190 Yskii Vieläkin.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Soikkeli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 22.03.2009 12:24
Paikkakunta: Mäntsälä

190 Yskii Vieläkin.

Viesti Kirjoittaja Soikkeli »

Elikkäs kyseessä olis tommonen vuosimallia 86 w201 2.3 16 tappinen mese.

"Sattumanvaraisesti" rupeaa yskimään silloin tällöin ajossa kun antaa syöttöä eli joko kiihdyttäessä tai tasa kaasulla, yleensä korjaantuu hetkeksi pariksi kun nostaa kaasun kokonaan mutta saattaa ja useimmin jatkaa yskintää eli melko ajokelvoton peli.. Voisko tämmöset johtua pelkästään rikkaalla käymisestä kun haisee ettei kaikki bensa palais. :(

vaihdettu/korjattu tähän mennessä..
- bensapumpun rele
- ylijänniterele
- bensansuodatin
- tulpat, tulpan johdon, pyörijä ja yms.
- Öljyt ja suodatin.

vielä sen verran että "hassuinta" tässä on että vika tuppaa tulemaan ja menemään, eli jos aamulla on yskiny niin saattaa toimia iltapäivästä ihan hyvin lyhyillä matkoilla.. :?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

laihalla se kone silloin yleensä käy, jos yskii :wink: ja haisee siksikin bensalle, kun laiha seos ei aina syty edes palamaan... kokeile rikastaa seosta hieman...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Soikkeli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 22.03.2009 12:24
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Soikkeli »

napa kirjoitti:laihalla se kone silloin yleensä käy, jos yskii :wink: ja haisee siksikin bensalle, kun laiha seos ei aina syty edes palamaan... kokeile rikastaa seosta hieman...
eikös se käy siitä kuusiokolo ruuvista kuskin puolelta? :oops:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Soikkeli kirjoitti:
napa kirjoitti:laihalla se kone silloin yleensä käy, jos yskii :wink: ja haisee siksikin bensalle, kun laiha seos ei aina syty edes palamaan... kokeile rikastaa seosta hieman...
eikös se käy siitä kuusiokolo ruuvista kuskin puolelta? :oops:
en ole ihan varma onko 16 venaisessa ke-jet, mutta jos on, niin pyöräytä kokeeksi sitä kuusiokoloruuvia 1/4 kierrosta myötäpäivään, jos auttaa, kokeile pyöräyttää vielä toinen 1/4 kierros lisää... ja sitä ruuvia pitää hieman painaa, että alkaa säätämään... n. 2 cm pitää avaimen painua alaspäin, että säätö alkaa vaikuttamaan...

jos se taas lopettaa käymisen kokonaan, niin silloin se on ollut rikkaalla, mutta se ei oikein sovi oireisiin... siinä tapauksessa sama juttu, mutta vastapäivään max. 1/4 kierrosta kerrallaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Soikkeli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 22.03.2009 12:24
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Soikkeli »

napa kirjoitti:
Soikkeli kirjoitti:
napa kirjoitti:laihalla se kone silloin yleensä käy, jos yskii :wink: ja haisee siksikin bensalle, kun laiha seos ei aina syty edes palamaan... kokeile rikastaa seosta hieman...
eikös se käy siitä kuusiokolo ruuvista kuskin puolelta? :oops:
en ole ihan varma onko 16 venaisessa ke-jet, mutta jos on, niin pyöräytä kokeeksi sitä kuusiokoloruuvia 1/4 kierrosta myötäpäivään, jos auttaa, kokeile pyöräyttää vielä toinen 1/4 kierros lisää... ja sitä ruuvia pitää hieman painaa, että alkaa säätämään... n. 2 cm pitää avaimen painua alaspäin, että säätö alkaa vaikuttamaan...

jos se taas lopettaa käymisen kokonaan, niin silloin se on ollut rikkaalla, mutta se ei oikein sovi oireisiin... siinä tapauksessa sama juttu, mutta vastapäivään max. 1/4 kierrosta kerrallaan...
juu eroaa tuosta jonki verra( heitän englanniksi suoraa manuaalista )

Mechanically/electronically controlled gasoline injection system (CIS-E)

The construction and function of the gasoline injection
system is similar to engine 102.985 except for the
following modifications:

- Fuel distributor and airflow sensor adapted to
engine

- CIS-E electronic control unit with air/fuel mixture
adaptation by microprocessor and logic circuit

- Electronic idle speed control by a single coil rotary
air valve. The bypass adjusting screw was eliminated

- Throttle valve switch with idle and full load contact

- Deceleration shutoff microswitch

edellinen omistaja sillon ostettaessa joskus höpötteli että rikkaalle tuppaisi jotenki itsestää valuva että pitäis sitä ruuvia kääntää, pitääpi tutkia kun töiltä ehtii.

osui myös tää silmää tosta etusivulta, pitääpi perehtyä.. :wink:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=91768
Vastaa Viestiin