viton 639 öljyn painevalo

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hanska78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ma 30.11.2009 15:40
Paikkakunta: espoo

viton 639 öljyn painevalo

Viesti Kirjoittaja hanska78 »

hei tuli tällänen ongelma tänään.olin matkalla hki kouvolaan ja sytty öljynpaine valo palo ehkä muutaman minuutin ja sammu.ajoin ehkä 30km ja tarkistin perillä öljyt oli minimin kohdalla.öljyn vaihtoon on vielä 18000km kone oli ihan kuiva ei vuoda mistään. v.04 vito onko normaalia toi et öljyä kuluu ennen ku on tietokoneen mukaan km täynnä ja ilmoittaa seuraavaan huoltoon.uskaltaako noihin luottaa kun olen uusi viton omistaja.et uskaltaa ajaa sen 30000km samoilla öljyillä.lisäämättä sinne.lisäsin kyllä itse sinne 1l 5w30 sitä ne paikallisessa korjaamossa myi. onko oikeeta öljyä.viime huollossa veholla olivat laittaneet 10w40 onko se jotain long lifeä. onko se tota mobil le. :roll:
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Kannattaahan sinne lisätä öljyä jos määrä rupeaa olemaan tikun alarajalla. Autot on vähän yksilöitä ja toiset kuluttaa enemmän kuin toiset, vaikkei suoranaista vikaa olisikaan. Jos öljynkulutus on jatkuvasti korkeaa, niin sitten sitä voi ruveta tutkimaan tarkemmin. Lämmin sääkin voi kuluttaa öljyä vähän tavallista enemmän.

Se mittaristossa palava valo taitaa olla öljymäärän valo. Eli kun se vilkkuu, niin silloin on hyvä lisätä vähän öljyä.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Vastaa Viestiin