c320 cdi -06 avantgarde ihmetys...

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Rodney
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ti 11.11.2008 10:32

c320 cdi -06 avantgarde ihmetys...

Viesti Kirjoittaja Rodney »

Eli tollanen tuli saksasta tilattua ja ihmetystä herättä ,että eikö tässä malissa oikeasti ole sitä kaukokeskuslukituksesta tapahtuvaa ikkunan aukeamis/sulkemis toimintoa kun en ainakaa saa sitä pelaamaan??Edellisessä c280 avangarde -06 oli.Ei sillä ,että se nyt mikään tarpeellinen ominaisuus olisi ,mutta kiinnostaisi tietää ,että löytyykö se jonkun jipon kautta vai ,eikö sitä sitten ole kaikissa malleissa??Kiitokset
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Juu kaikissa se on, mutta tuolla saksan tuliaisella on ajettu totuudessa jo 500tkm, eli avaimen lähetin on mennyt elottomaksi noilla kilometreillä.
Menet vehoon ja tilaat uuden avaimen. 250e, niin johan toimii taas.
220.128 Black Mirror
Rodney
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ti 11.11.2008 10:32

Viesti Kirjoittaja Rodney »

No ei sillä nyt kuitenkaan ole ajettu tollasia määriä ja eikös se sama lähetin avaa sen keskuslukituksenkin??Ja se kyllä pelaa kaukaantakin..
Rodney
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ti 11.11.2008 10:32

Viesti Kirjoittaja Rodney »

Asia ratkesi..Otin patteri lokeritkot molemmista auki ja puhaltelin molempien avaimien sisään ja patteri pinnat tarkistin varmistin ,että ovat kunnolla aloillaan ja nyt pelaa molemmat avaimet 8) ...
JarmoK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: La 06.05.2006 23:24
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja JarmoK »

Missä maassa sinun M-B on valmistettu?
Kryptonite kirjoitti:Juu kaikissa se on, mutta tuolla saksan tuliaisella on ajettu totuudessa jo 500tkm, eli avaimen lähetin on mennyt elottomaksi noilla kilometreillä.
Menet vehoon ja tilaat uuden avaimen. 250e, niin johan toimii taas.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

JarmoK kirjoitti:Missä maassa sinun M-B on valmistettu?
Kryptonite kirjoitti:Juu kaikissa se on, mutta tuolla saksan tuliaisella on ajettu totuudessa jo 500tkm, eli avaimen lähetin on mennyt elottomaksi noilla kilometreillä.
Menet vehoon ja tilaat uuden avaimen. 250e, niin johan toimii taas.
Hmm, saksassa. Mitä voitin?
Huumoria miehet, edes vähän, jooko.
Ei olla jäykkiä, eihän?
Jäykkä saa olla sit emännän kanssa omalla priva-ajallaan. Tai miten parhaaksi näkee, mut ei täällä kiitos.

Jos asiaa pitää väntää rautalangasta, niin muistaakseni uusia -06 ei ole saanut tilattua tehtaalta enään vuoden -06 jälkeen. Eli tästä päättelin kyseessä olevan jonkun jobbarin kautta suomeen tuotu yksilö.

ikävä kyllä tänäkin päivänä saksanmaalla kilometrivähennystä tapahtuu autoissa paljon. Oli laitonta tai ei.
Paljon ajetussa autossa tuo lähetin hajoaa helposti, joka ohjaa tuota confort toimintoa kauko-ohjaimesta. En tiedä syytä, mutta näin tuntuu olevan.

Niin ja tiedoksi, että avaimessa keskuslukitus toimii eri lähettimen kautta kuin tuo confort toiminto.

Oliko nyt niin että keskuslukitus toimii radiotaajuksilla ja confort toiminto infrapunalla, eli kovin kaukana autosta ei voi olla että tuo confort toimii kauko-ohjaimesta. Tosin tästä tiedosta ei satavarmaa takuuta, siis eli ei palautusoikeutta.

Anteeksi kaikille, jotka nyt järkyttyivät tästä tekstistä.
Ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltä mitenkään. Pääasiahan ei ole kilometrit, vaan pääasia on se, että on mersu ja laite on kunnossa
:idea:
220.128 Black Mirror
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kryptonite kirjoitti: ikävä kyllä tänäkin päivänä saksanmaalla kilometrivähennystä tapahtuu autoissa paljon. Oli laitonta tai ei.
Paljon ajetussa autossa tuo lähetin hajoaa helposti, joka ohjaa tuota confort toimintoa kauko-ohjaimesta. En tiedä syytä, mutta näin tuntuu olevan.
Niin ja tiedoksi, että avaimessa keskuslukitus toimii eri lähettimen kautta kuin tuo confort toiminto.
Oliko nyt niin että keskuslukitus toimii radiotaajuksilla ja confort toiminto infrapunalla, eli kovin kaukana autosta ei voi olla että tuo confort toimii kauko-ohjaimesta. Tosin tästä tiedosta ei satavarmaa takuuta, siis eli ei palautusoikeutta.
Anteeksi kaikille, jotka nyt järkyttyivät tästä tekstistä.
Ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltä mitenkään. Pääasiahan ei ole kilometrit, vaan pääasia on se, että on mersu ja laite on kunnossa
:idea:
Jep näin on ja siellä ottavat päältä pois nykyisin eniten lesing käytössä oleista "siellä niisä sopimuksissa joku km raja" homma toimii niin että ennen kun auto tulee liiken kirjoille tulee pihaan heppu(yleensä puolalainen tai turkkilainen) jolla on homman tarvittava kalusto salkussa ja naputtelee uudet kilsat sisään,

