automaatti ongelma
automaatti ongelma
juuri sain valmiiksi vaihdelaatikko remontin mallia 722.3 , peruskunnostus oli kyseessä eli kaikki kitkat, tiivisteet tuli uudet. nyt kun pääsin ekalle koe ajolle niin muuten laatikko pelaa kuin ajatus ja vaihtaa hyvin mutta kun kiihdyttää kaikki vaihteet läpi ja sen jälkeen pysähtyy paikalleen ja lähtee uudelleen liikkeelle niin laatikko ei vaihda 2-3 alle kolmentuhannen kierroksen mutta sitten taas 3-4 vaihtuu normaalisti. ongelma kuittaantuu kun pysähtyy ja käyttää joko 2 tai N vaihteen päällä.
ettäpä tämmönen onkelma nyt saa sitten heittää hyviä neuvoja mistäö vikaa voisi ruveta etsimään.
ettäpä tämmönen onkelma nyt saa sitten heittää hyviä neuvoja mistäö vikaa voisi ruveta etsimään.
w124 300dt -89
ei tuo oikein pahalta ongelmalta kuulosta
en nyt muista oliko kaikissa mersun laatikoissa vähän samaa ominaisuutta, että 2 -> 3 vaihto tapahtuu hieman suuremmilla kierroksilla, kuin 3 -> 4, ainakin oma bensa 300 tahtoo tuota tehdä ja muut joilla olen ajellut, mutta en pidä sitä ongelmana...
vaihtovaijeria räpläämällä tuota vois hieman muutella, mutta meneekö sitten 3 -> 4 vaihto liian pienille kierroksille
parhaan lopputuloksen saat, jos jaksat alkaa vaihtelemaan jousia sinne venttiilikoneistoon, kyllä 722.3 laatikkoon on myynnissä niitä shiftkittejä joilla saat hienosäädettyä jokaisen vaihdon mieleiseksi...
sen 8 €:n jousisarjan varmaan jo vaihdoitkin, jonka moni vaihtaa öljyjä vaihtaessakin, kun kerran laatikko on ollut auki

vaihtovaijeria räpläämällä tuota vois hieman muutella, mutta meneekö sitten 3 -> 4 vaihto liian pienille kierroksille

parhaan lopputuloksen saat, jos jaksat alkaa vaihtelemaan jousia sinne venttiilikoneistoon, kyllä 722.3 laatikkoon on myynnissä niitä shiftkittejä joilla saat hienosäädettyä jokaisen vaihdon mieleiseksi...
sen 8 €:n jousisarjan varmaan jo vaihdoitkin, jonka moni vaihtaa öljyjä vaihtaessakin, kun kerran laatikko on ollut auki

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
niin tais olla dieselmersu kysyjällä, joten paremmin osaa varmaan vastata ne jotka itsekkin sellaisella ajelevat
mutta oma 200D kyllä myös aikoinaan vaati 2 -> 3 vaihtaessa enemmän kierroksia, kuin 3 -> 4, perstuntuman mukaan (rpm mittari kun ei kuulunut varusteisiin...) siinä toki oli 722.4 laatikko...
oma 300E tahtoo vieläkin tehdä välillä sitä, että nakkaa 4 oikeastaan heti pesään, kun on saanut 2 ->3 vaihdon tehtyä, jos aivan pintakaasulla ajelee, eli kielis siitä, että kolmoselle vaihto on säädetty suuremmille kierroksille laatikon "sisäisessä säädössä"... reippaammalla kaasunkäytöllä sitten mennään kolmosella aika pitkälle, ennen neloselle vaihtoa...
en ole kauheasti enää kierroksia pistänyt merkille kuinka/millä kierroksilla vaihtaa, kun tuntuu kuitenkin ihan asiallisesti vaihdot tekevän, käytän S asentoa jatkuvasti, kun se tukee paremmin omaa ajotapaa, eli kiihdytetään nopeasti tavoitenopeuteen, eikä kerätä vauhtia montaa minuuttia...

