Kokemuksia tenavatähdestä vm 1990

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

Kokemuksia tenavatähdestä vm 1990

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Tuommoinen tuli hankittua. On ollut tutulla kaverilla viimeiset 19 vuotta ja historia on siltä osin tuttua tarinaa. W124 230E lähti viime torstaina Tampereelle.
Kyseessä kaasariversio, joka oli kunnon karstassa, pöllyttelin eilen pahimmat pois.
Minkälaisia käyttökokemuksia teitillä on ollut tästä W201 mallista.

Ps. auton 99% ruosteettomuus, dokumentoitu huoltohistoria ja ennen kaikkea hinta 700€ (Rintajoupin huutokauppa) pakottivat ostamaan

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/3308765
http://kuvaton.com/k/orT.jpg
Viimeksi muokannut Teranryh, Pe 18.06.2010 09:18. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Hyvä auto ajaa, ja varsinkin tuolla turbomotilla on isolla tiellä kivuton auto. vajaa 20tkm tullut ajettua ja yhtään ei harmita, että vaihtoi 10v uudemman fordin tuohon 8)
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Kokemuksia tenavatähdestä vm 1990

Viesti Kirjoittaja RH »

Teranryh kirjoitti:Tuommoinen tuli hankittua. On ollut tutulla kaverilla viimeiset 19 vuotta
Ei se ihan huono auto ole voinut olla, kun noin kauan kaverisi sillä on ajellut. :wink: :D
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

Jatkoa

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Auto on ollut vanhalla (anteeksi) herrasmiehellä. Kaikesta näkee, ettei ole revitelty. Okei, karstoja poltin ajamalla. Onko jotain muita vinkkejä alkuperäisten 77KW löytämiseen. Ruiskukoneisiin on niitä linimenttejä, mitenkä tällaisiin?

Ps. saisiko vinkin, mihin voisi laittaa autonsa kuvia, tuo nettiauto on vähän väärä foorumi, kun auto ei ole myynnissä :lol:
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Gallerioiden teko:
http://kuvat.fi/
http://photobucket.com/

Yksittäisten kuvien uppiminen:
http://www.aijaa.com/
http://kuvaton.com/k
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

RE

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Kiitos linkeistä!
Eilen oli maanantaina hankittu Mersu nosturilla. Pohja oli iloinen yllätys, terveessä kunnossa. Uusi pakoputki, iskarit, jarruputket. Ainoa korjattava asia on kardaanin rättinivel(?) vai mikä sen nimi on ja takaristikossa oleva pieni väjys. Kulutusosia...
Oletteko hoidelleet tuollaisia operaatioita osien vaihdolla vai vaihtamalla ehjän kardaanin? Euro on hyvä konsultti ja panee kyselemään :wink:
Viimeksi muokannut Teranryh, La 19.06.2010 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Re: RE

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Teranryh kirjoitti:Kiitos linkeistä!
Eilen oli maanantaina hankittu Mersu nosturilla. Pohja oli iloinen yllätys, terveessä kunnossa. Uusi pakoputki, iskarit, jarruputket. Ainoa korjattava asia on kardaanin rättinivel(?) vai mikä sen nimi on ja takaristikossa oleva pieni väjys.
Oletteko hoidelleet tuollaisia operaatioita osien vaihdolla vai vaihtamalla ehjän kardaanin? Euro on hyvä konsultti ja panee kyselemään :wink:
Kyllä rättinivelen vaihto riittää. Pieni välys kardaanin nivelessä ei välttämättä aiheuta mitään toimenpiteitä. Kumpi rättinivel sinulla on väljä, perän vai vaihteistonpuoleinen?
Onko autossasi muuten vaihteiston takana kaksi kumimaista limppua? JOissain W201 bensoissa on edessä sekä rättinivel että nk. värinänvaimennin.
Jos otat kardaanin irti, niin muista merkata sen etu-ja takapätkän asento toisiinsa nähden esim. maalilla ettei akseliin tule mahdollisia tasapaino-ongelmia (tärinää).
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12819
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

heh, 99% ruosteeton... kuitenkin kaaret, etuloksu,ovet ruosteessa. Kummasti vaihdettavaa osaa jne-> eli perus pappan auto, ajetultu tuohon 350tkm asti kauheesti osia vaihtamatta :D
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

Jatkoa

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Kardaanissa on vaihteiston puolella kaksi limppua ja niistä etummainen on korkannut.
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Re: Jatkoa

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Teranryh kirjoitti:Kardaanissa on vaihteiston puolella kaksi limppua ja niistä etummainen on korkannut.
Jep, eli etummaisella tarkoittanet sitä lähempänä vaihteistoa olevaa rättiniveltä. Tuota rättinivelen kuntoa ei ole välttämättä helppo tutkailla, kun se lymyilee värinänvaimentimen takana piilossa. Vääntele käsillä vielä sitä värinänvaimenninta-siinäkään ei saisi olla pahoja murtumia, sillä se aiheuttaa matalilla kierroksilla värinöitä. Itse en kyllä tiedä kuinka suuri koko värinänvaimentimen vaikutus on nelisylinterisissä bensakoneissa. Rikkinäisenähän se aiheuttaa ongelmia kaikissa moottoristyypeissä. Sehän on selvää, että 5-sylinteriset dieselit vaativat tuon värinänvaimentimen

Rättinivelen kunto selviää lopullisesti vasta kun se on irroitettu paikaltaan. Se saattaa olla huonokuntoisempi kuin kiinniollessa näyttää.
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

RE

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Kysyin hinnan paikallisesta autokorjaamosta ja työn osuus on 50-100€ välissä. Koko kardaani irti, uusi rättinivel ja uusi ristikko ja tasapainotus.
Kiitoksia paljon neuvoista!
Viimeksi muokannut Teranryh, La 19.06.2010 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12819
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

semmoinen vinkki että kannattaa se rättinivel hakea vehosta /kl / vastaavasta, noissa tarvikkeissa ollut sitä ettei rätin holkit mee auton vastepintoihin (holkit liian isot).
hogi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 19.06.2010 10:34

Re: Jatkoa

Viesti Kirjoittaja hogi »

Teranryh kirjoitti:Auto on ollut vanhalla (anteeksi) herrasmiehellä. :
Vanhan papan käytöstä; Ajettu ykkönen silmässä kovilla kierroksilla kytkintä luistattaen motaria väärään suuntaan... :D :D
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Re: RE

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Teranryh kirjoitti:Kysyin hinnan paikallisesta autokorjaamosta ja työn osuus on 50-100€ välissä. Koko kardaani irti, uusi rättinivel ja uusi ristikko ja tasapainotus.
Kiitoksia paljon neuvoista!
No toivotaan, että tulee hyvä-toivottavasti ammattilaiset kyseessä, sillä muuten tulee ongelmia.
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

RE

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Tuo muu homma on kaiketi perushommaa kokeneelle Mersu-asentajalle. Lahden Kansityö Oy hoitaa tasapainotuksen.
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

HS jatkaa

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Viikon on ollut auto alla ja joka päivä ajossa. Olen tottunut ja kovasti tykästynyt Mersuun. Tehon puutekaan ei tunnu enää niin dramaattiselta. Kyllä tuollakin kortin saa pois, Mr. Teijo Paakkaria lainatakseni.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Milläs tekniikalla tämä oli?
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

jatkoa

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Koneena on kaksilitrainen kaasarikone, 77KW.
Vastaa Viestiin