ja tehdään sittä km ruuvaust myös suomessa

avaimisa toimii noi systeemit ir ja radioalloila
ainakin yksi syy miksi vanhemiten toiminta heikkene on just patteri ja sen kontakti
lisäksi pudottelu, kolhiminen, kosteus, ja kaikkea tota tulle vanhemiten
helposti enemän

ja tehdään tota mittarin ruuvausta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Rodney
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ti 11.11.2008 10:32

Viesti Kirjoittaja Rodney »

Joo 147tkm oli mittarissa osto hetkellä ja ainaskin huoltokirjan/ajotietokoneen huolto muistutuksen mukaan kilometrit olisivat "lailliset" ,mutta kaikkeahan pystytään väärentämään.Kyllähän sen myös sisustasta huomaa onko autolla ajettu 50,100,150,200 tai 500tkm..Mutta se siintä aivaimet pelaa ja hyvä niin.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Kryptonite kirjoitti: Huumoria miehet, edes vähän, jooko.
No se Suomi-auto vitsi on jo vanha ja kyllähän postauksestasi selvästi kävi irti mitä tarkoitit "Saksan tuliaisella". Muuten en ota kantaa "tuontiautoihin" vaikka molemmista mese-vaihtoehdoista on kokemusta.
Kryptonite kirjoitti: Niin ja tiedoksi, että avaimessa keskuslukitus toimii eri lähettimen kautta kuin tuo confort toiminto.

Oliko nyt niin että keskuslukitus toimii radiotaajuksilla ja confort toiminto infrapunalla, eli kovin kaukana autosta ei voi olla että tuo confort toimii kauko-ohjaimesta. Tosin tästä tiedosta ei satavarmaa takuuta, siis eli ei palautusoikeutta.
CDI203:lta taisi jäädä vähän vajaaksi tuo lukkojen toimintakuvaus. Nykyisissä malleissa avain toimii sekä RF:llä että IR:llä mutta comfort-toiminto vain IR:llä jolloin pitää olla paitsi suhteellisen lähellä autoa, pitää myös osoittaa avaimella siihen ovenkahvan IR-vastaanottimeen.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Euroopassa on tapana vaihtaa auto 100tkm kohdalla, sitä vanhemmat myydään suomeen, italiaan ja puolaan, tämän kertoi jobbari :roll:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Jotenkin haiskahtaa joidenkin puheissa pieni katkeruus :wink: . Mutta asiaan, kuten DBFI sanoi, niin tuo comfort järjestelmä toimii IR:llä ja keskuslukitus taas RF:llä. Tämä on yksiselitteisesti turvallisuus seikka, sillä pahimmassa tapauksessa sulla on auto lähettimen kantaman sisällä ja tulet epähuomiossa painamaan tuota auki nappia . Tällöin auton ovet aukeavat ja jos Comfort toiminto toimisi kanssa, niin lasit/luukku aukenisi myös. Turvatoiminto lukitsee ovet tietyn ajan kuluttua, jos niitä ei avata, mutta toisaalta luukut jäisivät näin ollen auki.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Aapo.T kirjoitti:Euroopassa on tapana vaihtaa auto 100tkm kohdalla, sitä vanhemmat myydään suomeen, italiaan ja puolaan, tämän kertoi jobbari :roll:
Joo-o. Kummasti siellä Saksan teillä vaan näkee vanhempaaki kalustoa, mut ne on varmasti sen alle 100tkm ajettu kaikki :lol:
230 C 1978
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Rodney kirjoitti:Joo 147tkm oli mittarissa osto hetkellä ja ainaskin huoltokirjan/ajotietokoneen huolto muistutuksen mukaan kilometrit olisivat "lailliset" ,mutta kaikkeahan pystytään väärentämään.Kyllähän sen myös sisustasta huomaa onko autolla ajettu 50,100,150,200 tai 500tkm..Mutta se siintä aivaimet pelaa ja hyvä niin.
Noh palatakseni asiaan, niin saksassa vaihtelevat kyllä sisustan osia nahkasisustasta lähtien. Siellä kun eivät suhteessa maksa mitään siihen nähden mitä autosta voi pyytää vähillä kilsoilla verrattuna paljon ajettuun.

Toiseksi, niin hemmetin vaikea on autoa todella arvioida sisustuksen tai ajotuntuman mukaan, ja tästä päätella todellisia ajokilometrejä, jos molemmat yksilöt ovat huolettu säännöllisesti ja kuluvaa osaa vaihdeltu.

