessä mahtaa tehdä...
http://www.youtube.com/watch?v=nufXpDBELdQ
no tuosta sen kulutuksen saikin jotenkin selväksi, mutta siinä suomen tv:ssä tulleessa jaksossa ne kulutukset oli kyllä ihan sekaisin...

vaikka eipä tuo myytinmurtajien testi nyt kovin "tieteellinen" ollut muutenkaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Kettunen111 kirjoitti:hiano voorumi.
jaa, miten niin...

ei mun päähän ainakaan mene se, että ensin jätetään auto (joku 20 vuotta vanha mannelavetti vielä kaiken lisäksi...) pihalle raekuuron piiskaamaksi ja sitten vielä itketään sen perään :D

ja sitten ollaan jo paaliin viemistä harkitsemassa muutaman lommon takia :shock: onko ihmisten arvomaailma mennyt tosiaan ihan sekaisin tälläisessä kulutus/omistus/näyttämis yhteiskunnassa :roll:

opetelkaa elämään niin, että auto on peltiä ja muovin paloja ja sen pitää pystyä jättämään vaikka tienposkeen, jos tarve vaatii, ilman suurempia miettimisiä... tuollaisista pikkulommoista nyt puhumattakaan... pääsee paljon vähemmällä mielipahalla, kun ei nosta sitä autoa jalustalle/pidä epäjumalana...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1502
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

Raevahingot

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Niin peltilehmiähän autotkin on.Tietysti pistää kolhut silmään.
Monelle muullekin on tullut,koska vahinkoilmoituksia tullut kolmantena päivänä jo lähes 2000.Joukkoon mahtuu tietysti muitakin,kuin mersuja :wink:

Korjausarvio n.2000-3000e
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Raevahingot

Viesti Kirjoittaja napa »

Petromax kirjoitti:Niin peltilehmiähän autotkin on.Tietysti pistää kolhut silmään.
Monelle muullekin on tullut,koska vahinkoilmoituksia tullut kolmantena päivänä jo lähes 2000.Joukkoon mahtuu tietysti muitakin,kuin mersuja :wink:

Korjausarvio n.2000-3000e
mutta eihän se auton käyttöarvo ole laskenut, kuin sen tuulilasin hinnan verran... ihan yhtä hyvin/huonosti se kuljettaa tavaroita ja ihmisiä, kuin ennen sitä raekuuroa, vai menikö se aivan ajokelvottomaan kuntoon... ja jos se tuulilasikin oli yli 5 vuotta vanha, niin varsinaista vahinkoa ei edes ole tapahtunut, se kun pitäis uusia kuitenkin 5 vuoden välein ihan näkyvyyden takia...

2000-3000 € jonkun vanhan auton (jonka oikea arvo on jotain 500-1000 €, vaikka omistaja kuvittelis mitä...) klommojen oikaisusta, siis tämä juuri on nykyään maailmassa vikana, ei mitään suhteellisuuden tajua enää kenelläkään :shock:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5566
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Sä napa heität kyllä ihan uskomatonta settiä välillä :shock:
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Toisille se ulkonäkökin on tärkeää, jopa siinä 20v vanhassa mannelavetissa. (Minä mukaanlukien, hieman harmittaa että oma on ihan räjähtänyt, mutta pitää toinen auto ostaa että ehtii maalaamaan tuon)
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5566
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ja tuo kun ei ilmeisesti ole ihan niitä vanhimpia, eikä varsinkaan 200d :roll:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

nj^ kirjoitti:Toisille se ulkonäkökin on tärkeää, jopa siinä 20v vanhassa mannelavetissa. (Minä mukaanlukien, hieman harmittaa että oma on ihan räjähtänyt, mutta pitää toinen auto ostaa että ehtii maalaamaan tuon)
joo joo, mutta ei sitä nyt jumalauta tarvitse heti paalaamista olla suunnittelemassa, jos vähän tulee naarmua :shock: siitä minä tässä niin järkyttynyt olen ja kritisoin sitä "kiiltavän perään olemista"...

ducatoa ostaessa multa meni monta viikkoa, että löysin sellaisen valmiiksi hieman kolhitun, ettei tarvitse maksaa "tyhjästä" (hinta oli silti vielä yli 10 000 €), kun tiedossa on, että heti kun autolla työmaalle lähden sen arvo tippuu muutamalla tonnilla :D nyt kun sitten löysin tuollaisen hieman kuhmuilla olevan yksilön, niin eihän siihen ole tullut vissiin yhtään uutta klaappia mun aikana :shock: ajatteleppa mitä olis sattunut, jos olisin mennyt sinnevirheettömällä pyörimään, heti olis joku pillarin puskulevy hieman varikolla antanut damagea :P
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

työauto ja käyttömese erikseeen joillakin ihmisillä.

