päivää mersuforum
päivää mersuforum
olen ostamassa e-sarjan diesel mersua.
muutamia kysymyksiä olis asiantuntioille,
auto tulee olemaan vm. 2002-2004
korimallihan tuos vaihtuu
jos on vm.2002 uudempi ja vanhempikorinen samoilla kilometreilla niin kumpaaa suosittelette, vikoja joita tulisi huomioida autoja vertailessa, jostakin olen kuullut että uudempikorises olis ollut aika paljonkin pikkuvikoja.
hinnassahan ero on jo aika suuri.
muutamia kysymyksiä olis asiantuntioille,
auto tulee olemaan vm. 2002-2004
korimallihan tuos vaihtuu
jos on vm.2002 uudempi ja vanhempikorinen samoilla kilometreilla niin kumpaaa suosittelette, vikoja joita tulisi huomioida autoja vertailessa, jostakin olen kuullut että uudempikorises olis ollut aika paljonkin pikkuvikoja.
hinnassahan ero on jo aika suuri.
Nuo vanhemmat (210, väykky) ovat kovia pelejä ruostumaan, ellei ole ollut täydellisellä huolenpidolla. Tietenkin autokin on tuossa vaiheessa jo 8v vanha ja suomen luonto tekee ihmeitä. CDI-vehkeethän ei aivan samalle tasolle pääse luotettavuudeltaan noiden vanhojen rivipumppujen kanssa, mutta kaikenkaikkiaan loistavia pelejä. Toki noissakin jo kaiken maailman hiukkassuodattimia ja muuta viherpiipertäjien ympäristöhömpötystä, jotka ovat vikaherkkiä..
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
No kovia ja kovia, pikku pintaruostetta niissä ilmenee.
Varmaan ihan hyviä autoja molemmat, ei oo 211 korista kokemusta, mutta facelift E200CDi on alla ja ihan hyvin on pelannut. Mitä nyt koneen tyynyt, koiranluut, takakelkan kannatinkumet, polttoainejärjestelmän o-renkaat ja jotain pikku huoltojuttuja (akku yms). ostohinnan päälle on mennyt ehkä tonni, mutta nyt ei pitäis olla odotettavissa mitään remontteja pitkään aikaan.
Kulutus on kohtuullinen n. 5 l/100 maantiellä varmaan sama tossa uudemmassa. webasto sais olla talvella. Takaluukun ja takalasin muotoilu on täysin epäonnistunut tässä 210 mallissa. kun lumi sulaa katolla ja takalasissa vedeksi se valuu takakontin uraan ja jäätyy sinne -> takakonttia ei meinaa saada auki. Tarkoitettu kai säilyttettäväks tallissa.
Varmaan ihan hyviä autoja molemmat, ei oo 211 korista kokemusta, mutta facelift E200CDi on alla ja ihan hyvin on pelannut. Mitä nyt koneen tyynyt, koiranluut, takakelkan kannatinkumet, polttoainejärjestelmän o-renkaat ja jotain pikku huoltojuttuja (akku yms). ostohinnan päälle on mennyt ehkä tonni, mutta nyt ei pitäis olla odotettavissa mitään remontteja pitkään aikaan.
Kulutus on kohtuullinen n. 5 l/100 maantiellä varmaan sama tossa uudemmassa. webasto sais olla talvella. Takaluukun ja takalasin muotoilu on täysin epäonnistunut tässä 210 mallissa. kun lumi sulaa katolla ja takalasissa vedeksi se valuu takakontin uraan ja jäätyy sinne -> takakonttia ei meinaa saada auki. Tarkoitettu kai säilyttettäväks tallissa.
Niin melko vähäistä pintaruostetta se kuitenkin on.jarskak kirjoitti:No kovia ja kovia, pikku pintaruostetta niissä ilmenee.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Suosittelen W211, vm 2004, jossa on jo sinkkikori ja nanolakka.
Kokemuksesta voin sanoa, että toimii tuo sinkki hyvin. Aiemmassa autossani oli 15 kk ajan pelti paljaana peukalonpään kokoiselta alueelta, takaoven alakulmasta, kun ovi oli väärin säädetty ja kiveniskemät lohkaisivat maalin. Ei alkanut ruostumaan ainakaan vielä tuon 15 kk:n aikana ollenkaan.
Muutenkin nätti ja mukava auto tuo W211, eikä ainakaan itselläni ollut siinä mitään ylimääräisiä vikoja. Kuuleman mukaan vm 2004 parannettu lukuisia pieniä juttuja ja 2005 vielä roppakaupalla lisää.