Kaksi vaihtoehtoa, Auto A ja Auto B
Autot ostetaan uutena, toisella ajetaan helsinki-salo väliä 4-vuotta ja toisella ajetaan helsinki-vantaa väliä, ja satunnaisesti mökille, seuraavat 4-vuotta.
Kummistakin autoista ruuvataan kilsat samoihin, niin väitän että tuo
Auto B on sisustaltaan ja maalipinnaltaan huonommassa kunnossa kuin Auto A. Vaikka kilsoija todellisuudessa olisi auto A:lla vähintään 150tkm enemmän.
Eli kyllä mielestäni se nyppyajo kuluttaa autoa huomattavasti enemmän kuin se pitkä maantieajo.
Tosin pitkässä matkassa kärsii myönnettävästi enemmän alustan osat.
Muuten viekin Auto B voiton kulumisen suhteen verrattuna ajettuihin kilometreihin.

Huom, tämä on vain minun mielipide asiasta.
220.128 Black Mirror
JarmoK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: La 06.05.2006 23:24
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja JarmoK »

Kryptonite kirjoitti:
Rodney kirjoitti:Joo 147tkm oli mittarissa osto hetkellä ja ainaskin huoltokirjan/ajotietokoneen huolto muistutuksen mukaan kilometrit olisivat "lailliset" ,mutta kaikkeahan pystytään väärentämään.Kyllähän sen myös sisustasta huomaa onko autolla ajettu 50,100,150,200 tai 500tkm..Mutta se siintä aivaimet pelaa ja hyvä niin.
Noh palatakseni asiaan, niin saksassa vaihtelevat kyllä sisustan osia nahkasisustasta lähtien. Siellä kun eivät suhteessa maksa mitään siihen nähden mitä autosta voi pyytää vähillä kilsoilla verrattuna paljon ajettuun.

Toiseksi, niin hemmetin vaikea on autoa todella arvioida sisustuksen tai ajotuntuman mukaan, ja tästä päätella todellisia ajokilometrejä, jos molemmat yksilöt ovat huolettu säännöllisesti ja kuluvaa osaa vaihdeltu.

Kaksi vaihtoehtoa, Auto A ja Auto B
Autot ostetaan uutena, toisella ajetaan helsinki-salo väliä 4-vuotta ja toisella ajetaan helsinki-vantaa väliä, ja satunnaisesti mökille, seuraavat 4-vuotta.
Kummistakin autoista ruuvataan kilsat samoihin, niin väitän että tuo
Auto B on sisustaltaan ja maalipinnaltaan huonommassa kunnossa kuin Auto A. Vaikka kilsoija todellisuudessa olisi auto A:lla vähintään 150tkm enemmän.
Eli kyllä mielestäni se nyppyajo kuluttaa autoa huomattavasti enemmän kuin se pitkä maantieajo.
Tosin pitkässä matkassa kärsii myönnettävästi enemmän alustan osat.
Muuten viekin Auto B voiton kulumisen suhteen verrattuna ajettuihin kilometreihin.

Huom, tämä on vain minun mielipide asiasta.
Niin, huonoa huumoria minäkin viljelin. Toisaalta tuo tuontiauto - suomiauto vertailu on aika turhaa. Itselleni tulossa uudehko E-sarjan M-B Daimlerin puodista, johon tulee ns "Junge Sterne" takuu. Toimii takuu Suomessa tai ei, mutta uskoisin saavani kohtuu hyvän menopelin. Hyvää kesää kaikille.
Viimeksi muokannut JarmoK, Su 20.06.2010 01:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Antti V kirjoitti: Mutta asiaan, kuten DBFI sanoi, niin tuo comfort järjestelmä toimii IR:llä ja keskuslukitus taas RF:llä. Tämä on yksiselitteisesti turvallisuus seikka, sillä pahimmassa tapauksessa sulla on auto lähettimen kantaman sisällä ja tulet epähuomiossa painamaan tuota auki nappia . Tällöin auton ovet aukeavat ja jos Comfort toiminto toimisi kanssa, niin lasit/luukku aukenisi myös. Turvatoiminto lukitsee ovet tietyn ajan kuluttua, jos niitä ei avata, mutta toisaalta luukut jäisivät näin ollen auki.
Sanoin vähän huonosti tuon avaimen toiminnan eli keskuslukitus toimii sekä RF:llä että IR:llä. Jos se keskuslukituksen RF-vastaanotin on rikki (usein onkin, antenni pätkii takalasissa tms.) niin ovet saa silti kiinni ja auki IR:llä.

Mutta tuo turvallisuuspuoli on varmasti oleellisin syy comfort toiminnon rajaamiseksi vain IR:lle. Ikkunoiden aukeamisen lisäksi vaarallista voi olla ikkunoiden sulkeminen ilman että avaimen käyttäjän näkee onko siellä ikkunasta kurkkimassa vaikka joku lapsi. Onhan ikkunoissa tunnistin esteelle mutta voi satuttaa ainakin pientä ihmistä.
Vastaa Viestiin