Hei!
Tulipa pieni ongelma, että miten oikeaoppisesti irroitetaan kyynärnoja kuskin penkistä? Syy nojan poistamiseen on alkuperäisen verhousmateriaalin tutkiminen suojien alta.
Poistin jo yhden suojakerroksen, jonka alla vaalea keinonahka, voi tietysti olla alkuperäinenkin, mutta se poikkeaa penkin verhoilusta, joka sinistä kangasta. Lisäksi kyynärnojan takaosassa loistaa vielä vetoketju, joka viestii tämänkin olevan vain päällinen??
Miten hellästi irroitetaan muovinen kyynärnojan "akselin" suojus jotta vetoketjun päähän pääsisi käsiksi. Enpä tahtoisi rikkoa hyvää osaa..
Kiitti
Kassu ja 123 Lang
123 etukyynärnojan irroitus
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ke 10.12.2003 20:09
Se koko helahoito lähtee siten että ottaa penkistä takaa aluksi irti sen pahvin ja sitten oikealla näkyy iso (oliskos n.22mm) mutteri ja sitten pieni (13mm) ja kun nuo ruuvaa auki niin lähtee irti käsinoja. Tuo akselin suojus mikäli käsitin oikein lähtee ihan meisselillä nyppäämällä reunan alta...siis jos se suojus on tuossa kuvassa näkyvä napin ympärilä oleva...
http://www12.brinkster.com/samiheikkinen/Verhoilut3.jpg
***Ei noin isoja kuvia liitetä, linkiksi laitoin. ***
http://www12.brinkster.com/samiheikkinen/Verhoilut3.jpg
***Ei noin isoja kuvia liitetä, linkiksi laitoin. ***
Kiitti pojat.
Koitan varovasti irroitella kyynärnojan ja irrottaa sen suojakankaan myös kyynärnojan alkuperäiskuosin tarkistamiseksi. Oletin itsekin että vetoketju tarkoittanee vedä ketju ja poista suojus -ratkaisua.
Kyynärnojan akselin pään muovinen suoja on juuri se joka kuvassa näkyy, mutta eri mallinen (ei ole painonappia?). Vanhojen muoviosien irroitus saattaa aiheuttaa kiinnikevaurioita, jonka vuoksi erityinen varovaisuus tarpeen.
Kuvasta päätellen oli eräs kyynärnoja sanut uudet vaatteet ylleen??
-k-
Koitan varovasti irroitella kyynärnojan ja irrottaa sen suojakankaan myös kyynärnojan alkuperäiskuosin tarkistamiseksi. Oletin itsekin että vetoketju tarkoittanee vedä ketju ja poista suojus -ratkaisua.
Kyynärnojan akselin pään muovinen suoja on juuri se joka kuvassa näkyy, mutta eri mallinen (ei ole painonappia?). Vanhojen muoviosien irroitus saattaa aiheuttaa kiinnikevaurioita, jonka vuoksi erityinen varovaisuus tarpeen.
Kuvasta päätellen oli eräs kyynärnoja sanut uudet vaatteet ylleen??
-k-
Mikäli painonappia ei ole, niin kyseessä on silloin vanhemmanmallinen noja. Siinähän ei ole muistaakseni väliasentoja. Tällöin kannattanee irroittaa ensin noja penkistä em. tavalla, ja vasta sitten meisselillä tai muulla kokeilla, kuinka levy lähtisi akselin päästä irti.kamita kirjoitti:Kiitti pojat.
Koitan varovasti irroitella kyynärnojan ja irrottaa sen suojakankaan myös kyynärnojan alkuperäiskuosin tarkistamiseksi. Oletin itsekin että vetoketju tarkoittanee vedä ketju ja poista suojus -ratkaisua.
Kyynärnojan akselin pään muovinen suoja on juuri se joka kuvassa näkyy, mutta eri mallinen (ei ole painonappia?). Vanhojen muoviosien irroitus saattaa aiheuttaa kiinnikevaurioita, jonka vuoksi erityinen varovaisuus tarpeen.
Kuvasta päätellen oli eräs kyynärnoja sanut uudet vaatteet ylleen??
-k-
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ke 10.12.2003 20:09