Bensa280 te manuaali vm.1993

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
hapero1981
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 14.07.2010 15:44
Paikkakunta: varkaus

Bensa280 te manuaali vm.1993

Viesti Kirjoittaja hapero1981 »

Elikkä tuollaista olisi tarkoitus mennä katsomaan. Mersua en ole aikaisemmin omistanut. Minkätakia tuo 2,8 litran kone on harvinaisempi, sillä myynnissä niitä ei ole paljoa 124 koppaisissa. Vai onko se vain "välimalli" 230 ja 300 välissä? Onko niissä jakoäänhihna vai -ketju? Onko sellaisia kohtia mihin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota? Ja onko kori sinkitty, koska liikenteessä olevat samankoppaiset ovat siistipeltisiä? Kiitos jo etukäteen!
Avatar
Juhanit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 28.04.2008 06:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

2.8 litrainen M104 -moottori tuli tuotantoon 1992 ja on 3.2 litraisen pikkuveli. Valmistuksessa se ei ehtinyt kovin pitkään edes olla. Positiivisena seikkana voidaan pitää ke-jetroniikin korvaamista viisaammalla ruiskulla. 280 on ketjukone. Vikoja M104 -perheessä on erilaiset nestevuodot, moottorin johtosarjan happaneminen ja sytytyshäiriöt. Tehoa ja kulutustahan on ihan hyvin kuitenkin.

http://www.mercefreaken.com/modellene/124/124.htm
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
Vastaa Viestiin