Millä sumurajaa kiiltävämmäks??

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Millä sumurajaa kiiltävämmäks??

Viesti Kirjoittaja JP83 »

Käytin maalarilla mesen takakaaren 2x2cm ruven paikkuuttamassa ja hyvinhän se sen paikkas mut jäi aivan karseet sumurajat,oli jotenkin "häivyttänyt" niitä bensatankin luukulle asti ja yli puolen välin takakulman,niin nyt on melkeinpä rumempi kun lähtiessä:/

Ite sitä kokeilin sitä sumurajaa hinkata fareclan g3:lla käsipelissä kun konetta ei ole,mut ei tunnu onnistuvan,kiiltoa kyllä tulee mut sumuraja on ja pysyy tai valuu vaan "alemmaks" kun tarpeeks hioo,turtle waxin kliinerillä sain omasta mielestä häivytettyä paremmaksi kun pyörivin liikkein hinkkasin rajaa,onko tähän olemassa parempaa ainetta,tahi jotain vahaa joka ois sellanen joka hävittäs tuota rajaa,autossa veemäinen 189m metalliväri,ei kehtais tuon takia koko takakulmaa viedä lakattavaks:/
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Eiköhän se maalari osaa myllyttää takuuseen tuon sumun pois. Jos ei kuitilla ole tehty, niin joku osaavaan fiksipajaan.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Viesti Kirjoittaja JP83 »

No kyllähän se sitä fareclan tahnalla ja lappulaikalla hinkkaskin aikansa kun kävin valittamassa kun pinta paikoin mattana,mut sano et ei tuosta parane,tuli vaan sellanen k*setettu olo:(
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Nuo hioma-aineet on yhtä tyhjän kanssa käsipelillä. Hae jostain vaikka 20e vahauskoneen räpyskä ja koita sillä mut varo ettet polta maalipintaa :)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
GUNTHER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Su 05.11.2006 23:20
Paikkakunta: JYVÄSKYLÄ

Viesti Kirjoittaja GUNTHER »

ja ei pahalla mut jos "häivytys" on tehty vanhan lakan päälle joka on ollut jo valmiiksi kulunut ja matta niin ei sitä hirveän hyväks saa, koska raja lähtee tavallaan "karkuun" koko ajan. näin siis jos ei ennen maalausta ole kiillotettu häivytys kohtaa. ja jos maalari ei ole laittanut häivytysohennetta ollenkaan, niin vielä vaan vaikeutuu...=(
Harrastus ei ole harrastus, jos ei siihen kaikki rahat mene!

KAWASAKI ZX10R 2011
w220 320CDI
w639 115CDI
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Jos ei ole lakka puhki, niin saattaahan sitä 1200:lla tai vieläkin hienommalla vesipaperilla ja reilulla vedellä hioa ja sitten kun nuo sumun "huiput" on saatu tasaseksi, niin sitten myllyttää. Porakoneeseen paksu superlooni-sieni jonka kastelee. Hiomavaha sieneen ja hiottava kohta kastella myös. Sitten vain kevyesti myllytellä. Näin olen ainakin itse saanut häivytyssumut pois. Edellyttää tietenkin, että lakat ei ole puhki paikatulta kohdalta ja ympäristöstä.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Viesti Kirjoittaja JP83 »

Alkuperänen maalihan oli tosi kiiltävä ja hyvä, lukuunottamatta sitä pikku rupea joka paikattiin,ja niinhän siinä tahtoo käydä kun yrittää tahnalla hioa niin se sumuraja vai mikä lie on pakenee alaspäin kun alkuperänen kiiltävä maali tulee alta näkyviin ja siitä ei ole hajuakaan et mistä asti on pohjamaalannut,ois perhana lakannut ihan koko kylen niin ei ois tarvinnut tällästä pelleilyä katella:/

Pitää vielä kokeilla tuolla porakoneella ja kiillotus laikalla jos sais kiiltävämmäks niin ei tuo raja niin paistas,eihän tuo nytkään paha ole kun huomaa kunnolla vasta kun menee kyykkyyn ja peilaa sivusta,mut häirihtee mikä häirihtee kun tietää:(
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Avatar
rokka65
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 04.02.2010 19:21

Viesti Kirjoittaja rokka65 »

Sehän voi olla vaikka spray-pullolla lakattu, siinä tapauksessa et saa rajaa kiillotetuksi. Yksikomponentti tuotteet ovat liian pehmeitä.
Kuvitellaan nyt, että on lakattu aivan kunnon 2-K lakalla. Kokeile raaputtaa vaikka kynnellä lakkarajsta, alkaako liestymään. Jos lakka liestyy(irtoilee) pinnasta, entistä lakkaa ei ole riittävän pitkälle hiottu.
Kiillotettaessa tuo raja vain siirtyy. Neuvottele maalarin kanssa uudelleen lakkauksesta.
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Viesti Kirjoittaja JP83 »

Joo tänään tuli tehtyä neuvottelu puhelu maalarille ja uudestaan lakkaukseenhan se pitää laittaa,ei sitä mitenkään kiiltäväks saa ja ärsyttää kun muuten hyvässä maalipinnassa on tuollasia rajoja...
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Ja häivytys lakkaa pitää olla siinä vanhan ja uuden rajalla. Ei se raja muuten siitä katoa. En tie millä oikealla nimellä häivytys lakkaa kutsutaan.. Varmaan joku oikea maalari tai maalien ammattilainen voi kertoa :)
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Vastaa Viestiin