Uusi esittäytyy

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Bäro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: La 31.07.2010 22:43
Paikkakunta: Salo

Uusi esittäytyy

Viesti Kirjoittaja Bäro »

Morjens! Ostin ekan meserschmittini. `81 230 CE automaatti. Aikaisemmin on tullut ajeltua ainoastaan Fordeilla. Kyllä on herrasväen auto tämä Coupe, lipuu vaan eteenpäin eikä suhise eikä kolise :)
Paria vinkkiä kysyisin teiltä vanhoilta parroilta:

-Mittarinvalot on pimeänä, samoin konsolista. tuhkakupissa palaa valot, onko vinkkejä miten mittarivalot voi korjata?

-Millaisia kulutuslukemia olette saaneet?

-Mitä mieltä olette autosta ylipäätään?
onre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 303
Liittynyt: Ke 17.03.2010 16:27
Paikkakunta: helsinki

Re: Uusi esittäytyy

Viesti Kirjoittaja onre »

Bäro kirjoitti:Morjens! Ostin ekan meserschmittini. `81 230 CE automaatti. Aikaisemmin on tullut ajeltua ainoastaan Fordeilla. Kyllä on herrasväen auto tämä Coupe, lipuu vaan eteenpäin eikä suhise eikä kolise :)
Paria vinkkiä kysyisin teiltä vanhoilta parroilta:

-Mittarinvalot on pimeänä, samoin konsolista. tuhkakupissa palaa valot, onko vinkkejä miten mittarivalot voi korjata?
Tarkotatko konsolin valoilla niitä lämmityslaitteen säätönupikoissa olevia? Nupikat lähtee ihan vetämällä irti, siellä alla on sellasella hassulla puristuskannalla oleva polttimo. Noille on joku nimikin mutten muista sitä. Helpointa nykätä huoltoaseman pihassa irti ja marssia polttimo kädessä kauppaan.

Mittaristo lähtee irti silleen, että otat kuskin jalkatilan katosta sen suojalevyn pois ja sitten vaan tuuppaat mittaristoa takaapäin. Ota sitä ulos vain sen verran että saat ne polttimot (2kpl, yläreunassa) tulemaan irti niin ei tartte alkaa irroittamaan nopeusmittarin vaijeria ja muita.
-Mitä mieltä olette autosta ylipäätään?
Hienoja vehkeitähän nää on.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: Uusi esittäytyy

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Bäro kirjoitti: -Mittarinvalot on pimeänä, samoin konsolista. tuhkakupissa palaa valot, onko vinkkejä miten mittarivalot voi korjata?
?
Mittarivalon voi myös sammuttaa siitä tripin nollausnupista pyöräyttämällä.
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Tervetuloa Foorumille,hienon pelin olet valinnut!
Itsekkin aikanaan hämmästyin,miten pehmeästi ja vakaasti vanha123 kulkee. :lol: Juu ja tuo 230 kone on ihan riittävän rivakka ainakin näin meikä pussihousu kuskille. 8)

Tosiaan mitä tuossa edellä mainittiinkin,se trippimittarin nollausnuppi on myös mittariston himmennin,käänteleppä sitä edestakaisin...jos ei mitään tapahdu ja olet esim:vaihtanut jo keskikonsolin polttimoita,niin vika on todenäköisesti siinä...

Aika usein on tuo 123 mittariston himmennin potikan jousivastus väsynyt jo matkalle..Korjaus on suht helppo,vaihtaa sen polttoaine lämpömittarin jossa potikka,mittareita käytettyjä löytyy,tai kolvaa hyppylanggan taakse,tällöin tosin säätöä ei ole.Aloita kuitenkin noista polttimon vaihdoista...
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tän näkönen peli se himmennin sitten on :wink:
Kuva
ja sama peli takkaa :wink:
Kuva
noihin kahteen reikään tinnaa johon niin ainakin mittarivalot pallaa mutta sitten himmennys ei toimi :lol:
Kuva
tässä kuvassa näkkyy se himmentimen vastus mikä ensin pullahtaa sieltä pihalle ja lopuks mysööntyy koko vastus piloille :wink:
itte liimasin vastuksen pikaepoksilla kiinni (ja näkkyykin kuvassa)mutten ole vielä kokkeillu pyssyykö se sillä kiinni, kun ei ole 123:sta missä sen koittas :roll:
aijuu, se tais uus maksaa hiukka päälle kuuskymppiä :shock:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Bäro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: La 31.07.2010 22:43
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Bäro »

Ensiksi iso kiitos runsaista vastauksista kuvien kera ja mielenkiinnosta auttaa. Eli homma on se, ettei mitkään valot pala ei mittariston projektorit eikä myöskään konsolin valot. koitin pyöritellä säädintä, ei toivottua vaikutusta vaan pimeänä pysyy.

