w124 200d lukkoperä
w124 200d lukkoperä
Mistä tollaseen w124 200d mersuu löytäis lukkoperän ja onko kova homma vaihtaa?
eetu91 kirjoitti:Eli siis ei ole välttämätöntä tuo hydrauliikka? Ja kyllähän tuon perän vaihtaminen myyntihintaankin vaikuttaisi.
Ei ole juu välttämätön jos hommaat vaikka tämä multa..
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=82668
MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
ei se perän vaihto kyllä myyntihintaan vaikuta, jos siellä ei ole edes hydrauliikkaa vedetty.. Noita ASD periä kun saa 200-500e hintaan
Tuo hessun on tosiaan erittäin harvinainen LSD perä, sen voisi joku jopa haluta. Mutta kun nuo 200D:t on kaikki sen hintasia että melkeimpä varaosina myy eteenpäin, niin silloin se myyntihinta toki nousee
Tuo hessun on tosiaan erittäin harvinainen LSD perä, sen voisi joku jopa haluta. Mutta kun nuo 200D:t on kaikki sen hintasia että melkeimpä varaosina myy eteenpäin, niin silloin se myyntihinta toki nousee
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
ASD:ssä ei ole lukkoa ollenkaan ilman hydrauliikkaa. tarttee paineen, että on se 35% lukko olemassa.'
esim. jos on auto, missä on tehtaan jäljiltä ASD, niin auton ollessa pois käynnistä on perän lukko 0%. auton käydessä on lukko 35% ja sutiessa nopeuden ollessa alle 40km/h on lukko "100%". ja nopeuden ollessa yli 40km/h on lukko sen 35% riippumatta siitä sutiiko, vai ei.
noissa nopeuksissa on jotakin pieniä eroja mallien välillä, mutta periaate kuitenkin sama kaikissa.
esim. jos on auto, missä on tehtaan jäljiltä ASD, niin auton ollessa pois käynnistä on perän lukko 0%. auton käydessä on lukko 35% ja sutiessa nopeuden ollessa alle 40km/h on lukko "100%". ja nopeuden ollessa yli 40km/h on lukko sen 35% riippumatta siitä sutiiko, vai ei.
noissa nopeuksissa on jotakin pieniä eroja mallien välillä, mutta periaate kuitenkin sama kaikissa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Oletko ihan varma tuosta lukottumuudesta ilman hydrauliikkaa? Olen ajanut sellaisella missä ei ollut vedetty putkia ja siinä oli kyllä aivan varmasti jonkunlaista lukkoa pelissä mukana. Samantuntuinen kun ASD olisi vikatilassa eikä se 100% lukko kytkeydy päälle. Voihan olla että perässä oli jotain muuta vikaa ja sen takia oli niin "timmi"
Joskus 90-luvun alkupuolella, kun kaverini ajoi tuollaisella taksia, se kertoi minulle homaneensa mersuun luistonestojärjestelmän, eli uudet talvirenkaat. Joten ihan en ymmärrä W124 200D:ssä lukkoperää, mutta kaikki tyylillään
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Sama homma en ymmärrä 200D lukon tarvetta.. Ei se nosta sen myyntiarvoa eikä siitä mitään hyötyäkään kyllä taida olla juuri missään tilanteessa..
Sitten vielä tuohon lukottomuuteen.. Itsellä ei PITÄISI olla paineita tuolla koska säiliö tyhjenee itsestään suht nopiaan, mutta tästä huolimatta hiekalla tulee kahta rantua aina sillon kun vähän innostuu.. Asfaltilla hankalampi homma sitten, tosin en ole juurikaan yrittänyt, sen kerran kun se lähtikin kunnolla luisuun mutkassa niin olikin poliisit näkemässä, onneksi työvaatteet pelasti..
