Värikoodit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13654
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Värikoodit

Viesti Kirjoittaja karra »

En onnistunut (taaskaan) haulla löytämään valaistusta joten tässä kysymys: minkä on W126:ssa listoissa ja puskureissa olevan harmaan sävyn koodi tai värinumero?

Sain vihdoin hankittua käytetyn puskurin taakse ja ajettelin kokeilla sen maalaamista (ainoastaan naarmuja) itse, koska omasta mielestäni sain aluvanteistakin aikas hienot vaan spraypurkkia käyttämällä. Onko kokemuksia muoviosien maalaamisesta?

Tiedän että siellä konehuoneen puolella etuosassa olevasta korinvärisestä kyltistä löytyy itse auton väri, mutta aikanaan maalarin kanssa sitäkin piti arpoa että mikähän numero on se oikea siltä viidakosta (onneksi osui kohdalleen).
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
vähis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: Ma 02.02.2004 12:41

Viesti Kirjoittaja vähis »

Mä kävin vianorilta kysyy samaa sanovat et sitä koodia ei autosta löydy mut ku antaa niille koodin ne löytää listasta sen toisen sävyn koodin,en osaa selittää mut esim. itel korin väri on 355(vaaleen sininen) sen annoin vianorille ja ne teki sitä puskurien väristää tummempaa(koodia en ny kuollaksenikaan muista)sinistä kai ne jostain tuolla 355:lla sen koodin löysi.V**tu tuleeks tästä mitään no toivottovasti vähä valotti,eli kyllä ne maalarit tietää ku annat sen korin värikoodin.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.

Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...

ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08

ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

W123:n helmoissa on käytetty kahta eri sävyä, mutta helmatkaan eivät olleet muovia.
Muistan äskettäin lukeneeni jostain W126:n helmojen värityksestä, mutta en kuollaksenikaan muista, mistä. Ehkä se oli v. 1980 "Verkaufsinformation nr. 75" -informaatiota uudesta S-luokasta myyntihenkilöstölle. Tsekkaan, jahka pääsen kotiin.

Onko tuo autosi 932 Lapisblau? Jos annat tuon koodin, ja kerrot, että autossa on harmaat helmat, niin luulen, että selviää myös maaliliikkeessä.

Faceliftattujen värikoodit löytyvät W201-sivuilta http://people.freenet.de/m-arc/farben.htm
  • Lackierung Aussenschweller W123

    Bis Produktionstag 20.03.1982 sind alle Benzle mit tiefdunkelgrau matt 7164 Teilenummer 000 986 67 33 = 1 Liter lackiert.

    Ab Produktionstag 20.03.1982 sind alle Benzle in galinitgrau matt 7129 Teilenummer 000 986 86 33 = 1 Liter lackiert.

    Die angegebenen Farben gelten für Kofferraum und die Längsträger seitlich (daimlerdeutsch für Schweller)

    Darüber hinaus sollte man auch noch beachten, daß bei späten 123ern der untere Teil der Frontschürze auch grau lackiert ist.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

