S211 ääni ja vaihtaminen
S211 ääni ja vaihtaminen
Auto on E 320 CDI 2006.12 ja ajettu sillä on 173 tkm. Matkan varrella on muutama kysymys kypsynyt ja tässä niistä pari.
Kovassa kiihdytyksessä alkaa kuulumaan kuskinpuolelta sellaista ääntä niin kuin joku puhaltaisi lujaa ilmaa jonkin suulakkeen läpi. Ääni kuuluu ainoastaan kiihdytyksen aikana. Normaalissa kiihdytyksessä ja ajossa ääntä ei kuulu. Ylämäessä ääni esiintyy herkemmin. Tuntuisi niinkuin ääni tulisi konepeiton tiivisteen raosta ???
Toinen asia on automaatin käytös. Kun autolla lähtee liikkeelle vaihtaa automaatti ensimmäiset kilometrit hieman sivistymättömästi. Esim. kun lähtee parkkipaikalta ja kiihdyttää noin 30 m risteykseen ja pysähtyy niin automaatti "paiskaa" pienemmän vaihteen niin että selässä tuntee. Saman laatikko tekee myös kun on saanut auton kiihdytettyä matkanoputeen ja automaatti vaihtaa viimeiset vaihteet ilman vetoa. Laatikko toimii kyllä näiden ensimmäisten kilometrien jälkeen ihan ok. Olisiko vanhat laatikkoöljyt ongelman aiheuttaja ? Huoltokirjan mukaan öljyjä ei ole sen koommin vaihdettu kuin 60 tkm on tullut täyteen.
Kovassa kiihdytyksessä alkaa kuulumaan kuskinpuolelta sellaista ääntä niin kuin joku puhaltaisi lujaa ilmaa jonkin suulakkeen läpi. Ääni kuuluu ainoastaan kiihdytyksen aikana. Normaalissa kiihdytyksessä ja ajossa ääntä ei kuulu. Ylämäessä ääni esiintyy herkemmin. Tuntuisi niinkuin ääni tulisi konepeiton tiivisteen raosta ???
Toinen asia on automaatin käytös. Kun autolla lähtee liikkeelle vaihtaa automaatti ensimmäiset kilometrit hieman sivistymättömästi. Esim. kun lähtee parkkipaikalta ja kiihdyttää noin 30 m risteykseen ja pysähtyy niin automaatti "paiskaa" pienemmän vaihteen niin että selässä tuntee. Saman laatikko tekee myös kun on saanut auton kiihdytettyä matkanoputeen ja automaatti vaihtaa viimeiset vaihteet ilman vetoa. Laatikko toimii kyllä näiden ensimmäisten kilometrien jälkeen ihan ok. Olisiko vanhat laatikkoöljyt ongelman aiheuttaja ? Huoltokirjan mukaan öljyjä ei ole sen koommin vaihdettu kuin 60 tkm on tullut täyteen.
Re: S211 ääni ja vaihtaminen
Ajele pappaasetuksilla niin vaihtaa nätisti. Ei noin uudehkossa autossa öljyt ole ongelma. Ainoastaan jos on käytetty halpisöljyjä. Pswoodchip kirjoitti:Auto on E 320 CDI 2006.12 ja ajettu sillä on 173 tkm. Matkan varrella on muutama kysymys kypsynyt ja tässä niistä pari.
Kovassa kiihdytyksessä alkaa kuulumaan kuskinpuolelta sellaista ääntä niin kuin joku puhaltaisi lujaa ilmaa jonkin suulakkeen läpi. Ääni kuuluu ainoastaan kiihdytyksen aikana. Normaalissa kiihdytyksessä ja ajossa ääntä ei kuulu. Ylämäessä ääni esiintyy herkemmin. Tuntuisi niinkuin ääni tulisi konepeiton tiivisteen raosta ???
Toinen asia on automaatin käytös. Kun autolla lähtee liikkeelle vaihtaa automaatti ensimmäiset kilometrit hieman sivistymättömästi. Esim. kun lähtee parkkipaikalta ja kiihdyttää noin 30 m risteykseen ja pysähtyy niin automaatti "paiskaa" pienemmän vaihteen niin että selässä tuntee. Saman laatikko tekee myös kun on saanut auton kiihdytettyä matkanoputeen ja automaatti vaihtaa viimeiset vaihteet ilman vetoa. Laatikko toimii kyllä näiden ensimmäisten kilometrien jälkeen ihan ok. Olisiko vanhat laatikkoöljyt ongelman aiheuttaja ? Huoltokirjan mukaan öljyjä ei ole sen koommin vaihdettu kuin 60 tkm on tullut täyteen.


MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Olen kokeillut kumpaakin C/S asetusta ja sama ilmiö on kummassakin moodissa. Öljyt pitäisi olla kunnon tavaraa. Ne on vaihdettu saksan puolella Mersun merkkikorjaamolla. Onkos noille öljyille ollenkaan vaihtoväliä ? Huolto-ohjeesta luin että öljyt vaihdetaan vain kerran 60 tkm kohtaa ??
Ajan itse 99 % autoani joten toi oppimishomma ei oikeen kolahda paitsi jos sillä on oppimishäiriö
Ajan itse 99 % autoani joten toi oppimishomma ei oikeen kolahda paitsi jos sillä on oppimishäiriö

woodchip kirjoitti:Olen kokeillut kumpaakin C/S asetusta ja sama ilmiö on kummassakin moodissa. Öljyt pitäisi olla kunnon tavaraa. Ne on vaihdettu saksan puolella Mersun merkkikorjaamolla. Onkos noille öljyille ollenkaan vaihtoväliä ? Huolto-ohjeesta luin että öljyt vaihdetaan vain kerran 60 tkm kohtaa ??
Ajan itse 99 % autoani joten toi oppimishomma ei oikeen kolahda paitsi jos sillä on oppimishäiriö

Siinä saattaa olla sitten jotain pientä automaatin tietokoneessa.Käytä se piuhan päässä niin voi tulla halvemmaksikin kuin ajaa laatikolla joka ei tunnu täysin terveeltä. Ton sun automaattilaatikon hinnalla saisi uuden pienen KIAn.
Ps Se puhallus saattaa kuulua turbosta vaikka se on oikealla puolella. Mulla ainakin pöhisee kun luukuttaa oikein kunnolla. Pitää varoa ettei poliisit huomaa kun on kaksi ylinopeussakkoa jo alla.
Voihan sille laatikolle ottaa huuhtelun ja suodattimen vaihdon. Maksaa Veholla 250-300e. Otin itse sen kun auton historiasta ei löytynyt vaihdoista mitään merkintää. Viimeinen paikka missä säästää on juuri toi.

MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Vaikka huoltokirjassa ei vaihtoväliä luekaan, niin kannattaa miettiä onko öljyt vai laatikko halvempi? Vastaus lienee kaikille selvä, tietääkseni kestoöljyjä ei ole vielä keksittykään vaikka aikalailla hyviä nykyään ovatkin. Itse vaihdatin VEHOlla juuri äsken omaani laatikon öljyt jo toistamiseen ensin 60tkm ja nyt 145tkm. Pelaa kuin unelma...7-G...
EQB 300 4-matic -23
Kylmä hiki otsassa tarkastin laatikon hinnan purkuosana ja eihän se 3000 € niin kallis ole vaikka töitä sen eteen saa kyllä tehdä. Oli kyllä ajatuksissa vaihdattaa laatikon öljyt ja suodattimen seuraavassa B-huollossa joka on kohta tulossa. Itse olisin veikannut öljyongelmaa koska mikä selittäisi sen että kun loota on hieman lämmin niin vaihtokin alkaa sujumaan. Glykooli ongelmaa näissä facelift malleissa ei pitäisi olla enää vai onko ?
Onko tuo ahtoputken vuotaminen yleinen vaiva ? Onko liitoksessa yleensä ollut ongelmia vai vuotaako putki ?
Onko tuo ahtoputken vuotaminen yleinen vaiva ? Onko liitoksessa yleensä ollut ongelmia vai vuotaako putki ?
Olenko väärässä, jos veikkaan, että tuo laatikon nykäisy tapahtuu 2. ja 3. vaihteen välissä ja siinä tilanteessa, kun hiljaa ajaessa nostat kokonaan jalan pois kaasulta?
Suhina on ahtoletkunvuoto, kuten Tuikku jo sanoikin, sen letkun saa vaihdatettua pikahuollossa muutamalla kympillä, jos niitä on hyllyssä.
Suhina on ahtoletkunvuoto, kuten Tuikku jo sanoikin, sen letkun saa vaihdatettua pikahuollossa muutamalla kympillä, jos niitä on hyllyssä.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
En ole ihan varma tuosta 2-3 vaihteen välisestä nykäisystä mutta kaasusta nostaminen kuulosti tutulta. Myöskin nykäisy tapahtuu silloin kun on hieman normaalia rankemmin kiihdyttänyt esim. 100 kmh ja nostaa kaasusta niin viimeisin vaihde hieman lyö selkään. Sama tyyli koskee myös kun pihalta lähtee ja jarruttaa ensimmäiseen risteykseen. Vaikea sanoa tosta 2 ja 3 vaihteen vaihdosta kun ei nää mikä vaihde on silmässä.
