E200CDI aut. -01 turbo ongelma. 425tkm.
E200CDI aut. -01 turbo ongelma. 425tkm.
Aluksi voima alkoi vähentyä kunnes ei enää kulkenut kuin 80 kmh ja aina vedätettäessä kova suhina. Paikallinen turbokorjaamo tuomitsi suoraan turbon vaihtoon, ei kuulemma voinut tehdä mitään, uusi turbo 1330e + työ 200e. Kiitos mutta ei kiitos. Luotin kuitenkin heidän asiantuntemukseen ja sain turbon hommattua 250e:llä ja ei muutakuin paikalleen. Sama suhina ja kulku pois edelleen. Siinä vaiheessa aloin lukea näiltä palstoilta vinkkejä ja tuo pakoputken tai katalysaattorin tukkeuma tuntui aika sopivalta oireelta koska pakokaasu purkautui konehuoneeseen ja autoon alle. Eli toisen katin suolestus ja taas yrittämään, ja kas kummaa suhina pois ja kulkee, mutta... Nyt sitten päästään tähän mielenkiintoiseen ongelmaan joka on nyt päällä, eli kun tyhjäkäynniltä lähtee kaasua lisäämään jurraa vastaan ja pukkaa kovat mustat savut, mutta jos heti ensimmäisen kaasun painalluksen jälkeen löysää vähän kaasua ja painaa uudestaan niin kaikki pelaa hyvin, kulkee ja ei savuta mutta heti jos kierrokset käy alhaalla ja taas kaasua niin sama tilanne. Konehuoneessa sen huomasin että silloin kun ei ota kierroksia ja savuttaa niin se turbon alipainekello ei säädä siipiä(ei liiku) mutta heti kun löysää kaasua ja taas kaasuttaa heti vipu liikkuu ja ottaa normaalisti kierroksia. Ja se kello toimii aina kun laittaa auton käyntiin ja jos ottaa letkun irti muuttaa asentoa ja samoin kun laittaa letkun takaisin. Veholle on kyllä aika varattu mutta mielellään ratkaisisi ongelman ennen sinne menoa. Sen tein myös että vaihdoin niiden molempienpuolien alipainesäätimet(ne ovat vissiin samanlaiset) keskenään mutta sama tilanne. Onko Mitään neuvoa? Ajattelin vielä vaihtaa kellon ja säätimen välisen letkun uuteen. Boschin testerillä katsottuna ei ole mitään vikaa mutta Veholla tyrmäsivät sen testerin täysin, ei kuulemma näe sillä MITÄÄN.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Joo *:ri on kyllä näitten kanssa ainut oikea testi vekotin
muilla ei oikeen kunnolla saa mersuja syvemmin tutkitua
katti tyhjäty niin putkeen ei jäänyt mitään irto tavarra pyörimään
(katin ympärrillä olevaa villarättin kappaleita jää helposti)
tarkastanut
imusarjan läpät(jos vipuja irti tulee savua/tehotomuuta, ei välttämättä koodia
toiminnan saa testattua *:rila)
EGR ventiilin toiminnan(sopivasti takertelee, ei tehoa, saa myös testattu)
ahtimen säätö siivet liikuu kunnolla(jos katti ollut tukossa pitkään
siivet joskus jumitta kertyneen noen takia)
tossa muutamia(monista) mahdolisisa vika kohtia
jos ajelet eteläsuomessa niin kurvaa pihaan katotaan mitä toi *:ri sieltä löytää
muilla ei oikeen kunnolla saa mersuja syvemmin tutkitua
katti tyhjäty niin putkeen ei jäänyt mitään irto tavarra pyörimään

(katin ympärrillä olevaa villarättin kappaleita jää helposti)
tarkastanut

imusarjan läpät(jos vipuja irti tulee savua/tehotomuuta, ei välttämättä koodia
toiminnan saa testattua *:rila)
EGR ventiilin toiminnan(sopivasti takertelee, ei tehoa, saa myös testattu)
ahtimen säätö siivet liikuu kunnolla(jos katti ollut tukossa pitkään
siivet joskus jumitta kertyneen noen takia)
tossa muutamia(monista) mahdolisisa vika kohtia
jos ajelet eteläsuomessa niin kurvaa pihaan katotaan mitä toi *:ri sieltä löytää
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Eli nyt siis Vehon 1000e tutkimusten jälkeen nähtiin se ettei turbon siipien jumittaminen tunnu kun kädellä liikuttaa vipua. Loppujen lopuksi vika oli siis ainoastaan molempien kattien sisälmyksien liikkeelle lähtö ja sitä kautta tukkeuma. Hommaan vaan lähdettiin ihan väärästä päästä vaihtamalla paskana oleva turbo toimivan tilalle ja vasta sen jälkeen älyttiin tyhjentää katit ja vaihtaa alkuperäinen toimiva turbo takaisin, tosin välissä oli kolme kallista päivää Veholla.