EPC:stä löytyy auton väriä vastaava kylkien ja puskurien värikoodi, taitaapi olla neljänumeroinen. Pyykkilautakylkisissä ei taida olla kuin pari kolme sävyä, uudemmisssa tuollainen kymmenkunta. Maaleja saa suoraan hyllystä ainakin Tampereella Väritupa vai-mikä-lie puljusta Sammonkadulta.
Puskurin maalaus on itse asiassa aikas helppoa verrattuna peltien sutimiseen, kunhan vaan hioo pinnan sileäksi ja tarvittaessa käyttää soveltuvaa pakkelia. Joku väitti että tarvis pohjamaalia. Itse en ole käyttänyt ja hyvin on pysynyt maali kiinni. Jos sävy on yhtään lähellä oikeaa, ei rajauksia kannata yrittää värkätä, jos lähellä ei ole jotain pokkausta tai selvää saumaa. Senkus päästää vapaalta kädeltä taiteellisella vapaudella sillain sopivasti häivyttäen ja hyvää tuppaa tulemaan. 8) Periaatteessa siihen kannattaa lyödä vielä lakka päälle, mutta jos puskin on kauhean nuhruinen ja kulunut muuten, niin sitten kannattaa lakkaus varmaan jättää väliin.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Pasi M. kirjoitti:EPC:stä löytyy auton väriä vastaava kylkien ja puskurien värikoodi, taitaapi olla neljänumeroinen. Pyykkilautakylkisissä ei taida olla kuin pari kolme sävyä, uudemmisssa tuollainen kymmenkunta. Maaleja saa suoraan hyllystä ainakin Tampereella Väritupa vai-mikä-lie puljusta Sammonkadulta.
Puskurin maalaus on itse asiassa aikas helppoa verrattuna peltien sutimiseen, kunhan vaan hioo pinnan sileäksi ja tarvittaessa käyttää soveltuvaa pakkelia. Joku väitti että tarvis pohjamaalia. Itse en ole käyttänyt ja hyvin on pysynyt maali kiinni. Jos sävy on yhtään lähellä oikeaa, ei rajauksia kannata yrittää värkätä, jos lähellä ei ole jotain pokkausta tai selvää saumaa. Senkus päästää vapaalta kädeltä taiteellisella vapaudella sillain sopivasti häivyttäen ja hyvää tuppaa tulemaan. 8) Periaatteessa siihen kannattaa lyödä vielä lakka päälle, mutta jos puskin on kauhean nuhruinen ja kulunut muuten, niin sitten kannattaa lakkaus varmaan jättää väliin.
:oops: Lakka päälle? No huh!!! Jos siinä on ehjä maali niin ei muutta kuin mataksi ja värii päälle. Jos osat uusia / vanhoja vaativat pesun ( Ei riitä fairy) ja karhennuksen sekä muovintartunnan! Mutta jokainen tekee omallaan mitä haluaa! Mene värikauppaan ja näytä muovia sinne niin löytyy oikea väri.
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Kimmo L kirjoitti: :oops: Lakka päälle? No huh!!!
No itsehän en ole tietenkään lakkaa käyttänyt, mutta velipoika veti musselgreynsä päälle eikä alkuperäisestä erota. 8)
Siinä "tarvikemaalissa" kun näytti olevan jotain ihme hilettä, ihanku metallisävyissä. Sen takia se sitä lakkaa siihen lykkäis.
Mutta oma Stratus Grey ei kyllä lakkaa seurakseen kaipaa...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13654
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti:Onko tuo autosi 932 Lapisblau? Jos annat tuon koodin, ja kerrot, että autossa on harmaat helmat, niin luulen, että selviää myös maaliliikkeessä. [/i][/list]
Kävin just kurkkaamassa pellin alle (vaimo antoi mersun minulle tänään, huom) tuolla ulkona "rönttä" kelissä. Siinä plakaatissa oli toiseksi alimmalla rivillä tuo 932, voin illalla kotona katsoa maalipurkista että onko varmasti oikein.

Noista tarvikemaaleista, esim. etenkin vannehopeissa on niitä joissa on paljon hilettä, eli flakea. Maalasin omat talvi-aluvanteet vähähileisellä ja laitoin lakan päälle. Hyvä tuli. Jos puskurin maalaus onnistuu niin sitten voisikin maalata kesävanteet vaikka samalla puskurisävyllä. Ja lakka päälle, mielestäni.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

EPC:n mukaan ysikolmekakkosen helmojen ja puskurien väri on NO.7175, Mat Gray. Kolme vaihtoehtoa noille pyykkilaudoille näyttäisi olevan; tuon lisäksi antrasiitin harmaa ja matta ruskea.

Sileäkylkisen sävyjä on sitten stratus grey, alto grey, sato grey, mussel grey, chinchilla, frigate blue, kiwi green, andor blue, violett grey, navarra red, corsair red, tartan red, sina beige, safari beige, taxus green, lago, rio blue...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Pasi M. kirjoitti:EPC:n mukaan ysikolmekakkosen helmojen ja puskurien väri on NO.7175, Mat Gray. Kolme vaihtoehtoa noille pyykkilaudoille näyttäisi olevan; tuon lisäksi antrasiitin harmaa ja matta ruskea.

Sileäkylkisen sävyjä on sitten stratus grey, alto grey, sato grey, mussel grey, chinchilla, frigate blue, kiwi green, andor blue, violett grey, navarra red, corsair red, tartan red, sina beige, safari beige, taxus green, lago, rio blue...
Yäk, inhottaa nuo englannin kieliset väännökset väreistä. :x
:D
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
jussiv
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Pe 05.09.2003 14:39

Viesti Kirjoittaja jussiv »

Jos haluat varman tiedon värikoodista kysy suoraan tehtaalta . Oman S124:n kantakortissa ja konepellin alla olevassa tyyppikilvessä värikoodi on 000, asia ihmetytti minua joten kysyin Veholta, eivät osanneet oikein vastata joten kysyin asiaa tehtaalta sähköpostilla ja vastaus tuli Stuttgartista kohteliaasti ja asiallisesti : auto tilattu tehtaalta erikoisvärillä 2S4BLVC British-racing green,
samassa kerrottiin koripaneeleiden ja peilien värikoodit . Kirjeenvaihto sujui englannin kielellä . Palvelulaatua !!
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13654
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Pasi M. kirjoitti:EPC:n mukaan ysikolmekakkosen helmojen ja puskurien väri on NO.7175, Mat Gray. Kolme vaihtoehtoa noille pyykkilaudoille näyttäisi olevan; tuon lisäksi antrasiitin harmaa ja matta ruskea.
Eli tarkoittanet 126, mitä siis alunperin kysyinkin. Korjauskynän kyljessä luki sinisestä väristä vain maalin valmistajan oma koodi 20-41 Duplo Color, ei paljon auttanut. Eli pyykkilaudan väri on NO.7175, Mat Gray.

