Joo, elikkä potilas on tuo -98 C180, aj. 150 tkm. Pidemmän aikaa jo (varsinkin talvella) ollut hieman nihkeä lähtemään ekalla yrityksellä käyntiin kylmänä, mutta nyt on mennyt semmoiseksi ettei tahdo pysyä tyhjäkäynnillä käynnissä ollenkaan ennenkuin kone hieman lämpeää. Kulkupuoli on myös aika nykivää ja koneen lämmettyäkään ei tunnu ihan kaikki hulppeat 122 hevosta olevan kotona.. Mistähän tämmöistä ongelmaa pitäis lähteä paikantamaan?
Vanhassa 190E:ssäni oli muinoin vastaavaa ongelmaa, tais johtua lisäilmaluistista...
"Tähti kirkkain, tähti kaunein mulle loistaa, yössä kuljen vain sen hohde seuranain.."
Ilmamassamittaria tai Lambdaa lähtisin ekana tutkimaan.
Ite vaihoin omaan C180 -98 äsken juuri ilmamassamittarin. Käynnistyvyys parani huomattavasti varsinkin kylmäkäynnistys. Myös kaikki 122 heppaa tulivat takaisin tallille nyt pystyy painamaan kaasun pohjaan ilman että hyytyy.
W204 Avantgarde C320cdi 4Matic -08
W202 Classic C180 -98 Ex
Kokeilin nyt ottaa sen maffin piuhan irti ja käynnistyi kuin enkeli mutta hiipui heti kun laitoin takas paikoilleen.. eli vika on mitä ilmeisimmin paikannettu. Ei muuta kuin tilausta menemään KL:lle!
"Tähti kirkkain, tähti kaunein mulle loistaa, yössä kuljen vain sen hohde seuranain.."
Ite hain KL-varaosasta sen MAffin. Ja tarvikkeenakin saa kun kysyy. Jos ostaa boschilaisen nii siin tulee mukana se putkikin, ja hintaa jtn päälle 200e.
Tarvikemallin ostaessa hintaa puolet vähemmän ja eikä tule sitä putkea mukana, eli pelkkä uusi anturi kiinni. 5min homma
Itellä just KL:län tarvike maffi ja hyvin toimii
tarvikkeessakin luki et made in German
W204 Avantgarde C320cdi 4Matic -08
W202 Classic C180 -98 Ex
Noniin, Pierburgin palikka tuli hommattua kuitenkin... kaveri sai työpaikkansa kautta tilattua kohtuuhintaan. Nyt käynnistyy iloisesti ja lähtee ku talonmiehen muija liukkaalta peltikatolta (jos nyt satakasikymppisestä näin voi sanoa)