Auton mootorin ohjain.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
kulovuori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 24.07.2010 22:26

Auton mootorin ohjain.

Viesti Kirjoittaja kulovuori »

Nyt auto sitten päätti lopettaa yhteistyön.

Eli Auto rupesi ihan yhtäakkiä liikennevaloissa vapisemaan kierrokset laski 500 kierrokseen minuutissa
johtuikohan kierrosten vähyydestä mutta tuntui kun auto olisi huojunut.
auto kiihtyi normaalisti valoista lähdettäessä. mutta hetken ajettuani auto rupesi selvästi puutumaan reakointi kaasuun ei ollut mitenkään repivää
vauhti kyllä pysyi maantie liikenteen sallimissa mutta kierrokset eivät tahtoneen nousta eikä kaasun polkeminen pohjaan aiheuttanut haluttua tulosta

juuri ennen kotipihaa noin 200 metriä syttyi moottorin varoitus valo ja ESP valot palamaan. sekä tietokoneeseen iso ilmoitus visit to workshop. auto ei einään tämän jälkeen reakoinut kaasuun mitenkään ja viimeiset pari sataa metriä tultiin sitten juuri sen verran mitä auto jaksoi itse rullata kierrosten ollessa 1000rpm.

Pysäköidessä auton parkiin ja laittaessa auton vapaalle kierrokset nousevat ja hakkaavaat 1400-2000 välillä.

yritin kuvata tilanteen kameraan. katso linkki.

http://www.youtube.com/watch?v=kEPTC1pJYVI

Mikäköhän piru tuosta hajosi. kokemuksia ideoita. Lahdessa Veholla on seuraava vapaa aika 18 elokuuta :(
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Minähän en asiaa varmasti tiedä, mutta mahdollisia tietäjiä varmasti auttaisi tieto auton merkistä (oletettavasti MB) ja mallista. :D
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jeps
malli?
vuosi malli?
merkki?
diiseli vai bensa?
Automaatti?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Auton mootorin ohjain.

Viesti Kirjoittaja tempera »

kulovuori kirjoitti:Nyt auto sitten päätti lopettaa yhteistyön.

Eli Auto rupesi ihan yhtäakkiä liikennevaloissa vapisemaan kierrokset laski 500 kierrokseen minuutissa
johtuikohan kierrosten vähyydestä mutta tuntui kun auto olisi huojunut.
auto kiihtyi normaalisti valoista lähdettäessä. mutta hetken ajettuani auto rupesi selvästi puutumaan reakointi kaasuun ei ollut mitenkään repivää
vauhti kyllä pysyi maantie liikenteen sallimissa mutta kierrokset eivät tahtoneen nousta eikä kaasun polkeminen pohjaan aiheuttanut haluttua tulosta

juuri ennen kotipihaa noin 200 metriä syttyi moottorin varoitus valo ja ESP valot palamaan. sekä tietokoneeseen iso ilmoitus visit to workshop. auto ei einään tämän jälkeen reakoinut kaasuun mitenkään ja viimeiset pari sataa metriä tultiin sitten juuri sen verran mitä auto jaksoi itse rullata kierrosten ollessa 1000rpm.

Pysäköidessä auton parkiin ja laittaessa auton vapaalle kierrokset nousevat ja hakkaavaat 1400-2000 välillä.

yritin kuvata tilanteen kameraan. katso linkki.

http://www.youtube.com/watch?v=kEPTC1pJYVI

Mikäköhän piru tuosta hajosi. kokemuksia ideoita. Lahdessa Veholla on seuraava vapaa aika 18 elokuuta :(
Tutkin omaa ohjekirjaa ja Se sanoo vain että Ajonvakauden ja luistonestojärjestelmä ei ole käytössä. Silloin moottorin teho on rajoitettu.
Vielä jos akku on ollut irti niin tulee sama virhenäyttö ja se korjaantuu kun kiertää ohjauspyörää ääriasennosta toiseen. Toihan tuli matkalla. Tarvittaisiin vikakoodiluku ja autollahan on äärimmäisen hankala ajaa noin hälyt päällä.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
kulovuori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 24.07.2010 22:26

Viesti Kirjoittaja kulovuori »

