W124 Diesel Ruiskutuspumpun irrotus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies

W124 Diesel Ruiskutuspumpun irrotus

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Kannattaako ruveta, jos on muutama tunti aikaa ja auto pitää seuraavana aamuna olla ajokunnossa?

Pitäisi lähettää pumppu huoltoon tai sitten itse säätää syöttöjä pöydällä. Paikallaan tuo säätö on niin sikavaikeeta, kun 200D:ssä on vain pari senttiä tilaa.

Yksinkertaiset ohjeet olis kanssa tervetulleita.

....Toinen vaihtoehto oli öljynsuodatinjalan irrotus.

....Mites muuten, voiko autoa koeajaa ilman pumpun takakantta, jos saan säädettyä syöttöjä yms. pumppu paikallaan?
Mauri H.
Valvoja
Valvoja

Re: W124 Diesel Ruiskutuspumpun irrotus

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Day Downhill kirjoitti:....Mites muuten, voiko autoa koeajaa ilman pumpun takakantta, jos saan säädettyä syöttöjä yms. pumppu paikallaan?
Voi sitä ainakin käyttää paikallaan takakansi irti jotta saat tyhjäkäynnin kohdalleen.

Ja siinä pumpun päällähän on sitten se tyhjäkäynnin hienosäätö, kannen alla itse tyhjäkäynnin "karkeasäätö".
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies

Re: W124 Diesel Ruiskutuspumpun irrotus

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Mauri H. kirjoitti:
Day Downhill kirjoitti:....Mites muuten, voiko autoa koeajaa ilman pumpun takakantta, jos saan säädettyä syöttöjä yms. pumppu paikallaan?
Voi sitä ainakin käyttää paikallaan takakansi irti jotta saat tyhjäkäynnin kohdalleen.

Ja siinä pumpun päällähän on sitten se tyhjäkäynnin hienosäätö, kannen alla itse tyhjäkäynnin "karkeasäätö".
Naurattaa se termi hienosäätö :)
Minä juuri siitä hienosäädöstä sain kierrokset vahingossa varmaan 1600r:ään tyhjäkäynnillä. Varmaan muistatkin :) Toissapäivänä säätelin sitä vähän takasin pienemmälle ja nyt on ehkä 1000r. Ei se kovin "hieno"-säätö ole. No tietääpähän nyt että siinäkin on varoja.
Vastaa Viestiin