C43 AMG:tä ostamassa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Omnic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 11.02.2010 02:11
Paikkakunta: Lahti

C43 AMG:tä ostamassa

Viesti Kirjoittaja Omnic »

Morjens!

Olis aikeissa ostaa otsikon mukainen auto, onko kellään mitään pahaa sanottavaa?
Entäs tietääkö kukaan tästä yksilöstä mitään?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/amg/3195666

Ainakin se on ollut tosi kauan jo myynnissä, ensin taxfreenä.
Ilmeisesti Virosta tuotu.
Does it have big rims? -YES!
Does it ride good? -NO!
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Myyjäliike "Sepe Cars" herättää suuren luottamuksen heti... No ei kai nimi miestä pahenna, mutta tuo takaspoileri on kyllä ihan karsea. Tuolla hintaa pitäisi saada jo todella tiptop peli. Tuo 1998 on aika ensimmäisiä C43:ia.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei se ole ainakaan hintojen kirouksessa jos ajatellaan että siinä olis tuontipelissä 4-5 tonnia lisäkuluja. 6-9 tonnia ne hyvät saksas ja ruottissa maksaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Mikä tuossa 4,3:ssa muuten on AMG-lisää? Tehoa kun näyttäis olevan 20 kilowattia enempi kuin vakiopikkukasissa? Aika maltillinen viritys kuitenkin? Onko kellään parempaa tietoa?
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Se mitä ulkomaisilta sivuilta löyty niin olisi kevyt rakenteisemmat(komposiittiä) nokat. Sitä ei mainittu että oliko jyrkemmät. Sitte olisi vaan parannettu ECUa ja paremmin virtaavat imu- ja pakosarjat. Tietysti putkisto on äänien vuoksi laitettu.

Olishan se hyvä löytää jotain faktaa oikein AMG:n sivuilta. :)

Olen myös seurannut autoa siitä lähtien ku se on ollut tax freenä myytävänä. Auto kuumehan on aina vaikka ei varaa olisikaan..
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

hieno auto, itselläni ei ole kokemusta juuri tuosta mallista joten en ota kantaa kestävyyteen....luulen että kestää kuten pitääkin.

mutta....hinta on todella kova...tuollaisen pitäisi jo irrota alle kymppiin....?
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

W210E kirjoitti: mutta....hinta on todella kova...tuollaisen pitäisi jo irrota alle kymppiin....?
Eipä taida tuollaista vielä alle kympin saada vaikka ite hakis moisen sakuista??Tuota C43 amg:tä ei pidä sekoittaa kutoskoneiseen C36:seen mitä kyllä saa jo reilusti alle kympin.Halvin tuollainen kasikoneinen C43 näyttäis saksassakin maksavan 6000 luokkaa ja sillä on ajettu 100tkm enempi kun tuolla kyseisellä autolla ja siihen verot/matkat sun muut päälle niin mielestäni ei tuo hinta hirveen paha ole. :D
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Hessu kirjoitti:
W210E kirjoitti: mutta....hinta on todella kova...tuollaisen pitäisi jo irrota alle kymppiin....?
Eipä taida tuollaista vielä alle kympin saada vaikka ite hakis moisen sakuista??Tuota C43 amg:tä ei pidä sekoittaa kutoskoneiseen C36:seen mitä kyllä saa jo reilusti alle kympin.Halvin tuollainen kasikoneinen C43 näyttäis saksassakin maksavan 6000 luokkaa ja sillä on ajettu 100tkm enempi kun tuolla kyseisellä autolla ja siihen verot/matkat sun muut päälle niin mielestäni ei tuo hinta hirveen paha ole. :D

juu eihän se hullu ole joka pyytää..... :wink:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/amg/3328043
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Omnic kirjoitti: Ilmeisesti Virosta tuotu.
Ja sitä ennen auto on ollut lunastettu kolariauto Saksassa? Harsittu ehkä kasaan jossain päin Baltiaa. Onko alunperin ollutkaan edes aito AMG. Haisee kyllä mun nenään epäilyttävältä.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Lade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 22.09.2004 16:51
Paikkakunta: hämeenlinna

kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Lade »

Amg43:sta on "viritetty" ihan perinteisin konstein normi 430:seen verrattuna. Jyrkemmät nokat, enempi ruttua, paremmin virtaavat sarjat ja luonnollisesti uudelleen ohjelmoitu ecu. Noista aiemmin mainituista "komposiittinokista"... hmmm, kyllä siella ihan teräksiset nenäkepit on. Tosin ne on ontot.
Luonteeltaan kone on ihan kiva. Neljääntonniin saakka suunnilleen samanlainen kuin tavall. 430, mutta siitä neljästä tonnista alkaa hurjasti parempi veto.
Mikään mukavuuslaiva auto ei tosiaankaan ole, moni tavallisempi auto on kivempi ajaa, kun liikutaan sallituilla nopeuksilla. Amg:n hyvät ominaisuudet huomaa sitten, kun mennään isoa lujaa, esim. 160 ja siitä ylöspäin. Mitä lujempaa ajaa, sitä vakaammin auto kulkee.
Ko. yksilön hinta on ihan tolkullinen, jos auto on mitä ilmoituksessa luvataan. Samanverran tai jopa enemmän tulee maksaan itse tuotuna noilla kilsoilla.
Tietysti on sitten näitä "ostajia", joille 12v. vanhan auton kunto pitäsi olla virheetön mutta hinta ilmainen :P
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Hokke »

RH kirjoitti:Mikä tuossa 4,3:ssa muuten on AMG-lisää? Tehoa kun näyttäis olevan 20 kilowattia enempi kuin vakiopikkukasissa? Aika maltillinen viritys kuitenkin? Onko kellään parempaa tietoa?
tuohon jos haluaa lisäpotkuan niin siihen menee E55 sisäkalut "heittämällä" ja on ns plug and play. jenkit on tuota tehneet paljon.

rekisteröity ja lue www.club202.com
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Omnic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 11.02.2010 02:11
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Omnic »

M.K kirjoitti:
Omnic kirjoitti: Ilmeisesti Virosta tuotu.
Ja sitä ennen auto on ollut lunastettu kolariauto Saksassa? Harsittu ehkä kasaan jossain päin Baltiaa. Onko alunperin ollutkaan edes aito AMG. Haisee kyllä mun nenään epäilyttävältä.
mistä tiedät?
Does it have big rims? -YES!
Does it ride good? -NO!
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Jossain Latvia/Liettua akselilla on iso kolariautojen korjaukseen "erikoistunut" korjaamo. Saksassa on hyvin vaikeaa/sekä kallista saada kolariauto takaisin ajoon jos turvatekniikka on lauennut . Joten yleensä nämä autot myydään itään !

Pyydä myyjältä valmistenumero niin pääset vin-kooderilla katsomaan mikä auto on alunperin ollut.
Hommaa myös maalinpaksuusmittari niin näet onko jossakin pakkelia tai maalattu uusiksi .

Itse olen hieman ihmetellyt sitä että Virossa on myynnissä tuontiliikkeiden pihalla autoja halvenmalla kuin mitä ne Saksassa maksavat. Ihmetys siitä että missä oikein mahtaa olla bisness kun on tullut yksi välikäsi lisää sekä kuljetuskin on maksanut jotain ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Vastaa Viestiin