Joo siis Sori. unohdin sen kaikkein tärkeimmän. Auto on siis MB w208 CLK 230 compressor capriolet vm 2002
Bensakoneella ja automaatilla.
Tutkin omaa ohjekirjaa ja Se sanoo vain että Ajonvakauden ja luistonestojärjestelmä ei ole käytössä. Silloin moottorin teho on rajoitettu.
Vielä jos akku on ollut irti niin tulee sama virhenäyttö ja se korjaantuu kun kiertää ohjauspyörää ääriasennosta toiseen. Toihan tuli matkalla. Tarvittaisiin vikakoodiluku ja autollahan on äärimmäisen hankala ajaa noin hälyt päällä.
Testasin tuon ääri asennosta toiseen mutta se ei auta koska kyseessä ei tässä tapauksessa ole akun jännityksestä johtuva vika.

vikakoodit pitäisi tosiaan päästä lukemaan se helpottaisi kummasti mutta aikoja on vähän heikosti.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kulovuori kirjoitti:Joo siis Sori. unohdin sen kaikkein tärkeimmän. Auto on siis MB w208 CLK 230 compressor capriolet vm 2002
Bensakoneella ja automaatilla.
Tutkin omaa ohjekirjaa ja Se sanoo vain että Ajonvakauden ja luistonestojärjestelmä ei ole käytössä. Silloin moottorin teho on rajoitettu.
Vielä jos akku on ollut irti niin tulee sama virhenäyttö ja se korjaantuu kun kiertää ohjauspyörää ääriasennosta toiseen. Toihan tuli matkalla. Tarvittaisiin vikakoodiluku ja autollahan on äärimmäisen hankala ajaa noin hälyt päällä.
Testasin tuon ääri asennosta toiseen mutta se ei auta koska kyseessä ei tässä tapauksessa ole akun jännityksestä johtuva vika.

vikakoodit pitäisi tosiaan päästä lukemaan se helpottaisi kummasti mutta aikoja on vähän heikosti.
Koodin luku onnistuu kyllä melkeenpä vaikka heti ;)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
kulovuori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 24.07.2010 22:26

Viesti Kirjoittaja kulovuori »

Koodin luku onnistuu kyllä melkeenpä vaikka heti
Hienoa jos siellä päin onnistuu... Lahdessa veholla ei ainakaan ole aikoja ennen 18 päivää :cry: Mutta pitää soitella muihin korjaamoihin missä on tietoa ja taitoa lukea noi mersun vikakoodit. kun käsitääkseni kuitenkin mootorin ohjain yksikön sisään pääsemiseksi pitää jotain hyppy johtoja vetää kone huoneen puolelle "siihen vanhaan pyöreään lukupäähän" koska tosta uudemmasta ei pääse sinne kunnolla. tälläisen käsityksen sain kun keväällä huolsin auton.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

veikkaan alipainevuotoa.....

katsopa kaikki letkut moottorin suojakannen alta, noin ensiksi.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, Ma 26.07.2010 09:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

kulovuori kirjoitti: Hienoa jos siellä päin onnistuu... Lahdessa veholla ei ainakaan ole aikoja ennen 18 päivää :cry: Mutta pitää soitella muihin korjaamoihin missä on tietoa ja taitoa lukea noi mersun vikakoodit. kun käsitääkseni kuitenkin mootorin ohjain yksikön sisään pääsemiseksi pitää jotain hyppy johtoja vetää kone huoneen puolelle "siihen vanhaan pyöreään lukupäähän" koska tosta uudemmasta ei pääse sinne kunnolla. tälläisen käsityksen sain kun keväällä huolsin auton.
Aika törkeätä että koodien lukua saa odotella 18 päivää. Kai nuo yrittävät pakottaa tuomaan auton samalla remonttiin omalle pajalleen.

Eikös Lahti ole "Etelä-Suomea", jos ei ole niin eikö joku foorumilainen Star'in omistaja lähistöltä voisi ilmoittautua apuun?
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

