123 etukyynärnojan irroitus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kamita
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 10.11.2003 12:59
Paikkakunta: Turku

123 etukyynärnojan irroitus

Viesti Kirjoittaja kamita »

Hei!

Tulipa pieni ongelma, että miten oikeaoppisesti irroitetaan kyynärnoja kuskin penkistä? Syy nojan poistamiseen on alkuperäisen verhousmateriaalin tutkiminen suojien alta.
Poistin jo yhden suojakerroksen, jonka alla vaalea keinonahka, voi tietysti olla alkuperäinenkin, mutta se poikkeaa penkin verhoilusta, joka sinistä kangasta. Lisäksi kyynärnojan takaosassa loistaa vielä vetoketju, joka viestii tämänkin olevan vain päällinen??
Miten hellästi irroitetaan muovinen kyynärnojan "akselin" suojus jotta vetoketjun päähän pääsisi käsiksi. Enpä tahtoisi rikkoa hyvää osaa..

Kiitti

Kassu ja 123 Lang
Sami S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.04.2003 20:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami S »

Jos siellä on vetoketju, niin aukaise se ja vedä suoja pois. Alkuperäisessä verhoilussa ei ole vetoketjua.
Jos alkuperäinen ei miellytä, niin tee tai teetä pussi mikä vedetään siihen päällä. Tässä kannattaa käyttää hyödyksi vanhaa päällistä.
Alkuperäistä verhoilua ei kannata irroittaa.
tauno_rulez
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 10.12.2003 20:09

Viesti Kirjoittaja tauno_rulez »

Se koko helahoito lähtee siten että ottaa penkistä takaa aluksi irti sen pahvin ja sitten oikealla näkyy iso (oliskos n.22mm) mutteri ja sitten pieni (13mm) ja kun nuo ruuvaa auki niin lähtee irti käsinoja. Tuo akselin suojus mikäli käsitin oikein lähtee ihan meisselillä nyppäämällä reunan alta...siis jos se suojus on tuossa kuvassa näkyvä napin ympärilä oleva...

http://www12.brinkster.com/samiheikkinen/Verhoilut3.jpg

***Ei noin isoja kuvia liitetä, linkiksi laitoin. ***
kamita
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 10.11.2003 12:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kamita »

Kiitti pojat.

Koitan varovasti irroitella kyynärnojan ja irrottaa sen suojakankaan myös kyynärnojan alkuperäiskuosin tarkistamiseksi. Oletin itsekin että vetoketju tarkoittanee vedä ketju ja poista suojus -ratkaisua.

Kyynärnojan akselin pään muovinen suoja on juuri se joka kuvassa näkyy, mutta eri mallinen (ei ole painonappia?). Vanhojen muoviosien irroitus saattaa aiheuttaa kiinnikevaurioita, jonka vuoksi erityinen varovaisuus tarpeen.

Kuvasta päätellen oli eräs kyynärnoja sanut uudet vaatteet ylleen??

-k-
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

kamita kirjoitti:Kiitti pojat.

Koitan varovasti irroitella kyynärnojan ja irrottaa sen suojakankaan myös kyynärnojan alkuperäiskuosin tarkistamiseksi. Oletin itsekin että vetoketju tarkoittanee vedä ketju ja poista suojus -ratkaisua.

Kyynärnojan akselin pään muovinen suoja on juuri se joka kuvassa näkyy, mutta eri mallinen (ei ole painonappia?). Vanhojen muoviosien irroitus saattaa aiheuttaa kiinnikevaurioita, jonka vuoksi erityinen varovaisuus tarpeen.

Kuvasta päätellen oli eräs kyynärnoja sanut uudet vaatteet ylleen??

-k-
Mikäli painonappia ei ole, niin kyseessä on silloin vanhemmanmallinen noja. Siinähän ei ole muistaakseni väliasentoja. Tällöin kannattanee irroittaa ensin noja penkistä em. tavalla, ja vasta sitten meisselillä tai muulla kokeilla, kuinka levy lähtisi akselin päästä irti.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
tauno_rulez
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 10.12.2003 20:09

Viesti Kirjoittaja tauno_rulez »

Juu niin oli saanu. Tai aluksi katsoin että se istuinosa oli kulunu puhki ja piti vain se ommella uuteen kuosiin sekä kyynärnoja koska otin sen eri mersusta niin oli vihreä alunperin...No sitten jäi vähän hukkapaloja ja tein vaihdekepin pussin vielä koska tulee vähän lyhempi nuppi...
Vastaa Viestiin