MB E 320 CDI 2000

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

MB E 320 CDI 2000

Viesti Kirjoittaja tempera »

Olen ihmetellyt mersumiesten valituksia että ei pelaa tää ja ei pelaa tuo. Mulla on kymmenen vuotta vanha MB E320 CDI ja pelaa kun Singerin ompelukone eikä ruostetta näy missään. Maalipinta on suojattu Briljant suojalla. Sisältä on vahattu kaikki muoji ja puuosat. Ilmastointi huollettiin viime kesänä. Pari polttimoa on vaihdettu mm eteen toinen kun oli puolet himmeempi. Mersuliikkeessä sanoivat että oli halpis Xenon. Automaattilaatikon öljyt suodattimineen on vaihdettu. Öljt myös ja vaihdan ne 10 tuhannen välein vaikki huoltonäyttö näyttää n 20 tuh välein. Maantiellä pitää luukuttaa välillä että lentää noet ulos.
Eli pitäkää huolta autostanne eikä kannata revitellä eikä myöskään ajella pappavauhtia. Vielä vaihdoin termostaatin kun ei lämminnyt kunnolla. :wink: :lol: :lol:
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

No ne remontit on sitten vasta tulossa ja narinahelat on jo väljänä kun kukaan ei ole osannut katsoa niitä oikein :lol:
Avatar
wallu82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 02.11.2009 18:56

Viesti Kirjoittaja wallu82 »

Aki P kirjoitti:No ne remontit on sitten vasta tulossa ja narinahelat on jo väljänä kun kukaan ei ole osannut katsoa niitä oikein :lol:
Juu.. Omaan kuusmukiseen olen jo vuosi sitten aloittanut... Komiaa kun saa harvasen viikonlopun harrastaa. :lol:
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Yksilöitähän nuo kaikki autot on. Odottelet tempera vielä vuoden-pari, niin eiköhän se autos ala kukkimaan joku kaunis kevät :lol: Se on vaan ajan kysymys ja sulla ei ole enää paljoa aikaa tuon ikäisessä. Tai sitten sitä on jo maalailtukin :wink:

Itse maalautin konepellin ja vasemman takaloksun kaaren juuri, siinä on ekat maalaukset mitä mun vm. 2000:een on tehty. Muulle ei ole vielä tarvetta, mutta varmasti tulee kun vuodet vierii.
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

Samma här. Kun talven jälkeen pesin auton, kaikissa lokasuojien kaarissa ruostetta...lisäksi konepellin etureunassa kukkiva paikka. maalaus tilattu, menee ikävä kyllä elokuulle, mutta pakkohan se on tehdä. on niin hyvä peli ajaa... 00 E320 CDI TDT...Kellopaneelista alkaa taas minuuttinäyttö näkyä itsekseeen, lämpimät kelit näköjään elättävät kontakteja eloon.
Maalauskustannusarvio kaikkiaan: "ei mene yli 1000 €". Luulisin, että maksan hyvästä työstä ja taas mennään muutama vuosi... :shock:
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Sano nyt sinäkin Potifaari, että ennen talvea sulla ei ollu mitään ruosteita, niin saadaan todistetuksi se, että tossa menee tasan 10 vuotta ruostua yksilöstä riippumatta :lol: Temperalla täytyy olla siis vuosimallia 12/2000 eli on tässä vielä 6 kk aikaa pukata kukkaa...
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

mitäpä mersusta....

mutta entäpä itse?
-solisluu,olkanivel parsittu,polvi,lonkka rikki (odottaa korjaamokäyntiä)nilkka jäykkä,vasen ranne parsittu,naama kuin neulatyynynä olis ollu.....

jne. kukas nyt näitä muistais :D varsinkaan kun takana vasta max.50tkm...

paljon haukempaa miettiä mesun vikoja.....sillä sentään jo matkaa takana moninkertainen määrä....mutta vikojahan siihen ei saisi tulla... :wink:
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

masaf1 kirjoitti:Yksilöitähän nuo kaikki autot on. Odottelet tempera vielä vuoden-pari, niin eiköhän se autos ala kukkimaan joku kaunis kevät :lol: Se on vaan ajan kysymys ja sulla ei ole enää paljoa aikaa tuon ikäisessä. Tai sitten sitä on jo maalailtukin :wink:

