603 ja 7mm?
603 ja 7mm?
Moi.
Yrtin haulla ettii(mut epäonnistuin),et mitä tehoja irtoo vapari 603,kun laittaa 7mm elementit ja putkiston.Ei kai siihen muuta pysty tehon lisäämiseksi tekemään,ilman turboa?
Yrtin haulla ettii(mut epäonnistuin),et mitä tehoja irtoo vapari 603,kun laittaa 7mm elementit ja putkiston.Ei kai siihen muuta pysty tehon lisäämiseksi tekemään,ilman turboa?
No kyllä sitä tehoa saadaan irti ihan pumppua säätämällä, ettei se välttämättä tarvi niitä 7mm elementtejä.
Paperilla ei tehon muutos vaparissa noiden elementtien kanssa ole mikään suuri, mutta persetuntumalta varsin kiitettävä.
Väännöt ja kierrosherkkyys kasvaa huomattavasti, myöskin savutus
Mulla on ollut W123 300D vaparissa 7mm elementeillä oleva pumppu, ja täytyy sanoa että onhan se mielenkiintoista kun moottoritiellä ajetaan 120km/h ja laitetaan talla pohjaan, niin musta savu valtaa taustapeilin
(ei toki kiihdu vaparina enään kuin raketti noilla nopeuksilla)
-Risto
Paperilla ei tehon muutos vaparissa noiden elementtien kanssa ole mikään suuri, mutta persetuntumalta varsin kiitettävä.
Väännöt ja kierrosherkkyys kasvaa huomattavasti, myöskin savutus

Mulla on ollut W123 300D vaparissa 7mm elementeillä oleva pumppu, ja täytyy sanoa että onhan se mielenkiintoista kun moottoritiellä ajetaan 120km/h ja laitetaan talla pohjaan, niin musta savu valtaa taustapeilin

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Re: 7mm
Löytykö tästä oikeen teholappu?? Aika kovat tehot vapariin..j.t.v kirjoitti:No löytyhän sitä tietoa kun kunnolla etsii!
Jopa 180hv irronnut.

Tuli ympyrä ja tähti, Siitä se elämä lähti...
S204 200cdi -08
ex.S202 180 -00
ex.S202 250TDT Uncle-Benz -97
ex.Mercedes W123 2,5 turporiisseli -83
S204 200cdi -08
ex.S202 180 -00
ex.S202 250TDT Uncle-Benz -97
ex.Mercedes W123 2,5 turporiisseli -83
Olet ilmeisesti kokeillut ?hessut32 kirjoitti:ei ole minun mielestä mitään järkeä laittaa vapariin 7mm elementtejä ei tule muuta kuin mustaa savua!
Lisää tietoa: www.skg.fi
veskola kirjoitti:Olet ilmeisesti kokeillut ?hessut32 kirjoitti:ei ole minun mielestä mitään järkeä laittaa vapariin 7mm elementtejä ei tule muuta kuin mustaa savua!
minä olen kokeillut, on siinä niin raju ero vakiotappeihin verrattuna että tekisin saman uudestaan

pumppu kannattaa vaan olla tarpeeksi vanha ettei tule soramyllyn käynti äänet ! eli ilman pakokaasunkierrätystä, oliko rs luku pumpussa max ~170 paikkeilla...
Re: 7mm
Ja tästäkin on jo yli kaks vuottaMika.T kirjoitti:Juu ei ole ilmestynyt vaikka siitä on tingattu jo yli kaks vuotta.ilipo kirjoitti:...vaan eipä taida löytyäj.t.v kirjoitti:Kyllä siitä taitaa jossain olla lappukin siitä 180hv:stä,paljon oli joskus aikaisemmin puhetta.

PLAY LOUD
V12
V12
Tuollaisella vaparilla minäkin ajelin neljä vuotta.Arttu. kirjoitti:Olenpahan kuullu (ja puoliksi todistanut) että vapari 300d 7mm elementeillä on sutjakkaampi kun vakio 300turbo diisseli!
Sutjakkuudesta en tiiä, mutta kaupunkiajossa väänti mukavasti

Kyseessä oli siis moniventtiilivapari

PLAY LOUD
V12
V12
- TurboDiesel
- Vakiokalustoa
7mm
Mulla on pikkumersussa 603 vaparikone ja vaihdoin vakiopumpun tilalle hsd tekemän vanhan mallin turbon pumpun 7mm tapeilla.. eroo on ku yöllä ja päivällä eikä savutakkaan juurikaa.. ennakko on 13jykk ja käyntiääni muuttu paljon karkeemmaks
Mb 190d om606 st 722.6
Audi A6 2.5 r5 tdi quattro -96
Bmw e28 524tdic Jäärata-auto
Audi A6 2.5 r5 tdi quattro -96
Bmw e28 524tdic Jäärata-auto