Itselläni saman vuotinen, saman verran ajettu ja samalla laatikolla. Oireet tuttuja.woodchip kirjoitti:En ole ihan varma tuosta 2-3 vaihteen välisestä nykäisystä mutta kaasusta nostaminen kuulosti tutulta. Myöskin nykäisy tapahtuu silloin kun on hieman normaalia rankemmin kiihdyttänyt esim. 100 kmh ja nostaa kaasusta niin viimeisin vaihde hieman lyö selkään. Sama tyyli koskee myös kun pihalta lähtee ja jarruttaa ensimmäiseen risteykseen. Vaikea sanoa tosta 2 ja 3 vaihteen vaihdosta kun ei nää mikä vaihde on silmässä.
Laatikon öljynvaihdolla aloitellaan ja jos ei auta niin pengotaan syvemmin asiaa. Pääosin laatikko vaihtaa ihan ok.
Ps. Näet sen, että mikä vaihde on silmässä, kun käytät sitä vaihdekepin +/- rajoitinta. Silloin tulee vaihteen lukumäärä mittaristoon näkyviin siihen D:n tilalle.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
No niin nyt on auto käynyt huollossa. Huoltolokista sitten selvis ettei autoon ollut ikinä vaihdettu laatikkoöljyjä. Vaihto alkoi sujumaan aavistuksen pehmeämmin öljynvaihdon jälkeen joten uskon että ongelmat johtui öljyistä. Noh aikaista ehkä sanoa vielä. Laatikon huuhteleminen jäi sikseen. Huuhtelun noteraaus olisi ollut 850 ekua joten huoltoväen väittäessä että laatikko käytäytyy ihan normaalisti päätin kyseisen toimenpiteen olevan turha.
Sen sijaan ahtoputken vuoto ääntä huolto ei saanut esille. Ilmeisesti asianomaisella on liian tarkka kuulo joten kuunnellaan mitä jatkossa tapahtuu.
Kaiken kaikkiaan merkkihuolto oli uusi kokemus. Pumaskassa oli jopa sellaisia mittauksia jota en tiennyt edes olevan. Tosin tähtihuollolla oli tähtihintakin.
Sen sijaan ahtoputken vuoto ääntä huolto ei saanut esille. Ilmeisesti asianomaisella on liian tarkka kuulo joten kuunnellaan mitä jatkossa tapahtuu.
Kaiken kaikkiaan merkkihuolto oli uusi kokemus. Pumaskassa oli jopa sellaisia mittauksia jota en tiennyt edes olevan. Tosin tähtihuollolla oli tähtihintakin.
Eilen tehtiin omaani tuo laatikon huuhtelu ja öljyn- sekä suodattimen vaihto.
Duunit 341 eur ja 12 litraa öljyä 290 eur
Samalla laatikon softa päivitettiin uusimpaan versioon (n. 40 eur).
Laatikossa oli alkuperäinen softa ja alkuperäiset öljyt. Vaihtaminen muuttui, mutta vielä liian aikaista sanoa, että kuinka radikaalisti. Ainakaan mitään pahimpia rykäisyjä ei nyt enää tuntunut ensimmäisellä ajokerralla. Softan päivityksen myötä alustavasti tuntuu, että "osa-kaasu-kiihdytyksessä" 1. vaihde piteni muutaman millisekunnin ja 2. vaihde hieman lyheni, jolloin 3. vaihteelle mennään pienemmillä kierroksilla.
Duunit 341 eur ja 12 litraa öljyä 290 eur

Samalla laatikon softa päivitettiin uusimpaan versioon (n. 40 eur).
Laatikossa oli alkuperäinen softa ja alkuperäiset öljyt. Vaihtaminen muuttui, mutta vielä liian aikaista sanoa, että kuinka radikaalisti. Ainakaan mitään pahimpia rykäisyjä ei nyt enää tuntunut ensimmäisellä ajokerralla. Softan päivityksen myötä alustavasti tuntuu, että "osa-kaasu-kiihdytyksessä" 1. vaihde piteni muutaman millisekunnin ja 2. vaihde hieman lyheni, jolloin 3. vaihteelle mennään pienemmillä kierroksilla.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Olikos jossakin ohje tuohon laatikon öljyn vaihtoon huuhtelemalla? Vois alkaa itse vaihtamaan.. Laittakaa linkkiä missä ois kuvien kera tai sitten ihan ohjeistus niin että siitä ymmärtää.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Joku viisaampi saa kertoa tarkemmin tuosta huuhteluperiaatteesta Mersuun, mutta ainakin omasta kokemuksesta muutama tiedon murunen:
Audeihin osasi suomessa pari (huom: vain pari) asentajaa tehdä sen laatikon öljyn vaihdon oikeaoppisesti. Tehdään ns. verensiirtona, eli vaihto tehtiin auton ollessa käynnissä; valutusletku poistopropussa sekä syöttöletku öljyn lisäysaukossa. Läpi juoksetettiin ensin vanha laatikossa ja muuntimessa majaileva öljy ja saman verran uutta öljyä (huuhteluun) sekä vielä kerran uudet tuoreet (olikohan n. 9L) sisään.