oma 300E tahtoo vieläkin tehdä välillä sitä, että nakkaa 4 oikeastaan heti pesään, kun on saanut 2 ->3 vaihdon tehtyä, jos aivan pintakaasulla ajelee, eli kielis siitä, että kolmoselle vaihto on säädetty suuremmille kierroksille laatikon "sisäisessä säädössä"... reippaammalla kaasunkäytöllä sitten mennään kolmosella aika pitkälle, ennen neloselle vaihtoa...
en ole kauheasti enää kierroksia pistänyt merkille kuinka/millä kierroksilla vaihtaa, kun tuntuu kuitenkin ihan asiallisesti vaihdot tekevän, käytän S asentoa jatkuvasti, kun se tukee paremmin omaa ajotapaa, eli kiihdytetään nopeasti tavoitenopeuteen, eikä kerätä vauhtia montaa minuuttia...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tuota jousisarjaa ei kannata laittaa rempattuun laatikkoon.napa kirjoitti:
sen 8 €:n jousisarjan varmaan jo vaihdoitkin, jonka moni vaihtaa öljyjä vaihtaessakin, kun kerran laatikko on ollut auki
Ainaki minulla ässän laatikko alkoi remontin jälkeen tuolla "korjaussarjalla" lyömään kolmosta todella lujaa päälle.
Muut vaihteet kytkeytyi normaalisti.
Paljon ajettuun laatikkoon jossa on vielä kitkapinnoissa vielä pintaa jäljellä niin tuo jousisarja on ihan hyvä.
om603.960 kyseessä, en vaihtanut sitä k1 jousi sarjaa koska ei siinä ennen remonttia ollut esiintynyt niin suurta luistoa. niin ja mitä tulee siihen että onko se normaalia niin laatikkohan ei tehnyt tätä ennen remonttia...
silloin kun "vika" on päällä niin kun kaasulla kaasuttaa hieman ja sitten löysää ja painaa uudelleen kaasua niin tuntuu kuin se kävisi vapaalla ennen kuin ottaa taas kiinni 


w124 300dt -89
no niin vähän enemmän vikaa tutkittua huomasin että 1-2 vaihto luistaa hieman vaikka paineita lisää, eli ilmeisesti b1 jarrupanta luistaa mutta kysymys kuuluukin että miksi kun laitoin uudet molemmat jarrupannat?
Alaspäin vaihtaessa laatikko ei jaksa kytkeä 2 vaihdetta kunnolla päälle vaan b2 lukittuu ja b1 jää luistamaan ja lukittuu sitten isommilla kierroksilla voisiko se olla näin vai puhunko ihan lämpimikseni? löytyis hyllystä shift kitti löytyykö siitä sarjasta tuon vaihdon korjaavaa jousta?
Alaspäin vaihtaessa laatikko ei jaksa kytkeä 2 vaihdetta kunnolla päälle vaan b2 lukittuu ja b1 jää luistamaan ja lukittuu sitten isommilla kierroksilla voisiko se olla näin vai puhunko ihan lämpimikseni? löytyis hyllystä shift kitti löytyykö siitä sarjasta tuon vaihdon korjaavaa jousta?
w124 300dt -89
Mulla tuossa meni 300 td -92 jakoketju poikki ja meni koko kone uusiksi jonka seurauksena laatikko meni ihmeelliseksi. Ennen siis vanhan moottorin ollessa paikoillaan 2-3 väli meni pienen luiston saattelemana ja 3-4 oikeen nätisti. Nyt uudella mootorilla 2-3 välin luisto katosi ja tuntuu pieni nykäys. 3-4 taas tuntuu oikealta muulinpotkulta. Muuten kyllä tuntuu pirteämmältä auto. Laatikossa on uudet öljyt. missä vois olla vika, ja voisko se korjaantua ajan myötä?
KETJU POIKKI!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ke 14.06.2006 22:56
- Paikkakunta: Kuusankoski
Mikämoiset öljyt laitoit rempan jälkeen? Mulla ainaski uuden standardin öljyt aiheutti kaikenlaista pikku epätäsmällisyyttä lootan toiminnassa, varsinkin pakki hävisi ajoittain. Laatikko rempattiin pakin osalta ja muuteski tarkistettiin. Sama meno, eikä kukaan osannu sanoa missä vika piilee.. Sitte marssin paikalliseen robinhoodiin, ostin MOBILIN 220 automaattiöljyä, mikä on nimenomaan tarkotettu näille vanhemmille laatikoille, tais olla 5,90 € litra, ja pistin ne tupaan. Jovain toimii niinku ennenki. Loota on 722.5
Puhu hitaasti, ajattele nopeasti