W111 nokalle om606?
W111 nokalle om606?
Ehtoota!
Tuollaista pakettia (W111 220 -64) olis tarkoitus alkaa nysväämään, Auto on viimeks AKE:n (tahi Trafin) historian mukaan leimattu 3 litrasella Turbodieselillä, ja joka nurkasta löytyy levyjarrut.
Tuleeko asiantuntijoilla nyt jotain asianhaaroja mieleen mikä saattaisi aiheuttaa harmaita karvoja päähän ja jopa niiden irtoamista, kun painelen tämmösen paketin kanssa konttorille kinuamaan leimaa?
Tuollaista pakettia (W111 220 -64) olis tarkoitus alkaa nysväämään, Auto on viimeks AKE:n (tahi Trafin) historian mukaan leimattu 3 litrasella Turbodieselillä, ja joka nurkasta löytyy levyjarrut.
Tuleeko asiantuntijoilla nyt jotain asianhaaroja mieleen mikä saattaisi aiheuttaa harmaita karvoja päähän ja jopa niiden irtoamista, kun painelen tämmösen paketin kanssa konttorille kinuamaan leimaa?
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Kannattaa hakea paperit valmiiksi ja tutustua niihin huolella etukäteen. Lomakkeessa on esimerkiksi kohta "Vaihtomoottorin alkuperä" 
Nysväystä tiedossa indeed. Yllättävän kova homma moottoriswap muuten onkin, minulla on loppusuoralla uudemman OM617kan asennus pystäriin, ja vaikka ko. automallistossa on ko. moottori ollut vanhempana versiona niin jösses mikä määrä asioita muokattavana. "Heittämällä kiinni", hohhoh - huono vitsi.
Listaa: kardaanin etupätkä lyhennettävä ja kardaani tasapainotettava, vaihteensiirtimet lyhennettävä, hankittava moottoriniskarit, tuet moottorin iskareille hitsattava, öljynsuodatin laipalla eri paikkaan, laturin johdot uusiksi, pakosarja & pakoputken etupätkä tehtävä, imusarja ei sovi ilman moottoritilan tukirautojen muokkausta, kaasuvivusto rakennettava, jotain unohtui varmasti..

Nysväystä tiedossa indeed. Yllättävän kova homma moottoriswap muuten onkin, minulla on loppusuoralla uudemman OM617kan asennus pystäriin, ja vaikka ko. automallistossa on ko. moottori ollut vanhempana versiona niin jösses mikä määrä asioita muokattavana. "Heittämällä kiinni", hohhoh - huono vitsi.
Listaa: kardaanin etupätkä lyhennettävä ja kardaani tasapainotettava, vaihteensiirtimet lyhennettävä, hankittava moottoriniskarit, tuet moottorin iskareille hitsattava, öljynsuodatin laipalla eri paikkaan, laturin johdot uusiksi, pakosarja & pakoputken etupätkä tehtävä, imusarja ei sovi ilman moottoritilan tukirautojen muokkausta, kaasuvivusto rakennettava, jotain unohtui varmasti..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
1964 W111 220S oli rummut takana. W112 eli ilmajousitteisessa kolmesatasessa oli levyt.jiihoo80 kirjoitti:Eikö keltään löydy tommosta moottoria ja vaakaa???Onko tollasessa 111 kopassa ollut vakiona levyt takana vuonna 64?
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Mikä rek. numero tuossa on ollu, kiinnostaa?jiihoo80 kirjoitti:Onko tollasessa 111 kopassa ollut vakiona levyt takana vuonna 64?
Mutta, jos se auto on kerran jo hyväksytty 300 turbo dieselille ja otteessa ei näy koneen tyyppiä niin sehän menee katsastuksesta läpi tuollaisena, jos ei ite ala esittelemään viimeisiä muutoksia.
Papereissa ei kerrota muuta kuin "Vaihdettu MB 2.99 turboahdettu dieselmoottori. Kun taas ensimmäisestä moottoriswapista vuodelta -86 on merkintä "vaihdettu OM617910 moottori jne...
Rekisterinumero on ollu OAB-303.
Jos jollain on muuten jotain tietoa tästä rakkineesta niin otan kyllä mielenkiinnolla vastaan!
Rekisterinumero on ollu OAB-303.
Jos jollain on muuten jotain tietoa tästä rakkineesta niin otan kyllä mielenkiinnolla vastaan!