Yllämainitussa siis lähti vanhat pois ja yksi (täysi)satsi meni huuhteluun ja vielä yksi satsi niiden jälkeen.
Useimmiten [tämäkin ihan oikeaoppinen tapa] kuitenkin niin, että vain vanhat juoksetettiin pois (laatikosta ja muuntimesta) ja uudet tilalle, joka vastasi siis normaalia kunnollista öljynvaihtoa.
95% asentajista kuitenkin teki sen saman, kuin ilmeisesti monet Mersunkin asentajista, eli laskee vain lootasta jonkun 3,5-4 litraa pois ja loput (suurin osa) vanhoista jää muuntimeen yms. sitten 3,5 litraa uutta tilalle (joka irrottaa kaikki vanhatkin metallisilput liikkeelle) ja homma valmis (valitettavasti).
Ilmeisesti homman voi tehdä niinkin, että laskee ulos sen mitä tulee, sitten uutta tilalle. Laatikko hyrräämään vähäksi aikaa ja sitten taas toistaa saman operaation muutaman kerran.
Merkkipajoilta kyllä pitäisi löytyä laitteisto tuohon huuhteluoperaatioon, kunhan osaa ja viitsii niitä käyttää. (Haittapuoli, v**un kallista)!
Audeihin osasi suomessa pari (huom: vain pari) asentajaa tehdä sen laatikon öljyn vaihdon oikeaoppisesti. Tehdään ns. verensiirtona, eli vaihto tehtiin auton ollessa käynnissä; valutusletku poistopropussa sekä syöttöletku öljyn lisäysaukossa. Läpi juoksetettiin ensin vanha laatikossa ja muuntimessa majaileva öljy ja saman verran uutta öljyä (huuhteluun) sekä vielä kerran uudet tuoreet (olikohan n. 9L) sisään.
Yllämainitussa siis lähti vanhat pois ja yksi (täysi)satsi meni huuhteluun ja vielä yksi satsi niiden jälkeen.
Useimmiten [tämäkin ihan oikeaoppinen tapa] kuitenkin niin, että vain vanhat juoksetettiin pois (laatikosta ja muuntimesta) ja uudet tilalle, joka vastasi siis normaalia kunnollista öljynvaihtoa.
95% asentajista kuitenkin teki sen saman, kuin ilmeisesti monet Mersunkin asentajista, eli laskee vain lootasta jonkun 3,5-4 litraa pois ja loput (suurin osa) vanhoista jää muuntimeen yms. sitten 3,5 litraa uutta tilalle (joka irrottaa kaikki vanhatkin metallisilput liikkeelle) ja homma valmis (valitettavasti).
Ilmeisesti homman voi tehdä niinkin, että laskee ulos sen mitä tulee, sitten uutta tilalle. Laatikko hyrräämään vähäksi aikaa ja sitten taas toistaa saman operaation muutaman kerran.
Merkkipajoilta kyllä pitäisi löytyä laitteisto tuohon huuhteluoperaatioon, kunhan osaa ja viitsii niitä käyttää. (Haittapuoli, v**un kallista)!
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Muutama huomio nyt kun pääsin testailemaan laatikon toimintaa paremmin uudella softalla ja uusilla (min. 12L) öljyillä.
Aiemmin laatikko nykäisi keskivertoisella ja kovemmalla kiihdytyksellä aika ilkeästi 2. ja 3. vaihteiden välillä, molempiin suuntiin vaihtaessa. Isommalle vaihtaessa kova nykäisy (eli ruma vaihto) ja pienemmälle vaihtaessa saattoi kyykätä todella pahasti (kuskin klyyvari läheni kyykkäyksessä rattia 15 cm
). Muille vaihteille mentiin, kuin pumpulissa (tosin silloin jo vauhtiakin enemmän ja ei enää kiskottavana koko malmilaivan reaalipainoa, samassa suhteessa, vaikkei se massan merkitys radikaalisti vielä satkun tietämillä katoakaan...)
Epäilin, että kyse saattoi olla muutaman asian kombinaatiosta; laatikon häröilystä ja likaantuneesta ilmamassamittarin hehkulangasta (katkaisee syötön samaan aikaan, kun vaihtaminen tapahtuu, koska ilmamassamittari ilmoittaa saavansa todellista vähemmän ilmaa hitaassa nopeudessa ja syöttö vähenee).
Noh, vaikea sanoa, kun en ole järjettömän hinnan (V6 320Cdi, yli 500 egeä!) takia vaihtanut vielä MAFia. Yleensä kyllä maffi tulee tiensä päähän jo tässä 4v ja 180 tkm (raikasta kaupunki-ilmaa
) vaiheessa. MAFfin vaihto saattaisi hyvinkin tuoda kyllä myös ne dynossa puuttuneet 10-12hv ja n. 20nm takaisin).