kulovuori kirjoitti:
Koodin luku onnistuu kyllä melkeenpä vaikka heti
Hienoa jos siellä päin onnistuu... Lahdessa veholla ei ainakaan ole aikoja ennen 18 päivää :cry: Mutta pitää soitella muihin korjaamoihin missä on tietoa ja taitoa lukea noi mersun vikakoodit. kun käsitääkseni kuitenkin mootorin ohjain yksikön sisään pääsemiseksi pitää jotain hyppy johtoja vetää kone huoneen puolelle "siihen vanhaan pyöreään lukupäähän" koska tosta uudemmasta ei pääse sinne kunnolla. tälläisen käsityksen sain kun keväällä huolsin auton.
Kyllä tuolla halvemmallakin versiolla carsoft 7.4 multiplexerillä voi vikakoodin lukea autostasi, onhan se 2002 vuosimallin tekele.
En usko että mitään hyppylankoja tarvita...38-pinnisen pistokkeen kautta kyllä löytyy kaikki jos on löytyäkseen. Ei silläkään kaikkiin ohjainboxeihin päästä.
Vian kyllä pystyy kuittaamaan, mutta se on jo hankalampi juttu, jos vika ilmenee heti uudelleen kuittauksen jälkeen. Käytännössä tarkoittaa, että vika voi olla missä vaan, ja sen analysointi onkin sitten toinen juttu.

Vian kuitenkin kannattaa kuitata ja käynnistää moottori...ja katsoa mitä tapahtuu kun ei vielä lähde ajamaan. Jos vika ei toistu, voi lähteä ajamaan ja katsoa sitten mitä tapahtuu. Edellämainituilla toimenpiteillä pystyy sulkemaan tiettyjä vikoja pois.

Edit;
Eräs tapaus täällä läntisessä-suomessa ( VEHO ) , jossa pelkän vikoodien luku maksoi 139 euroa, ja odotusaika 10-päivää. Siis pelkkä vikakoodien luku.
Että se siitä firmasta.
Minulla sama homma olisi onnistunut muutaman tunnin sisällä ja ilman muita toimenpiteitä maksanut 20 euroa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Joo ei tarvii mitään hyppy lankoja vedellä 02 mallissa

(kaikiki toi mitä tulla edellä oli on osa syyltään se minkä takia on hyvä mitä vähemmän porukka joutuu siellä veholla käymään, omalta osaltani koittanut vaikutta tohon monin eri tavoin tietoa jakamalla ja muuten)

onneksi noita koodin luku kapistuksia on muualakin kuin vehossa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
kulovuori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 24.07.2010 22:26

Viesti Kirjoittaja kulovuori »

ison soittelu rumban jälkeen. Sain kun sainkin auton vikakoodit luetuksi.

Vikakoodi. Kaasuläppä. Ohjainyksikkö sisäinenvika. Vikaa ei voi poistaa tiedoista tämän takia moottorin vikavaloa kaan ei saa sammumaan!

Sitten se seuraava ongelma. Huoltoliike ei osannut sanoa onko vika johtosarjassa. Ohjainlaitteessa vain kaasuläpässä. Kompressoreissa on kuulemma ollut johto sarja vikoja mutta huollon kaverit eivät osanneet sen paremmin kertoa kun eivät koskaan aikaisemmin olleet vastaavaan törmänneet.

Olisiko jollain foorumi laisella tarkempaa tietoa. Hyllyssä kun on jo yksi bossin ilmamäärä mittari joka tuli hankittua turhaan. Vian ollessa muualla. Tällä kertaa olisin mielelläni hankkimassa oikean varaosan kerralla.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

kulovuori kirjoitti:ison soittelu rumban jälkeen. Sain kun sainkin auton vikakoodit luetuksi.

Vikakoodi. Kaasuläppä. Ohjainyksikkö sisäinenvika. Vikaa ei voi poistaa tiedoista tämän takia moottorin vikavaloa kaan ei saa sammumaan!

Sitten se seuraava ongelma. Huoltoliike ei osannut sanoa onko vika johtosarjassa. Ohjainlaitteessa vain kaasuläpässä. Kompressoreissa on kuulemma ollut johto sarja vikoja mutta huollon kaverit eivät osanneet sen paremmin kertoa kun eivät koskaan aikaisemmin olleet vastaavaan törmänneet.

Olisiko jollain foorumi laisella tarkempaa tietoa. Hyllyssä kun on jo yksi bossin ilmamäärä mittari joka tuli hankittua turhaan. Vian ollessa muualla. Tällä kertaa olisin mielelläni hankkimassa oikean varaosan kerralla.

vie auto korjattavaksi ja sano että maksat vain sen osan mikä on rikki....jos koittavat veloitella arvuutellen osia, eihän se vetele.

kyllä se pitää olla niin että asiakas maksaa just sen osan mikä on hajalla eikä kaikkia joita testataan, muutenkin nykyisin tuntuu että mitään vikoja ei muka tiedetä ja halutaan veloittaa ihan sikoja ja ylimääräisiä kaikessa.

ja kyllä ne ainakin mersun merkkikojaamossa sen vian tietää ja on niitä ennenkin tullut niille vastaan.....se on tietty helppo sanoa että vika on etelän suunnalla mutta etsitään nyt eka idästä ja tullaan sieltä pohjoosen kautta sitten kaakkoon...kyllä se vika sitten löytyy kun vaan tuot meille ja saadaan rahastaa sinut hengiltä.... :twisted:

jeah.

ps.paljonkohan nykyisin kusetataan ihan rehellisesti autojen omistajia kaikissa "elektroniikkaongelmissa" jotka on oikeesti euron vikoja mutta laskutetaan tonneja?