mitä kettua on liikkunu ihmisen päässä jos laittaa yli 10te johonkin tonnin tai alle dukatoon? :lol:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

laineracing kirjoitti:työauto ja käyttömese erikseeen joillakin ihmisillä.

mitä kettua on liikkunu ihmisen päässä jos laittaa yli 10te johonkin tonnin tai alle dukatoon? :lol:
työt :roll: pakko kun on saada kuskattua kaikenlaista välillä töissä... öljytynnyreitä, hydrauliikka letkuja, nivelakseleita, kuorma-auton ja traktorin (etu) pyöriäkin välillä joutuu tuolla ducatolla kuskaaman paikattavaksi, mutta älä murehdi sen hinnasta, sen kuittasin ihan sen ostokesän km korvauksilla ja vielä jäikin :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

emmäkään murehtis sun dukaton hinnasta jos et ite murehtis toisten hyvien mersujen hintoja. :wink:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

laineracing kirjoitti:emmäkään murehtis sun dukaton hinnasta jos et ite murehtis toisten hyvien mersujen hintoja. :wink:
ei se kovin "hyvältä" kuulostanut, kun paalausta harkittiin :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1816
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

No sohaistaampa kepillä muurahaispesää. :roll: Se kun tuo ihmisen itsetunto on siitä ihmeellinen asia, että jos se ei ole vahva ja kohdillaan niin sitä pitää jotenkin vahvistaa ja pönkittää. Siitähän johtuu tämä hitonmoinen kilpavarustelu naapurusten kesken. Jos naapuri on rakentanut rinteeseen 1/2-kerroksisen talon niin minäpä pistän paremmaksi ja teen kerroksen enemmän. Tai ostan kolme metriä pitemmän veneen, tai 600 SEC mersun AMG:nä niin johan naapuri näkee, että minulla menee paremmin kuin hänellä. Lainoituksesta sitten ei naapurille puhutakkaan. Mistähän muuten johtuu nykyään kasvanut loppuunpalaminen, vai oisko tässä kilpailussa pinna liian kovalla koitoksella. Alkoiko ketään v.....amaan kun sattui kohdalle :?:
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

sompio kirjoitti:No sohaistaampa kepillä muurahaispesää. :roll: Se kun tuo ihmisen itsetunto on siitä ihmeellinen asia, että jos se ei ole vahva ja kohdillaan niin sitä pitää jotenkin vahvistaa ja pönkittää. Siitähän johtuu tämä hitonmoinen kilpavarustelu naapurusten kesken. Jos naapuri on rakentanut rinteeseen 1/2-kerroksisen talon niin minäpä pistän paremmaksi ja teen kerroksen enemmän. Tai ostan kolme metriä pitemmän veneen, tai 600 SEC mersun AMG:nä niin johan naapuri näkee, että minulla menee paremmin kuin hänellä. Lainoituksesta sitten ei naapurille puhutakkaan. Mistähän muuten johtuu nykyään kasvanut loppuunpalaminen, vai oisko tässä kilpailussa pinna liian kovalla koitoksella. Alkoiko ketään v.....amaan kun sattui kohdalle :?:
mä en uskaltanut aivan näin voimalla asiaa ilmoittaa, mutta joskus sitä kieltämättä aina vähän miettii, että onko ihmiset aina sinuja itsensä kanssa, vai pidetäänkö jotain kulissia yllä ja "ostetaan" sitä itsetuntoa ylemmäs jollakin turhanpäiväisellä tavaralla tai sitten juuri autoilla, että pitää puunata ja olla kiillottamassa, kun naapurikin sitä tekee :roll: sitten kun autolle sattuu pieni vahinko ei enää tajuta, että hei, se auto on vain liikkumista varten...

mulla nyt on ollut aina niin sairaan hyvä itsetunto, että ole ikinä osannut "hävetä" jollakin ruosteisella ja kuhmuisella autolla ajoa :?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

sompio kirjoitti:No sohaistaampa kepillä muurahaispesää. :roll: Jos naapuri on rakentanut rinteeseen 1/2-kerroksisen talon niin minäpä pistän paremmaksi ja teen kerroksen enemmän.
Onko ne naapurit kääpiöitä vai mitä, kun ne puolikerroksisen rakentavat? :lol:
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1816
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

Niin se vaan pääsee lipsahtamaan :oops: tarkoitin 1 1/2 kerroksista. :lol:
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

:lol: Aloittaja kysyy miten voisi korjata mersun peltejä raekuuron jäljiltä ja heti ollaan syyttämässä kateellisuudesta, huonosta itsetunnosta yms. yms. :lol:

Jos itseä ei kiinnosta auton ulkonäkö niin sen voi varmaankin pitää omana tietona. Tai josihan välttämätön pakko ilmaista mielipiteensä niin sen voi tehdä asiallisestikin.
Vastaa Viestiin