Neuvoja tarvitaan, öljyt jäähdytysnesteen seassa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ramses2009
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: To 23.04.2009 11:08

Neuvoja tarvitaan, öljyt jäähdytysnesteen seassa

Viesti Kirjoittaja ramses2009 »

Mb E320 cdi vm 99 ajettu 300 tkm automaatti

Nyt auto seissyt pihassa tarpeeksi kauan ja neuvoja kaivataan

Jäähdytysnesteen sekaan tulee öljyt, ihan kuin olisi paisari täynnä mustaa maalia, ei vaahtoa.

Öljytikku ja öljykorkki aivan normaalin väriset, ei vaahtoa eikä jäähdytysnesteet näytä tulevan öljytilaan.

Paisariin ei tule minusta painetta eikä muutenkaan poreile mitenkään.

Vian huomaa vaan jos tökkää paisariin sormen niin se on aivan saman näkönen jos tunkisi mustaan maalipurkkiin. Putkestakaan ei näytä tulevan mitään erikoista ulos ja auto käy ja kukkuu aivan normaalisti. Lämmötkin pysyy aisoissa.

Mistä ihmeestä se heittää öljyt tonne jäähdytysnesteen sekaan? Voiko ne kenties olla automaattilaatikosta? Joku mersunero sanoi että vika ei välttämättä ole kannessa että turha rupee sitä heti repimään auki, tietääkö joku tarkemmin mistä muusta se voisi johtua?

Mutta kuitenkin tietääkö joku hämeenlinna helsinki välillä pajaa mikä ei aivan ryöstöhintaa ottais korjauksesta?
Avatar
rokka65
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 04.02.2010 19:21

Viesti Kirjoittaja rokka65 »

Kyllähän se voi olla kansi tai kannen tiivistevikaa. Automaattiöljyhän on punertavaa ja vuoto yleensä päinvastainen(jäähdytinnestettä vaihteistossa) Miten noissa malleissa on moottoriöljyn lauhdutin, onko yhteydessä jäähdyttimeen. Sitten vielä, pääseekö coolerin kautta öljyä nesteen sekaan.
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

rokka65 kirjoitti:Miten noissa malleissa on moottoriöljyn lauhdutin, onko yhteydessä jäähdyttimeen.
Juuri tuo ainakin aiheutti työmaan VAG -konsernin autossa mustan mönjän paisarissa...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Nach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 26.04.2009 01:32
Paikkakunta: Helsinki / Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Nach »

Itsellä täysin sama vika W210 E220D:ssä. Paisari tulee täyteen mustaa mönjää, aivan selvää öljyä.

Aivan kuten sinullakin, ei mitään muita oireita. Olen ajanut autolla nyt tämä vika päällä noin 15 000km parissa kuukaudessa, ei ole muuttunut. Saa puolestani olla, jos ei aiheuta muita oireita.

Who knows.
ramses2009
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: To 23.04.2009 11:08

Viesti Kirjoittaja ramses2009 »

öljynlauhdutinta joku epäili

aattelin viedä riihimäelle kontiontien autohuoltoon, onko kellään kokemuksia?
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

onko se öljyä vai nokea ? pakokaasun kierrätyksen jäähdytin voi olla puhki
ramses2009
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: To 23.04.2009 11:08

Viesti Kirjoittaja ramses2009 »

kyllä se mustaa litkuu on, eli öljyy
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Jos tässä nyt on moottoriöljyn jäähdytin "samaa rautaa" normaalin syylärin kanssa, niin epäilisinpä sitä ensimmäisenä.

Mutta jos ei ole , niin vahvasti kansi/kansipahvi vialle vaikuttaa. Missään muuallahan nuo eivät oikein voi sekoittua käsittääkseni. Tai no voihan lohko olla pahasta paikkaa halki, mutta tähän ei lienne toina uskoa. Mutta tosiaan, tarkemmin auton tekniikan tietävät osaavat varmasti tähän ratkaisua tarjota (en tiedä, mitä kaikkea tässä on nesteellä jäähdytetty)

Mutta vanhoissa vehkeissähän, missä jäähdytinnesteellä vain jäähdytetään konetta+lämmitetään kabiinia ei ole oikeastaan muita vaihtoehtoja tälläisen vian aiheuttajaksi kuin kansi/kansipahvi ja äärimmäisessä tilanteessa lohko (todella epätodennäköistä). Mutta jos vehkeessä on öljynjäähdytin ja se on tätä "samaa rautaa" virallisen syylärin kanssa, niin kaipa se on halvin lähteä sitä vikaa sieltä etsimään.

Melko vaikeahan tuohon on kenenkään käsittääkseni sanoa, että "tuossa se vika on".
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Vastaa Viestiin