Neuvoja tarvitaan, öljyt jäähdytysnesteen seassa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 69
- Liittynyt: To 23.04.2009 11:08
Neuvoja tarvitaan, öljyt jäähdytysnesteen seassa
Mb E320 cdi vm 99 ajettu 300 tkm automaatti
Nyt auto seissyt pihassa tarpeeksi kauan ja neuvoja kaivataan
Jäähdytysnesteen sekaan tulee öljyt, ihan kuin olisi paisari täynnä mustaa maalia, ei vaahtoa.
Öljytikku ja öljykorkki aivan normaalin väriset, ei vaahtoa eikä jäähdytysnesteet näytä tulevan öljytilaan.
Paisariin ei tule minusta painetta eikä muutenkaan poreile mitenkään.
Vian huomaa vaan jos tökkää paisariin sormen niin se on aivan saman näkönen jos tunkisi mustaan maalipurkkiin. Putkestakaan ei näytä tulevan mitään erikoista ulos ja auto käy ja kukkuu aivan normaalisti. Lämmötkin pysyy aisoissa.
Mistä ihmeestä se heittää öljyt tonne jäähdytysnesteen sekaan? Voiko ne kenties olla automaattilaatikosta? Joku mersunero sanoi että vika ei välttämättä ole kannessa että turha rupee sitä heti repimään auki, tietääkö joku tarkemmin mistä muusta se voisi johtua?
Mutta kuitenkin tietääkö joku hämeenlinna helsinki välillä pajaa mikä ei aivan ryöstöhintaa ottais korjauksesta?
Nyt auto seissyt pihassa tarpeeksi kauan ja neuvoja kaivataan
Jäähdytysnesteen sekaan tulee öljyt, ihan kuin olisi paisari täynnä mustaa maalia, ei vaahtoa.
Öljytikku ja öljykorkki aivan normaalin väriset, ei vaahtoa eikä jäähdytysnesteet näytä tulevan öljytilaan.
Paisariin ei tule minusta painetta eikä muutenkaan poreile mitenkään.
Vian huomaa vaan jos tökkää paisariin sormen niin se on aivan saman näkönen jos tunkisi mustaan maalipurkkiin. Putkestakaan ei näytä tulevan mitään erikoista ulos ja auto käy ja kukkuu aivan normaalisti. Lämmötkin pysyy aisoissa.
Mistä ihmeestä se heittää öljyt tonne jäähdytysnesteen sekaan? Voiko ne kenties olla automaattilaatikosta? Joku mersunero sanoi että vika ei välttämättä ole kannessa että turha rupee sitä heti repimään auki, tietääkö joku tarkemmin mistä muusta se voisi johtua?
Mutta kuitenkin tietääkö joku hämeenlinna helsinki välillä pajaa mikä ei aivan ryöstöhintaa ottais korjauksesta?
Kyllähän se voi olla kansi tai kannen tiivistevikaa. Automaattiöljyhän on punertavaa ja vuoto yleensä päinvastainen(jäähdytinnestettä vaihteistossa) Miten noissa malleissa on moottoriöljyn lauhdutin, onko yhteydessä jäähdyttimeen. Sitten vielä, pääseekö coolerin kautta öljyä nesteen sekaan.
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Juuri tuo ainakin aiheutti työmaan VAG -konsernin autossa mustan mönjän paisarissa...rokka65 kirjoitti:Miten noissa malleissa on moottoriöljyn lauhdutin, onko yhteydessä jäähdyttimeen.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Itsellä täysin sama vika W210 E220D:ssä. Paisari tulee täyteen mustaa mönjää, aivan selvää öljyä.
Aivan kuten sinullakin, ei mitään muita oireita. Olen ajanut autolla nyt tämä vika päällä noin 15 000km parissa kuukaudessa, ei ole muuttunut. Saa puolestani olla, jos ei aiheuta muita oireita.
Who knows.
Aivan kuten sinullakin, ei mitään muita oireita. Olen ajanut autolla nyt tämä vika päällä noin 15 000km parissa kuukaudessa, ei ole muuttunut. Saa puolestani olla, jos ei aiheuta muita oireita.
Who knows.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 69
- Liittynyt: To 23.04.2009 11:08
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 69
- Liittynyt: To 23.04.2009 11:08
Jos tässä nyt on moottoriöljyn jäähdytin "samaa rautaa" normaalin syylärin kanssa, niin epäilisinpä sitä ensimmäisenä.
Mutta jos ei ole , niin vahvasti kansi/kansipahvi vialle vaikuttaa. Missään muuallahan nuo eivät oikein voi sekoittua käsittääkseni. Tai no voihan lohko olla pahasta paikkaa halki, mutta tähän ei lienne toina uskoa. Mutta tosiaan, tarkemmin auton tekniikan tietävät osaavat varmasti tähän ratkaisua tarjota (en tiedä, mitä kaikkea tässä on nesteellä jäähdytetty)
Mutta vanhoissa vehkeissähän, missä jäähdytinnesteellä vain jäähdytetään konetta+lämmitetään kabiinia ei ole oikeastaan muita vaihtoehtoja tälläisen vian aiheuttajaksi kuin kansi/kansipahvi ja äärimmäisessä tilanteessa lohko (todella epätodennäköistä). Mutta jos vehkeessä on öljynjäähdytin ja se on tätä "samaa rautaa" virallisen syylärin kanssa, niin kaipa se on halvin lähteä sitä vikaa sieltä etsimään.
Melko vaikeahan tuohon on kenenkään käsittääkseni sanoa, että "tuossa se vika on".
Mutta jos ei ole , niin vahvasti kansi/kansipahvi vialle vaikuttaa. Missään muuallahan nuo eivät oikein voi sekoittua käsittääkseni. Tai no voihan lohko olla pahasta paikkaa halki, mutta tähän ei lienne toina uskoa. Mutta tosiaan, tarkemmin auton tekniikan tietävät osaavat varmasti tähän ratkaisua tarjota (en tiedä, mitä kaikkea tässä on nesteellä jäähdytetty)
Mutta vanhoissa vehkeissähän, missä jäähdytinnesteellä vain jäähdytetään konetta+lämmitetään kabiinia ei ole oikeastaan muita vaihtoehtoja tälläisen vian aiheuttajaksi kuin kansi/kansipahvi ja äärimmäisessä tilanteessa lohko (todella epätodennäköistä). Mutta jos vehkeessä on öljynjäähdytin ja se on tätä "samaa rautaa" virallisen syylärin kanssa, niin kaipa se on halvin lähteä sitä vikaa sieltä etsimään.
Melko vaikeahan tuohon on kenenkään käsittääkseni sanoa, että "tuossa se vika on".
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00