1996 W210 300d:n tekniikasta...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jiihoo80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 22.07.2010 23:49
Paikkakunta: Vermuntila

1996 W210 300d:n tekniikasta...

Viesti Kirjoittaja jiihoo80 »

Kertokaapa ny. Tommonen on mahdollisesti tulossa talviautoksi/ keväällä elimenluovuttajaksi, Onko tuo vapari 606 sisuskaluiltaan sama kuin ahdettu versio? Minkä numeroinen automaattiaski tuollaisesta mahdollisesti löytyy? Auto oli ennen viime starttia seissy paikallaan appa puoltoistavuotta ja korsteenista työntyi ulkoilmaan pariminuuttia melko mustaa sauhua. Oletan sen johtuvan jumittavasta imutorvenläpästä. (mikä sen virka muuten on?)
Hetken kun patti kävi niin sehän kävi oikeinkin nätisti, eikä savuttanu.paitti että laturi tahi joku kiristysrulla kirskuu. Matkamittari näyttää 370800 kilomeetriä. Kuinka paljon noilla merssun askeilla ajetaan ennen kun ne polvistuu?
Ohjaustehostin ei toiminut- joku O rengas "jostain" (mistä mahdollisesti,onko tuttu vika?) kuulemma entinen.
Viimeksi muokannut jiihoo80, Su 15.08.2010 23:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jiihoo80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 22.07.2010 23:49
Paikkakunta: Vermuntila

Viesti Kirjoittaja jiihoo80 »

Onko nämä NIIN harvinaisia ettei ole asiantuntijoita :D :D
jiihoo80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 22.07.2010 23:49
Paikkakunta: Vermuntila

Viesti Kirjoittaja jiihoo80 »

On vissiin.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

omakohtasia kokemuksia ei kyseisestä moottorista ole, mutta laitetaan nyt edes kuulopuheita, kun ei kukaan muukaan mitään vastaa. moottori taitaa olla eri sisuskaluilla, ainakin kiertokankien laakereissa on eroa. veikkaisin, että myös koko kanget on erilaiset. ja nyt oikein hataralta pohjalta kuulopuheita, että turbollisessa taitais olla sähköohjattu syöttöpumppu, kun vaparissa olis mekaaninen. tästä syöttöpumppu asiasta en kyllä ole ollenkaan varma. loota taitaa olla 722.5 taikka 722.6. niistäkään ei ole kauheesti käsitystä, mutta 722.5 väännön kesto taitaa olla jotakin samaa luokka, taikka enemmänkin kun 722.3 lisänä vaan sähköojauksella toteutettu viides vaihde.

tässä nyt jotakin, aika hataralta pohjalta ja tosiaan kuulopuheiden pohjalta heikolla muistilla varustettuna. kyllä sieltä joku asiantuntija sitten korjaa vääriä väittämiäni.
W201 250DT 20V
w201 190E
jiihoo80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 22.07.2010 23:49
Paikkakunta: Vermuntila

Viesti Kirjoittaja jiihoo80 »

Ai että on veivit laakereineen heikommat... mites männät sitte? jostain jo sainkin urkittua että mäntiin on öljysuihkut jäähdyttääkseen niitä, mutta kai nekin on eri tavaraa ku turpoversion. Tuo ruiskupumppu on sähköinen, ainakin kaasupetaali vaikuttaa siihen kuskin lokarinpäällä olevaan potikkaan. Ja mikäli olen antanut itseni oikein ymmärtää niin "pitemmälle" turpotettaessa tuo sähköpruutta heitetään hevonkuuksoon ja tilalle mekaaninen pumppu OM603:sta? ja vissiin mieluiten alunperin turbollisesta semmosesta? Mutta mites tuo vaihdeloota suhtautuu siihen pumpun vaihtoon? haistaako loota esim kickdownin yms. jutut siitä potikasta jota pedaali hoitelee?
Vastaa Viestiin