Kokemuksia tenavatähdestä vm 1990
Kokemuksia tenavatähdestä vm 1990
Tuommoinen tuli hankittua. On ollut tutulla kaverilla viimeiset 19 vuotta ja historia on siltä osin tuttua tarinaa. W124 230E lähti viime torstaina Tampereelle.
Kyseessä kaasariversio, joka oli kunnon karstassa, pöllyttelin eilen pahimmat pois.
Minkälaisia käyttökokemuksia teitillä on ollut tästä W201 mallista.
Ps. auton 99% ruosteettomuus, dokumentoitu huoltohistoria ja ennen kaikkea hinta 700€ (Rintajoupin huutokauppa) pakottivat ostamaan
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/3308765
http://kuvaton.com/k/orT.jpg
Kyseessä kaasariversio, joka oli kunnon karstassa, pöllyttelin eilen pahimmat pois.
Minkälaisia käyttökokemuksia teitillä on ollut tästä W201 mallista.
Ps. auton 99% ruosteettomuus, dokumentoitu huoltohistoria ja ennen kaikkea hinta 700€ (Rintajoupin huutokauppa) pakottivat ostamaan
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/3308765
http://kuvaton.com/k/orT.jpg
Viimeksi muokannut Teranryh, Pe 18.06.2010 09:18. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Re: Kokemuksia tenavatähdestä vm 1990
Ei se ihan huono auto ole voinut olla, kun noin kauan kaverisi sillä on ajellut.Teranryh kirjoitti:Tuommoinen tuli hankittua. On ollut tutulla kaverilla viimeiset 19 vuotta


Jatkoa
Auto on ollut vanhalla (anteeksi) herrasmiehellä. Kaikesta näkee, ettei ole revitelty. Okei, karstoja poltin ajamalla. Onko jotain muita vinkkejä alkuperäisten 77KW löytämiseen. Ruiskukoneisiin on niitä linimenttejä, mitenkä tällaisiin?
Ps. saisiko vinkin, mihin voisi laittaa autonsa kuvia, tuo nettiauto on vähän väärä foorumi, kun auto ei ole myynnissä
Ps. saisiko vinkin, mihin voisi laittaa autonsa kuvia, tuo nettiauto on vähän väärä foorumi, kun auto ei ole myynnissä

Gallerioiden teko:
http://kuvat.fi/
http://photobucket.com/
Yksittäisten kuvien uppiminen:
http://www.aijaa.com/
http://kuvaton.com/k
http://kuvat.fi/
http://photobucket.com/
Yksittäisten kuvien uppiminen:
http://www.aijaa.com/
http://kuvaton.com/k
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
RE
Kiitos linkeistä!
Eilen oli maanantaina hankittu Mersu nosturilla. Pohja oli iloinen yllätys, terveessä kunnossa. Uusi pakoputki, iskarit, jarruputket. Ainoa korjattava asia on kardaanin rättinivel(?) vai mikä sen nimi on ja takaristikossa oleva pieni väjys. Kulutusosia...
Oletteko hoidelleet tuollaisia operaatioita osien vaihdolla vai vaihtamalla ehjän kardaanin? Euro on hyvä konsultti ja panee kyselemään
Eilen oli maanantaina hankittu Mersu nosturilla. Pohja oli iloinen yllätys, terveessä kunnossa. Uusi pakoputki, iskarit, jarruputket. Ainoa korjattava asia on kardaanin rättinivel(?) vai mikä sen nimi on ja takaristikossa oleva pieni väjys. Kulutusosia...
Oletteko hoidelleet tuollaisia operaatioita osien vaihdolla vai vaihtamalla ehjän kardaanin? Euro on hyvä konsultti ja panee kyselemään

Viimeksi muokannut Teranryh, La 19.06.2010 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: RE
Kyllä rättinivelen vaihto riittää. Pieni välys kardaanin nivelessä ei välttämättä aiheuta mitään toimenpiteitä. Kumpi rättinivel sinulla on väljä, perän vai vaihteistonpuoleinen?Teranryh kirjoitti:Kiitos linkeistä!
Eilen oli maanantaina hankittu Mersu nosturilla. Pohja oli iloinen yllätys, terveessä kunnossa. Uusi pakoputki, iskarit, jarruputket. Ainoa korjattava asia on kardaanin rättinivel(?) vai mikä sen nimi on ja takaristikossa oleva pieni väjys.
Oletteko hoidelleet tuollaisia operaatioita osien vaihdolla vai vaihtamalla ehjän kardaanin? Euro on hyvä konsultti ja panee kyselemään
Onko autossasi muuten vaihteiston takana kaksi kumimaista limppua? JOissain W201 bensoissa on edessä sekä rättinivel että nk. värinänvaimennin.
Jos otat kardaanin irti, niin muista merkata sen etu-ja takapätkän asento toisiinsa nähden esim. maalilla ettei akseliin tule mahdollisia tasapaino-ongelmia (tärinää).
Re: Jatkoa
Jep, eli etummaisella tarkoittanet sitä lähempänä vaihteistoa olevaa rättiniveltä. Tuota rättinivelen kuntoa ei ole välttämättä helppo tutkailla, kun se lymyilee värinänvaimentimen takana piilossa. Vääntele käsillä vielä sitä värinänvaimenninta-siinäkään ei saisi olla pahoja murtumia, sillä se aiheuttaa matalilla kierroksilla värinöitä. Itse en kyllä tiedä kuinka suuri koko värinänvaimentimen vaikutus on nelisylinterisissä bensakoneissa. Rikkinäisenähän se aiheuttaa ongelmia kaikissa moottoristyypeissä. Sehän on selvää, että 5-sylinteriset dieselit vaativat tuon värinänvaimentimenTeranryh kirjoitti:Kardaanissa on vaihteiston puolella kaksi limppua ja niistä etummainen on korkannut.
Rättinivelen kunto selviää lopullisesti vasta kun se on irroitettu paikaltaan. Se saattaa olla huonokuntoisempi kuin kiinniollessa näyttää.
Re: Jatkoa
Vanhan papan käytöstä; Ajettu ykkönen silmässä kovilla kierroksilla kytkintä luistattaen motaria väärään suuntaan...Teranryh kirjoitti:Auto on ollut vanhalla (anteeksi) herrasmiehellä. :


Re: RE
No toivotaan, että tulee hyvä-toivottavasti ammattilaiset kyseessä, sillä muuten tulee ongelmia.Teranryh kirjoitti:Kysyin hinnan paikallisesta autokorjaamosta ja työn osuus on 50-100€ välissä. Koko kardaani irti, uusi rättinivel ja uusi ristikko ja tasapainotus.
Kiitoksia paljon neuvoista!
HS jatkaa
Viikon on ollut auto alla ja joka päivä ajossa. Olen tottunut ja kovasti tykästynyt Mersuun. Tehon puutekaan ei tunnu enää niin dramaattiselta. Kyllä tuollakin kortin saa pois, Mr. Teijo Paakkaria lainatakseni.