Joka tapauksessa käyn hovimaalariltani vieä kysäisemässä, tosin viimeiksikin väriä jouduttiin hieman arpomaan koska maalari tilaa maalit naapurista Sikkens-kauppiaalta. Sieltä sain sen paikkamaali "kynänkin", sekoitti siis sen pienen putkilon.

Ennen oli pyykkilautaa vatsassakin, nyt vaan kyljissä. Ei vainiskaan.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

karra kirjoitti:Eli tarkoittanet 126, mitä siis alunperin kysyinkin.
Jeps. :P
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13654
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

kylkipäreistä ja puskureista

Viesti Kirjoittaja karra »

Kimmo L kirjoitti:
Pasi M. kirjoitti: Puskurin maalaus on itse asiassa aikas helppoa verrattuna peltien sutimiseen, kunhan vaan hioo pinnan sileäksi ja tarvittaessa käyttää soveltuvaa pakkelia. Joku väitti että tarvis pohjamaalia. Itse en ole käyttänyt ja hyvin on pysynyt maali kiinni. Jos sävy on yhtään lähellä oikeaa, ei rajauksia kannata yrittää värkätä, jos lähellä ei ole jotain pokkausta tai selvää saumaa. Senkus päästää vapaalta kädeltä taiteellisella vapaudella sillain sopivasti häivyttäen ja hyvää tuppaa tulemaan. 8) Periaatteessa siihen kannattaa lyödä vielä lakka päälle, mutta jos puskin on kauhean nuhruinen ja kulunut muuten, niin sitten kannattaa lakkaus varmaan jättää väliin.
:oops: Lakka päälle? No huh!!! Jos siinä on ehjä maali niin ei muutta kuin mataksi ja värii päälle. Jos osat uusia / vanhoja vaativat pesun ( Ei riitä fairy) ja karhennuksen sekä muovintartunnan! Mutta jokainen tekee omallaan mitä haluaa! Mene värikauppaan ja näytä muovia sinne niin löytyy oikea väri.
Käytännössä eilen havaitsin sen muovitartunnan tarpeellisuuden. Puskurin putsattuani huomasin sen olevankin aika hyvä ja päätin maalata vaan sen uloimman osan, "korokkeen" tms mikä se nyt onkaan - oli helppo vetää raja siihen pokkaukseen. Pokkauksesta alaspäin en teipannut vaan häivytin sen sinne alle - ja niin kuin edellä todettiin niin hyvä tuli. Mutta, teippiä irroittaessani siitä yläosasta lähti vanha maali lämpäreinä irti ja alla oli paljas tumma muovi.

Eli uusiksi meni, maalia ostaessani kauppias sanoi että raakamuovi tarvii sen pohjustusaineen. Lopuksi virallisesti päällimmäiseksi tulee matta lakka. Lakan ostin jo mutta tarvii hakea vielä se pohjustusaine.

Muuten noista puskureista ja päreistä; vaikka ne näyttää nuhruisilta ja naarmuisilta itse sain todella siistit ensin hankaamalla piet tms tahrat irti lakkabensiinillä. Sitten lähempi tarkastelu osoitti niiden olevan täynnä pieniä ruosteläikkiä ja -pisteitä. Ne ovat syntyneet nastoista irronneista murusista. Ne lähtee esim kynnellä rapsuttamalla (metallilla rapsutus naarmuttaa), ja lopuksi ruostetahrat irtoaa tinnerirätillä hankaamalla.

Ovipäreestä sen verran että kun kolhaisin oveni vaihtokuntoon aiemmin niin se pärekin meni aika moiselle vekille. Kun sen irroitin ja vein lämpöiseen (keskuslämmityskattilan päälle) vähäksi aikaa niin taivuttelemalla se palautui aivan normaaliksi, ainoastaan pienet nirhaumat tuli pintaan.

Kunhan saan puskurin kohta puoliin vaihdettua niin irroitan vanhasta ne kromiosat. Ne on sitten joutilaita jos joku niitä tarvii, mielestäni ne on aivan ruosteettomat. Pitää katsoa vaan se pitkä lista, se on nyt hieman taipunut mutta ei ole mitenkään vekillä. Jos se on hyvä niin laitan sitten myynti-ilmon niistä.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin