SLK natinat ja takaluukku
SLK natinat ja takaluukku
Tervehdys,
Pari viikkoa sitten pitkäaikainen unelma avoautosta sitten toteutui MB SLK 230 Kompressor . muodossa. Olen autoon muuten erittäin tyytyväinen vain pari asiaa askarruttaa.
Takaluukku sulkeutuu aivan normaalisti oikeaan asentoon sekä katto ylhäällä että alhaalla. Ajan mittaan takaluukun etureuna kuitenkin nousee pari milliä ylöspäin (näkyy selvästi taustapeileistä, että reuna tulee näkyviin). Luukku palautuu oikeaan asentoon, kun avausnappia käyttää hetkisen. Aivan kuin jokin lukitus ei pitäisi, Aika omituinen juttu ????
Toinen on ilmeisesti katosta tulevat nitinät kun katto ylhäällä. Katto auki sivuääniä ei kuulu. Ilmeisesti säätökysymys ???.
Pari viikkoa sitten pitkäaikainen unelma avoautosta sitten toteutui MB SLK 230 Kompressor . muodossa. Olen autoon muuten erittäin tyytyväinen vain pari asiaa askarruttaa.
Takaluukku sulkeutuu aivan normaalisti oikeaan asentoon sekä katto ylhäällä että alhaalla. Ajan mittaan takaluukun etureuna kuitenkin nousee pari milliä ylöspäin (näkyy selvästi taustapeileistä, että reuna tulee näkyviin). Luukku palautuu oikeaan asentoon, kun avausnappia käyttää hetkisen. Aivan kuin jokin lukitus ei pitäisi, Aika omituinen juttu ????
Toinen on ilmeisesti katosta tulevat nitinät kun katto ylhäällä. Katto auki sivuääniä ei kuulu. Ilmeisesti säätökysymys ???.
Don't eat yellow snow.
Re: SLK natinat ja takaluukku
Kontin luukkuun en osaa ottaa kantaa mutta katon natina korjautuu rasvauksella.. Ainakin Mercedeksen korjausohjeiden mukaan..SLK4Ever kirjoitti:Tervehdys,
Pari viikkoa sitten pitkäaikainen unelma avoautosta sitten toteutui MB SLK 230 Kompressor . muodossa. Olen autoon muuten erittäin tyytyväinen vain pari asiaa askarruttaa.
Takaluukku sulkeutuu aivan normaalisti oikeaan asentoon sekä katto ylhäällä että alhaalla. Ajan mittaan takaluukun etureuna kuitenkin nousee pari milliä ylöspäin (näkyy selvästi taustapeileistä, että reuna tulee näkyviin). Luukku palautuu oikeaan asentoon, kun avausnappia käyttää hetkisen. Aivan kuin jokin lukitus ei pitäisi, Aika omituinen juttu ????
Toinen on ilmeisesti katosta tulevat nitinät kun katto ylhäällä. Katto auki sivuääniä ei kuulu. Ilmeisesti säätökysymys ???.
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Official CARLSSON and BRABUS dealer
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:23
- Paikkakunta: Helsinki
Täältä ainakin löytyy ohje katon rasvaamiseen. http://www.benzworld.org/forums/r170-sl ... rytox.html
Kuvat
Mä oon kuvitellu että pieni narskunta kuuluu muuten nerokkaan auton kauppaan - hyvä silti jos on keinot päästä siitä! Mut miten ton rasvausohjeen kuvat aukee: multa se kysyy ainakin jotain salasanaa? Kuvista kai se varsinainen hyöty ois, muuten noista näkee vaan kannanottoja käytettäviin tuotteisiin.
Avoautoon kuuluu pienet narinat ja kitinät. Niihin kyllä tottuu ajan mittaan. Talvella taas kun hyppää umpiauton rattiin niin ihmettelee että käykö se auto ollenkaan kun on niin hiljaista. Kato se lukon kieli kuinka kiinni se menee ja rasvaa siitä liikkuvat osat niin pitäisi toimia.SLK4Ever kirjoitti:Aukee rekisteröitymällä forumin käyttäjäksi. Kiitos vinkistä
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Jepulis, sainkin rasvattua tänään nuo katon nivelet ja tiivisteet. Krytox:in tilalla tuli käytettyä ihan ruiskittavaa teflon rasvaa.
Olivat kyllä niin kuivan ja koskemattoman näköiset nuo nivelet ettei entisistä rasvoista ollut mitään jälkiä. Nyt auto on hiljainen kuin huopatossutehdas. Kiitos kaikille vinkkejä antaneille
Olivat kyllä niin kuivan ja koskemattoman näköiset nuo nivelet ettei entisistä rasvoista ollut mitään jälkiä. Nyt auto on hiljainen kuin huopatossutehdas. Kiitos kaikille vinkkejä antaneille

Don't eat yellow snow.
Ei muuten kuulu.tempera kirjoitti:Avoautoon kuuluu pienet narinat ja kitinät.
Jos cabriossa tai roadsterissa katto nitisee, natisee tai suhisee niin silloin vikaa on joko auton valmistuksen laadussa ja/tai rasvauksen ym puutteesta tai siitä että katon säädöt ovat pielessä. Mersun kohdalla laatutekijät ovat kohdillaan, joten silloin jää jäljelle nuo muut vaihtoehdot.
Mulla SLK:ssa katon natinaa aiheuttivat "kuivat" tiivisteet katon etureunassa. Niiden hoito kumitiivisteiden hoitoon tarkoitetuilla aineillä hävitti kitinät ja narinat kokonaan. Toinen ääniongelma oli ulkoapäin auton takakulmista tulevat äänet (lievä suhina ja rengasäänet). Se ratkesi katon säätämisellä..tehtiin huollossa, en tiedä tarkemmin mitä ja miten säädettiin.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Hyvä!
Ilmeisesti minunkin kannattaisi tehdä tuo rasvaus. Voisitko SLK4ever ystävällisesti vielä listata ne tuotteet joita käytit - ois sitten helpompi matkia? Tuota kallista Krytoxia ei kai sitten ainakaan kannata metsästää. Kiitos jo etukäteen!
Minulla ainakin kannatti. Ennen voitelua heitoissa ja montuissa narahteli ikävästi. Tuo voitelu tosiaan poisti nitinät ja natinat kokonaan.
Suurin sivuäänien aiheuttaja tod. näk. on ollut juurikin edellisen kirjoittajan mainitsema tuulilasin ja katon väliset kumitiivisteet.
Voitelua varten käytin Motonetistä hankitua teflon rasvaa (AT teflon) ja litium vaseliinia (CRC super adhesive grease). Lithium rasvalla kävin läpi kaikki metalli/metalli - kontaktipinnat, kuten katon avausmekanismin saranat, etuosan ohjaustapit, rullat ja lukitsimet.
Teflonilla rasvasin kaikki katon kumitiivisteet. Ruiskutin rasvan ensin kangaspalaan, jolla levitys ohueksi kerrokseksi. Tulos on 'mykistävä', suosittelen.
Suurin sivuäänien aiheuttaja tod. näk. on ollut juurikin edellisen kirjoittajan mainitsema tuulilasin ja katon väliset kumitiivisteet.
Voitelua varten käytin Motonetistä hankitua teflon rasvaa (AT teflon) ja litium vaseliinia (CRC super adhesive grease). Lithium rasvalla kävin läpi kaikki metalli/metalli - kontaktipinnat, kuten katon avausmekanismin saranat, etuosan ohjaustapit, rullat ja lukitsimet.
Teflonilla rasvasin kaikki katon kumitiivisteet. Ruiskutin rasvan ensin kangaspalaan, jolla levitys ohueksi kerrokseksi. Tulos on 'mykistävä', suosittelen.
Don't eat yellow snow.
Kyseisen foorumin palvelin tuntuu antavan nyt "server is too busy"-ilmoitusta rekisteröitymisen jälkeenkin. Olisikohan mahdollista kopioida nämä kuvat saataville jonnekin muualle?SLK4Ever kirjoitti:Aukee rekisteröitymällä forumin käyttäjäksi. Kiitos vinkistä
Joo, copyright koskee toki noitakin, mutta jos vaikka tekijänoikeuksien alkuperäiseltä omistajalta kysyisi jälkeenpäin (foorumin alkaessa toimia) lupaa kuvien lainaukselle? Kuvittelisin luvan irtoavan ilman muuta, mutta tuskin vahinko on kovin suuri, mikäli kuvat poistetaan cease-and-desist menettelyn kautta, jos näin ei olisikaan.