älkää vaan kukaan erehtykö väittämään että "ei ne uskalla, siinä menis maine"....meniskö?
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

W210E kirjoitti: ps.paljonkohan nykyisin kusetataan ihan rehellisesti autojen omistajia kaikissa "elektroniikkaongelmissa" jotka on oikeesti euron vikoja mutta laskutetaan tonneja?

älkää vaan kukaan erehtykö väittämään että "ei ne uskalla, siinä menis maine"....meniskö?
pakko kommentoida tähän. kaksi kokemusta vehosta, ensimmäinen, ilmamäärämittari rikki, 550e uusi. kuulemma tarkistettu ja vika siinä, (en ostanut. oikeasti vika mittarin liittimessä josta johto nirhautunut poikki, uusi ilmamäärämittari 39e tarviketorilla)

toisella kertaa pyöränlaakeri edestä paskana, ei kuulemma saa irti mitenkään, veholla ei myöskään niitä väkivalloin rikota, pitää uusia olka-akseli yms. korjausarvio 800-900e, itsellä meni vähän päälle tunti vaihtaessa sekä muutama kymppi osiin. ei tarvinnut kuin rikkoa laakeri niin lähti irti. sori OT. mutta vehoa en käytä.
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Niin joo Lahti on kyllä eteläsuomea niin kuin DBFI kirjoitti ;)
eli siellä ei tarvii kymmeniä päiviä odotella koodin lukua
jos ei välttämättä halua johonkin tiettyyn paikaan jonottaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
kulovuori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 24.07.2010 22:26

Viesti Kirjoittaja kulovuori »

Siis selvennykseksi. keväällä kun auto viimeksi reistaili jonotin paikalliselle jälleen myyjälle. pari viikkoa ilman että olin saanut väli aikaa ja alkuperäinen aika taisi olla vielä parin viikon päässä.
Hermohan siinä meni ja rupesin viereisen AD korjaamon kavereiden kanssa tutkimaan autoa. Tuloksena oli että ongelmien johtumiseksi voitaisiin epäillä muutamaa syytä. muummuassa ilmamäärä mittari joten eikun sellainen tilaamaan kun se vaikutti kaikkein selvimmältä syyltä.

No koska paikallisella automyyjällä en syytä selvittänyt ja he eivät huoltoa tehnyt eivät he tietenkään myöskään kyseistä tuotetta takaisin huolineet. tästä syystä minulla on yksi ylimääräinen bossin ilma määrä mittari :evil:

jos silloin olisin odottanut pari viikkoa olisi auto varmasti tullut halvemmalla kuntoon. Kun kuitenkin loppujen lopuksi vika oli viime syksynä tehdyn, talvi seisontaa edeltäneen huollon aikana vaihdetussa bensa pumpussa. joten hetken kiukuteltuani sain bensapumpun takuuseen. Mutta ilmamäärä mittari jäi.

No tänään kuitenkin tilasin autolleni kuljetuksen kouvolaan jossa autoni luvattiin tarkastaa ja tehdä muiden töiden lomassa mahdollisimman nopeasti.

Nyt ei voi kuin toivoa että vika olisi johtosarjoissa eikä siinä elämääkin kalliimmassa moottorin ohjain yksikössä. :(
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

AD paikassa ei tainut olla käytössä *:ria ?