Uudella softalla ja laatikon öljyillä: Nykäisee puolikaasulla 1.-2. ja 2.-3. vaihteiden välillä, mutta molemmilla lievemmin, kuin ennen sillä 2.-3. vaihteiden välillä. Muilla vaihteilla edelleen, kuin pumpulissa menisi. Aiempaa rajua nykäisyä isommalle mentäessä ei enää tunnu ja alaspäin mentäessä ei ainakaan enää toistaiseksi ole kyykkäystä ilmaantunut.
Voisin vetää tästä johtopäätöksen, että olkaa tarkkoja siinä, että vaihdatte ajallaan n. 60 tkm välein laatikkoon öljyt ja laatikon softa kannattaa käydä päivittämässä. Tehdashan tekee uusia softia, kun huomaa vanhoissa softissa (laatikkoa kuluttavia) epäkohtia.
Lopputulos autooni tehdyillä operaatioilla oli siis se, että suuremmista epämukavuustekijöistä päästiin eroon ja suuremmilla syötöillä vaihtaminen tuntuu nyt enää enintäänkin sporttiselta (toivottavasti laatikko on pidemmän päälle samaa mieltä
). Herrasmiesajossa (jota en kauheasti harrasta) vaihtaminen on miellyttävää. Tai siis, jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin laatikon nykäisyt tuntuvat hitaassa kiihdytyksessä ja nopeassa kiihdytyksessä, mutta sopivan huolimattomassa ja keskivertokiihdytyksessä ei ollenkaan...
Joka tapauksessa, jos laatikko olisi jotenkin paskana niin se temppuilisi kaasupolkimen asennosta riippumatta.
Pikkuhiljaa tästä 7G-tronic -laatikosta alkanee tulla huomattavasti nykyistä enemmän käyttäjäkokemuksia tänne foorumille, jonka myötä varmasti laatikon oikea luonne tulee esille, eli mm. se, että ovatko nämä mainitut seikat tietynlaisilla tehoilla ja ajolla sekä huolenpidolla enemmänkin laatikon vikoja vai ominaisuuksia...?
Aiemmin laatikko nykäisi keskivertoisella ja kovemmalla kiihdytyksellä aika ilkeästi 2. ja 3. vaihteiden välillä, molempiin suuntiin vaihtaessa. Isommalle vaihtaessa kova nykäisy (eli ruma vaihto) ja pienemmälle vaihtaessa saattoi kyykätä todella pahasti (kuskin klyyvari läheni kyykkäyksessä rattia 15 cm

Epäilin, että kyse saattoi olla muutaman asian kombinaatiosta; laatikon häröilystä ja likaantuneesta ilmamassamittarin hehkulangasta (katkaisee syötön samaan aikaan, kun vaihtaminen tapahtuu, koska ilmamassamittari ilmoittaa saavansa todellista vähemmän ilmaa hitaassa nopeudessa ja syöttö vähenee).
Noh, vaikea sanoa, kun en ole järjettömän hinnan (V6 320Cdi, yli 500 egeä!) takia vaihtanut vielä MAFia. Yleensä kyllä maffi tulee tiensä päähän jo tässä 4v ja 180 tkm (raikasta kaupunki-ilmaa

Uudella softalla ja laatikon öljyillä: Nykäisee puolikaasulla 1.-2. ja 2.-3. vaihteiden välillä, mutta molemmilla lievemmin, kuin ennen sillä 2.-3. vaihteiden välillä. Muilla vaihteilla edelleen, kuin pumpulissa menisi. Aiempaa rajua nykäisyä isommalle mentäessä ei enää tunnu ja alaspäin mentäessä ei ainakaan enää toistaiseksi ole kyykkäystä ilmaantunut.
Voisin vetää tästä johtopäätöksen, että olkaa tarkkoja siinä, että vaihdatte ajallaan n. 60 tkm välein laatikkoon öljyt ja laatikon softa kannattaa käydä päivittämässä. Tehdashan tekee uusia softia, kun huomaa vanhoissa softissa (laatikkoa kuluttavia) epäkohtia.