Re: SLK natinat ja takaluukku
Mitä vaihtoehtoja on, kun slk-r170 takaluukun kannen etupään lukitus (iskarin kohdalla) ei pidä vasemmalla puolella. Siellä näkyy lähen konepellin lukon näköinen vivusto mutta se ainoastaan työntää tätä luukun salpaa ylöspäin, eikä lukitu vaikka millä painaisi. Mikähän systeemi salvan lukossa on. Aika hankala on myös verhoilun irroitus, että voisi lähemmin kurkata
Re: SLK natinat ja takaluukku
Verhoilu puretaan ensin luukku normaalisti auki se mitä saa, lopuksi luukku toiseen suuntaan (kattoa auki, mutta vian siihen asti että takaluukku lopettaa liikkeen) ja sivukappaleet mahtuu pois.
Pari arvausta:
Siinä on säätö, se voi olla pielessä.
Rasvan puute, jumittaa.
Hätäavausvaijeri jumittaa ja pitää lukkoa auki.
Pari arvausta:
Siinä on säätö, se voi olla pielessä.
Rasvan puute, jumittaa.
Hätäavausvaijeri jumittaa ja pitää lukkoa auki.
Re: SLK natinat ja takaluukku
Ok. Tunnet näköjään auton. Sainkin sen lopulta auki. Vaijeri oli poikki ja sit sidottu käsikäyttövaijeri pitämään salpaa auki, että systeemi edes jotenkin toimi. Oli ollut pitkään tuolleen. Joku oli tuntenut rakenteen, kun verhoilua ei ole avattu. Mitenkähän säätö menee uudella vaijerilla että olis heti sopiva kireys ja tulis kerralla kuntoon
Re: SLK natinat ja takaluukku
Sellainen juttu vielä, että vasemman takalampun lähellä oli musta mokkula, johon tuli kaksi johtoa. Toinen oli kierteellä kiinnitettävä mutta vain puoliksi kiinni. Kiersin sen pohjaan, jonka jälkeen takaluukku meni kyllä katto napista kiinni mutta ikkunat (myös pienet kolmiot) jäivät auki. Kun avasin liitintä hieman aukipäin, prosessi jatkui normaalisti loppuun asti?
Re: SLK natinat ja takaluukku
Antenivahvistin se lampun alla oleva.
Ei pitäisi liittyä sinun ikkunaongelmaan.
Ei pitäisi liittyä sinun ikkunaongelmaan.
Re: SLK natinat ja takaluukku
Ok. Ikkunat meni kuitenkin kiinni, kun löysäsin sitä. Radio on tosiaan hieman säröillyt, joten kierrän ruuvin nyt uudelleen kiinni, kun pikkuikkunatkin ovat ylhäällä. Odottelen vaijereita. Mielenkiintoinen auto kaikenkaikkiaan
Re: SLK natinat ja takaluukku
Löytyy Mersun listaus kattoon ja sen ohjaukseen liittyvistä komponenteista ja vianetsintäohje.
Ovat PDF muodossa, tähän ei taada saada liitettyä.
Laita privaatilla sähköposti niin pistä tulemaan..
Ovat PDF muodossa, tähän ei taada saada liitettyä.
Laita privaatilla sähköposti niin pistä tulemaan..
Re: SLK natinat ja takaluukku
Onko katon voitelukuvia jollain? Jostain ne joskus löysin pdf:nä mutta ovat hukkuneet. Olivat virallisesta huoltomanuaalista.
230 C 1978
Re: SLK natinat ja takaluukku
Oli tosiaan antennivahvistin, koska uudesta; jonkun toisen "jostain syystä" ostamasta radiosta tuli uusi. Minä jo kaupoista kajareita katselin, että jotain sais kuulumaan
Re: SLK natinat ja takaluukku
En saanut sitä pdf:ää mutta kerro kuinka vaihdetaan vetoakselin stefat. Tulee jonkinverran öljyä vasemmalta puolelta. Onko siellä takaperässä myös joku huohotin