Kokemuksesta voin sanoa, että toimii tuo sinkki hyvin. Aiemmassa autossani oli 15 kk ajan pelti paljaana peukalonpään kokoiselta alueelta, takaoven alakulmasta, kun ovi oli väärin säädetty ja kiveniskemät lohkaisivat maalin. Ei alkanut ruostumaan ainakaan vielä tuon 15 kk:n aikana ollenkaan.
Muutenkin nätti ja mukava auto tuo W211, eikä ainakaan itselläni ollut siinä mitään ylimääräisiä vikoja. Kuuleman mukaan vm 2004 parannettu lukuisia pieniä juttuja ja 2005 vielä roppakaupalla lisää.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Onko tälle jotakin perusteluita?nj^ kirjoitti:No luonnollisesti jos diisselin ostaa niin v6 tai v8 pellin alle, ei noita nelipyttysiä.
Ja itse valitsisin myös uudemman. Varmasti parempi valinta
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Viimeksi muokannut simppa80, To 01.07.2010 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
hieno väyskä. ruosteeton takaluukku,myytävänäSergey kirjoitti:Niin melko vähäistä pintaruostetta se kuitenkin on.jarskak kirjoitti:No kovia ja kovia, pikku pintaruostetta niissä ilmenee.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Offia ja kuulin eilen tän yhdeltä kuorma-auto kuskilta että Veho on määrittäny uuden nimityksen ruosteelle.
Sen nimi on kuulema "hyppyruoste"
Ja se kuulema tulee esim. talvella kun aura-auto ajaa terä alhaalla ja siitä kipinät sinkoo takana ajavan maalipintaan ja jne..
Ja tästä esim. kyljet ruostuu pisteille ja näin ollen takuu raukee.
Väitti sinisillä silmillä että asia on totta mut mua nauratti.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
(varmaan ovat kusseet sitä silimään)![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Sen nimi on kuulema "hyppyruoste"
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Ja se kuulema tulee esim. talvella kun aura-auto ajaa terä alhaalla ja siitä kipinät sinkoo takana ajavan maalipintaan ja jne..
Ja tästä esim. kyljet ruostuu pisteille ja näin ollen takuu raukee.
Väitti sinisillä silmillä että asia on totta mut mua nauratti.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
(varmaan ovat kusseet sitä silimään)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 256
- Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51
- kristian_k
- Vakiokalustoa
- Viestit: 149
- Liittynyt: Pe 19.08.2005 17:52
- Paikkakunta: Tampere
Alkupään 211-mallisissahan tais olla aika paljon ongelmaa niiden sähköhydraulisten SBC-jarrujen kanssa.. ja muutenkin mitä tossa tolpallakin on näistä juteltu niin huomattavasti vähemmän ollut vikoja facelift-malleissa (2007-) jollaista itsekin tulee veivattua.
Jotenkin olen pitänyt aina nyrkkisääntönä ettei koskaan kannata ostaa jonkun automallin ensimmäistä vuosikertaa... Että jos itsellä olis vaihtoehtona esim. puoli miljoonaa ajettu alkupään W211 tai samaan hintaan pari vuotta vanhempi mutta huomattavasti vähemmän ajettu ja todistetusti hyvin pidetty/ruosteeton väyrynen niin ei kauaa tarvitsisi miettiä kumpaan valinta kallistuu![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Jotenkin olen pitänyt aina nyrkkisääntönä ettei koskaan kannata ostaa jonkun automallin ensimmäistä vuosikertaa... Että jos itsellä olis vaihtoehtona esim. puoli miljoonaa ajettu alkupään W211 tai samaan hintaan pari vuotta vanhempi mutta huomattavasti vähemmän ajettu ja todistetusti hyvin pidetty/ruosteeton väyrynen niin ei kauaa tarvitsisi miettiä kumpaan valinta kallistuu
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
"Tähti kirkkain, tähti kaunein mulle loistaa, yössä kuljen vain sen hohde seuranain.."
W213 E220d 4Matic -17 (työväline)
W123 240D -83 (Tallissa odottamassa motivaatiota)
S203 C200T CDI A Classic -05 (EX)
W124 E250D -94 (EX)
W124 200D -93 (EX)
W124 E200D -95 (EX)
W124 E200D -94 (EX)
W202 C180 Esprit -98 (EX)
W201 190E 2.0 Aut. -87 (EX)
W213 E220d 4Matic -17 (työväline)
W123 240D -83 (Tallissa odottamassa motivaatiota)
S203 C200T CDI A Classic -05 (EX)
W124 E250D -94 (EX)
W124 200D -93 (EX)
W124 E200D -95 (EX)
W124 E200D -94 (EX)
W202 C180 Esprit -98 (EX)
W201 190E 2.0 Aut. -87 (EX)