Lopputulos autooni tehdyillä operaatioilla oli siis se, että suuremmista epämukavuustekijöistä päästiin eroon ja suuremmilla syötöillä vaihtaminen tuntuu nyt enää enintäänkin sporttiselta (toivottavasti laatikko on pidemmän päälle samaa mieltä


Pikkuhiljaa tästä 7G-tronic -laatikosta alkanee tulla huomattavasti nykyistä enemmän käyttäjäkokemuksia tänne foorumille, jonka myötä varmasti laatikon oikea luonne tulee esille, eli mm. se, että ovatko nämä mainitut seikat tietynlaisilla tehoilla ja ajolla sekä huolenpidolla enemmänkin laatikon vikoja vai ominaisuuksia...?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Helppo yhtyä edelliseen kirjoittajaan. Öljynvaihdon jälkeen omakohtaiset kokemukset on samaa luokkaa. Ylöspäin vaihto menee sujuvammin vaikka joskus äkäinen vaihto tapahtuukin. Olen myös joskus huomannut että laatikko luistelee jollain vaihteilla kevyellä kaasulla kiihdyttäessä. Kaiken kaikkiaan välillä tuntuu olevan melkoista arpomista tuo vaihtaminen. Tuntuu kuin olisi liian hieno systeemi rakennettu laatikon ohjaukseen.
Mahtaakohan oma oletettu ahtopainevuoto olla yhteyksissä laatikon vaihtamiseen ? Tuli vaan mieleen kun puhuit maffin ja laatikon vaihtamisen olevan yhteyksissä toisiinsa.
Mahtaakohan oma oletettu ahtopainevuoto olla yhteyksissä laatikon vaihtamiseen ? Tuli vaan mieleen kun puhuit maffin ja laatikon vaihtamisen olevan yhteyksissä toisiinsa.
.
Valitettavasti omat kokemukset tähän laatikon vaihtamisasiaan on aina liittyneet jonkinlaiseen "oikeaan" vikaan.
Kunnossa ollessaan mersun laatikot vaihtaa hienosti.
Sitä en tietenkään, varsinkaan netin välityksellä, voi tietää, onko aina ko. häiröstä oikeastaan muuta haittaa, kun se, mikä "kehittyy" siellä omistajan pääkopassa.
Eikä sitäkään, kehittyykö tästä häiriöstä siinä vaihtamistilanteessa, varsinaista vikaa milloinkaan.
Nämähän on bulkkitavaraa, muistetaan se.
Eihän sellainen ole mahdollista, että itse "opetatte" sen laatikon vaihtamaan eri tavalla ko. kohdassa, kokeilemalla ja kokeilemalla, vieläkö se "kummallisuus" siellä on.
Valitettavasti omat kokemukset tähän laatikon vaihtamisasiaan on aina liittyneet jonkinlaiseen "oikeaan" vikaan.
Kunnossa ollessaan mersun laatikot vaihtaa hienosti.
Sitä en tietenkään, varsinkaan netin välityksellä, voi tietää, onko aina ko. häiröstä oikeastaan muuta haittaa, kun se, mikä "kehittyy" siellä omistajan pääkopassa.
Eikä sitäkään, kehittyykö tästä häiriöstä siinä vaihtamistilanteessa, varsinaista vikaa milloinkaan.
Nämähän on bulkkitavaraa, muistetaan se.
Eihän sellainen ole mahdollista, että itse "opetatte" sen laatikon vaihtamaan eri tavalla ko. kohdassa, kokeilemalla ja kokeilemalla, vieläkö se "kummallisuus" siellä on.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Käsitänkö väärin... vai kiihdytätkö reilusti heti kylmällä koneella?woodchip kirjoitti:En ole ihan varma tuosta 2-3 vaihteen välisestä nykäisystä mutta kaasusta nostaminen kuulosti tutulta. Myöskin nykäisy tapahtuu silloin kun on hieman normaalia rankemmin kiihdyttänyt esim. 100 kmh ja nostaa kaasusta niin viimeisin vaihde hieman lyö selkään. Sama tyyli koskee myös kun pihalta lähtee ja jarruttaa ensimmäiseen risteykseen. Vaikea sanoa tosta 2 ja 3 vaihteen vaihdosta kun ei nää mikä vaihde on silmässä.
Se ei ole hyväksi millekkään moottoriajoneuvolle... ja isot öljymäärät mersussa lämpiää hitaasti.
Omassa 7G toimii hienosti ja pehmeästi... toki ajan liioitellun varovaisesti ennen kuin öljyt (ei vain neste) kuumat. Eka öljynvaihto lootaan 60 tkm...(vaatii testerin, uudet öljyt käytetään 40 c asteiseksi kun öljyn pinta määritetään), nyt vasta 105 tkm ajettu.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Omana kokemuksena ihmettelen tuon 7-G:n toimintaa. En tiedä missä vika mutta kun lähestyy moottorijarrutuksella risteystä ja erehtyy sopivasti koskemaan kaasupolkimeen tarkotuksena hieman painaa kaasua niin vaihde iskee päälle melko voimalla.
Siitä on hienostuneisuus kaukana.
Vastaavan vaihdon saisi aikaa manuaaliaskilla jos hantin paikalla oleva löisi vasaralla uuden vaihteen päälle niin ettei itse ehtisi painaa kytkintä.