Itse maalautin konepellin ja vasemman takaloksun kaaren juuri, siinä on ekat maalaukset mitä mun vm. 2000:een on tehty. Muulle ei ole vielä tarvetta, mutta varmasti tulee kun vuodet vierii.
Parin vuoden päästä vaihdan piruuttani ehkä Ladaan jos niitä vielä saa.
Kävin siskoa kuskaamassa nummelassa ja vihdin hautausmaalla ja ajelin siinä veikkoinkorven alueella ennen kun menin Hong Kongiin asioille. Se kahvimaan autofirma vaan ei sattunut silmiin. Eipä sinne asiaa olisi ollutkaan.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Täällä on alkavaa tarvetta maalauskierrokselle nro 4.

Mutta eipä siinä mittään kun kohdat jotka on aiemmin maalattu ei kuki toistamiseen (vielä).

Ite oon paikkaillu aina heti, kun jotain ilmenee, ettei pääse pahaksi. Sitten maalarille, kun on aikaa. Viime keikasta on pari vuotta...

Mutta on tää hyvä peli tuota ruoste-ongelmaa lukuunottamatta. Kiva ajella ja pirteesti kulkee. Iso auto, maantiellä hyvä, hiljanen ja kaikki tarpeelliset varusteet. Pitkään ajellaan vielä...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Missäpäin olet Jukka maalautellut? Omaa c:tä tarvis kans vähän laitella ennenku vallan pahaksi pääsee
230 C 1978
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1061
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Saakos tähän topikkiin osallistua,jos auto on MB E 270 CDI vm.2000?
Katsastusmieskin kehui,että erittäin hyväkuntoinen auto.Itse ei sen eteen ole paljoakaan ehtinyt tehdä,kun ostin tämän helmikuussa.
Ruostettakaan ei ole näköpiirissä,tosin dokumenttien mukaan ovet vaihdettu jo vuonna 2004.
Mutta ihan kiva ajella tämä on,toistaiseksi,ja jos mieli muuttuu,pitää kaivaa takaisin museosta w201.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

tempera kirjoitti:
masaf1 kirjoitti:Kävin siskoa kuskaamassa nummelassa ja vihdin hautausmaalla ja ajelin siinä veikkoinkorven alueella ennen kun menin Hong Kongiin asioille. Se kahvimaan autofirma vaan ei sattunut silmiin. Eipä sinne asiaa olisi ollutkaan.
Kun laskeudut Hankotieltä Veikkoinkorven liikennevaloista alas, aja suoraan ohi Hong Kongin ja Vihdin Autotalon. Baltic Boltin (iso sinikeltainen ruuvitukku) kohdalta kääntyy vasemmalle (on kylttikin). Pitää ajaa pikkukujaa ihan perällä asti, siellä on piha täynnä romuja...

On suht hyvä ja kohtuu halpa huoltomesta lähes kaikkiin Väykyn huoltoihin, jos vaan tiedät itse mitä pitää teetättää. On samalla myös KL-varaosien myyntipiste, eli saat tilattua tonne mitä vaan KL:n osia ilman postikuluja.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Marko M kirjoitti:Missäpäin olet Jukka maalautellut? Omaa c:tä tarvis kans vähän laitella ennenku vallan pahaksi pääsee
Täällä palstalla vaikuttava "voihanrontti" maalas, mutta siirtyi poijes noista töistä sittemmin. Harmi, kun teki hyvän työn kohtuuhintaan.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

masaf1 kirjoitti: On suht hyvä ja kohtuu halpa huoltomesta lähes kaikkiin Väykyn huoltoihin, jos vaan tiedät itse mitä pitää teetättää. On samalla myös KL-varaosien myyntipiste, eli saat tilattua tonne mitä vaan KL:n osia ilman postikuluja.
Paino sanoilla pitää itse tietää ja lähes

mutta vanhemmale kalustolle 124, 201 ym ei CDI tekniikaa sisältäville
käypänen paikka
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