Sitten vielä tuohon lukottomuuteen.. Itsellä ei PITÄISI olla paineita tuolla koska säiliö tyhjenee itsestään suht nopiaan, mutta tästä huolimatta hiekalla tulee kahta rantua aina sillon kun vähän innostuu.. Asfaltilla hankalampi homma sitten, tosin en ole juurikaan yrittänyt, sen kerran kun se lähtikin kunnolla luisuun mutkassa niin olikin poliisit näkemässä, onneksi työvaatteet pelasti..
ei mulla oo kun yks ASD:llinen mersu. siinä asia on ainakin näin. ja muistelen jostakin lukeneenikin, että on noin. aika moni on kyllä sanonu sitäkin, että olis se 35% lukko jo ihan ilman paineitakin. tiedä sitten, että onko noita montaakin eri mallia olemassa. mutta tossa mun meisselissä on noin ja se on sata varma. nusturille nostettuna pyörät pyörii vapaina toisistaan. sitten, kun laittaa auton käyntiin, niin löytyy jo lukkoakin.AM kirjoitti:Oletko ihan varma tuosta lukottumuudesta ilman hydrauliikkaa? Olen ajanut sellaisella missä ei ollut vedetty putkia ja siinä oli kyllä aivan varmasti jonkunlaista lukkoa pelissä mukana. Samantuntuinen kun ASD olisi vikatilassa eikä se 100% lukko kytkeydy päälle. Voihan olla että perässä oli jotain muuta vikaa ja sen takia oli niin "timmi"
ei se lukkoa tartte, että hiekalla sutii molemmilla kumeilla. toi lukoton farkkumese sutii aika hyvinkin molemmilla kumeilla. asfaltilla sutii yleensä vaan toinen kummi. ja sekin heikosti.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
joo mutta kun siellä on vetopäällä niin ne kitkalevyt puree kiinni vaikkei siellä painetta olisikaan. kato vaikka.pera8x kirjoitti: nusturille nostettuna pyörät pyörii vapaina toisistaan. sitten, kun laittaa auton käyntiin, niin löytyy jo lukkoakin.
.
http://www.youtube.com/watch?v=RnSVVlrKzks
niin ja eikös kulumattomassa asd perässä kuuluisi olla kuitenkin esijännitys? mustelisin.
mää en kyllä ymmärrä, että mikä niitä levyjä siä toisiaan vasten painaa, kun aletaan sutiin, jos ei ole painetta järjestelmässä. se voi kyllä olla, että siellä kuuluis olla jotain esijännitystä. multa se on jo kadonnut kilometrien saatossa.
eikös viskolukko ole semmonen, että sitten, kun aletaan sutiin yhdellä renkaalla, niin viskokytkin tarraa sitä kovempaa, mitä kovempaa suditaan ja lopulta suditaan molemmilla kumeilla. ei kai ASD:ssä mitään semmosia juttuja ole?
eikös viskolukko ole semmonen, että sitten, kun aletaan sutiin yhdellä renkaalla, niin viskokytkin tarraa sitä kovempaa, mitä kovempaa suditaan ja lopulta suditaan molemmilla kumeilla. ei kai ASD:ssä mitään semmosia juttuja ole?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Nimenomaan. Eikös se asd ilman painetta toimi samallalailla ku kitkalukkoperä? Mutta vaan hieman heikommin, eli sen 35%. Kaverilla on superissa paineeton asd, ja melkeen on parempi lukko siinä, kun mun cossussa, jossa ainakin pitäs toimia asd:kin.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Tuommosen kun laittaa niin ei tarvi miettiä paineita -> http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=88140
S210 220 CDI A -02
se cossun lukkoperä on käytännössä sama kuin asd ilman painetta, cossun perässä vain on yksi välilevyistä semmonen jousi joka pitää pakasta välyksen poissa.Kummeli kirjoitti:Nimenomaan. Eikös se asd ilman painetta toimi samallalailla ku kitkalukkoperä? Mutta vaan hieman heikommin, eli sen 35%. Kaverilla on superissa paineeton asd, ja melkeen on parempi lukko siinä, kun mun cossussa, jossa ainakin pitäs toimia asd:kin.