1. Ajettaessa esim. ruuhkassa, tai muuten käytettäessä tyhjäkäyntiä lämmöt nousevat 100 asteeseen. Ei liene normaalia ? Termostaatti on juuri vaihdettu, normaalissa ajossa ei mitään ongelmia.
2. Käynnistettäessä auto kylmänä, kierrokset sahaavat hetken aikaa 500-1500 kier/min. Saattaa jopa sammua kierrosten laskettua tarpeeksi alas. Kun kone lämpiää, ongelma poistuu.
Viimeksi muokannut Marko M, To 25.03.2004 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Marko M kirjoitti:1. Ajettaessa esim. ruuhkassa, tai muuten käytettäessä tyhjäkäyntiä lämmöt nousevat 100 asteeseen. Ei liene normaalia ? Termostaatti on juuri vaihdettu, normaalissa ajossa ei mitään ongelmia.
80:n viivasta seuraava viiva lämpömittarissa eli 90 astetta on ainakin normaalia.
[quote="Marko M"]1. Ajettaessa esim. ruuhkassa, tai muuten käytettäessä tyhjäkäyntiä lämmöt nousevat 100 asteeseen. Ei liene normaalia ? Termostaatti on juuri vaihdettu, normaalissa ajossa ei mitään ongelmia.
sama vika itellä... 190sessä on aika pieni syyläri joten se vaatii vauhtia jäähdyttääkseen tarpeeksi. mulla lämmöt nousee noin 110asteeseen ruuhkissa tai kun jättää auton käymään paikoilleen... sen 110 asteen jälkeen lähtee flekti pyörimään ja lämmöt tippuu... epäilin itsekkin tätä aluksi mutta näin muutaman vuoden jälkeen se on ihan normaalia... antaa lämpöjen nousta kunhan ei mene aivan punaselle....
miksu.80 kirjoitti:sama vika itellä... 190sessä on aika pieni syyläri joten se vaatii vauhtia jäähdyttääkseen tarpeeksi. mulla lämmöt nousee noin 110asteeseen ruuhkissa tai kun jättää auton käymään paikoilleen... sen 110 asteen jälkeen lähtee flekti pyörimään ja lämmöt tippuu... epäilin itsekkin tätä aluksi mutta näin muutaman vuoden jälkeen se on ihan normaalia... antaa lämpöjen nousta kunhan ei mene aivan punaselle....
Itse en uskaltaisi: 110 astetta on tuskin neulanpaksuuden päässä punaisesta eli 120 asteesta .
Marko M kirjoitti:1. Ajettaessa esim. ruuhkassa, tai muuten käytettäessä tyhjäkäyntiä lämmöt nousevat 100 asteeseen. Ei liene normaalia ? Termostaatti on juuri vaihdettu, normaalissa ajossa ei mitään ongelmia.
80:n viivasta seuraava viiva lämpömittarissa eli 90 astetta on ainakin normaalia.
Eli seuraava viivako onkin vain 90 astetta, olen sen luullut olevan 100 astetta
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:Minustakin kun se on 100 astetta....
Ei ole kun 90, se viimeinen valkoinen on 100 ja heti veiressä oleva punainen 120. Varmistettu teknisestä neuvonnasta.
ps. Sori äskeinen sekaannus, saakelin muokkaa-nappi
OK. Missä muuten tuon lämpötilan anturi on M102:ssa?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Testailin tossa äsken lämpötilan nousua. Muutaman minuutin kun käytti tyhjäkäyntiä, lämpö nousi hieman yli 90 asteen. Sitten kuului naks, ja tuuletin alkoi pyörimään nopeammin -> lämpötila alkoi laskemaan. Eli ilmeisesti siltä osin pelaa niinkuin pitääkin.
Timo L. kirjoitti:Minustakin kun se on 100 astetta....
Ei ole kun 90, se viimeinen valkoinen on 100 ja heti veiressä oleva punainen 120. Varmistettu teknisestä neuvonnasta.
ps. Sori äskeinen sekaannus, saakelin muokkaa-nappi
OK. Missä muuten tuon lämpötilan anturi on M102:ssa?
Lämpötila-anturi sijaitsee siinä öljykorkista oikealle edessä. Siinä on pari anturia vierekkäin pystyssä ja niistä laitinmainen on kyseinen kapine. Mittarin anturi oli muistaakseni siinä alempana sivussa.
2000 vuotta sitten oli ainakin 3 viisasta miestä...
E320t cdi -00
Exät: Honda Civic -79 (Hightower)
BMW 316 e21 -81 (R.I.P)
Vw scirocco MkI -80
BMW 315 e21 -82
MB w123 200B -84 (R.I.P)
Opel Vectra 2.0 16v -95 (R.I.P)
2. Käynnistettäessä auto kylmänä, kierrokset sahaavat hetken aikaa 500-1500 kier/min. Saattaa jopa sammua kierrosten laskettua tarpeeksi alas. Kun kone lämpiää, ongelma poistuu.
Mulla oli vähän samaa vikaa: virranjakajan kansi sekä pyörijä meni vaihtoo tänään ja käynti parani.
Tulpat, johdot, virranjakajan kansi / pyörijä ovat uusia. Vielä tekee samaa. Saiskohan liikaa bensaa tai jotain, käynnistyksen jälkeen bensa vähän tuoksahtaa...
Miten vanhat on suuttimet? Vaihoin tänään 250tkm ajettuun M102 moottoriin kaikki suuttimet, kun oli menny pari huonoon kuntoon. Tyhjäkäynti tasoittui kummasti. Samoin käyntiin lähtee paremmin.
Tyhjäkäynnin sahaaminen ja lämpöongelmat ei kyllä suuttimien vaihdolla parane vaan vikaa on etsittävä lämpötila anturista tai johdotuksesta tai polttoainepuolelta.
ak kirjoitti:Miten vanhat on suuttimet? Vaihoin tänään 250tkm ajettuun M102 moottoriin kaikki suuttimet, kun oli menny pari huonoon kuntoon. Tyhjäkäynti tasoittui kummasti. Samoin käyntiin lähtee paremmin.
Tyhjäkäynnin sahaaminen ja lämpöongelmat ei kyllä suuttimien vaihdolla parane vaan vikaa on etsittävä lämpötila anturista tai johdotuksesta tai polttoainepuolelta.
Suuttimien iästä ei mitään tietoa. Lämpöongelmat ei sitten ollutkaan mitään ongelmia, vaan niin sen pitikin toimia.
Vihdoista viimein sain vietyä auton Tampereen autosähköön. Autoon oli asennettu Saksassa joku alipainehässäkkä, millä saatiin vehje alittamaan Euro 2 päästönormit. Laite oli alunpitäenkin asennettu väärin sekoittaen koko systemin. Kone kävi kylmänä aivan liian laihalla ym. Nyt laite poistettiin käytöstä, ja kone käy niinkuin mersussa kuuluukin
etl kirjoitti:millanes toi alipainehässäkkä oli? täytyy kattoo onks omassa kans jotain, kun tässä oli jälki asennettu kattikin, joka nyt on tietenkin poistettu.
Mulla ei ole tuon näköistä venttiiliä, mutta kyllä mulla siinä on sellanen "alkuperäisen" näkönen venttiili, johon tulee kaksi alipaineletkua ja sähköliitäntä, siitä menee letkut imusarjaan ja sit johonkin kaasulapän alle...