Uusi mootorin ohjain yksikkö maksaa ~1800-2400€
käytettyjä saa alle 1000€ (500€)
ja ei tarvitse käytetyn kun vaihtaa vaihtaa muuta kuin se ohjain yksikkö
ei mitään virta lukkoja tms... paitsi ehkä paikossa missä ei sitä tidetä miten se tehdään Ve**
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Montako moottorinohjausyksikköä mahtaa olla vaihdettu se takia että on ollu vika siinä boxissa itsessään?

tiedän vaan kun kaverilla on audi korjaamolla ja ne oli tilannu siihen uuden moottorinohjausboxin (edc16) VAIKKA VIKA ON VIALLISESSA OHJELMASSA :D

Eli älä vaan anna tilata sitä boxia :twisted:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jolle kirjoitti:Montako moottorinohjausyksikköä mahtaa olla vaihdettu se takia että on ollu vika siinä boxissa itsessään?

tiedän vaan kun kaverilla on audi korjaamolla ja ne oli tilannu siihen uuden moottorinohjausboxin (edc16) VAIKKA VIKA ON VIALLISESSA OHJELMASSA :D

Eli älä vaan anna tilata sitä boxia :twisted:
Niinpä on noita varsinkin (Ve**) suosimia menetelmiä vaihtaa niitä turhaan :wink:
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
kulovuori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 24.07.2010 22:26

Viesti Kirjoittaja kulovuori »

joo jos ne yrittää vaihdattaa heti jonkun elämääkin kalliimman osan. Yritän kyllä keksiä jotain vaihto ehtoja. Mitenhän toi hestekin moottorin ohjain yksikkö istuisi tohon autoon. :twisted: kun sellasen saa varmasti samalla hinnalla!
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kulovuori kirjoitti:joo jos ne yrittää vaihdattaa heti jonkun elämääkin kalliimman osan. Yritän kyllä keksiä jotain vaihto ehtoja. Mitenhän toi hestekin moottorin ohjain yksikkö istuisi tohon autoon. :twisted: kun sellasen saa varmasti samalla hinnalla!
juu varmaan mutta ei kyllä siihen mallin että menee sitten vielä leimasta

käytetyt boxsit on ~300€-1000€
ja riitää pelkän boxsin vaihto
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
kulovuori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 24.07.2010 22:26

Viesti Kirjoittaja kulovuori »

juu mistähän niitä käytettyjä kannattaa kysellä jos se vika nyt boxsiin johtaa?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kulovuori kirjoitti:juu mistähän niitä käytettyjä kannattaa kysellä jos se vika nyt boxsiin johtaa?
www.ebay.de

www.ebay.co.uk

www.ebay.com
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
kulovuori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 24.07.2010 22:26

Viesti Kirjoittaja kulovuori »

Kyllä nyt täytyy sanoa että on palveluissa ja toiminnassa eroja.

Käytin auton kouvolan autosommassa ja en voin kuin kehua tällä kertaa palvelua.

minulla ei edes ollut aikaa varattuna vaan vein auton heille siinä toivossa että jossain välissä jos vain voivat ja viitsivät tutkisivat auton.
Auto oli ensin koe ajettu. autoa oli tutkittu ja testattu. ja olivat tulleet siihen tulokseen että ei kannata ruveta arvalla heittämään mikä autossa saattaa olla rikki tai sitten ei. on parempi että ensin vain ajetaan uudet ohjelmat mootorin ohjaimeen, päivitetään ja poistetaan vikakoodit. ja kokeillaan sitten mitä tapahtuu. tästä kaikesta jouduin maksamaan vaivaiset 50Euroa.

Ja täytyy sanoa että kyllä se vika taisi korjaantua nyt koko päivän vedellyt katto alhaalla ja nauttinut hienosta kesä säästä. eikä viasta tietoakaan. auto toimii paremmin kuin mies muistiin.

Minulle ei yritetty edes myydä mitään muuta kuin ohjelman päivitys Ja sekin vain jos siitä on apua.

saisivat ottaa mallia monet muut auto huoltamot tuollaisesta palvelusta on aivan varma että minusta tuli kyseisen firman vakio käyttäjä. :D


Nyt vain pitää toivoa että auto myös toimii pitempään kuin hetken. :twisted:
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

kulovuori kirjoitti:Kyllä nyt täytyy sanoa että on palveluissa ja toiminnassa eroja.

Käytin auton kouvolan autosommassa ja en voin kuin kehua tällä kertaa palvelua.

minulla ei edes ollut aikaa varattuna vaan vein auton heille siinä toivossa että jossain välissä jos vain voivat ja viitsivät tutkisivat auton.
Auto oli ensin koe ajettu. autoa oli tutkittu ja testattu. ja olivat tulleet siihen tulokseen että ei kannata ruveta arvalla heittämään mikä autossa saattaa olla rikki tai sitten ei. on parempi että ensin vain ajetaan uudet ohjelmat mootorin ohjaimeen, päivitetään ja poistetaan vikakoodit. ja kokeillaan sitten mitä tapahtuu. tästä kaikesta jouduin maksamaan vaivaiset 50Euroa.