jukka-tre kirjoitti:
Marko M kirjoitti:Missäpäin olet Jukka maalautellut? Omaa c:tä tarvis kans vähän laitella ennenku vallan pahaksi pääsee
Täällä palstalla vaikuttava "voihanrontti" maalas, mutta siirtyi poijes noista töistä sittemmin. Harmi, kun teki hyvän työn kohtuuhintaan.
Ja maalaa kyllä edelleen, mutta hieman eri kaupungissa 8) Hyvä, että on Jukalle maalaus kelvannut ja kestänytkin ilmeisesti vielä.
Jos joku haluaa maalauttaa autoaan Tampereen seudulla, niin yveetä vaan tulemaan. Voin kertoa parhaat mestat niiltä nurkilta.
Think Locally, Fuck Globally
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

CDI203 kirjoitti:
masaf1 kirjoitti: On suht hyvä ja kohtuu halpa huoltomesta lähes kaikkiin Väykyn huoltoihin, jos vaan tiedät itse mitä pitää teetättää. On samalla myös KL-varaosien myyntipiste, eli saat tilattua tonne mitä vaan KL:n osia ilman postikuluja.
Paino sanoilla pitää itse tietää ja lähes

mutta vanhemmale kalustolle 124, 201 ym ei CDI tekniikaa sisältäville
käypänen paikka
Nimenomaan, en vissiin painottanut tarpeeksi. Jotainhan tuosta paikasta kertoo se, että omistaja ajaa 700 tkm ajetulla kakkosnelkulla ja samanlaisia vanhoja raatoja on piha täynnä ja Väyrynen tai W203 C-sarjalainen on kyllä useimmiten paras/uusin auto, mitä tuolla näkee käyvän...

Parempi toi silti on ku Honkkarin takana W:llä alkava paikka, jossa ei oo minkäännäköstä kiinnostusta mihinkään, ja missään ei oo mitään vikaa jos ei testerillä näy.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

masaf1 kirjoitti:Sano nyt sinäkin Potifaari, että ennen talvea sulla ei ollu mitään ruosteita, niin saadaan todistetuksi se, että tossa menee tasan 10 vuotta ruostua yksilöstä riippumatta :lol: Temperalla täytyy olla siis vuosimallia 12/2000 eli on tässä vielä 6 kk aikaa pukata kukkaa...
8) Mulla on otettu käyttöön 06-2000 ja tarkkaankun katsoo niin kyllä orastavia paikkoja löytyy mutta ne on helppo piilottaa paikkaamalla ne itse. On jonkinmoista kokemusta maalaamiasesta kun tein niitä hommia 40 v. Muuten tekniikka pelaa ja ajoihan se oululainen taksikin tosin 270 koneella miljoona km ja aikoo avaa vielä 600 tuhatta päälle. Saa sitten miljoona mailia ja auton saksaan museoon. Miljoona tuli sille täyteen kuudessa vuodessa. :lol:Ps kymmenen vuotta vanha auto saa kukkiakkin vähäsen. Ei kannata menettää yöunia sen takia. :lol: :lol: :lol:
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Saako ilmoittautua mätänevien mersujen joukkoon. :roll:
E320 CDI 2000 lähes ruosteeton. Takaluukun avausnapin vieressä on n. 1x2mm maalikupru.

Ja onhan tuossa pihassa myös tuo E320 1996 joka on jo läpimätä, Samassa paikassa kuin cdi:ssä n.2x2mm maalikupru, ja apparin puolen etujousikuppi oli mätääntynyt massauksen alla, niin että vaihdatin koko kupin, olihan sitä jo 2x2cm läiskä.

On nää mersut paskoja kun ne mätänee :evil:

Jostain syystä mä en jaksa stressata siitä vaikka W210 koppa olisikin jotenkin ruoste herkkä. Vanhana Toyota kuskina on jo oppinut sen mitä tarkoittaa kun auto RUOSTUU. Pahimmatkaan mätä-väykyt ei pärjää esim. mun edelliselle corollalle joka lähti afrikkaan, kun pistin äkkiä satasella myyntiin kun huomasin että koneen kannakkeet irtoo kohta korista yms.

Tosin, näin mä eilen hyvinkäällä niin huonossa kunnossa olevan virolaisen W124 koppasen, etten ole ikinä nähny. :shock:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Vastaa Viestiin