Mitä kannattaisi tehdä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
maQe83
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Mitä kannattaisi tehdä?

Viesti Kirjoittaja maQe83 »

Eli auto E55 AMG ja etunmaiset katalysaattorit ihan paskana ja takinmaisia ei edes ole,eli ei mene pakokaasutesteistä läpi..Mahtuukohan sinne ``etukaariin``,heti pakosarjan jälkeen siis,mitään tarvike katteja?
Koska uusia ja alkuperäisiä en todellakaan osta,ja auto pitäisi saada jotenkin leimaan.. :?: :?: :?:
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joku tääl foorumilla laittoi pari tarvikekattia hyvällä menestyksell.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
maQe83
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Täytyy varmasti koittaa pistää sinne niitä tarvike katteja...On pitkä talvi aikaa sovitella niitä sinne.. :?
maQe83
Sisäänajossa
Sisäänajossa

maQe83
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Eipäs se linkki sitten toiminutkaan niinkun ajattelin..
Division
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Division »

Laita sinne pari Magnaflow:n kisa/virikattia. Ei maksa montaa satasta ja menee heittämällä katsastuksesta läpi, kunhan ajaa ne ennen katsastusta lämpimäksi.

Edit: Voi muuten olla, että e55:n ei Magnaflow:ta löydy katteja sittenkään...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

maQe83 kirjoitti:http://www.uni-fit.de/cgi-bin/baseporta ... /suche_001

Tarkoittaakohan tuo koko putkea?
koko kattiosa, eli tuo etu ja takakatti... ei oo kyllä kallis. mutta molemmat pitää siis ostaa erikseen, vasen ja oikea. joten vajaa 800€ paukku. halpa hinta hyvästä autosta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
maQe83
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Olen nyt noita katteja tutkiskellut..Ja kyllä sinne taitaa vaikka Bilteman/Motonetin tarvike katit mahtua..

Mutta kun ne ilmoittaa että alle 2,5 litraisille koneille,ja yksi löytyi mikä oli 4 litraselle..

Onkohan mitään hyötyä jos sinne tuollaiset törkkää?

PS. Kysyin tarjousta alkuperäisistä kateista KL-varaosasta..3530 € kpl.
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jos tarviit "leimakatteja", niin mulla jäi 260:sen esikatit just ylimääräseks, voisin luopua halavalla. Ainakin kompaktin kokoset (oisko 3"x5") ja päät kartiot, eli saa sovittaa putkikoolle helposti. Toisen kennossa hyvin lievä vaurio edellisen koneen hieman paksusta seoksesta.
vanttom
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Eikös yhtä rööriä pitkin mene puolet koko koneen pakokaasuista.... Silloinhan jopa tuo 2.5-litraiseen riittävä katti saattaisi juuri olla kykenevä siivoamaan päästöt viranomaiselle kelpaavaksi... :?:
maQe83
Sisäänajossa
Sisäänajossa

vanttom kirjoitti:Eikös yhtä rööriä pitkin mene puolet koko koneen pakokaasuista.... Silloinhan jopa tuo 2.5-litraiseen riittävä katti saattaisi juuri olla kykenevä siivoamaan päästöt viranomaiselle kelpaavaksi... :?:
Helvetin hyvä pointti...Enpä ole tullut ajatelleeksi moista..(kaan).. :D

Ja entäs jollei rekisteriotteessa lue..``vähäpäästöinen``. Onko ne katalysaattorit silti oltava?
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

maQe83 kirjoitti:
vanttom kirjoitti:Eikös yhtä rööriä pitkin mene puolet koko koneen pakokaasuista.... Silloinhan jopa tuo 2.5-litraiseen riittävä katti saattaisi juuri olla kykenevä siivoamaan päästöt viranomaiselle kelpaavaksi... :?:

Ja entäs jollei rekisteriotteessa lue..``vähäpäästöinen``. Onko ne katalysaattorit silti oltava?
moi.
mä asentelin omaan eemeliin (w210 E420 -96) bilteman katit...meni katsastuksesta ihan heittämällä ja äänetkin parani.

jossain tämän foorumin syövereissä on kuvatkin siitä mutta en ihan oikeesti osaa itse niitä etsiä...olisko otsikossa lukenut jotain katteihin viittaavaa...?

tuli maksamaan tasan 200€ ja ovat pelanneet n.50tkm ihan jees....tai mistä mä sen tiedän, en mä niitä ole sen koommin tutkinut...
maQe83
Sisäänajossa
Sisäänajossa

W210E kirjoitti:
maQe83 kirjoitti:

moi.
mä asentelin omaan eemeliin (w210 E420 -96) bilteman katit...meni katsastuksesta ihan heittämällä ja äänetkin parani.

jossain tämän foorumin syövereissä on kuvatkin siitä mutta en ihan oikeesti osaa itse niitä etsiä...olisko otsikossa lukenut jotain katteihin viittaavaa...?

tuli maksamaan tasan 200€ ja ovat pelanneet n.50tkm ihan jees....tai mistä mä sen tiedän, en mä niitä ole sen koommin tutkinut...
Asensitko katit mihin kohtaan putkea?
Oletko huomannut että reakoikos lambda anturit mitenkään kun asensit katit sinne?
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

maQe83 kirjoitti:
W210E kirjoitti:
maQe83 kirjoitti:

moi.

Oletko huomannut että reakoikos lambda anturit mitenkään kun asensit katit sinne?
tossa 420 mallissa lambdat on ennen katteja joten ei vaikkutusta.
sulla muistaakseni on ennen ja jälkeen?....mutten usko tuolla olevan mitään merkitystä....
katsastusmies sanoi päästöjä mitatessa että katit toimii kun ei joku arvo mitä en nyt muista noussut ollenkaan....

se tietty on eri juttu jos jälkimmäiset lambdat haistelee niitä hajuja :wink:
itseasiassa paikka noille kattien jälkeisille lambdoille on olemassa tuossa 420 mallissakin...en tiedä miksi? ja carsoftassa tais olla jopa ohjelmassakin mainittu ne jossain kohtaa.
maQe83
Sisäänajossa
Sisäänajossa

W210E kirjoitti:
maQe83 kirjoitti:
W210E kirjoitti:
maQe83 kirjoitti:

moi.

tossa 420 mallissa lambdat on ennen katteja joten ei vaikkutusa.
sulla muistaakseni on ennen ja jälkeen?....mutten usko tuolla olevan mitään merkitystä....
katsastusmies sanoi päästöjä mitatessa että katit toimii kun ei joku arvo mitä en nyt muista noussut ollenkaan....

se tietty on eri juttu jos jälkimmäiset lambdat haistelee niitä hajuja :wink:
itseasiassa paikka noille kattien jälkeisille lambdoille on olemassa tuossa 420 mallissakin...en tiedä miksi? ja carsoftassa tais olla jopa ohjelmassakin mainittu ne jossain kohtaa.
Joo,on lambdat ennen ja jälkeen..Mietein vaan kun kylmänä tyhjäkäynti hieman heittelee,että johtuisiko katalysaattorien puutteesta moinen temppuilu..
Vastaa Viestiin