Ja täytyy sanoa että kyllä se vika taisi korjaantua nyt koko päivän vedellyt katto alhaalla ja nauttinut hienosta kesä säästä. eikä viasta tietoakaan. auto toimii paremmin kuin mies muistiin.

Minulle ei yritetty edes myydä mitään muuta kuin ohjelman päivitys Ja sekin vain jos siitä on apua.

saisivat ottaa mallia monet muut auto huoltamot tuollaisesta palvelusta on aivan varma että minusta tuli kyseisen firman vakio käyttäjä. :D


Nyt vain pitää toivoa että auto myös toimii pitempään kuin hetken. :twisted:
Selvityksestä ei välttämättä nyt tiedä, aiheuttiko kuittaamattomat vikakoodit moottorin toimintahäiriön, kun ja jos ovat ohjelmoineet uuden ohjelman ennen vikakoodien kuittauksia. :shock:
Minäkin olisin sen tehnyt 20 eurolla.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

rumilus kirjoitti:
kulovuori kirjoitti:Kyllä nyt täytyy sanoa että on palveluissa ja toiminnassa eroja.

Käytin auton kouvolan autosommassa ja en voin kuin kehua tällä kertaa palvelua.

minulla ei edes ollut aikaa varattuna vaan vein auton heille siinä toivossa että jossain välissä jos vain voivat ja viitsivät tutkisivat auton.
Auto oli ensin koe ajettu. autoa oli tutkittu ja testattu. ja olivat tulleet siihen tulokseen että ei kannata ruveta arvalla heittämään mikä autossa saattaa olla rikki tai sitten ei. on parempi että ensin vain ajetaan uudet ohjelmat mootorin ohjaimeen, päivitetään ja poistetaan vikakoodit. ja kokeillaan sitten mitä tapahtuu. tästä kaikesta jouduin maksamaan vaivaiset 50Euroa.

Ja täytyy sanoa että kyllä se vika taisi korjaantua nyt koko päivän vedellyt katto alhaalla ja nauttinut hienosta kesä säästä. eikä viasta tietoakaan. auto toimii paremmin kuin mies muistiin.

Minulle ei yritetty edes myydä mitään muuta kuin ohjelman päivitys Ja sekin vain jos siitä on apua.

saisivat ottaa mallia monet muut auto huoltamot tuollaisesta palvelusta on aivan varma että minusta tuli kyseisen firman vakio käyttäjä. :D


Nyt vain pitää toivoa että auto myös toimii pitempään kuin hetken. :twisted:
Selvityksestä ei välttämättä nyt tiedä, aiheuttiko kuittaamattomat vikakoodit moottorin toimintahäiriön, kun ja jos ovat ohjelmoineet uuden ohjelman ennen vikakoodien kuittauksia. :shock:
Minäkin olisin sen tehnyt 20 eurolla.
Hyvä heitellä jälkeenpäin. :?
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Harri126 kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
kulovuori kirjoitti:Kyllä nyt täytyy sanoa että on palveluissa ja toiminnassa eroja.

Käytin auton kouvolan autosommassa ja en voin kuin kehua tällä kertaa palvelua.

minulla ei edes ollut aikaa varattuna vaan vein auton heille siinä toivossa että jossain välissä jos vain voivat ja viitsivät tutkisivat auton.
Auto oli ensin koe ajettu. autoa oli tutkittu ja testattu. ja olivat tulleet siihen tulokseen että ei kannata ruveta arvalla heittämään mikä autossa saattaa olla rikki tai sitten ei. on parempi että ensin vain ajetaan uudet ohjelmat mootorin ohjaimeen, päivitetään ja poistetaan vikakoodit. ja kokeillaan sitten mitä tapahtuu. tästä kaikesta jouduin maksamaan vaivaiset 50Euroa.

Ja täytyy sanoa että kyllä se vika taisi korjaantua nyt koko päivän vedellyt katto alhaalla ja nauttinut hienosta kesä säästä. eikä viasta tietoakaan. auto toimii paremmin kuin mies muistiin.

