Sergey kirjoitti:tosiaan tässähä vakiona on sporttiversiona vain 7½x16 eikä 8x16 mitä muisteloin väärin. ja renkaana 215/55.... jokatapauksessa se 225 on kasille liian levee kumi kun puhutaan tämmöisestä tuningista.
Ohjekirjassa ainakin lukee aluvanteille 17x8" ja 235/45 Nimenomaan cdi-koneitten kohdalla, bensavehkeissä onkin sitten muistaakseni joku 205/55r16
Tässähän se avainsana. Sinällään tuo rengas/vanne yhdistelmä olisi ihan hyvä, mutta kun halutaan tuoda sitä vannetta kaarelle niin renkaan pitää olla kapeampi.
mun pointti siis lienee se, kun laitat noin isoja spacereita, et voi käyttää ohjekirjan mukaista rengastusta... tietenkään.
minä pitäisin noilla vanteilla nuo sun isot spacerit ja kaventaisin renkaan niin että se on hyvän näkönen eikä jööti. Kuvastahan näkee selvästi ettei ainakaa takaläski mahu pyörimään. siitä näkee myös sen että vanne on Tuning-jumalalle suotuisassa kulmassa... eli just oikealla paikalla. Vain väärä rengasvalinta.
Sergey kirjoitti:mun pointti siis lienee se, kun laitat noin isoja spacereita, et voi käyttää ohjekirjan mukaista rengastusta... tietenkään.
minä pitäisin noilla vanteilla nuo sun isot spacerit ja kaventaisin renkaan niin että se on hyvän näkönen eikä jööti. Kuvastahan näkee selvästi ettei ainakaa takaläski mahu pyörimään. siitä näkee myös sen että vanne on Tuning-jumalalle suotuisassa kulmassa... eli just oikealla paikalla. Vain väärä rengasvalinta.
Totta kyllä. Mutta en viitti renkaita enää uusia kun ne on just hommattu
renkaat vaan vaihtoo , joko myyt taikka viet liikkeeseen takas, häviit muutaman kympin that's it ! tai sitten otat limput pois ja pakotat itsesi hyväksymään syntyneen failuren
niin, on sitä muutkin renkaita turhaan ostellu ja jos liike on hyvin ystävällinen, ne ottaa vaihdossa nuo. ite oon kerran vaihtaut ja kustannuksia tuli 80€ josta työn osuus oli 32€.
Vähän ot.miulla oli Saksan reissulla 9"toplinella 235/45-17 kumi.
Vähän akuankka-look,mutta kiva pointti,että gps:llä katottuna mittariheitto 200 km/h nopeudessa vain 5 km/h.
Toivottavasti oikea nopeus oli 205 km/h, sellaiset renkaat mä olen valinnut autoihin, ettei tartte alkaa vähennyslaskuihin.
Noita renkaiden mysteerioita ei kannata pahemmin muuten ihmetellä, jos matematiikka ei ollut lempiaine koulussa. "rangaslaskuri" googleen ja sieltä löytyy laskin, Siihen laitetaan aluksi rekisteriotteesta se alkuperäinen koko. Otetaaan halkaisija talteen. Sitten voi loihtia mitä huvittaa kokoja ja ET lukemia kunhan se saavutettu halkaisija on vähintään sama mitä ennenkin. Kukaan järkevä ei lähde pienentämään renkaansa halkaisijaa...siitä ei ole mitään hyötyä, pelkästään haittaa.