Sen sain siinä sivussa myös tietää että kaasupolkimen asentotunnistin antaa Vehon testerillä oikeat arvot mutta ei toimi kuitenkaan, testattiin toisella tunnistimella. Ei avaa imusarjan läppiä muuten kuin testerillä mutta ei se kyllä tunnu vaikuttavan kulkemiseen ollenkaan. Tuossa on kyllä pientä vinkin poikasta tälläkin forumilla käsiteltyihin imusarja ongelmiin cdi:ssä, eli ei välttämättä ole paskaa niin paljon ettei läpät liiku imusarjassa vaan potikka rikki. 230e veholla.
Sen sain siinä sivussa myös tietää että kaasupolkimen asentotunnistin antaa Vehon testerillä oikeat arvot mutta ei toimi kuitenkaan, testattiin toisella tunnistimella. Ei avaa imusarjan läppiä muuten kuin testerillä mutta ei se kyllä tunnu vaikuttavan kulkemiseen ollenkaan. Tuossa on kyllä pientä vinkin poikasta tälläkin forumilla käsiteltyihin imusarja ongelmiin cdi:ssä, eli ei välttämättä ole paskaa niin paljon ettei läpät liiku imusarjassa vaan potikka rikki. 230e veholla.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Siis nyt pikasen tarkenusta kiitos ?
mitä potikka tarkoitat
(imusarjan läpienien säätö mootori elää ihan omaa elämäänsä kaasupolkimeen nähden)
noinhan se menee siellä vehosa... osa niistä viosta mitä testeri antaa johtuu ihan muista jutuista, sittä pitää osata tulkita/soveltaa tuloksia käytäntöön, eikä haitta ole siitäkän jos osaa tehdä muutakin kuin vaihtaa osia(tuntee vaikka pikasen koneen perus edelytyksiä vaikka jo ajalta enne tietokoneita)
viimeksi viiko sitten tuli korjailtua tapaus, mitä oli koitettu kuntoon saada ve*** moneen kertaan ja olis vaikka mitä kallita osia haluttu vaihta
mitä potikka tarkoitat
(imusarjan läpienien säätö mootori elää ihan omaa elämäänsä kaasupolkimeen nähden)
noinhan se menee siellä vehosa... osa niistä viosta mitä testeri antaa johtuu ihan muista jutuista, sittä pitää osata tulkita/soveltaa tuloksia käytäntöön, eikä haitta ole siitäkän jos osaa tehdä muutakin kuin vaihtaa osia(tuntee vaikka pikasen koneen perus edelytyksiä vaikka jo ajalta enne tietokoneita)
viimeksi viiko sitten tuli korjailtua tapaus, mitä oli koitettu kuntoon saada ve*** moneen kertaan ja olis vaikka mitä kallita osia haluttu vaihta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Eli tarkoittaa sitä potikkaa mikä on kaasuvaijerin päässä siinä alla. Kokeilivat toisella ja toimi läpät ja testerillä toimi mutta ei sitten käytössä nykyisellä. Näin asentaja sanoi. Toisella asentajalla oli omassa ollu rikki se potikka mutta siitä tuli vikakoodi. Mutta toki täytyy aina vähän epäillä että voiko kulkea normaalisti jos ei läpät aukene?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Niin se kaasu vaijerin päässä oleva pötikkä välittä tiedon mootorin ohjauksele(ei siis mitenkään suoraan)
mikä sitten kääntelle niitä läppiä niin kun parhaaksi näkee
mikä sitten kääntelle niitä läppiä niin kun parhaaksi näkee
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