Kuvassa esiintyvät kaksi reikää on siis täytettävä tinalla mikäli oikein ymmärsin, eikä ole tarkoitus yhdistää niitä millään johdonpätkällä? kokeilen nyt kuitenkin ensin vaihtaa ne mittariston polttimot ennenkuin alan kolvaushommiin. voihan olla mahdollista että kaikki polttimot on ajan myötä vaan pimahtanut.
Avatar
Bäro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: La 31.07.2010 22:43
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Bäro »

juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Bäro kirjoitti:, eikä ole tarkoitus yhdistää niitä millään johdonpätkällä? . .
Ymmärrän kun katsoo kuvaa.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

no helevetti, johto tietennii siihen välliin :oops: taisin pittää ihan uttestään selevänä asiana :lol:
hitto, mutta onhan nätti koupe :D
siellon valokuidut joihinkin nappuloihin (muistaakseni)ja vaihekeppiin sekä valojenkorkeuden säätimen namiskaan ja johkin muuhunkin mutten nyt muista mihin kaikkin ne kuidut meni :roll: ne valokuitujen lamppu on lämmityslaitteen kotelossa kiinni sellanen kuusihaaranen pieni osa mihin tulee polttimo kiinni :wink: olis kuvakin mutta nyt en löydä sitä :shock:
mullon pelkkiä romuja vaan
mtuitto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Ke 22.11.2006 21:56
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja mtuitto »

Onnittelut komean autohankinnan johdosta, ja tervetuloa forumille! Laita ihmeessä enemmän kuvia näkösälle, sisältä ja ulkoa. Väri miellytti ainakin mun silmää. :)

-mikko-
Avatar
Bäro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: La 31.07.2010 22:43
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Bäro »

Kaikki valot palaa nyt. kevyt isku kämmensyrjällä vaihdekepin viereen sytytti kepin valot. Sitten ajattelin vielä kerran kokeilla sitä potikan ruuvailua. ruuvailin siinä hyvän tovin ja kuinka ollakkaan ne valot syttyivät!
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Toisinaan potikan vastuslanka vain hapettuu ja siksi valo ei pala, puhdistus dremelin teräslaikalla auttoi ja on kuin uusi.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Tervetuloa! :)
touhottaja kirjoitti:no helevetti, johto tietennii siihen välliin :oops: taisin pittää ihan uttestään selevänä asiana :lol:
hitto, mutta onhan nätti koupe :D
siellon valokuidut joihinkin nappuloihin (muistaakseni)ja vaihekeppiin sekä valojenkorkeuden säätimen namiskaan ja johkin muuhunkin mutten nyt muista mihin kaikkin ne kuidut meni :roll: ne valokuitujen lamppu on lämmityslaitteen kotelossa kiinni sellanen kuusihaaranen pieni osa mihin tulee polttimo kiinni :wink: olis kuvakin mutta nyt en löydä sitä :shock:
Automaattivaihteiston kulississa on ihan oma polttimo. Muista en mene vannomaan.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Saul kirjoitti:Tervetuloa! :)

Automaattivaihteiston kulississa on ihan oma polttimo. Muista en mene vannomaan.
no tätä vähän eppäilinkin mutten ihan ollu varma, kun noitten vanahojen ässien kanssa tullu vaan temuttua ja muutama 123:nen tullu päästettyä viimeselle matkalle, mutta toi vaihekepin valo jääny vähän heikommalle huomiolle :oops:
juu vanahassa ässässä W 126 ja 86 ja siitä vanahemissahan se on valokuidulla :?
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Bäro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: La 31.07.2010 22:43
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Bäro »

valokuitua ja ABS-jarruja 30-vuotiaassa autossa.... melkoista avaruustekniikkaa, ja jo silloin! Thumbs up!
Avatar
Bäro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: La 31.07.2010 22:43
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Bäro »

Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onnea ja tervetuloa. Onko kyseessä korinvaihto vai originaali? Ilmastointikin näkyy olevan, toimiiko?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Bäro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: La 31.07.2010 22:43
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Bäro »

Korinvaihtohan tuo on. Ilmastointi ei toimi koska remmi puuttuu kompurasta. kompura on aika rönttösen näköinen joten epäilen sen porsineen jossain vaiheessa. Uusi kompura maksanee maltaita joten ajelen luultavasti ilman ainakin jonkun aikaa :)
Avatar
Bäro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: La 31.07.2010 22:43
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Bäro »

Kulutus työmatka-ajossa ja hieman motaria joukkoon 8,4l /100
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Bäro kirjoitti:Uusi kompura maksanee maltaita joten ajelen luultavasti ilman ainakin jonkun aikaa :)
Pystyykö kunnostamaan?
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Bäro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: La 31.07.2010 22:43
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Bäro »

Saul kirjoitti:
Bäro kirjoitti:Uusi kompura maksanee maltaita joten ajelen luultavasti ilman ainakin jonkun aikaa :)
Pystyykö kunnostamaan?
en ole tutustunut niin tarkkaan vielä. voiko sellaisen kunnostaa itsekin? Ulkoapäin kompura on aika härskin näköinen. näyttää että olisi laitteesta tullut möhnät pihalle.
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Bäro kirjoitti:
Saul kirjoitti:
Bäro kirjoitti:Uusi kompura maksanee maltaita joten ajelen luultavasti ilman ainakin jonkun aikaa :)
Pystyykö kunnostamaan?
en ole tutustunut niin tarkkaan vielä. voiko sellaisen kunnostaa itsekin? Ulkoapäin kompura on aika härskin näköinen. näyttää että olisi laitteesta tullut möhnät pihalle.
Ei sen nyt niin rakettitekniikkaa pitäisi olla, vaikka mistä sen tietää. Nimimerkki Heavy tietää 123:n ilmastoinnin ja monta muuta asiaa. ;)
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Vastaa Viestiin