Viton sisemmän raidetangonpään vaihto?
Viton sisemmän raidetangonpään vaihto?
Miten tuo sisempi pää vaihdetaan, onko kumisuojuksen alla kiinnitys, tuleeko pyörittämällä pois kenties?
W638 CDI
En ole irroittanut raidetankoja koskaan sieltä ohjausvaihteesta tai mikä sen nimi sitten onkaan. Ilmeisesti siis olet irroittamassa niita tankoja sieltä haitarikumin sisältä ? Onko siellä väljää ?
Vai oletko vaihtamassa vain sitä haitarikumia ?
Vai oletko vaihtamassa vain sitä haitarikumia ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
alatukivarret irti ja siitä ne sitten onkin jo purettavissa nätisti avain koko luokkaa 36 en nyt kyllä muista ihan varmaksi mutta hiukkasen "isompaa" kaliberia se oli uudesta mittaat niin ei kauas heitä varmaksi eli kierteellä ovat hammastangossa kiinni. Tosinsanoen nosturilla on pirun paljon mukavampi puuhata ku maanrajassa ja pulttipyssy on hyvä kaveri vaikka ilmankin varmaan tulee toimeen
Motivaatiot katosi, ennen kuin pääsin edes vauhtiin, eli osaisko joku sanoa suoraan lenkkikoon mikä on sisemmässä raidetangossa?
Iso se on varmaan 40 milliä ja yli, siis jos nyt joku sattuisi sen tietämään suoraan, niin voisi käydä ostamssa oikean kokoisen ilman könyymisiä, tarvike osassa koko on eri.
Iso se on varmaan 40 milliä ja yli, siis jos nyt joku sattuisi sen tietämään suoraan, niin voisi käydä ostamssa oikean kokoisen ilman könyymisiä, tarvike osassa koko on eri.
W638 CDI
keefi:ä nämä Vitot kohtelevat kaltoin...vilpittömästikeef kirjoitti:- kai se täytyy ekana uhrautua, nivel hajos jotenkin kokonaan, pyörästä mitattuna parin sentin klappi.
edit.
Eipäs ollutkaatkaan sisänivel, vaan kaksi viikkoa sitten vaihdettu alapallonivel, aivan sökö, hienoa.. Autotechteilen nivel.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Miltäs se lootan sielun elämämä vaikuttaa ? Olisko siellä mahdollista vaikuttaa tietokoneen näkemään paineeseen (sähköinen huijaus) ?
Mulla näyttää tälleen "vakio" tehoilla olevan edelleen tai ainakin nykyään ongelmana "välikaasulla" ajettaessa 2-3 vaihdossa tapahtuva kierrosten karkaaminen 1...2 sekunniksi. En ymmärrä yhtään miksi niin tapahtuu. Kaasu pohjassa sitä ei (kait) tapahdu, mutta kun ei aina voi ajaa kaasu pohjassa
Mulla näyttää tälleen "vakio" tehoilla olevan edelleen tai ainakin nykyään ongelmana "välikaasulla" ajettaessa 2-3 vaihdossa tapahtuva kierrosten karkaaminen 1...2 sekunniksi. En ymmärrä yhtään miksi niin tapahtuu. Kaasu pohjassa sitä ei (kait) tapahdu, mutta kun ei aina voi ajaa kaasu pohjassa
Lisää tietoa: www.skg.fi
- joo sama juttu, sen täytyy johtua siittä että, kolmosen levypakka on tehty ihan irtonaisen löysäksi, kun taas muut pakat on lähes kiinteitä, ihme juttu mut näin on kahdessa laatikossa. Liittyy siihen rakenteeseen missä se rumpu on kolmospakalla. Ei pysty millään vaikuttaan paineisiin tossa vaihdossa, pitäis kokeillä eribokseja cdi, bensa, citikka.
Paineiden nostolla meinasinkin, että vaikutetaan kaikkiin vaihteisiin (pakkoihin) ja silloin kun pakka on jo kytkeytynyt, eli ei lähtisi luistamaan jos vain on saatu vaihde sisään.
Tuo vaihtamisessa oleva "hapuilu" ei sitten taida parantua oikein millään konstilla...vai saisiko sitä jotenkin mekaanisesti muuteltua, pitäisi miltei kysyä konsultaatiatoa sieltä Siekkiseltä. (kun vain ymmärtäisi mikä sitä vaihtamista vaivaa)
Kokeilin jopa sitä, että laitoin sen MAP anturin takaisin paikalleen, jos se ahtopainetieto menisi laatikon tietokoneelle, mutta ei sillä ole mitään vaikutusta...MAP:a ei tarvita näissä.
Olen tässä suunnitellut, että laittaisi tiedonkeruun solenoidelta, niin näkee onko tietokoneen käskyt "huonoja" kun ongelma esiintyy...vai onko vika todellakin ihan mekaaninen.
Jonkin citikan boxin luulisi saavan jo aika halvalla...joten pistetäänkö kustannukset puoliksi ja kokeillaan ?
[Olisihan sitä ihmisellä järkevämpääkin tekemistä tosin ]
Tuo vaihtamisessa oleva "hapuilu" ei sitten taida parantua oikein millään konstilla...vai saisiko sitä jotenkin mekaanisesti muuteltua, pitäisi miltei kysyä konsultaatiatoa sieltä Siekkiseltä. (kun vain ymmärtäisi mikä sitä vaihtamista vaivaa)
Kokeilin jopa sitä, että laitoin sen MAP anturin takaisin paikalleen, jos se ahtopainetieto menisi laatikon tietokoneelle, mutta ei sillä ole mitään vaikutusta...MAP:a ei tarvita näissä.
Olen tässä suunnitellut, että laittaisi tiedonkeruun solenoidelta, niin näkee onko tietokoneen käskyt "huonoja" kun ongelma esiintyy...vai onko vika todellakin ihan mekaaninen.
Jonkin citikan boxin luulisi saavan jo aika halvalla...joten pistetäänkö kustannukset puoliksi ja kokeillaan ?
[Olisihan sitä ihmisellä järkevämpääkin tekemistä tosin ]
Lisää tietoa: www.skg.fi
Pelkäänpä että cdi:n boxi on mahdottomuus, eikös se tiedä/ohjaa/opasta moottoria minkä kerkiää. Rajoittaa sen vääntöä vaihtotilanteissa yms. ja se kun huomaa, että hei täällähän ei ole järkeä moottorinohjaisemssa niin punavalo ontaattu heti startista.
mutta mistäs sen tietää ennen kuin kokeilee...
cdi: vähän kierroksia, paljon vääntöä, ei tehoa
citroen: paljon kierroksia, vähän vääntöä, ei tehoa
citroen + mb moottori, paljon kierroksia, paljon vääntöä = ***tusti tehoa
mutta mistäs sen tietää ennen kuin kokeilee...
cdi: vähän kierroksia, paljon vääntöä, ei tehoa
citroen: paljon kierroksia, vähän vääntöä, ei tehoa
citroen + mb moottori, paljon kierroksia, paljon vääntöä = ***tusti tehoa
Lisää tietoa: www.skg.fi