123 TD, Sammutus
123 TD, Sammutus
Eliikkäs kävi semmonen homma että kun ronkin öljyjäähdyttimen putkia öljynsuodattimen päästä niin irtosi luultavasti joku alipaine letku jostain kun lakkasi sammumasta avaimesta. Sammutin toimii, on testattu imemällä! K-lukko toimii myös, valonjen korkeidensäätö ei toimi vaikka letkut on kiinni. En kyllä tiedä onko säätö toiminut ennen sammumisvikaa. Ideoita mikä voisi olla vikana? Kuvaa toimivasta letkusysteemistä kellään?
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2816
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Tarkista ensiksi naftapumpun päältä lyhyestä kumiholkista lähtevä ohut ruskea alipaineletku, joka menee virtalukkoon, tai oikeammin tulee virtalukolta. Tarkista lisäksi alipainepumpun ja jarrutehostimen ison vaalean alipaineletkun keskeltä virtalukolle lähtevä ohut ruskea alipaineletku. Ne on ne jotka helposti irtoavat konetta roplatessa. Mulla S124 on alipaineletku niin lyhyt, että se irtoaa kumiholkista todella helposti, tai sitten holkki on aikojen saatossa tekeytynyt..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Lähde seuraamaan alipaineputkia alipainepumpulta.
Toimiiko alipainepumppu?
Onko alipaineputkelta lähtevä paksu putki öljyinen sisältä (silloin on pumpussa häikkää)
Yleisin vika taitaa kuitenkin olla keskuslukitukitus, onko se käytössä?
Toivottavasti sulla on vain joku letku irti.
Toimiiko alipainepumppu?
Onko alipaineputkelta lähtevä paksu putki öljyinen sisältä (silloin on pumpussa häikkää)
Yleisin vika taitaa kuitenkin olla keskuslukitukitus, onko se käytössä?
Toivottavasti sulla on vain joku letku irti.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Moi!
Muisti palaa pätkittäin... se musta letku on muistaakseni pumpulta lähtevä poistoletku, siis sitä ilmaa mitä pumppu imee pois ap järjestelmästä.
Pitäisi kait mennä ilmanputsarille?
Niin siis toimiiko se alipainepumppu? Minne saakka alipainetta riittää?
Keskuslukitus toimii muistaakseni useampaan kertaan auton alla olevien "pattereiden" voimalla, eli voi olla, että alipainetta muodostuu liian vähän...
Helppoahan se on tästä kotisohvalta neuvoa
Muisti palaa pätkittäin... se musta letku on muistaakseni pumpulta lähtevä poistoletku, siis sitä ilmaa mitä pumppu imee pois ap järjestelmästä.
Pitäisi kait mennä ilmanputsarille?
Niin siis toimiiko se alipainepumppu? Minne saakka alipainetta riittää?
Keskuslukitus toimii muistaakseni useampaan kertaan auton alla olevien "pattereiden" voimalla, eli voi olla, että alipainetta muodostuu liian vähän...
Helppoahan se on tästä kotisohvalta neuvoa
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
En usko. Sulla toimi klukitus aiemmin ehkä juuri hetken verran alipainesäiliön ansiosta, jos lukituksen systeemi vuotaisi, se ei todnäk toimisi edes sitä hetkeä. Sen takia valojensäätö yleensä hukkuu samalla hetkellä kun ei malta kone sammua.airaksela kirjoitti:Männöö yksinpuheluks, mutta asiaan, virtalukolla on alipaine letkut kiinni. Voiko jostaian ovesta vuotaa niin paljon että ei sammu?
Tarkkaa silmää vaan kun etsit irronneen letkun sieltä, todennäköisimmin konetilasta tai voithan käyttää paineilmaa apuna...