Minulle ei yritetty edes myydä mitään muuta kuin ohjelman päivitys Ja sekin vain jos siitä on apua.

saisivat ottaa mallia monet muut auto huoltamot tuollaisesta palvelusta on aivan varma että minusta tuli kyseisen firman vakio käyttäjä. :D


Nyt vain pitää toivoa että auto myös toimii pitempään kuin hetken. :twisted:
Selvityksestä ei välttämättä nyt tiedä, aiheuttiko kuittaamattomat vikakoodit moottorin toimintahäiriön, kun ja jos ovat ohjelmoineet uuden ohjelman ennen vikakoodien kuittauksia. :shock:
Minäkin olisin sen tehnyt 20 eurolla.
Hyvä heitellä jälkeenpäin. :?
Puhu Harri 126 mitä puhut, mutta;

Kyllä minun perusajatukseen kuuluu selvittää vika, eikä vaan arvailla.
Kyllä tässä tapauksessa olisi ollut oikea tapa edetä kuittaamalla kaikki vikakoodit, ja sen jälkeen jos aihetta antanut, ladata uusi ohjelma ohjaimelle.
Jos etenet väärällä tavalla selvittääksesi vikoja, et koskaan saa täyttä varmuutta vian todenperäisyydestä. Että se siitä tällä kertaa täältä lounaisesta-suomesta.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

rumilus kirjoitti:
Harri126 kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
kulovuori kirjoitti:Kyllä nyt täytyy sanoa että on palveluissa ja toiminnassa eroja.

Käytin auton kouvolan autosommassa ja en voin kuin kehua tällä kertaa palvelua.

minulla ei edes ollut aikaa varattuna vaan vein auton heille siinä toivossa että jossain välissä jos vain voivat ja viitsivät tutkisivat auton.
Auto oli ensin koe ajettu. autoa oli tutkittu ja testattu. ja olivat tulleet siihen tulokseen että ei kannata ruveta arvalla heittämään mikä autossa saattaa olla rikki tai sitten ei. on parempi että ensin vain ajetaan uudet ohjelmat mootorin ohjaimeen, päivitetään ja poistetaan vikakoodit. ja kokeillaan sitten mitä tapahtuu. tästä kaikesta jouduin maksamaan vaivaiset 50Euroa.

Ja täytyy sanoa että kyllä se vika taisi korjaantua nyt koko päivän vedellyt katto alhaalla ja nauttinut hienosta kesä säästä. eikä viasta tietoakaan. auto toimii paremmin kuin mies muistiin.

Minulle ei yritetty edes myydä mitään muuta kuin ohjelman päivitys Ja sekin vain jos siitä on apua.

saisivat ottaa mallia monet muut auto huoltamot tuollaisesta palvelusta on aivan varma että minusta tuli kyseisen firman vakio käyttäjä. :D


Nyt vain pitää toivoa että auto myös toimii pitempään kuin hetken. :twisted:
Selvityksestä ei välttämättä nyt tiedä, aiheuttiko kuittaamattomat vikakoodit moottorin toimintahäiriön, kun ja jos ovat ohjelmoineet uuden ohjelman ennen vikakoodien kuittauksia. :shock:
Minäkin olisin sen tehnyt 20 eurolla.
Hyvä heitellä jälkeenpäin. :?
Puhu Harri 126 mitä puhut, mutta;

Kyllä minun perusajatukseen kuuluu selvittää vika, eikä vaan arvailla.
Kyllä tässä tapauksessa olisi ollut oikea tapa edetä kuittaamalla kaikki vikakoodit, ja sen jälkeen jos aihetta antanut, ladata uusi ohjelma ohjaimelle.
Jos etenet väärällä tavalla selvittääksesi vikoja, et koskaan saa täyttä varmuutta vian todenperäisyydestä. Että se siitä tällä kertaa täältä lounaisesta-suomesta.
Varmasti totta tuo, mutta sillä pahoittaa vain kanssa-autoilijan mielen huutelemalla jälkeenpäin halpoja hintoja. :?
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

voiko joku selventää kuinka se ecun alkuperäinen ohjelma muuttuu vuosien saatossa toimimattomaksi
onkohan mersun ecuissa viimmeinen käyttöpäivä :D
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Vastaus Harri 126:lle
No se oli vaan minun heittoni, onhan selvää ettei Kouvolasta...Lahdesta lähdetä moisen asian vuoksi Turun seudulla ajelemaan. Nyt oli kysymys työtavoista.
Vastaa Viestiin