Mahtaako olla ominaisuus? Merkkiliikkeen mielestä kyllä.
Siitä on hienostuneisuus kaukana.

Vastaavan vaihdon saisi aikaa manuaaliaskilla jos hantin paikalla oleva löisi vasaralla uuden vaihteen päälle niin ettei itse ehtisi painaa kytkintä.

Mahtaako olla ominaisuus? Merkkiliikkeen mielestä kyllä.

Sanotaan näin että kesäkeleillä en erityisesti lämmittele öljyjä ennen liikkeelle lähtöä. Mielestäni auton pitää kestää se että "ripeästi" kiihdytetään noin puolella kaasulla kylmänä. Pakkaskelit on asia erikseen.
Voi olla että oman laatikon toimintaan on vaikuttanut lyhyt työmatka (14 km suunta). Olisko se rasittanut laatikkoa enemmän kuin normaalisti mene ja tiedä. Tuohon Tuikun kommenttiin sen verra että kyllähän sitä laatikon toimintaa alkaa tarkkailemaan jolloin heti erillainen vaihto alkaa mietityttämään. Joskus aikoinaan omistin automaatti escortin. Vaihtamistapahtuma oli kaukana MB:n sivistyneestä vaihtamisesta mutta vaihteen vaihto oli jokaisella kerralla täysin samanlainen.
Voi olla että oman laatikon toimintaan on vaikuttanut lyhyt työmatka (14 km suunta). Olisko se rasittanut laatikkoa enemmän kuin normaalisti mene ja tiedä. Tuohon Tuikun kommenttiin sen verra että kyllähän sitä laatikon toimintaa alkaa tarkkailemaan jolloin heti erillainen vaihto alkaa mietityttämään. Joskus aikoinaan omistin automaatti escortin. Vaihtamistapahtuma oli kaukana MB:n sivistyneestä vaihtamisesta mutta vaihteen vaihto oli jokaisella kerralla täysin samanlainen.
Kuulostaa aika tutulta ei ihan kylläkään noin rajuna.Omana kokemuksena ihmettelen tuon 7-G:n toimintaa. En tiedä missä vika mutta kun lähestyy moottorijarrutuksella risteystä ja erehtyy sopivasti koskemaan kaasupolkimeen tarkotuksena hieman painaa kaasua niin vaihde iskee päälle melko voimalla.
Ahtopainevuoto kyllä tekee kaikkea mahdollista normaalin ja paranormaalin väliltä auton käyttäytymisessä.woodchip kirjoitti:Mahtaakohan oma oletettu ahtopainevuoto olla yhteyksissä laatikon vaihtamiseen ? Tuli vaan mieleen kun puhuit maffin ja laatikon vaihtamisen olevan yhteyksissä toisiinsa.
MAFfi ei puolestaan pääosin vaikuta vaihtamiseen, mutta teoriassa on mahdollisuus, että ainakin muutamissa tilanteissa se saattaisi vaikuttaa. Likaantunut maffi luulee, että kone saa todellista vähemmän ilmaa ja säätää syöttöä liian pieneksi, todelliseen tarpeeseen verrattuna.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Mitä h&#%¤ttiä tapahtuu?
Viimeiset kaksi ajopäivää laatikko on alkanut toimimaan, kuin unelma!
Laatikon huuhtelun ja ohjelmapäivityksen jälkeen ilmeni vaihtamisessa vielä ylöspäin vaihtaessa ongelmia, kuten olen ylempänä kuvaillut. Ongelmat tuntuivat 2-3 ajopäivää. Nyt kuitenkin, kun olen ajanut pari päivää lisää niin kaikki laatikon ongelmat ovat kadonneet
Ei ole mitään merkitystä, että millaista ajotapaa nyt harrastaa niin laatikko vaihtaa ongelmitta nyt joka vaihteella
Voiko tämä selittyä millään muulla, kuin sillä, että laatikko oppii hieman pidemmällä aikavälillä tuon käytöksensä, kuin pelkästään heti nollauksen jälkeen? Mitään muuta selitystä en keksi tälle mystiselle "viiveellä korjaantumiselle". Tuskin ne öljytkään ovat alkaneet paremmin voitelemaan muutaman ajopäivän jälkeen.
Olen ollut siinä käsityksessä, että Mersun laatikko oppii ns. kerralla, kuljettajan ajotavan ja pysyy sen jälkeen niissä asetuksissa.
Tiedän kyllä, että esim. Audin TipTronic -laatikko oppii jatkuvasti ja Audeissa ei tarvinnut, kuin muutama kovempi kiihdytys peräjälkeen niin laatikko alkoi reagoimaan kyseiseen ajotapaan oppineena, joksikin aikaa siten, että se haki jo pienemmälläkin kaasulla heti pienempää pykälää, että kiihtyisi mahdollisimman optimaalisesti. Tätä kesti niin pitkään, kunnes oli taas harrastanut jonkin aikaa rauhallisempaa menoa, jolloin laatikko oppi taas siihen.
