124 lähtee käsistä
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Su 14.03.2010 21:48
- Paikkakunta: Kotka
124 lähtee käsistä
Nyt alkaa mennä hermo satalankun ajamisessa.Ensin oli ratissa klappia liki kymmenen senttiä ja sitä sitten varovasti kiristämään-nyt klappia noin 3-4 cm-mutta nyt se tuntuu urissa että ikäänkuin iskisi sormille kuten vanha Valmetti kynnöspellossa.Uudella pinnalla hieman siedettävämpi mutta urissa kauhea.Oli parempi ajaa kun oli enempi klappia???Voisko nivelissä olla vikaa,auto on just katsastettu?
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Soot kiristäny liikaa sitä simpukkaa. Mikäli noin tiukalle kiristetty, että lyö näpeille ja silti klappia reilusti, niin taitaa olla simpukan vaihto edessä...
Edit: Niin siis jos haluaa ohjauksen ilman klappia. Toinen vaihtoehto on löysätä hieman simpukkaa ja ajella autolla, jonka ohjauksessa on väljää.
Edit2: Missäs kunnossa apusimpukan helat on? Niistäkin jonkunverran saa topakkuutta ohjaukseen.
Edit: Niin siis jos haluaa ohjauksen ilman klappia. Toinen vaihtoehto on löysätä hieman simpukkaa ja ajella autolla, jonka ohjauksessa on väljää.
Edit2: Missäs kunnossa apusimpukan helat on? Niistäkin jonkunverran saa topakkuutta ohjaukseen.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Su 14.03.2010 21:48
- Paikkakunta: Kotka
Empä ole enempää ehtinyt tutkia,mutta oishan se kivempi ajella jos ei tarttis koko aika AJAA.Luin jostain että klappia pitäs olla n.2-3 cm? tiiä häntä täytynee varmaan ruuvata takasinPakardinen kirjoitti:Soot kiristäny liikaa sitä simpukkaa. Mikäli noin tiukalle kiristetty, että lyö näpeille ja silti klappia reilusti, niin taitaa olla simpukan vaihto edessä...
Edit: Niin siis jos haluaa ohjauksen ilman klappia. Toinen vaihtoehto on löysätä hieman simpukkaa ja ajella autolla, jonka ohjauksessa on väljää.
Edit2: Missäs kunnossa apusimpukan helat on? Niistäkin jonkunverran saa topakkuutta ohjaukseen.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
No pitäs ja pitäs, ei kai nyt lankun ohjauksesta paljoa tuon vähemmäksi klappia saakaan...Lankunkuskaaja kirjoitti:Luin jostain että klappia pitäs olla n.2-3 cm?

Nyt otat vaan ja löysäät sitä simpukkaa senverran, että lakkaa iskemästä näpeille. Mikäli klappia on vielä reilusti, niin tuo ohjausiskari ja apusimpukan helat ei kullan hinnoissa ole. Ne uusiksi ja jos vielä on klappia, on simpukka elämänsä ehtoopuolella...

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Vaihda ohjaus iskari ja apusimpukan korjaus sarja,niitä katsastus mies ei katso ja näillä jo muuttuu auton käyttäytyminen.
Toisekseen simpukan kiristys on riskialtista hommaa mutta omalla vastuulla.
käytettyjä simpukoita kyllä löytyy ja taitaa jopa w202 simpukkakin käydä kun tietää boorin paksuuden,tai mikä moottori on kyseessä ,pikku tai iso vaikka siellä ei välttämättä tämä kkaava päde.
Toisekseen simpukan kiristys on riskialtista hommaa mutta omalla vastuulla.
käytettyjä simpukoita kyllä löytyy ja taitaa jopa w202 simpukkakin käydä kun tietää boorin paksuuden,tai mikä moottori on kyseessä ,pikku tai iso vaikka siellä ei välttämättä tämä kkaava päde.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
On oikeastaan sääntö, että vanhassa simpukkaohjauksessa on sitä klappia reilummin. Kannattaa muistaa, että Klappi ohjauksessa ei todellakaan ole sama asia, kun auton hakeminen. Eivät vaikuta toisiinsa. Se klappi ei haittaa yhtään mitään, jos muu alusta kunnossa.
BTW. Ohjauksessa kuuluu olla aina pieni välys, tulee tosi paskamainen ajaa, jos ei ole yhtään välystä.
BTW. Ohjauksessa kuuluu olla aina pieni välys, tulee tosi paskamainen ajaa, jos ei ole yhtään välystä.
Itsellä vähän samanlaista probleemaa. Auto on vielä melko levollinen ajaa, mutta. Ohjauksessa on pikkuinen tyhjä alue + oikeaa eturengasta heilutettaessa antaa jokin pikkaisen periksi raidetankon takaa. Mitä siellä ylensäkään on? Ohjausiskari + simpukka? =D Ei oo meinaan hajuakaan, että mitä kannattais lähteä tilaamaan/uusimaan. Pitänee viedä jossain vaiheessa jollekin huoltomiehelle kun ei jaksa tunkin kanssa hietikolla nysvätä.
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00