Ilmeisesti nämä Mersujenkin (ainakin 7G-Tronic) laatikot imevät ajotavasta oppia, joko jatkuvasti tai sitten ainakin pidemmän aikaa, kuin vain sen yhden ajolenkin verran, laatikon nollaamisen jälkeen...
Viimeiset kaksi ajopäivää laatikko on alkanut toimimaan, kuin unelma!
Laatikon huuhtelun ja ohjelmapäivityksen jälkeen ilmeni vaihtamisessa vielä ylöspäin vaihtaessa ongelmia, kuten olen ylempänä kuvaillut. Ongelmat tuntuivat 2-3 ajopäivää. Nyt kuitenkin, kun olen ajanut pari päivää lisää niin kaikki laatikon ongelmat ovat kadonneet

Ei ole mitään merkitystä, että millaista ajotapaa nyt harrastaa niin laatikko vaihtaa ongelmitta nyt joka vaihteella

Voiko tämä selittyä millään muulla, kuin sillä, että laatikko oppii hieman pidemmällä aikavälillä tuon käytöksensä, kuin pelkästään heti nollauksen jälkeen? Mitään muuta selitystä en keksi tälle mystiselle "viiveellä korjaantumiselle". Tuskin ne öljytkään ovat alkaneet paremmin voitelemaan muutaman ajopäivän jälkeen.
Olen ollut siinä käsityksessä, että Mersun laatikko oppii ns. kerralla, kuljettajan ajotavan ja pysyy sen jälkeen niissä asetuksissa.
Tiedän kyllä, että esim. Audin TipTronic -laatikko oppii jatkuvasti ja Audeissa ei tarvinnut, kuin muutama kovempi kiihdytys peräjälkeen niin laatikko alkoi reagoimaan kyseiseen ajotapaan oppineena, joksikin aikaa siten, että se haki jo pienemmälläkin kaasulla heti pienempää pykälää, että kiihtyisi mahdollisimman optimaalisesti. Tätä kesti niin pitkään, kunnes oli taas harrastanut jonkin aikaa rauhallisempaa menoa, jolloin laatikko oppi taas siihen.
Ilmeisesti nämä Mersujenkin (ainakin 7G-Tronic) laatikot imevät ajotavasta oppia, joko jatkuvasti tai sitten ainakin pidemmän aikaa, kuin vain sen yhden ajolenkin verran, laatikon nollaamisen jälkeen...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Tervetuloa aiheen pariinjpn kirjoitti:morjes! olettekos huomanneet että 7G vaihteistossa on jälleen turbiinissa öljyn poisto proppu jota 5 lovisessa ei ole...! pyörittelee propun alaspäin ja laskee öljyn ulos.
Jep huomat on sille annetaan noi öljyn täyttömärätäkin niin että
laatiko, turbin, jäähdytys mainitaan erikseen miten paljon mihinkin menee
opineisuuden pitäis muutua kyllä ajotavan mukaan mutta usein käy niin että ei oppi uusille tavoille enne nollausta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Viikonloppuna tein nollauksen laatikkoon ja tosiaan siitä oli apua. Vaihtaminen muuttui hieman pehmeämmäksi. Tosin ei täydelliseksi mutta riittävä taso mielestäni saavutettiin.
Tuo ääni on edelleen koneessa ja aloin epäilemään että onkos kyseinen ääni pakosarjan mahdollisesta vuodosta ? Teoriaa tukis se että kun DPF:n puhdistuspoltto on päällä ja pysähtyy johonkin risteykseen alkaa ikävä käry kantautumaan ohjaamoon. Noh mene ja tiedä.
Tuo ääni on edelleen koneessa ja aloin epäilemään että onkos kyseinen ääni pakosarjan mahdollisesta vuodosta ? Teoriaa tukis se että kun DPF:n puhdistuspoltto on päällä ja pysähtyy johonkin risteykseen alkaa ikävä käry kantautumaan ohjaamoon. Noh mene ja tiedä.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Jonnekin *:rin piuhan päähänwoodchip kirjoitti:Viikonloppuna tein nollauksen laatikkoon ja tosiaan siitä oli apua. Vaihtaminen muuttui hieman pehmeämmäksi. Tosin ei täydelliseksi mutta riittävä taso mielestäni saavutettiin.
Tuo ääni on edelleen koneessa ja aloin epäilemään että onkos kyseinen ääni pakosarjan mahdollisesta vuodosta ? Teoriaa tukis se että kun DPF:n puhdistuspoltto on päällä ja pysähtyy johonkin risteykseen alkaa ikävä käry kantautumaan ohjaamoon. Noh mene ja tiedä.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
